Закупівля Гіпохлорит натрію марки А від КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ "БРОВАРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ".
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:58
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
1.1.1. Довідка в довільній формі, з інформацією про виконаний аналогічний (аналогічні) за предметом закупівлі договір (договори) (не менше одного договору). Відповідно до умов цієї тендерної документації, аналогічним вважається договір про закупівлю товару згідно коду ДК 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини. 1.1.2. Не менше одного виконаного договору, зазначеного в довідці. 1.1.3. Документ/и на підтвердження виконання в повному обсязі не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:58
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:58
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:58
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:58
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:58
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
І. Щодо Державного реєстру дезінфекційних засобів МОЗ України
В Додатку 1 Документації Замовником визначено «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Відповідно п.8 Додатку 1 Документації, затверджено перелік документів та/або інформація щодо маркування, протоколів випробувань або сертифікатів, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Зокрема, підпунктом 8.14 пункту 8, встановлено умову щодо подання в складі тендерної пропозиції наступного документу:
«Лист, що запропонований гіпохлорит натрію марки А внесений до Державного реєстру дезінфекційних засобів, який розміщений на офіційному веб-сайті МОЗ України в Розділі «Відкриті дані»: http://moz.gov.ua./vidkriti-dani» .
Скаржник вважає вищезазначену вимогу дискримінаційною, оскільки, вона призводить до неможливості йому прийняти участь в закупівлі, з огляду на наступне.
Скаржник є виробником гіпохлориту натрію марка А і в рамках розпочатої процедури закупівлі пропонує до поставки продукцію власного виробництва.
Нормативним документом у відповідності до якого виробляється запропонована продукція є Технічні умови «Засіб дезінфекційний для питної води гіпохлорит натрію, Марки А», ТУ У 20.1-33400188-006:2025 від 10 листопада 2025 року (надалі – ТУ) (копія титульного листа та сторінки 3 ТУ, додаються). На підтвердження відповідності запропонованого товару Технічним умовам 20.1-33400188-006:2025, додатково надаємо сертифікатом якості (копія додається), в якому зазначено висновок про те, що якість засобу дезінфекційного для питної води Гіпохлорит натрію Марка А відповідає вимогам ТУ У 20.1-33400188-006:2025.
У відповідності до п.22 ч.1 ст.1 ЗУ «Про стандартизацію» поняття технічні умови мають наступний зміст:
«Технічні умови - нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги».
Відповідно до п.14 ч.1 ст.22 ЗУ «Про стандартизацію» - нормативний документ - документ, що встановлює правила, настанови чи характеристики щодо діяльності або її результатів.
Відповідно до статті 6 ЗУ «Про стандартизацію» - нормативні документи поділяються залежно від рівня суб’єкта стандартизації, що приймає нормативні документи на:
1) національні стандарти та кодекси усталеної практики, прийняті національним органом стандартизації;
2) стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, що здійснюють стандартизацію.
Відповідно до статті 16 ЗУ «Про стандартизацію» - Підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації, зокрема:
2) застосовувати прийняті ними стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови.
Наказом від 28.12.2022 № 285 Про пакетне прийняття європейських нормативних документів CEN/CENELEC, був прийнятий та введений в дію з 31.12.2023 року нормативний документ ДСТУ EN 901:2022 Хімікати для очищення води, призначеної для споживання людиною. Гіпохлорит натрію (EN 901:2013, IDT). Отже, Україна прийняла і використовує європейські норми (EN 901:2013), адаптуючи їх для національного застосування у вигляді ДСТУ EN 901:2022, що в свою чергу надає законне право на території України реалізовувати та використовувати розчин гіпохлориту натрію, призначений для споживання людиною.
Відповідно пункту 1 стандарту ДСТУ EN 901:2022, затверджено сферу його застосування:
«1. Сфера застосування.
Цей європейський стандарт застосовується до гіпохлориту натрію, що використовується для очищення води, призначеної для споживання людиною. Він містить характеристики гіпохлориту натрію та визначає вимоги та відповідні методи контролю. Надано інформацію про використання гіпохлориту натрію у водопідготовці. Також визначені правила щодо безпечного поводження та використання гіпохлориту натрію (див. Додаток В).»
З врахуванням вищевикладеної інформації, вбачається, що під час провадження господарської діяльності, в даному випадку це виробництво продукції, Скаржник має право використовувати власні технічні умови (ТУ У 20.1-33400188-006:2025) які розроблені на існуючих стандартах, є сумісними з вимогами стандарту ДСТУ EN 901:2022 та не суперечать їм.
На сторінці 3 (три) технічних умов Скаржника (ТУ У 20.1-33400188-006:2025 ) визначено сферу його застосування:
«Ці технічні умови поширюються на гіпохлорит натрію марки А – засобу дезінфекційного (далі по тексту – гіпохлорит натрію), призначеного для дезінфекції питної води в системі питного водопостачання.»
