Звернення:
За тендером : ДК 021:2015: 98310000-9 - Послуги з прання і сухого чищення (послуги прання білизни)
Тема:
Прохання усунути дескримінаційний критерій
Зміст:
Вимога щодо усунення дискримінаційної вимоги тендерної документації
Шановний Замовнику!
У тендерній документації (Додаток 3 «Технічні та якісні вимоги») міститься вимога про надання:
«протоколу випробувань змивів з вантажних транспортних засобів, що будуть залучені до перевезення білизни, з датою проведення випробувань не більше 30 календарних днів до дати подання пропозиції».
Ця вимога є дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що не передбачена чинним законодавством, з огляду на наступне.
1. Вимога не передбачена наказом МОЗ №293
Заклади охорони здоров’я при складанні тендерної документації повинні керуватися Наказом МОЗ України №293 від 30.04.2014
«Про затвердження Інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я».
У зазначеному наказі відсутні вимоги щодо проведення будь-яких змивів з транспортних засобів, зокрема передбачені строки їх дії або необхідність подання подібних протоколів у складі тендерної пропозиції.
Також у Додатку 1 пункті 3 Наказу МОЗ №293 дійсно міститься приклад дискримінаційної вимоги щодо аналогічного досвіду, але вона не має жодного відношення до змивів транспортних засобів і не може бути використана як підстава для встановлення таких критеріїв.
Відповідно, вимога щодо обов’язкового подання протоколу змивів не ґрунтується на нормативній базі, що суперечить принципам формування тендерної документації (п. 3 ст. 22 Закону).
2. Неможливість виконання вимоги у встановлені строки
Випробування за найпростішим протоколом займає мінімум 5 діб.
Додатково потрібен час на:
прийом заявки лабораторією,
виїзд спеціаліста,
відбір змивів,
транспортування матеріалу до лабораторії,
оформлення документа.
Тендер опублікований 25.11.2025, а кінцевий строк подання пропозицій — 03.12.2025.
Це 8 календарних днів, що робить фізично неможливим виконання зазначеної вимоги, тим більше що раніше в попередніх закупівлях подібний критерій не висувався, тому учасники не мали підстав заздалегідь проводити випробування.
Таким чином, вимога створює необґрунтовані бар’єри участі, порушує принципи недискримінації та добросовісної конкуренції (ст. 5 Закону).
3. Вимога є невизначеною та не містить чітких характеристик документа
У документації не зазначено:
який саме протокол,
за якою методикою,
які види змивів,
які показники,
яка лабораторія має право це виконувати (наявність акредитації НААУ тощо).
Відсутність визначеності порушує п. 3 ст. 22 Закону, згідно з яким вимоги повинні бути чіткими та однозначними.
ПРОСИМО:
Видалити з тендерної документації (Додаток 3 «Технічні та якісні вимоги») вимогу щодо надання протоколу випробувань змивів з вантажних транспортних засобів.
Вимога є такою, що:
не передбачена наказом МОЗ №293;
не пов’язана з предметом закупівлі;
є неможливою для виконання у встановлені строки;
обмежує конкуренцію та порушує ст. 3, ст. 5 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
У разі неусунення залишаю за собою право звернутися до АМКУ відповідно до ст. 18 Закону.
Дата оприлюднення звернення:
28.11.2025 11:15
Шановний Учасник. Відповідно до ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено обов’язкові відомості тендерної документації. Відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до положень Закону України «Про систему громадського здоров’я» встановлені правові, організаційні, економічні та соціальні засади функціонування системи громадського здоров’я в Україні з метою зміцнення здоров’я населення, запобігання хворобам, покращення якості та збільшення тривалості життя, регулює суспільні відносини у сфері громадського здоров’я та санітарно-епідемічного благополуччя населення, визначає відповідні права і обов’язки державних органів та органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб у цій сфері, встановлює правові та організаційні засади здійснення державного нагляду (контролю) у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарно-епідемічного благополуччя населення, відповідно до яких відносено заходи, необхідні для захисту здоров’я. Також визначено, що дезінфекційні заходи, зокрема, дезінфекція - заходи, спрямовані на знищення у середовищі життєдіяльності людини вегетативних форм збудників інфекційних хвороб (дезінфекція).
Враховуючи, що послуги, які є предметом закупівлі, надаються закладу охорони здоров’я, допускається передача, зокрема, й інфікованої білизни, однак, існує необхідність отримання зворотно, виключно, безпечної для використання білизни, задля чого встановлено критерій перевірки належної дезінфекції транспортних засобів, що планується задіюватись при наданні послуг для встановлення безпечності отримання білизни та подальшого її використання. Враховуючи положення ст.25 Закону України «Про систему громадського здоров’я» захист здоров’я населення охоплює комплекс регуляторних, адміністративних, організаційних та інших заходів, спрямованих на забезпечення, зокрема, безпеки пацієнтів, біологічної безпеки, які стосуються громадського здоров’я. Реалізація захисту здоров’я населення у відповідних сферах забезпечується, зокрема, шляхом проведення профілактичних заходів.
Гуртуючись на вищезазначеному, тендерна документація містить інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, враховуючи особливості сфери діяльності Замовника.
Враховуючи вищезазначене, Замовником опубліковано закупівлю відповідно до положень діючого законодавства з додержанням встановлених строків та забезпечивши принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, відсутні підстави для внесення змін до умов тендерної документації.
З повагою, уповноважена особа
Дата оприлюднення відповіді:
01.12.2025 11:19