Закупівля Послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон "Велика Паладь - Надьгодош" від Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Закарпатській області.
Послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон "Велика Паладь - Надьгодош"
Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178"
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон "Велика Паладь - Надьгодош"
Очікувана вартість
1 479 743.92 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
14797,44
1,00 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
14 797.44
Аукціон
Cтарт аукціону
15.12.2025 15:15
Позиція
Опис предмета закупівлі
Послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон "Велика Паладь - Надьгодош"
Код ДК 021:2015
79990000-0 -
Різні послуги, пов’язані з діловою сферою
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
Україна, Відповідно до документації
Дата постачання по
30.11.2026 00:00
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
10
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Замовник проводить оплату вартості Послуг на підставі «Акту приймання наданих послуг» та «Довідки про вартість наданих послуг та витрати», оформлених згідно Додатків Д та Е МЕТОДИКИ, протягом 10 (десяти) робочих днів з дати їх підписання
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації , Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації , Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації , Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації. Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації , Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації. Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації , Наявність в учасника процедури закупівлі виконання аналогічного договору. Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації , Наявність в учасника процедури закупівлі виконання аналогічного договору. Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації , Наявність в учасника процедури закупівлі фінансової спроможності. Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації , Наявність в учасника процедури закупівлі фінансової спроможності. Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:44
Значення, яке очікується
1,0
Спосіб підтвердження
Назва
Банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі безвідкличної та безумовної банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) уповноваженої особи банка-гаранта, що підписала гарантію. Крім того, усі документи видані банком і які надаються відповідно до вимог даного пункту документації повинні містити кваліфікований електронний підпис гаранта.
Банківська гарантія оформляється відповідно до вимог Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (зі змінами) та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628 'Про затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції', з урахуванням вимог встановлених цим розділом.
Банківська гарантія подається учасниками у складі тендерної пропозиції через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 1% від очікуваної вартості процедури закупівлі, а саме 14 797,44 грн.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції становить не менше ніж 100 робочих днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити КЕП уповноваженої особи банку-гаранта.
Електронна гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі, її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу.
У тексті банківської гарантії обов’язково повинно бути зазначено обов’язок банку-гаранта протягом 5 робочих днів з дня отримання банком-гарантом письмової вимоги бенефіціара, сплатити йому суму гарантії.
Банківська гарантія не може містити додаткових умов щодо:
? вимог надання Принципалом листів або інших документів (крім випадків надання Принципалом повідомлення банку-гаранту про настання обставин, за яких строк дії Банківської гарантії вважається закінченим);
? вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку;
? можливості часткової сплати суми гарантії.
В тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено:
- Зобов’язання Банку-гаранта сплатити Замовнику гарантійну суму єдиним платежем протягом 5-ти робочих днів з дня отримання вимог Замовника без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов;
- Умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена Банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою Учасника, без згоди та погодження з Замовником, після її передавання / надсилання Замовнику.
Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів учасника.
Тендерні пропозиції, що не супроводжуються забезпеченням тендерної пропозиції, та банківська гарантія, що не відповідає умовам, які визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення, відхиляються Замовником на підставі абз. 4 пп. 1 пункту 44 Особливостей.
Реквізити Замовника для оформлення банківської гарантії: Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Закарпатській області, ЄДРПОУ 25449824, UA898201720355199001000018420 у ДКСУ у м. Києві.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:44
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:44
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:44
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.11.2025 11:44
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Станом на дату публікації даної процедури закупівлі (25.11.2025 р.) Замовником висвітлено в системі Prozorro тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника №354 від 25.11.2025 року, яка містить дискримінаційні умови.
Детально щодо наявних дискримінаційних вимог тендерної документації:
1. Відповідно до п.1 дод.1 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку, що містить перелік техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (далі - техніка), яка необхідна та достатня для виконання робіт/надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення із зазначенням її кількості та найменування, що визначаються відповідно до відомостей потреби в основних машинах i транспортних засобах на утримання, яка визначається відповідно до технологічних схем/вимог для виконання робіт.
У довідці відображається належність обладнання (власного, залученого або субпідрядної організації), яке залучається до надання послуг. У випадку залучення обладнання третіх осіб, зазначаються документ з номером і датою реєстрації правових підстав, згідно яких учасник залучає відповідне обладнання.
У разі якщо тендерна документація або специфікація містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вона повинна містити вираз «aбo еквівалент».
Таблиця №1
ІНФОРМАЦІЯ
про наявність механізмів, обладнання та устаткування
№
з/п Назва відповідної техніки згідно Тендерної документації (табл.1.1) Назва відповідної техніки Учасника Тип /марка/ модель Кількість Зазначення приналежності* Назва та реквізити документу, що підтверджує приналежність **
1 2 3 4 5 6 7
1.
2.
Ця довідка повинна відображати устаткування, машини, механізми тощо, їх кількість, що має бути достатньою для забезпечення виконання заявлених замовником обсягів та видів послуг відповідно до технологічних схем/вимог для надання послуг.
* якщо Учасник є власником, зазначається "власний", в інших випадках – зазначається “право користування” механізмів, обладнання та устаткування тощо (договір оренди, договір лізингу, договір надання послуг, договір субпідряду (підряду) або в інший спосіб, визначений законодавством України).
** зазначається номер та дата документу приналежності відповідно до графи 6 Таблиці 1.
Замовником визначено мінімальний перелік техніки/машин/механізмів, необхідних для належного виконання робіт/надання послуг відповідно до технологічних схем/вимог для виконання робіт.
Таблиця 1.1. – мінімальний перелік кількості техніки, машин і механізмів
Призначення
техніки Вид техніки Кількість, одиниць
Зимове утримання доріг Автомобілі самоскиди з можливістю облаштування навісним обладнанням/ Комбінована дорожня машина мінімум 1
Автогрейдер мінімум 1
Навантажувач пневмоколісний мінімум 1
Машина для перевезення робітників Автомобіль бортовий мінімум 1
Інші роботи з комплексного утримання Автовишка мінімум 1
Машина поливально-мийна мінімум 1
Асенізаційна машина мінімум 1
Машина для вивозу твердих побутових відходів мінімум 1
До документів, копії яких надаються учасником, що підтверджують правовий статус набуття (власності, володіння, користування) техніки, відносяться:
- свідоцтво про реєстрацію техніки та/aбo бухгалтерську довідку про знаходження техніки на балансі учасника (витяг з балансу по власній техніці рахунок 10 «Основні засоби»/оборотно-сальдова відомість), який відповідно до чинного законодавства України посвідчує право власності (обліку) на таку техніку у разі, якщо вона не підлягає державній реєстрації, завірені належним чином власником, інвентарна картка за формою ОЗ-6;
- договори оренди/суборенди, лізингу/сублізингу техніки, надання послуг техніки та iншi правочини, передбачені чинним законодавством України (у разі, якщо техніка належить учаснику не на праві власності), завірені належним чином учасником;
- документ, що підтверджує його право власності на техніку, у разі якщо учасником отримано зазначену техніку за договором оренди/суборенди, лізингу/сублізингу aбo іншим правочином, і завірену належним чином власником;
- договори суборенди, сублізингу техніки aбo інші правочини, укладені власником з третьою особою, яка не є власником техніки, та які підтверджують право орендодавця, лізингодавця та цієї третьої особи надавати її у користування для виконання відповідних робіт, завірені належним чином.