З визначеної сфери технічних умов, робимо висновок про те, що їх застосування можливе виключно для виробництва гіпохлориту натрію, що призначений для дезінфекції питної води, разом з тим така сфера не суперечить національним та міжнародним стандартам.
Відповідно статті 1 ЗУ «Про питну воду та питне водопостачання» до води, що призначена для споживання людиною відносять виключно питну воду :
«Питна вода - вода, призначена для споживання людиною (водопровідна, фасована, з бюветів, пунктів розливу, шахтних колодязів та каптажів джерел), для використання споживачами для задоволення фізіологічних, санітарно-гігієнічних, побутових та господарських потреб, а також для виробництва продукції, що потребує її використання, склад якої за органолептичними, мікробіологічними, паразитологічними, хімічними, фізичними та радіаційними показниками відповідає гігієнічним вимогам. Питна вода не вважається харчовим продуктом в системі питного водопостачання та в пунктах відповідності якості питної води.».
Замовник торгів проводить закупівлю гіпохлориту натрію для подальшого його використання під час дезінфекції питної води. Вказана інформації підтверджується оприлюдненими даними в електронній системі поточної закупівлі, розділ «Питання та вимоги», де 27 листопада 2025 о 13:20 год. було задано питання наступного змісту:
«Доброго дня. Просимо надати відповідь на наступне питання: Метою закупівлі гіпохлориту марки А є його подальше використання Замовником виключно для дезінфекції питної води?».
Щодо вищевказаного питання, 27 листопада 2025 о 13:24 год. Замовником торгів була надана наступна відповідь:
«Доброго дня. Так.».
Нижче демонструємо скріншот:
Отже, можна стверджувати той факт, що дезінфекційний засіб гіпохлорит натрію який закупляється Замовник, в подальшому буде використовуватися лише для дезінфекції питної води.
Відповідно ч. 1 ст. 48 Закону України «Про систему громадського здоров’я», застосування та реалізація дезінфекційних засобів дозволяються, лише за умови, їх державної реєстрації.
В пункті 3 Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів, затверджених Постановою КМУ від 15 серпня 2023 р. № 863, зазначено наступне:
Державній реєстрації та перереєстрації підлягають засоби, на діючі речовини яких встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені для:
- здійснення дезінфекційних заходів в осередках інфекційних хвороб, закладах охорони здоров’я, закладах дошкільної освіти;
- дезінфекції рук медичних працівників;
- профілактичної дезінфекції житлових, виробничих, навчальних, санітарно-побутових та інших приміщень, будівель і споруд, транспортних засобів, об’єктів громадського харчування та торгівлі, територій населених пунктів, у місцях масового відпочинку та рекреаційних зонах;
- промислової дезінфекції;
- миття і очищення в побуті та промисловості з дезінфекційними властивостями;
- дезінфекції повітря в приміщеннях, води (крім питної), промислових та побутових стоків;
- знищення переносників збудників інфекційних хвороб (інсектицидні);
- знищення синантропних комах у середовищі життєдіяльності людини;
- відлякування комах;
- знищення гризунів, які є джерелами та переносниками збудників інфекційних хвороб;
- деконтамінації шкіри рук персоналу підприємств харчової та переробної промисловості, громадського харчування, торгівлі.
Отже, з врахуванням умов пункту 3 Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів, затверджених Постановою КМУ від 15 серпня 2023 р. № 863, зазначено, що державній реєстрації та перереєстрації підлягають засоби, на діючі речовини яких встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені для дезінфекції води. Однак, варто відмітити, виключні моменти пункту 3 Положення:
- даний пункт не поширює свою дію на засоби, для діючих речовин яких встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені для дезінфекції питної води;
- даний пункт не встановлює обов’язку, ні рекомендацій щодо проведення реєстрації засобів, для діючих речовин на які встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені для дезінфекції питної води;
- даний пункт має імперативний характер, тобто є наказовим, вимагає беззастережного підпорядкування та виконання, без можливості відхилення.
Відповідно пункту 1 Положення, затверджено:
«1. Це Положення визначає порядок державної реєстрації та перереєстрації дезінфекційних засобів (далі - засоби), вимоги до заяви про державну реєстрацію засобу, реєстраційного досьє та інших документів, що подаються для державної реєстрації засобу, досліджень (випробувань), необхідних для державної реєстрації засобів, короткої характеристики засобу, листка-вкладки (інструкції з використання та знищення), маркування (етикетки), експертного висновку, зміни умов, зупинення, скасування державної реєстрації засобів, форму та порядок ведення Державного реєстру дезінфекційних засобів (далі - Реєстр).».
Отже, з врахуванням умов Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів, а саме пункту 3 та пункту 1, вбачається, що чинне законодавство не регулює питання, в тому числі не затверджує рекомендації для проведення такої реєстрації засобів, для діючих речовин яких встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені для дезінфекції питної води.
Технічні умови Скаржника розроблені для виробництва гіпохлориту натрію, який призначений для дезінфекції лише питної води та будь-які інші призначення використання такого засобу, що визначені пунктом 3 Положення, в технічних умовах Скаржника відсутні, постає питання, яким чином провести реєстрацію такого продукту, якщо:
- відсутній затверджений порядок державної реєстрації дезінфекційних засобів для діючих речовин яких встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені для дезінфекції питної води;
- відсутня законодавча підстава проведення державної реєстрації дезінфекційних засобів для діючих речовин яких встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені для дезінфекції питної води згідно Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів, затверджених Постановою КМУ від 15 серпня 2023 р. № 863, у зв’язку із тим, що вона не поширює свою дію на засоби для дезінфекції питної води (дивитися пункт 3 Положення);
- чинні нормативно-правові акти не передбачають обов’язку або рекомендації здійснювати державну реєстрацію дезінфекційних засобів для діючих речовин яких встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені для дезінфекції питної води;
- в правовому полі не врегульовано питання державної реєстрації такого виду продукту;
- відсутній Державний реєстр МОЗ для проведення реєстрації дезінфекційних засобів для діючих речовин яких встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені для дезінфекції питної води.
В загальному підсумку, Скаржник вважає, що все це призводить до того, що вимога Замовника про надання в складі тендерної пропозиції листа, що запропонований гіпохлорит натрію повинен бути внесений до Державного реєстру дезінфекційних засобів для Скаржника є дискримінаційною умовою, що унеможливлює належним чином підготувати свою тендерну пропозицію. Разом з тим, вважаємо, що запропонований Скаржником товар відповідає всім технічний, якісним та кількісним характеристикам, що визначені Замовником торгів.
Встановлюючи вимогу щодо надання такого листа, Замовник зменшує конкуренцію на торгах, чим порушує принципи публічних закупівель, а також без правових на те підстав покладає на учасників торгів обов’язок проведення державної реєстрації дезінфекційного засобу, що не підпадає під вимоги пункту 3 Постанови КМУ від 15 серпня 2023 р. № 863.
Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції, в т.ч. Скаржнику. Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині, а саме передбачивши можливість транспортування товару автомобільним транспортом (автоцистернами) або залізничним транспортом. Такий підхід буде обґрунтованим, пропорційним та відповідатиме принципам добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, встановленим Законом України «Про публічні закупівлі».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів скаржника
Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах.
Таким чином, зазначені у даній Скарзі вимоги Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до нашого Скаржника, який не має можливості виконати викладені в Скарзі вимоги Тендерної документації та позбавляють ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» можливості взяти участь у Закупівлі, а також порушують права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», пов’язані з його участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування
Усунення зазначених в даній Скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов'язання внесення змін до Тендерної документації в тій її частині, яка зазначена в мотивувальній частині даної Скарги
Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 22, Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28 Особливостей,
Законом України № 2918-ІІІ від 10.01.2002 р «Про питну воду, питне водопостачання і водовідведення» є визначення: «Питна вода - вода, призначена для споживання людиною (водопровідна, фасована, з бюветів, пунктів розливу, шахтних колодязів та каптажів джерел), для використання споживачами для задоволення фізіологічних, санітарно-гігієнічних, побутових та господарських потреб, а також для виробництва продукції, що потребує її використання, склад якої за органолептичними, мікробіологічними, паразитологічними, хімічними, фізичними та радіаційними показниками відповідає гігієнічним вимогам». Отже, предмет закупівлі, оголошений замовником (а саме гіпохлорит натрію марки А), необхідний для знезараження води і тільки в подальшому перетворення (підготовки) її на питну. Згідно ст.7 вищезазначеного Закону держава гарантує захист прав споживачів у сфері питного водопостачання шляхом зобов’язання підприємств питного водопостачання здійснювати заходи щодо забезпечення нормативів питного водопостачання та додержання державних стандартів у сфері питного водопостачання. Статтею 42 визначаються державні органи виконавчої влади, відповідальні за здійснення контролю за водою, призначеною для задоволення питних та господарсько-побутових потреб на всіх стадіях її виробництва та доведення до споживачів. Державою, також, встановлена відповідальність за постачання питної води, яка не відповідає державним стандартам або яка внаслідок порушення вимог, стандартів, норм і правил є небезпечною для життя і здоров?