- посвідчений відповідно до умов тендерної документації лист-підтвердження орендодавця/ лізингодавця/ надавача послуг або іншої особи, яка зазначена у відповідному договорі, щодо не заперечення використання його техніки для виконання робіт (надання послуг) учасником за предметом закупівлі на весь строк виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі.
На підтвердження можливості здійснення вивезення твердих побутових відходів у межах району, на території якого надаватимуться відповідні послуги Учасник повинен надати рішення уповноваженого органу про встановлення (коригування) тарифів на послуги з поводження з твердими побутовими відходами, ухвалено стосовно підприємства (яке здійснюватиме вивезення твердих побутових відходів) і яке (рішення) чинним і діє на території надання послуг.
Договори та інші правочини, передбачені чинним законодавством України, зазначені у цьому пункті, мають бути чинні на день подання тендерної пропозиції та містити умови про можливість пролонгації строку їх дії на строк виконання відповідних робіт, у разі якщо їх строк менше строку договору про закупівлю.
У разі залучення транспортних засобів, основних будівельних машин, механізмів, обладнання та устаткування субпідрядних організацій, про це зазначається у довідці із наданням сканкопії оригінала листа-підтвердження про готовність до співпраці від субпідрядної організації.
1) Щодо мінімального переліку, визначеного Замовником.
Зазначаємо, що Замовником встановлено завищений перелік техніки, який згідно технічного завдання дод.9 до тендерної документації НЕ Є необхідним.
А саме, вимогами дод.9 до тендерної документації встановлено:
«2. Послуги щодо прибирання території
Територія для прибирання складає 2384 м?, у тому числі: 1108 м? – доріг і майданчиків з покриттям, газонів та зелених насаджень – 1276 м?.
Прибирання та очищення прибудинкової території повинні включати:
Літній період:
- підмітання території, прибирання сміття та опалого листя;
- очищення урн від сміття;
- санітарна обробка урн та контейнерів для твердих побутових відходів, а також місць їх встановлення;
- видалення іншого забруднення з тротуарів та внутрішнього подвір’я;
- миття території зі шлангу для зменшення пилоутворення та зволоження повітря;
- очищення решіток зливної каналізації, кришок каналізаційних, газових, пожежних колодязів;
- прочистка горизонтального трубопроводу системи відведення дощових вод і приймальних колодязів зливної мережі.
Зимовий період:
- прибирання території від снігу із використанням снігоприбиральної техніки а також вручну, мітлами, скребками і лопатами або за допомогою іншої спеціалізованої техніки та устаткування;
- зняття снігу і заледенінь з захисних козирків над входами, сколювання льоду під водозливними трубами, з кришок каналізаційних, газових, пожежних колодязів.
- посипання території, доріг, доріжок та тротуарів, сумішшю піску з реагентами.
Зимове прибирання повинно забезпечувати нормальне, безперешкодне пересування пішоходів і транспорту.
З квітня по жовтень:
- поливання клумб, газонів із зеленими насадженнями, дерев, кущів;
- скошування трави;
- прибирання листя, гілок, сміття на газонах;
- підстригання кущів, підрізання та прибирання сухих гілок дерев.
Графік роботи прибиральників території регламентується в залежності від режиму роботи пункту пропуску ( у разі необхідності може змінюватися).
Розрахункова кількість персоналу здійснюється Виконавцем самостійно..»
та
Послуги з прибирання прибудинкової території
1. Підмітання території м? щодня 404420
2. Поливання клумб, газонів із зеленими насадженнями, дерев, кущів м? 1 раз на 2 дні
(з квітня по жовтень) 135256
3. Скошування трави ручними фронтальними газонокосарками з бензиновим приводом м? За потребою (не частіше 1 раза на місяць з квітня по жовтень) 7656
4. Прибирання листя, гілок, сміття на газонах м? 1 раз на місяць 15312
5. Очищення урн від сміття шт. щодня 1456
6. Миття урн вручну шт. 1 раз на тиждень 208
7. Дезінфекція сміттезбірників (контейнерів) шт. 1 раз на місяць 12
8. Прибирання контейнерних майданчиків м? 1 раз на тиждень 52
9. Очищення дахів та навісів від сміття, бруду, листя м? 2 раз на рік 136,84
10. Очищення території з твердим покриттям від ущільненого снігу м? У зимовий період за потребою 11080
11. Очищення дахів та навісів від залежалого снігу м? У зимовий період за потребою 136,84
12. Очищення від полою та льоду водовідвідних труб шт. У зимовий період за потребою 20
13. Очищення від полою та льоду кришок люків колодязів шт. У зимовий період за потребою 5
14. Оброблення посипковими матеріалами покриття території м? У зимовий період за потребою 11080
• Автогрейдер – мінімум 1 од.:
Виходячи з умов технічного завдання Замовника вимога щодо обов’язкової наявності автогрейдера у кількості 1 од. є необґрунтованою та надмірною.
ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» залучає за договором оренди №1152 від 03.03.2025 року (файл «1_Договір оренди_1152 від 03.03.2025 року.pdf»):
- спеціалізований вантажний самоскид з додатковим снігоочисним обладнанням відвалом FORD CARGO 3542 D – 3 шт.;
- спеціалізований вантажний самоскид МКДЗ на базі MAN (соле/піскорозкидувач, відвал) – 6 шт.
Аналогічно, Скаржник МАЄ й інше ручне обладнання (льодоруби (металеві), скейтери (ручні льодосколювачі), скребки для льоду, ручні відвали/лопати, моторні льодорізи (бензинові), вібраційні льодосколювачі (ручні механізовані), що дозволяють виконати вимоги технічного завдання Замовника без залучення автогрейдера.
Як результат, у технічному завданні немає робіт з вирівнювання ґрунту, щебню чи земляних насипів. Всі роботи — підмітання, полив, косіння трави, прибирання сміття, очищення урн та дахів — виконуються ручним способом або дрібною механікою. Так само, автогрейдер не допомагає у підмітанні, поливанні чи скосі трави.
Як висновок, вимога щодо обов’язкової наявності автогрейдера є необґрунтованою та завищеною, що свідчить про наявність дискримінаційних вимог в цій частині та умисного навантаження тендерної документації додатковими вимогами.
• Навантажувач пневмоколісний - мінімум 1 од.:
Аналогічно попередньому, ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» залучає за договором оренди №1152 від 03.03.2025 року (файл «1_Договір оренди_1152 від 03.03.2025 року.pdf»):
- спеціалізований вантажний самоскид з додатковим снігоочисним обладнанням відвалом FORD CARGO 3542 D – 3 шт.;
- спеціалізований вантажний самоскид МКДЗ на базі MAN (соле/піскорозкидувач, відвал) – 6 шт.
Де, функції соле/піскорозкидування як і очищення від снігу виконуються в повному обсязі залученою нами технікою.