я людей. Частиною 1 статті 18 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» виробничий контроль за якістю питної води на усіх стадіях водопідготовки та у розподільчих мережах покладений на підприємства водопостачання. Оскільки уся відповідальність за якість і відповідність санітарно-гігієнічним нормам води, що після обробки і підготовки подається населенню в якості питної, покладена на водопостачальні підприємства, то саме Замовник має визначити які дезінфікуючі засоби потрібно придбати для дотримання державних стандартів якості питної води та якими документами підтвердити їх якість і відповідність тим самим державним стандартам. Дезінфікуючий засіб (в даному випадку гіпохлорит натрію марки А) – це речовина, що застосовується для проведення дезінфекційних заходів, тобто для знищення у середовищі життєдіяльності людини збудників інфекційних хвороб. Тому засоби, які призначені для дезінфекції води (крім питної), промислових і побутових стоків, підлягають державній реєстрації. Згідно з Постановою КМУ №908 від 03.07.2006 р, Постановою КМУ № 178 від 14.03.2018 р та Наказом Міністерства охорони здоров?я України № 739 від 06.11.2006 р такі засоби повинні бути належним чином випробувані та внесені до офіційного державного реєстру. Функція ведення реєстру на сьогодні покладена на Міністерство охорони здоров?я України. Дезінфікуючий засіб є зареєстрованим після того, як його опубліковано в Державному реєстрі дезінфекційних засобів. На підставі вищенаведеного, вважаємо, що тендерна документація була підготовлена Замовником з дотриманням вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» і дискримінаційних умов не має. Документи та інформація, що вимагаються тендерною документацією, необхідні для того, щоб впевнитися у безпечності використання дезінфікуючого засобу, яким дезінфікується вода для потреб споживачів м.Бровари. По питанню, щодо не можливості здійснити державну реєстрацію гіпохлориту натрію в Державному реєстрі дезінфекційних засобів, вважаємо таку заяву безпідставною, оскільки Скаржником не надано жодного доказу щодо неможливості здійснення такої реєстрації. Твердження учасника про відсутність Державного реєстру МОЗ для проведення реєстрації дезінфекційних засобів не відповідає дійсності оскільки на сайті Міністерства охорони здоров’я України, у розділі «Відкриті дані» у підрозділі «Набір даних, що які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» під номером 19 знаходиться Державний реєстр дезінфекційних засобів.
Законом України № 2918-ІІІ від 10.01.2002 р «Про питну воду, питне водопостачання і водовідведення» є визначення: «Питна вода - вода, призначена для споживання людиною (водопровідна, фасована, з бюветів, пунктів розливу, шахтних колодязів та каптажів джерел), для використання споживачами для задоволення фізіологічних, санітарно-гігієнічних, побутових та господарських потреб, а також для виробництва продукції, що потребує її використання, склад якої за органолептичними, мікробіологічними, паразитологічними, хімічними, фізичними та радіаційними показниками відповідає гігієнічним вимогам». Отже, предмет закупівлі, оголошений замовником (а саме гіпохлорит натрію марки А), необхідний для знезараження води і тільки в подальшому перетворення (підготовки) її на питну. Згідно ст.7 вищезазначеного Закону держава гарантує захист прав споживачів у сфері питного водопостачання шляхом зобов’язання підприємств питного водопостачання здійснювати заходи щодо забезпечення нормативів питного водопостачання та додержання державних стандартів у сфері питного водопостачання. Статтею 42 визначаються державні органи виконавчої влади, відповідальні за здійснення контролю за водою, призначеною для задоволення питних та господарсько-побутових потреб на всіх стадіях її виробництва та доведення до споживачів. Державою, також, встановлена відповідальність за постачання питної води, яка не відповідає державним стандартам або яка внаслідок порушення вимог, стандартів, норм і правил є небезпечною для життя і здоров?я людей. Частиною 1 статті 18 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» виробничий контроль за якістю питної води на усіх стадіях водопідготовки та у розподільчих мережах покладений на підприємства водопостачання. Оскільки уся відповідальність за якість і відповідність санітарно-гігієнічним нормам води, що після обробки і підготовки подається населенню в якості питної, покладена на водопостачальні підприємства, то саме Замовник має визначити які дезінфікуючі засоби потрібно придбати для дотримання державних стандартів якості питної води та якими документами підтвердити їх якість і відповідність тим самим державним стандартам. Дезінфікуючий засіб (в даному випадку гіпохлорит натрію марки А) – це речовина, що застосовується для проведення дезінфекційних заходів, тобто для знищення у середовищі життєдіяльності людини збудників інфекційних хвороб. Тому засоби, які призначені для дезінфекції води (крім питної), промислових і побутових стоків, підлягають державній реєстрації. Згідно з Постановою КМУ №908 від 03.07.2006 р, Постановою КМУ № 178 від 14.03.2018 р та Наказом Міністерства охорони здоров?я України № 739 від 06.11.2006 р такі засоби повинні бути належним чином випробувані та внесені до офіційного державного реєстру. Функція ведення реєстру на сьогодні покладена на Міністерство охорони здоров?я України. Дезінфікуючий засіб є зареєстрованим після того, як його опубліковано в Державному реєстрі дезінфекційних засобів. На підставі вищенаведеного, вважаємо, що тендерна документація була підготовлена Замовником з дотриманням вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» і дискримінаційних умов не має. Документи та інформація, що вимагаються тендерною документацією, необхідні для того, щоб впевнитися у безпечності використання дезінфікуючого засобу, яким дезінфікується вода для потреб споживачів м.Бровари. По питанню, щодо не можливості здійснити державну реєстрацію гіпохлориту натрію в Державному реєстрі дезінфекційних засобів, вважаємо таку заяву безпідставною, оскільки Скаржником не надано жодного доказу щодо неможливості здійснення такої реєстрації. Твердження учасника про відсутність Державного реєстру МОЗ для проведення реєстрації дезінфекційних засобів не відповідає дійсності оскільки на сайті Міністерства охорони здоров’я України, у розділі «Відкриті дані» у підрозділі «Набір даних, що які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» під номером 19 знаходиться Державний реєстр дезінфекційних засобів.
02.12.2025 року Замовником торгів було оприлюднено пояснення по суті скарги (надалі-Пояснення) щодо поданої скарги до АМКУ від ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ». В своїх поясненнях Замовник просить відмовити в задоволенні скарги ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ». Скаржник не погоджується із Поясненням Замовника та заперечує проти них. Свою позицію обґрунтовує в поданих запереченнях.
1. Пояснення Замовника: «Лист, що запропонований гіпохлорит натрію марки А внесений до Державного реєстру дезінфекційних засобів, який розміщений на офіційному веб-сайті МОЗ України в Розділі «Відкриті дані»: http://moz.gov.ua./vidkriti-dani.» Ознайомившись зі скаргою, Замовник надає наступні пояснення по суті скарги. 1. Законом України № 2918-ІІІ від 10.01.2002 р «Про питну воду, питне водопостачання і водовідведення» є визначення: «Питна вода - вода, призначена для споживання людиною (водопровідна, фасована, з бюветів, пунктів розливу, шахтних колодязів та каптажів джерел), для використання споживачами для задоволення фізіологічних, санітарно-гігієнічних, побутових та господарських потреб, а також для виробництва продукції, що потребує її використання, склад якої за органолептичними, мікробіологічними, паразитологічними, хімічними, фізичними та радіаційними показниками відповідає гігієнічним вимогам». Отже, предмет закупівлі, оголошений замовником (а саме гіпохлорит натрію марки А), необхідний для знезараження води і тільки в подальшому перетворення (підготовки) її на питну. Заперечення Скаржника Законом України «Про питну воду та питне водопостачання» від 10 січня 2002 року № 2918-III (надалі Закон № 2918-III), а саме статтею 5 Закону № 2918-III, визначено, що об'єктами правового регулювання у сфері питної води та питного водопостачання є суспільні відносини з питань господарської діяльності з централізованого та нецентралізованого водопостачання. Відповідно статті 1 Закону № 2918-III, вживаються наступні терміни: централізоване питне водопостачання - господарська діяльність із забезпечення споживачів питною водою за допомогою комплексу об'єктів, споруд, розподільних водопровідних мереж, пов'язаних єдиним технологічним процесом виробництва та транспортування питної води; виробництво питної води - забір води з джерел питного водопостачання та/або доведення її якості до вимог на питну воду; джерело питного водопостачання - водний об'єкт, вода якого використовується для питного водопостачання після відповідної обробки або без неї; питне водопостачання - діяльність, пов'язана з виробництвом, транспортуванням та постачанням питної води споживачам питної води, охороною джерел та систем питного водопостачання; підприємство питного водопостачання - суб'єкт господарювання, що здійснює експлуатацію об'єктів централізованого питного водопостачання, забезпечує населення питною водою за допомогою пунктів розливу (в тому числі пересувних), застосування установок (пристроїв) підготовки питної води та/або виробництво фасованої питної води. Отже, підприємство питного водопостачання здійснює господарську діяльність, пов'язану єдиним технологічним процесом виробництва питної води, в тому числі її транспортування та постачання. Відповідно Наказу МОЗ від 02 травня 2022 року № 721 «Гігієнічні нормативи якості води водних об’єктів для задоволення питних, господарсько-побутових та інших потреб населення», пунктом 5, виділено дві категорії об’єктів водокористування: 1) до першої категорії водокористування належить використання водних об’єктів або їх частин у якості джерела для централізованого або нецентралізованого питного водопостачання, а також для водопостачання підприємств харчової промисловості; 2) до другої категорії водокористування належить використання водних об’єктів або їх частин для господарсько-побутового, водокористування в оздоровчих, рекреаційних, спортивних цілях, а також для водних об’єктів в межах населених пунктів. Для задоволення питних потреб населення, Замовник торгів закупляє дезінфекційні засоби для обробки питної води, забір якої здійснюється з водних об’єктів першої категорії. Дана інформація підтверджується на офіційному сайті Замовника торгів (https://www.brovteplo.com.ua/yakist-vodi/pokazniki-yakosti-vodi-vodozaboru-21.html), де розміщено відомості, щодо джерела питного водопостачання, яким є річка Десна. Відповідно статті 1 Водного кодексу України, визначено, що забір води - вилучення води з водного об'єкта для використання за допомогою технічних пристроїв або без них. Відповідно п.