Контейнери та сміття збираються вручну або за допомогою невеликих візків/тележок. Окремо, немає робіт, що потребують підйому/переміщення великої кількості важких вантажів чи сипучих матеріалів на значні відстані. Полив, косіння трави, підстригання кущів, прибирання урн та дахів не потребують важкої техніки.
Як висновок, вимога щодо обов’язкової наявності навантажувачів пневмоколісних та ще й у кількості – мінімум 1 є необґрунтованою та завищеною, що свідчить про наявність дискримінаційних вимог в цій частині та умисного навантаження тендерної документації додатковими вимогами.
• Автомобіль бортовий - мінімум 1 од.:
Технічним завданням Замовника НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО окремого надання послуг з перевезення робітників, що свідчить про те, що вимога щодо обов’язкової наявності автомобіля бортового - мінімум 1 од. є необґрунтованою.
Всі роботи — підмітання, полив, скошування трави, прибирання листя, урн, контейнерів, прибирання снігу тощо — виконуються безпосередньо на місці, де знаходиться територія.
Працівники будуть діставатися робочих ділянок самостійно або пішки, а тому така вимога є надмірною та дискримінаційною для інших суб’єктів господарювання, в тому числі й Скаржника.
• Автовишка - мінімум 1 од.:
ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» залучає за договором надання послуг №122907 від 01.04.2024 року НЕ АВТОВИШКУ, а АВТОПІДЙОМНИК у кількості 1 од. (файл «2.1_Договір_надання послуг_автопідйомник.pdf»), що повністю задовольняє вимоги технічного завдання в рамках даної процедури закупівлі.
По-перше, автопідйомник - це транспортний засіб з підйомним механізмом, призначений для підйому вантажів або людей на певну висоту.
Автовишка - транспортний засіб з підйомною платформою, спеціально призначений для робіт на висоті з людьми.
Витяг з файлу «2.2_Свідоцтво про реєстрацію_автопідйомник.pdf»:
Де, за функціоналом обидві позиції виконують одній й ті ж самі функції. Проте, оскільки автопідйомник це не автовишка, то прийняти участь на рівних умовах Скаржник не може, оскільки в цій частині Замовником встановлено обмеження.
Отже, з урахуванням зазначеного, Замовником встановлено дискримінаційну вимогу щодо наявності конкретної техніки, що є дискримінаційним для інших учасників ринку, в тому числі й до Скаржника.
Повідомляємо, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення вимоги саме в такій редакції, а тому прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити наявність автогрейдера - мінімум 1 од, навантажувача пневмоколісного - мінімум 1 од., автомобіля бортового - мінімум 1 од, автовишки - мінімум 1 од. з обов’язковим наданням усіх відповідних підтверджуючих документів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
2) Щодо листа-підтвердження орендодавця/ лізингодавця/ надавача послуг або іншої особи, яка зазначена у відповідному договорі, щодо не заперечення використання його техніки для виконання робіт (надання послуг) учасником за предметом закупівлі на весь строк виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі.
ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» повідомляє про надмірні вимоги тендерної документації в цій частині. А саме, надаючи договір оренди №1152 від 03.03.2025 року (файл «1_Договір оренди_1152 від 03.03.2025 року.pdf»), договір надання послуг №122907 від 01.04.2024 року (файл «2.1_Договір_надання послуг_автопідйомник.pdf») таким уже засвідчено можливість виконання робіт (надання послуг), обов’язки сторін та їх відповідальність, що відповідно забезпечує дотримання всіх зобов’язань за предметом закупівлі.
Повідомляємо, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення вимоги саме в такій редакції, а тому прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати додатково лист-підтвердження орендодавця/ лізингодавця/ надавача послуг або іншої особи, яка зазначена у відповідному договорі, щодо не заперечення використання його техніки для виконання робіт (надання послуг) учасником за предметом закупівлі на весь строк виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
3) Щодо рішення уповноваженого органу про встановлення (коригування) тарифів на послуги з поводження з твердими побутовими відходами, ухвалено стосовно підприємства (яке здійснюватиме вивезення твердих побутових відходів) і яке (рішення) чинним і діє на території надання послуг.
По-перше, ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» повідомляє про те, що згідно з пп. 7.1 п.7 розділу І тендерної документації, назва предмету закупівлі — послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон «Велика Паладь - Надьгодош» (ДК 021:2015 - 79990000-0 «Різні послуги, пов’язані з діловою сферою»), а не послуги з управління побутовими відходами.
По-друге, дана умова щодо конкретної території приводить нас ДО КОНКРЕТНИХ КОНТРАГЕНТІВ. Наприклад, до ТОВ «АВЕ Виноградово» (файл «3_Рішення ТПВ.pdf»), з яким Замовник укладає прямі договори на послуги з управління побутовими відходами на об’єкті: Пункт пропуску через державний кордон «Велика Паладь - Надьгодош».
Витяг з системи Prozorro:
…
Як висновок, прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможе:
- або компанія, що має рішення уповноваженого органу про встановлення (коригування) тарифів на послуги з поводження з твердими побутовими відходами – де Скаржник не є профільним підприємством;
- або учасник, який має договір з конкретним контрагентом (наприклад, ТОВ «АВЕ Виноградово»), де такий з суб’єктивних на те підстав може до акцепту за тендером і підписання договору може не підтвердити взаємовідносини з нами. Де, станом на сьогодні, ми не маємо договірних зобов’язань з даним підприємством, так як не являємось діючим контрагентом Замовника і не надаємо послуги на вказаній території.
ТОВ «АВЕ Виноградово» надавало послуги на цій території, а тому погоджуватись віддавати нам свій контракт в рамках загального тендеру такому просто не вигідно.
На думку Скаржника, замість тарифу на послуги в договорі має зазначатись договірна ціна, яка в даному випадку не повинна встановлюватись рішенням органу місцевого самоврядування. Таку ж позицію займає і Адміністративна колегія Північного міжобласного територіального відділення у пунктах 136-138 рішення від 19.03.2024 № 60/19-р/к у справі №185/60/32-рп/к.22, а саме - пункт 1 статті 10 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" встановлює, що ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. Відтак, під зазначений випадок підпадає, коли виконавець послуг з вивезення побутових відходів обирається органом місцевого самоврядування, тоді як участь у конкурентній процедурі закупівлі, в розумінні Закону передбачає змагальність та договірні ціни, у тому числі, з боку виконавців послуг, які мають тарифи, затверджені органами місцевого самоврядування.
ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» вважає, що тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
За таких умов, прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати рішення уповноваженого органу про встановлення (коригування) тарифів на послуги з поводження з твердими побутовими відходами, ухвалено стосовно підприємства (яке здійснюватиме вивезення твердих побутових відходів) і яке (рішення) чинним і діє на території надання послуг, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
2. Згідно з п.1 дод.1 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник в складі тендерної пропозиції надає інформаційну довідку з інформацією про ключові посади працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідні для надання послуг з комплексного утримання пунктів пропуску (інженерно-технічні працівники, машиністи та дорожні робітники).