п.5.1.1 п.5 Розділу 5 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених Наказом Держжитлокомунгоспу України 05.07.95 № 30, визначено, що основними завданнями експлуатації водозабірних споруд є систематичний лабораторно-виробничий контроль за якістю води, станом джерел водопостачання і роботою водозабірних споруд і устаткування, а також облік показників, що контролюються. Після забору води з джерела питного водопостачання, Замовник торгів проводить дослідження такого зразку на відповідність затвердженим мікробіологічним та фізико-хімічним показникам, дана інформація оприлюднена на офіційному сайті Замовника (https://www.brovteplo.com.ua/yakist-vodi/pokazniki-yakosti-vodi-vodozaboru-21.html). Відповідно пункту 6 Наказу МОЗ від 02 травня 2022 року № 721 - Склад та властивості води водних об’єктів або його частин першої та другої категорії водокористування за жодним з показників не повинні перевищувати нормативи, наведені у додатку 1 до цих Гігієнічних нормативів. Відповідно абзацу 2 статті 28 Закону № 2918-III, затвердження показників безпечності та окремих показників якості питної води здійснюється відповідно до міжнародних, державних санітарних норм і правил, інструкцій чи рекомендацій та інших документів відповідних міжнародних організацій або вимог законодавства Європейського Союзу щодо питної води у разі відсутності вимог, встановлених у зазначених документах. Відповідно пунктом 2.2 ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною», виокремлюють такі види питних вод, залежно від технології отримання: оброблені та необроблені (природні). Відповідно пункту 2.1 ДСанПіН 2.2.4-171-10, визначено наступні поняття: очищення питної води - спосіб підготовки питної води з метою поліпшення її показників безпечності та якості механічними, хімічними, фізичними та біологічними методами (освітлення, пом'якшення, знесолення, знезалізнення, знезараження тощо); підготовка питної води (водопідготовка, обробка) - технологічний процес, який здійснюється для доведення показників безпечності та якості питної води до рівнів гігієнічних нормативів; знезараження води - процес знищення патогенних та умовно-патогенних мікроорганізмів шляхом впливу на них фізичних (ультрафіолетове опромінювання, ультразвук тощо), хімічних (хлор, гіпохлорит, озон, діоксид хлору, оксидантний газ тощо) та фізико-хімічних факторів. Отже, термін очищення питної води, вже включає до свого змісту такий технологічний процес, як підготовка питної води, що може здійснюватися за допомогою одного із хімічних методів, у вигляді знезараження (дезінфекції) гіпохлоритом натрію. Тому твердження Замовника торгів про те, що: «предмет закупівлі, оголошений замовником (а саме гіпохлорит натрію марки А), необхідний для знезараження води і тільки в подальшому перетворення (підготовки) її на питну», спростовується та не підтверджується жодним нормативним документом. Відповідно п.п. 6.1.1 п. 6.1 Розділу 6 «Виробництво питної води. Очисні споруди систем водопостачання» Наказу від 05.07.95 № 30, визначено, що основними завданнями експлуатації очисних споруд систем водопостачання є: виробництво питної води, що відповідає вимогам державних санітарних норм та правил, забезпечує надійність очищення та знезараження води; систематичний лабораторно-виробничий і технологічний контроль роботи очисних споруд і якості води у джерелі водопостачання на всіх етапах очищення та на виході із станції. З врахуванням вищевикладеної інформації, робимо підсумок про наступне. 1) Етапи виробництва питної води включають: забір, підйом води з поверхневих джерел водопостачання, очищення, транспортування, подачу питної води споживачам згідно з вимогами Державних санітарних правил і норм 2.2.4-171.-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною». 2) Всі вищезазначені нормативно-правові акти, в тому числі Наказ від 05.07.95 № 30, в якому затверджений розділ виробництва питної води, містять інформацію про термін саме «питної води», а не води, яка в подальшому має стати питною. Разом з тим, варто звернути увагу на те, що питною вважається вода у місцях водозаборів та на етапах її виробництва, що підтверджується пунктом 6.3 ДСанПіН 2.2.4-171-10 - Державний санітарно-епідеміологічний нагляд за безпекою та якістю питної води здійснюється в місцях водозаборів, перед надходженням води у водопровідну мережу та безпосередньо в ній, а також на етапах виробництва та реалізації питної води споживачу. 3) Етап очищення води включає процес підготовки питної води включає один із методів знезараження (дезінфекції) гіпохлоритом натрію, тому твердження Замовника про те, що спочатку відбувається знезараження води і тільки в подальшому перетворення (підготовки), не відповідає дійсності. 