Замовником визначено мінімальний необхідний перелік працівників інженерно-технічних професій, яких повинен залучити Учасник:
- начальник дільниці aбo інша особа, яка виконує його функції і яка має не менш ніж V групу з електробезпеки до і вище 1000 В;
- головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діляності організації який має не менш ніж V групу з електробезпеки до і вище 1000 Вг;
- сертифікований інженер-проектувальник на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації,
- прибиральник службових приміщень - не менше 3 осіб;
- прибиральник території/двірник - не менше 3 осіб
- робітник з комплексного обслуговування та ремонту - не менше 2 осіб;
- електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування - не менше 2 осіб, з них один повинен мати 4 групу допуску з електробезпеки для обслуговування електромереж, електрообладнання, електроустановок з номінальною напругою до 1000 В), знань та досвіду у наданні послуг, що є предметом закупівлі);
- працівники, які будуть виконувати роботи на висоті - не менше 2 осіб;
- працівники які будуть виконувати роботи з експлуатації тепломеханічного обладнання електростанцій, теплових мереж та тепловикористальних установок (НПАОП 0.00-1.69-13) - не менше 2 осіб;
- слюсар-сантехнік - не менше 2 осіб;
Мінімальна кількість операторів машин та механізмів (оператори машин/машиністи/водії) – 6 (кількість повинна бути достатньою для керування машинами і механізмами зазначеними в довідці щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо).
Таблиця №2
Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до надання послуг
№ п/п Посада згідно Тендерної документації Посада працівника Учасника П.І.Б. Освіта/ найменування навчального закладу/спеціальність* Штатний/
цивільно-правова угода, залучений по договору оренди техніки / договору надання послуг /інший документ (№ та дата наказу/угоди/іншого документу)
1 2 3 4 5 6
Всього
* Графа 5 заповнюється по інженерно - технічним працівникам.
У разі покладання на 1 працівника декілька функцій, Учасник зазначає про це в довільній формі.
На підтвердження інформації щодо наявності у Учасника працівників, яка міститься в довідці, йому необхідно у складі тендерної пропозиції, надати:
- копії наказів про призначення на посаду, або наказ про сумісництво (за наявності), або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні Учасником під час виконання договору про закупівлю, або
- інші документи, передбачені законодавством України, які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці.
Додатково на інженерно-технічних працівників Учасник повинен надати скан-копію з оригіналу та/або посвідчену відповідно до умов тендерної документації копію документів про закінчення навчальних закладів.
Учасник повинен забезпечити виконання вимог законодавства України з охорони праці, під час надання послуг, на підтвердження чого надається наказ про призначення відповідального працівника з охорони праці (з числа штатних працівників Учасника) Кваліфікація особи, що виконуватиме функції відповідального працівника з охорони праці підтверджується наступними документами: копії протоколів перевірки знань вказаного працівника з питань охорони праці, а саме знання з питань пожежної безпеки, системи стандартів безпеки праці, охорони праці і промислової безпеки у будівництві, мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, знання законодавчих актів з охорони праці, надання домедичної допомоги, гігієни праці, електробезпеки, правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, правил охорони праці на автомобільному транспорті, загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників. Також на підтвердження проходження навчання та виявлення потрібних знань, надаються відповідні посвідчення на відповідального з охорони праці.
На працівників які будуть виконувати роботи на висоті Учасник додатково надає копії посвідчення та витягу з протоколу про проходження перевірки знань з допуском до виконання робіт на висоті або іншого документу, що підтверджує допуск до виконання робіт на висоті, видані уповноваженим на це органом та чинні на дату подання тендерних пропозицій;
На працівників які будуть виконувати роботи в електроустановках Учасник додатково надає: копії посвідчення та витягу з протоколу про проходження перевірки знань з електробезпеки або іншого документу, що підтверджує допуск до виконання робіт в електроустановках, видані уповноваженим на це органом та чинні на дату подання тендерних пропозицій.
На працівників які будуть виконувати роботи з експлуатації тепломеханічного обладнання електростанцій, теплових мереж та тепловикористальних установок Учасник додатково надає: копії посвідчення про проходження перевірки знань згідно НПАОП 0.00-1.69-13 Правила охорони праці під час експлуатації тепломеханічного обладнання електростанцій, теплових мереж та тепловикористальних установок, видані уповноваженим на це органом та чинні на дату подання тендерних пропозицій.
На водія/машиніста який буде здійснювати управління автовишкою учасник додатково надає: копії посвідчення про проходження перевірки знань за спеціальністю машиніст автовишки згідно НПАОП 0.00-1.80-18 Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, видані уповноваженим на це органом та чинного на дату подання тендерних пропозицій
По-перше, в технічному завданні дод.9 до тендерної документації Замовника вказано:
«Розрахункова кількість персоналу здійснюється Виконавцем самостійно»!!!!
Витяг з дод.9 до тендерної документації:
Тобто, Замовник сам собі перечить, кількість персоналом здійснюється Виконавцем самостійно, але не самостійно так як Замовник сам собі придумав мінімально необхідну кількість.
Тобто, вимоги дод.1 до тендерної документації суперечать викладеному в дод.9 до тендерної документації.
Також, Замовником НЕ НАВЕДЕНО ніяких окремих розрахунків щодо мінімально необхідної кількості працівників кожної позиції. Як і документально не підтверджено неможливість надання Скаржником послуг відповідно до умов договору в іншій кількості працівників, відмінній від зазначеної.
Детально:
1) Щодо сертифікованого інженер-проектувальник на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації.
ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» повідомляє про неправомірну вимогу щодо обов’язкової наявності інженера-проектувальника на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації.
По-перше, згідно з пп. 7.1 п.7 розділу І тендерної документації, назва предмету закупівлі — послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон «Ужгород – Вишнє-Нємецьке» (ДК 021:2015 - 79990000-0 «Різні послуги, пов’язані з діловою сферою»).
По-друге, вимогами технічного завдання (додаток 9 до тендерної документації) НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО проведення робіт з інженерно-будівельного проектування, що є предметом професійної діяльності інженера-проектувальника відповідно до Професійного стандарту «Інженер-проектувальник» (затверджено рішенням Правління Гільдії проектувальників у будівництві від 29.03.2023) (файл «4_Стандарт_інженер-проектувальник.pdf»).
Відповідно, встановлення вимоги щодо наявності сертифікованого інженера-проектувальника для виконання робіт, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ предметом закупівлі, є дискримінаційним та необґрунтованим.
Повідомляємо, що Замовником не обґрунтувана необхідність встановлення вимоги саме в такій редакції, а тому прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити наявність сертифікованого інженер-проектувальник на інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації з наданням відповідних документів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
2) Щодо мінімально необхідної кількості працівників, а саме:
- робітник з комплексного обслуговування та ремонту - не менше 2 осіб;
- електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування - не менше 2 осіб, з них один повинен мати 4 групу допуску з електробезпеки для обслуговування електромереж, електрообладнання, електроустановок з номінальною напругою до 1000 В), знань та досвіду у наданні послуг, що є предметом закупівлі);
- працівники, які будуть виконувати роботи на висоті - не менше 2 осіб;
- працівники які будуть виконувати роботи з експлуатації тепломеханічного обладнання електростанцій, теплових мереж та тепловикористальних установок (НПАОП 0.00-1.69-13) - не менше 2 осіб;
- слюсар-сантехнік - не менше 2 осіб;
Мінімальна кількість операторів машин та механізмів (оператори машин/машиністи/водії) – 6 (кількість повинна бути достатньою для керування машинами і механізмами зазначеними в довідці щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо).
ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» повідомляє, що Замовником мінімально необхідна кількість працівників, встановлена Замовником у тендерній документації, Є ЗАВИЩЕНОЮ та не обґрунтованою. Зокрема:
- робітник з комплексного обслуговування та ремонту – 1 особа є цілком достатнім для виконання вимог обсягу технічного завдання в повному обсязі без порушення строків і якості;
- електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, що має 4 групу допуску з електробезпеки для обслуговування електромереж, електрообладнання, електроустановок з номінальною напругою до 1000 В) - 1 особа є цілком достатнім для виконання вимог обсягу технічного завдання в повному обсязі без порушення строків і якості (наприклад, файл «5_Наказ_Пилипчук В.О..pdf»);
- працівники, які будуть виконувати роботи на висоті - 1 особа є цілком достатнім для виконання вимог обсягу технічного завдання в повному обсязі без порушення строків і якості;
- працівники які будуть виконувати роботи з експлуатації тепломеханічного обладнання електростанцій, теплових мереж та тепловикористальних установок (НПАОП 0.00-1.69-13) - 1 особа є цілком достатнім для виконання вимог обсягу технічного завдання в повному обсязі без порушення строків і якості;
- слюсар-сантехнік - 1 особа є цілком достатнім для виконання вимог обсягу технічного завдання в повному обсязі без порушення строків і якості (наприклад, файл «6_Наказ_Кучеровський С.І.pdf»);
Мінімальна кількість операторів машин та механізмів (оператори машин/машиністи/водії) – кількість повинна бути пропорційна у відповідності до оскарження вимог завищеної кількості транспорту у скарзі вище.
Повідомляємо, що Замовником не обґрунтована необхідність встановлення вимоги саме в такій редакції, а тому прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити наявність працівників, у кількості, а саме: робітник з комплексного обслуговування та ремонту - не менше 2 осіб; електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування - не менше 2 осіб, з них один повинен мати 4 групу допуску з електробезпеки для обслуговування електромереж, електрообладнання, електроустановок з номінальною напругою до 1000 В), знань та досвіду у наданні послуг, що є предметом закупівлі); працівники, які будуть виконувати роботи на висоті - не менше 2 осіб; працівники які будуть виконувати роботи з експлуатації тепломеханічного обладнання електростанцій, теплових мереж та тепловикористальних установок (НПАОП 0.00-1.69-13) - не менше 2 осіб; слюсар-сантехнік - не менше 2 осіб, мінімальна кількість операторів машин та механізмів (оператори машин/машиністи/водії) – 6 (кількість повинна бути достатньою для керування машинами і механізмами зазначеними в довідці щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
3. Відповідно до п.1 дод.1 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)», Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку про виконання аналогічного договору (аналогічних договорів) за формою Таблиці № 3
Таблиця №3
Інформація про виконання аналогічного(их) договору(ів)
№ п/п Замовник,
місцезнаходження, ПIБ відповідальної особи, № телефону,
код ЄДРПОУ № та дата укладання договору
Предмет договору
Ціна договору
Вартість виконання договору Відсоток виконання договору
1 2 3 4 5 6 7
Всього 0,00 0,00
Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник надає наступні документи:
- копію(ї) аналогічного (их) договору (ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору (ів);
- акти приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) разом з довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форми КБ-3) a6o інший документ, що підтверджує приймання виконаних робіт, передбачений аналогічним договором.
Аналогічним буде вважатися договір на надання послуг з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон укладений протягом 3 років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник може надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт одним договором або сумарно декількома договорами
При цьому, сума аналогічного (аналогічних) договору (договорів) має складати не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі.
Учасник має документально підтвердити досвід виконання основних (ключових) видів робіт одним договором або сумарно декількома в обсягах, не менше визначених у Таблиці 3.1.
Таблиця № 3.1
№ з/п
Найменування* Одиниця
виміру
Кількість
1 Прибирання кабінетів, приймальних, залів засідань, холів, коридорів, вестибюлів, галерей та інших приміщень загального користування, до яких передбачений вільний доступ м2 150 000,00
2 Прибирання санітарно-гігієнічних приміщень м2 60 000,00
3 Прибирання бойлерних, машинних відділень, майстерень та інших приміщень загального користування, які містять обладнання, до яких не передбачений вільний доступ (підмітання, прибирання та транспортування бруду у визначене місце) м2 8 000,00
4 Оброблення посипковими матеріалами покриття території м2 14 000,00
5 Очищення урн від сміття шт 4 000,00
6 Підмітання території м2 3 000 000,00
7 Асенізіція м3 50
8 Вивіз ТПВ (сміття) м3 100
9 Послуги охорони послуги 4
Інформацію на підтвердження відповідності встановленому кваліфікаційному критерію Учасник закупівлі повинен надати у формі Таблиці 5.2. Основні види робіт мають бути надані по тим договорам, по яким Учасник подає інформацію, як аналогічні.
ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» МАЮЧИ аналогічний договір №07/27/24 від 17.09.2024 року щодо надання послуг з комплексного утримання міжнародного автомобільного пункту пропуску через державний кордон «Ягодин-Дорогуськ» (файл «7_Договір_07_27_24 від 17.09.2024 року.pdf») НЕ МОЖЕ на рівних умовах прийняти участь у даній процедурі закупівлі оскільки Замовником конкретизовано перелік послуг, що обов’язково має бути у відповідному договорі.
Замовником НЕ ОБГРУНТОВАНО:
- необхідність того, що сума аналогічного (аналогічних) договору (договорів) має складати не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі.
- необхідність обсягів та переліку послуг, визначених у Таблиці 3.1.
Де, наприклад, наданий нами договір не передбачав надання охоронних послуг в рамках комплексного обслуговування. Охоронні послуги закуповувались Замовником окремо за іншим кодом ДК 021:2015, а відповідно маючи аналогічний договір за майже ідентичним технічним завданням Скаржник НЕ МОЖЕ прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Прийняти участь у такій закупівлі зможе ЛИШЕ попередній контрагент Замовника, з яким в такого вже є укладений договір на такий самий перелік послуг.
За таких умов, прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть документально підтвердити досвід виконання основних (ключових) видів робіт одним договором або сумарно декількома в обсягах, не менше визначених у Таблиці 3.1., що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства у сфері публічних закупівель та з урахуванням Особливостей шляхом внесення змін до тендерної документації.