2. Пояснення Замовника Частиною 1 статті 18 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» виробничий контроль за якістю питної води на усіх стадіях водопідготовки та у розподільчих мережах покладений на підприємства водопостачання. Оскільки уся відповідальність за якість і відповідність санітарно-гігієнічним нормам води, що після обробки і підготовки подається населенню в якості питної, покладена на водопостачальні підприємства, то саме Замовник має визначити які дезінфікуючі засоби потрібно придбати для дотримання державних стандартів якості питної води та якими документами підтвердити їх якість і відповідність тим самим державним стандартам. Заперечення Скаржника Посилання Замовника торгів на Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» є безпідставним, оскільки 01.10.2023 року даний документ втратив свою чинність на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022. Тому пояснення в цій частині є необґрунтованими та такими, що не відповідають нормам чинного законодавства України. 3. Пояснення Замовника По питанню, щодо неможливості здійснити державну реєстрацію гіпохлориту натрію в Державному реєстрі дезінфекційних засобів, вважаємо таку заяву безпідставною, оскільки Скаржником не надано жодного доказу щодо неможливості здійснення такої реєстрації. Заперечення Скаржника Скаржником наведено посилання на імперативну норму пункту 3 Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів, затверджених Постановою КМУ від 15 серпня 2023 р. № 863, в якій зазначено, що державній реєстрації та перереєстрації підлягають засоби, на діючі речовини яких встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені для: - здійснення дезінфекційних заходів в осередках інфекційних хвороб, закладах охорони здоров’я, закладах дошкільної освіти; - дезінфекції рук медичних працівників; - профілактичної дезінфекції житлових, виробничих, навчальних, санітарно-побутових та інших приміщень, будівель і споруд, транспортних засобів, об’єктів громадського харчування та торгівлі, територій населених пунктів, у місцях масового відпочинку та рекреаційних зонах; - промислової дезінфекції; - миття і очищення в побуті та промисловості з дезінфекційними властивостями; - дезінфекції повітря в приміщеннях, води (крім питної), промислових та побутових стоків; - знищення переносників збудників інфекційних хвороб (інсектицидні); - знищення синантропних комах у середовищі життєдіяльності людини; - відлякування комах; - знищення гризунів, які є джерелами та переносниками збудників інфекційних хвороб; - деконтамінації шкіри рук персоналу підприємств харчової та переробної промисловості, громадського харчування, торгівлі. З вищевикладеної інформації вбачається, що пункт 3 Положення не поширює свою дію на дезінфекційні засоби, що використовуються для дезінфекції питної води. Разом з тим, будь-які інші нормативно правові акти, що визначають порядок такої процедури для деззасобів, що використовуються в питній воді – відсутні! 4. Пояснення Замовника Твердження учасника про відсутність Державного реєстру МОЗ для проведення реєстрації дезінфекційних засобів не відповідає дійсності оскільки на сайті Міністерства охорони здоров’я України, у розділі «Відкриті дані» у підрозділі «Набір даних, що які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» під номером 19 знаходиться Державний реєстр дезінфекційних засобів. Заперечення Скаржника Повідомляємо про те, що Замовник невірно трактує викладені пояснення в скарзі, оскільки її зміст не спростовує факту відсутності Державного реєстру МОЗ для проведення реєстрації дезінфекційних засобів! Причиною подання скарги є відсутність затвердженого порядку щодо внесення до реєстру дезінфекційних засобів для діючих речовин яких встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені виключно для дезінфекції питної води, що в свою чергу унеможливлює провести реєстрацію такого виду продукту. 5. Пояснення Замовника Крім того не зрозуміла вимога Скаржника щодо усунення наведених в скарзі невідповідностей шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині, а саме «передбачивши можливість транспортування товару автомобільним транспортом (автоцистернами) або залізничним транспортом» і чомусь такий підхід Скаржник вважає обґрунтованим, пропорційним та таким що відповідає принципам добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Заперечення Скаржника Просимо, під час розгляду скарги, не брати до уваги нижченаведену інформацію, що зазначена в скарзі, оскільки її зміст доданий помилково: «передбачивши можливість транспортування товару автомобільним транспортом (автоцистернами) або залізничним транспортом» .
ПРОШУ: 1. Прийняти та врахувати Заперечення Скаржника на пояснення Замовника та задовольнити Скаргу в повному обсязі.
Звернення:
За тендером : Гіпохлорит натрію марки А
Тема:
Cтрок поставки
Зміст:
Доброго дня.