25 листопада 2025 року Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Закарпатській області (надалі - Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу було оприлюднене оголошення про закупівлю послуг з: «Послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон «Велика Паладь - Надьгодош»» (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-25-006411-a) за процедурою відкритих торгів з особливостями (надалі - Закупівля), а також була оприлюднена Тендерна документація. 28.11.2025 року, Товариством з обмеженою відповідальністю "ГРІФФІН СЕРВІС" (надалі – Скаржник), через електронну систему закупівель, подано скаргу до Комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) щодо порушення законодавства в сфері публічних закупівель по предмету закупівлі «Послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон «Велика Паладь - Надьгодош»», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-11-25-006411-a 02.12.2025 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення № 17762-р/пк-пз, про прийняття скарги до розгляду. Розглянувши подану скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРІФФІН СЕРВІС", вважаємо її такою, що не підлягає задоволенню і зазначає, що її зміст: • не містить належних доказів; • не містить юридично обґрунтованої аргументації; • ґрунтується на загальних припущеннях та суб’єктивних оцінках; • не доводить жодного факту порушення прав чи законних інтересів скаржника; • не містить доказів того, що скаржник не може виконати вимоги ТД (навіть шляхом оренди техніки, ЦПД або субпідряду). Пункт пропуску “Велика Паладь - Надьгодош” - це режимний об’єкт з безперервним цілодобовим функціонуванням, складною інженерією, великими площами, критичними процесами та підвищеними вимогами до оперативного реагування. Утримання такого об’єкта потребує відповідних ресурсів, техніки і персоналу. Це визначає специфічний підхід до формування технічних і кваліфікаційних вимог. Відтак вимоги до техніки, персоналу, досвіду та інших аспектів не можуть бути «знижені до мінімуму», оскільки це прямо створить ризики: • зупинки роботи пункту пропуску, • виникнення аварійних ситуацій, • порушення санітарних, екологічних та техногенних норм, • негативних наслідків для держави та міжнародних партнерів. Стаття 16 Закону встановлює, що Замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії • досвід, • матеріально-технічну базу, • персонал, • додаткові вимоги.
Щодо вимог до наявності техніки та тверджень про їх «завищеність» Скаржник стверджує, що перелік техніки є надмірним та необґрунтованим. Таке твердження є помилковим як з технічної, так і з правової точки зору. Перелік техніки випливає з технології робіт, визначеної у Додатку 9. Додаток 9 до тендерної документації містить детальний опис: • робіт з зимового утримання (розчищення, посипання, усунення ожеледиці); • щоденного прибирання внутрішніх приміщень та території значної площі; • обслуговування проїзних частин, майданчиків накопичення, навісів, пандусів, естакад; • виконання робіт на висоті (освітлення, фасадні елементи, конструкції навісів тощо); • робіт з навантаження, розвантаження та переміщення матеріалів (пісок, реагенти, ґрунт, сніг, лід, сміття). Такі роботи об’єктивно неможливо виконувати руками без: • дорожніх комбінованих машин, • автогрейдера, • фронтальних навантажувачів, • автовишки, • поливально-мийної техніки, • сміттєвоза, • асенізаційної техніки тощо. Тобто перелік техніки не «вигаданий» Замовником, а прямо випливає з технології виконання робіт, передбачених технічним завданням. Мінімальна техніка визначена з урахуванням: • технологічних і експлуатаційних вимог, • безперервного режиму роботи пункту пропуску, • необхідності оперативного реагування, • недопущення транспортних затримок і аварійних ситуацій Вимога щодо техніки є мінімально необхідною, а не завищеною Замовник не вимагає надлишкової кількості техніки, не встановлює конкретних марок, моделей чи року випуску. Дана вимога не порушує прав учасників, бо техніка може бути залучена через будь-який спосіб: на правах власності, оренди, послуг, субпідряду і скаржник не довів, що не може її виконати. Вимога стосується типу та мінімальної кількості техніки, без якої: • неможливо забезпечити нормальний рух транспорту в зимовий період, • неможливо оперативно реагувати на погодні умови, • неможливо підтримувати територію та споруди у безпечному стані.
Спроба скаржника представити ці вимоги як «завищені» фактично означає ігнорування обсягів та складності робіт, викладених у Додатку 9. Замовник сформував перелік на основі технологічних процесів, інженерної специфіки та потреб об’єкта. А саме:
Автогрейдер Функціональне призначення: • усунення твердих льодових утворень; • формування профілю проїзної частини; • ліквідація ущільнених снігових мас; • робота у важкодоступних зонах. Без автогрейдера вантажні потоки у зимовий період на пункті пропуску можуть будуть паралізовані.
Комбінована дорожня машина (КДМ) Функціональне призначення: • розчищення проїзду; • посипання реагентами; • ліквідація слизьких ділянок; • робота в нічних умовах. Пункт пропуску працює ЦІЛОДОБОВО. Поки проїзд для легкових авто можна розчистити вручну чи навантажувачем, потік вантажівок 30–50 тонн потребує машинної обробки. Без КДМ: • проїзд зупиняється, • виникає ДТП-небезпека, • митний огляд блокується, • черги на кордоні зростають на десятки кілометрів.
Фронтальний навантажувач Функціональне призначення: • масове навантаження снігу; • вивезення льодових мас; • переміщення сипучих матеріалів; • очищення зон, недоступних КДМ; • робіт із ліквідації наслідків аварій. Розчищення території вручну або менш потужною технікою неможливе.
Автовишка / гідропідіймач Функціональне призначення: • обслуговування світильників, камер, табло; • робіт з навісами та фасадами; • робіт, передбачених техзавданням на висоті до 14 м. ПУЕ, НПАОП і ДБН прямо забороняють використання драбин для таких робіт. Без автовишки обслуговування інженерних систем об’єкта неможливе.
Поливально-мийна техніка Функціональне призначення: • миття асфальтових поверхонь; • промивка водовідвідних лотків; • санітарна обробка територій; • змивання нафтопродуктів і реагентів. На пункті пропуску з інтенсивним рухом вантажівок із-за кордону на покритті постійно накопичуються: • мастила, • пил, • солі, • реагенти, • забруднення, що несуть еко-ризики. Без мийної машини дотримання санітарних норм неможливе
Асеніцаційна техніка На пункті пропуску виникають наступні роботи: • відкачування стоків; • аварійні роботи з системою каналізації; • очищення колодязів та лотків; • реагування у нічний час при переповненні. Крім того, на пункті пропуску наявні: • туалетні модулі, • санітарні блоки, • системи дощової каналізації. Наявність аварій на цих системах можлива завжди. Без асенізатора відбувається миттєве порушення санітарних норм і відповідно штрафи. Крім того, слід зауважити, що Замовник НЕ вимагає власної техніки. Тендерна документація дозволяє: • оренду техніки; • техніку за договорами надання послуг; • техніку через співвиконавців; • техніку через субпідрядників. Отже, твердження про “обмеження конкуренції” є неправдивим - навпаки, Замовник максимально розширив можливість участі.
Щодо листа-підтвердження орендодавця/надавача послуг техніки щодо незаперечення використання техніки. Договір оренди або договір надання послуг: • може бути рамковим, без реальної гарантії виділення техніки в конкретний період; • не містить зобов’язання забезпечити фактичну дислокацію техніки у Закарпатській області; • не виключає, що техніка одночасно задіяна на інших об’єктах; • не гарантує можливість в’їзду на режимний об’єкт (пункт пропуску); • може бути розірваний або не пролонгований. Тому вимога Замовника щодо листа-підтвердження - це засіб перевірки не «паперового договору», а реальної спроможності забезпечити техніку в місці виконання послуг згідно умов договору. Без листа-підтвердження Замовник не знає: • чи техніка буде фактично надана; • чи дозволяє орендодавець використовувати її на режимному об’єкті; • чи техніка не залучена на інших роботах; • чи можливе переміщення техніки до Закарпаття. Територіальний аспект: контрагенти скаржника – київські компанії та ФОП. Із документів, наданих скаржником у складі скарги, вбачається, що: • договори оренди/послуг укладені з компаніями та ФОП, зареєстрованими в м. Київ та Київській області; • в матеріалах відсутні документи, які б підтверджували реальну готовність та можливість перебазування техніки на відстань 600–900 км до Закарпатської області; • немає жодної гарантії, що техніка не задіяна у цей період на інших об’єктах. У такій ситуації вимога надати саме лист-підтвердження: • є абсолютно логічною, • мінімізує ризик фіктивної оренди, • дає Замовнику підтвердження, що власник техніки усвідомлено підтверджує можливість її надання саме для виконання робіт на ПП «Велика Паладь - Надьгодош». Особливо показовим є приклад договору із ТОВ «Спец Комплект Постач», яке: • здійснює експлуатаційне утримання автомобільних доріг у Київській, Житомирській та Рівненській областях; • має власні зобов’язання з утримання доріг у зимовий період; • використовує свій парк техніки переважно в цих регіонах. Питання є очевидним: чи може така компанія в реальному режимі, в період зимового утримання, вивести частину техніки та перекинути її на ПП «Велика Паладь - Надьгодош» у Закарпатську область, не порушивши власні зобов’язання? Без окремого листа-підтвердження від ТОВ «Спец Комплект Постач» це - лише припущення скаржника, а не гарантія. Саме тому вимога Замовника щодо листів-підтверджень орендодавців/надавачів послуг: • є обґрунтованою; • випливає з необхідності забезпечення реальної наявності техніки; • відповідає ст. 16 Закону
Щодо вимог до тарифу на ТПВ, природної монополії та можливості залучення субпідрядників Сфера ТПВ є регульованою та фактично монопольною в межах громади. Закон України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про відходи» встановлюють: • орган місцевого самоврядування визначає виконавця послуг з поводження з ТПВ; • цей виконавець отримує рішення про встановлення тарифу на відповідні послуги; • тариф діє на території громади та є обов’язковим до застосування, • лише виконавець з затвердженим тарифом має право збирати, транспортувати та утилізувати ТПВ Інші суб’єкти не мають права виконувати послуги з вивезення ТПВ у межах тієї ж громади без встановленого тарифу. Тобто це не конкуренція у вільному ринковому розумінні, а регульована сфера з обмеженим колом надавачів послуг, фактично – природна монополія. Скаржник неправильно трактує вимогу. Монополія не виникла через Замовника - вона прямо закріплена законом. Замовник не може: • самостійно визначати операторів ТПВ, • встановлювати тарифи, • ігнорувати рішення органу місцевого самоврядування. Вимога надати документ, що підтверджує чинний тариф - відображення вимог законодавства, які зобов’язують користуватися послугами офіційного оператора. Учасник не обмежений: він може залучити оператора з тарифом як субпідрядника чи співвиконавця Тендерна документація чітко передбачає: • можливість залучення співвиконавців, • можливість укладення договорів субпідряду, • можливість підтвердження частини кваліфікаційних вимог через залучених контрагентів. Тобто учаснику не потрібно самому бути оператором ТПВ. Він може: 1. Укласти договір із діючим офіційним оператором ТПВ у відповідній громаді. 2. Надати у складі пропозиції підтвердження тарифу цього оператора. 3. Забезпечити законне вивезення ТПВ на об’єкті. Таким чином, будь-який учасник, який реально бажає виконувати роботи законно, має всі інструменти для виконання цієї вимоги. Чому вимога є не дискримінаційною, а обов’язковою. Якщо Замовник «закриє очі» на тариф: • учасник може надавати послуги з ТПВ незаконно; • виникають ризики порушення санітарних і екологічних норм; • пункт пропуску «Велика Паладь - Надьгодош» як режимний об’єкт може опинитися у ситуації зі стихійним накопиченням відходів; • відповідальність за такі наслідки ляже й на Замовника. Отже, вимога стосовно надання документів щодо тарифу: • прямо випливає з вимог профільного законодавства; • не обмежує конкуренцію (бо є можливість субпідряду); • забезпечує законність виконання послуг.
Щодо персоналу та «завищених» вимог по працівниках У тендерній документації передбачено, що: • працівники можуть перебувати як у штаті, так і бути залученими за цивільно-правовими договорами; • можливе залучення фахівців через субпідрядника чи співвиконавця; • сертифікати, допуски, підтвердження навчання можуть належати як працівникам учасника, так і працівникам залучених організацій. Це означає, що вимоги до персоналу не «закривають ринок», а навпаки – дають гнучкий механізм залучення відповідних спеціалістів.
Обґрунтованість мінімальної кількості працівників З урахуванням: • цілодобового режиму роботи ПП, • значних площ приміщень і території, • наявності електроустановок, теплотехнічних, сантехнічних, вентиляційних систем, дизель-генераторів, насосних станцій, • виконання робіт підвищеної небезпеки (висота, електрика, тепло), необхідна мінімальна кількість: • електромонтерів, • тепломеханіків, • сантехніків, • працівників, допущених до робіт на висоті, • операторів техніки, • прибиральників, • є технічно та організаційно виправданою. Очевидно, що один електрик чи один теплотехнік не в змозі забезпечити безпечну експлуатацію мереж та оперативне реагування 24/7
Щодо вимоги сертифікованого інженера-проєктувальника Скаржник стверджує, що такі роботи не передбачені технічним завданням. У Додатку 9 наявні численні види робіт, які охоплюють: • технічні огляди, • складання дефектних відомостей, • визначення обсягів ремонтів, • підготовку технічних рішень щодо інженерних систем, • планово-попереджувальні регламенти, • обґрунтування аварійних робіт. (Додаток 9, розділи 3–4) Ці функції потребують кваліфікованого інженерного працівника, який має: • навички у сфері кошторисної документації, • розуміння вимог будівельних норм, • компетентність щодо технічної експлуатації будівель та інженерних систем. АМКУ у своїй практиці дозволяє залучення сертифікованих інженерів, якщо це обґрунтовано характером робіт.
Щодо вимоги сертифікату фахівця будівельної галузі (СОУ-С-001:2016) В Додатку 9 міститься значний обсяг робіт, пов’язаних з: • ремонтом, • технічним обслуговуванням, • експлуатацією будівель, споруд, мереж, обладнання. Відповідальна особа, яка керує роботами, повинна мати компетентність у будівельній галузі. Наявність сертифікату СОУ-С-001:2016 не є ліцензією, а лише підтвердженням кваліфікації, що допускається ст. 16 Закону. Сертифікат може бути отриманий будь-яким суб’єктом ринку
Щодо вимоги надати договір добровільного страхування відповідальності Замовник не вимагає обов’язкового страхування за законом, а лише наявність чинного договору страхування відповідальності, що: • гарантує безпеку майна пункту пропуску, • забезпечує відшкодування шкоди у разі аварій чи пожеж, • відповідає ризиковому характеру робіт (електрика, теплотехніка, висота). АМКУ у своїх рішеннях неодноразово підтверджував: Замовник має право вимагати наявність страхування, якщо це обґрунтовано специфікою об’єкта. У Додатку 9 передбачено, що виконавець несе повну матеріальну відповідальність за збитки. Страхування є засобом забезпечення такої відповідальності.
Щодо вимоги навчання працівника за ISO (внутрішній аудит) Вимога стосується одного працівника, відповідального за якість. Система якості неможлива без уповноваженої особи, яка володіє знаннями з ISO 9001 та ISO 19011. Усі учасники можуть направити будь-якого працівника пройти відповідне навчання. Вимога не є дискримінаційною, стосується лише компетентності персоналу.
Щодо вимоги наявності аналогічного досвіду не менше 50% від очікуваної вартості Вимога про підтвердження аналогічного досвіду на суму не менше 50% очікуваної вартості: • не суперечить Закону, оскільки Закон не встановлює жодних відсоткових обмежень щодо обсягу досвіду; • є пропорційною, враховуючи складність, режимність та критичність об’єкта. Важливо, що: • предмет договору – це комплексне утримання пункту пропуску з набором різнорідних технічно складних робіт; • учасник без релевантного досвіду виконання подібних комплексних послуг не може вважатись таким, що гарантовано забезпечить належний результат. Менший обсяг досвіду не гарантуватиме належної якості виконання робіт. Крім того, відсутність досвіду у конкретного учасника не може бути підставою для зменшення вимог Замовника. Крім того, як уже зазначалося, досвід може підтверджуватися: • не лише самим учасником, а й субпідрядником або співвиконавцем, що додатково знімає ризик дискримінації.
Щодо включення у технічне завдання робіт з охорони, прибирання, ТПВ та асенізації (і відповідно їх підтвердження в аналогічному договорі) Ці роботи: • є критично необхідними для функціонування пункту пропуску; • виконуються щоденно та безперервно; • не можуть бути виключені з Технічного завдання без порушення роботи об’єкта. Скаржник стверджує, що інші замовники закуповують роботи з охорони, прибирання чи ТПВ окремо, а тому такі роботи не повинні бути в кваліфікаційних критеріях щодо підтвердження досвіду. Якщо виходити з логіки Скаржника, то кваліфікаційні критерії щодо підтвердження досвіду мають містити лише ті роботи, які саме Скаржник може виконати самостійно. Це суперечливо, оскільки: 1. Це твердження не стосується вимоги аналогічності - воно ставить під сумнів предмет закупівлі, а не вимоги до учасників. 2. За такою логікою не потрібно змінювати вимоги - потрібно скасовувати процедуру та змінювати Технічне завдання, оскільки учасник має підтвердити можливість виконання ключових робіт, які включені у Технічне завдання. 3. Замовник не зобов’язаний структурувати закупівлю так само, як інші замовники - він визначає предмет виходячи з фактичної потреби пунктів пропуску. 4. У попередніх закупівлях Скаржник не висловлював жодних зауважень щодо наявності цих робіт, що підкреслює непослідовність його позиції (слід зазначити, що аналогічні роботи були включені у закупівлях UA-2025-06-20-001288-a, UA-2025-06-20-002510-a, UA-2025-06-20-002674-a, UA-2025-06-20-003690-a, UA-2025-06-24-006094-a, UA-2025-06-24-006650-a, UA-2025-06-24-006971-a, UA-2025-06-24-007302-a, UA-2025-11-13-005763-a, UA-2025-11-13-005238-a,, де Скаржник приймав участь) 5. Зміна позиції сталася лише після того, як АМКУ не задовільнив скаргу скаржника у цій частині (рішення від 26.11.2025 року № 17576-р/пк-пз по закупівлі UA-2025-11-13-005763-a, рішення від 26.11.2025 року № 17577-р/пк-пз UA-2025-11-13-005238-a)
Щодо права учасників залучати субпідрядників Замовник ніде і жодним чином не обмежує залучення субпідрядників. Учасник може: • виконувати частину робіт самостійно; • залучати інших суб’єктів; • укладати договори про співвиконання робіт. Тому доводи Скаржника про дискримінаційність через включення окремих видів робіт до ТЗ є необґрунтованими.
Щодо змісту скарги та відсутності належної доказової бази Скарга, подана учасником, не відповідає базовим вимогам до змісту скарги про дискримінаційні умови, зокрема: • скаржник не надав достатнього правового обґрунтування, чому саме конкретна вимога порушує його права; • не наведено жодного документального доказу, що скаржник не може виконати ту чи іншу вимогу; • не наведено причинно-наслідковий зв’язок між вимогами ТД та конкретним обмеженням саме прав скаржника, а не абстрактних «учасників ринку»; • формулювання доводів носять загальний, оціночний характер, без глибокого аналізу специфіки об’єкта, Сам факт того, що учаснику «не подобається» вимога Замовника, не свідчить про дискримінацію. Необхідно довести, що: 1. вимога є непропорційною предмету закупівлі; 2. вона унеможливлює участь саме цього учасника; 3. учасник не має об’єктивної можливості її виконати, навіть шляхом субпідряду / співвиконання. У скарзі таких доведень немає.
Щодо документів, доданих до скарги, та їх реального значення Скаржник надав низку документів (договори оренди, договори послуг, рішення щодо тарифу, накази, сертифікати тощо), однак ці документи: • не підтверджують дискримінаційний характер вимог; • не доводять неможливість виконання вимог ТД самим скаржником; • навпаки, у частині випадків демонструють, що скаржник здатен залучати ресурси і таким чином виконувати вимоги.
Слід зазначити, що Скаржник ЖОДНОГО РАЗУ не звернувся до Замовника: на майданчику і до Уповноваженої особи не було поставлено жодного питання, не подано жодної вимоги про роз’яснення, не подано вимог про усунення порушень у ТД до подання скарги. Тобто Скаржник свідомо і системо блокує процедури закупівель, адже кожна скарга призводить до зупинення процедури, затягування строків підписання договору з переможцем закупівлі, відсутності чинного договору на час виконання робіт.
Просимо: У задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРІФФІН СЕРВІС» від 28.11.2025 № UA-2025-11-25-006411-a.c1 щодо встановлення порушень у процедурі закупівлі UA-2025-11-25-006411-a «Послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон «Велика Паладь - Надьгодош» в частині наявності дискримінаційних вимог у тендерній документації та внесення змін до тендерної документації по закупівлі UA-2025-11-25-006411-a «Послуги з комплексного утримання пункту пропуску через державний кордон «Велика Паладь - Надьгодош» - відмовити в повному обсязі.