Тендерна документації містить розбіжності у викладеній інформації щодо строку поставки товару, а саме в Додатку 2 та Додатку 3:
Пункт 11 Додатку 2 містить строк поставки – до 3 (ТРОЬОХ) днів після отримання замовлення від Замовника;
Пункт 5.1 Проекту договору (Додаток 3) містить строк поставки протягом 14 (ЧОТИРНАДЦЯТИ) календарних днів після направлення Покупцем такого замовлення Постачальнику, якщо інше не передбачено у такому замовленні. Якщо замовлення було направлене менш ніж за 14 (ЧОТИРНАДЦЯТЬ) календарних днів до закінчення терміну (строку) дії Договору, Постачальник зобов'язаний поставити Товар у відповідності до такого замовлення у будь-якому разі не пізніше останнього дня терміну (строку) дії Договору.
З врахуванням вищевикладеної інформації, просимо привести тендерну документацію у відповідність.
Дата оприлюднення звернення:
25.11.2025 17:00
До тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
26.11.2025 08:54
Звернення:
За тендером : Гіпохлорит натрію марки А
Тема:
Використання
Зміст:
Доброго дня. Просимо надати відповідь на наступне питання: Метою закупівлі гіпохлориту марки А є його подальше використання Замовником виключно для дезінфекції питної води?
Дата оприлюднення звернення:
27.11.2025 13:20
Доброго дня. Так.
Дата оприлюднення відповіді:
27.11.2025 13:24
Звернення:
За тендером : Гіпохлорит натрію марки А
Тема:
СЕРТИФІКАТ ПРО ПОХОДЖЕННЯ ТОВАРУ
Зміст:
Доброго дня.
Умовами документації передбачено невідповідність інформації в наступних додатках:
Відповідно Додатку 2 пункту 8, в складі тендерної пропозиції необхідно надати сертифікат про походження товару. Разом з тим, в п.п. 8.13 п.8 Додатку 1, Замовник встановлює змінену редакцію вимоги щодо підтвердження походження товару, а саме в складі пропозиції надати сертифікат про походження товару АБО ЛИСТ ПРО ПРИЧИНИ ВІДСУТНОСТІ ТАКОГО ДОКУМЕНТУ. Тобто в додатку 2 допускається подання листа-роз’яснення, а в додатку 1 – НІ. Окрім цього, в додатку 3 Проекту договору, пунктом 5.7 визначено, що під час поставки Товару Постачальник повинен надати Покупцю виключно СЕРТИФІКАТ ПРО ПОХОДЖЕННЯ ТОВАРУ
З врахуванням вищевикладеної інформації, вбачається розбіжність в додатка документації щодо підтвердження походження товару.
Просимо привести п.8 Додатку 1 та пункт 5.7 проекту договору (Додаток 3) Документації у відповідність та викласти їх в наступній редакції: «сертифікат про походження товару або лист про причини відсутності такого документу».
Принагідно інформуємо, що важливості зазначення в додатках можливості подання листа про причини відсутності сертифікату походження товару для учасників, які будуть пропонувати товар вітчизняного виробництва та який реалізовується в межах митної території України, нижче надаємо пояснення щодо цього.
Відповідно Глава 7 «Підтвердження країни походження товару» Митного кодексу України, затверджено наступне:
1. ч.1. ст.41 - Документами, що підтверджують країну походження товару, Є СЕРТИФІКАТ ПРО ПОХОДЖЕННЯ ТОВАРУ або засвідчена декларація про походження товару, або декларація про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару;
2. ч.2. ст.41- Країна походження товару заявляється (декларується) МИТНОМУ ОРГАНУ шляхом зазначення назви країни походження товару та відомостей про документи, що підтверджують походження товару, У МИТНІЙ ДЕКЛАРАЦІЇ, крім випадків, якщо обов’язкове подання оригіналу такого документа для цілей визначення країни походження товару передбачено законами України або міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
3. ч.3. ст.41 - Сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом цієї країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару.
4. ч.1 ст.42 - У разі переміщення товару через митний кордон України країна походження товару обов’язково заявляється (декларується) митному органу шляхом зазначення в митній декларації назви країни походження товару та відомостей про сертифікат про походження товару.
Отже, з врахуванням вищевикладеної інформації вбачається, що порядок підтвердження країни походження товару регулюється Митним кодексом України. Сертифікат походження товару застосовується ПІД ЧАС МИТНОГО ОФОРМЛЕННЯ ТОВАРУ В КРАЇНІ ІМПОРТУ.
Дата оприлюднення звернення:
28.11.2025 09:50
До тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата оприлюднення відповіді:
28.11.2025 11:48
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
20 680 080
грн.
Період подання пропозицій
до
07.12.2025 00:00
Замовник:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ "БРОВАРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ"