Звернення:
За тендером : Страхові послуги (Послуги з обов’язкового страхування цивільної відповідальності власників наземних транспортних засобів)
Тема:
дискримінаційні вимоги
Зміст:
Пунктами Додатку № 8 до Тендерної документації Замовником були встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник, а саме, Учасник повинен:
Входити в ТОП 10 страхових компаній України за показниками: «Страхові платежі» та
«Страхові виплати» по ОСЦПВВНТЗ за 6 місяців 2025 року
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, входить в ТОП 10 страхових компаній України за показниками: «Страхові платежі» та «Страхові виплати» по ОСЦПВВНТЗ за 6 місяців 2025 року.
Вважаємо, що ці умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже відповідати вищевказаним фінансовим показникам можуть лише не більше 10 (десяти) страхових компаній із 84 існуючих Non-life в Україні.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може
містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку
замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна
містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а
також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам
тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі
відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або
міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Тому, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище
вимог порушують положення п. 4 ч. 1 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також
права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його неможливістю прийняти участь у
процедурі закупівлі.
Просимо прибрати дискримінаційну вимогу
Дата оприлюднення звернення:
21.11.2025 11:30
Уповноважена особа розглянула Ваше звернення до процедури закупівлі «Страхові послуги (Послуги з обов’язкового страхування цивільної відповідальності власників наземних транспортних засобів)», код ДК 021:2015: 66510000-8 (ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-21-001005-a), зареєстроване 21.11.2025 о 11:30год в електронній системі закупівель та повідомляє наступне.
Закупівля проводиться у відповідності до норм Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон), з урахуванням особливостей визначених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова).
Відповідно до норм п.28 Постанови Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із нормами ст. 22 Закону, тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу та має містити інформацію передбачену статтею 22 Закону.
Відповідно до норм п. 28 Постанови, у тендерній документації обов'язково зазначаються відомості про, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
При цьому, технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, а у разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
При цьому, перелік документів, які замовник вважає підтвердженням відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, та вимоги до оформлення таких документів як за формою, так і за змістом, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з дотриманням вимог чинного законодавства. Дане твердження підтверджено низкою роз’яснень уповноваженого органу з питань публічних закупівель.
Відтак, замовником в тендерній документації встановлено, зокрема, вимогу щодо подання учасниками документів, які необхідні замовнику для підтвердження якісних характеристик предмета закупівлі від учасника процедури закупівлі:
- копія свідоцтва про членство МТСБУ (моторне транспортне страхове бюро України);
- копія ліцензії страхової діяльності;
- документи/довідки/тощо, які підтверджують наступне:
1.Наявність в Учасника центру врегулювання збитків в м. Києві;
2. Досвід страхування – не менше 10 років;
3. Входження в ТОП 10 страхових компаній України за показниками: «Страхові платежі» та «Страхові виплати» по ОСЦПВВНТЗ за 6 місяців 2025 року.
4. Частка вимог за шкоду майну, врегульованих до 90 днів від дати ДТП до останньої виплати складає не менше 70% за 9 місяців 2025 року по ОСЦПВВНТЗ згідно даних МТСБУ.
Дані вимоги не є дискримінаційними, а розроблені на підставі вимог діючого законодавства України щодо надання страхових послуг та з урахуванням принципів недискримінації учасників, з метою реалізації належного і реального виконання договірних зобов’язань та обрання надійного страховика.
Рейтинг страхових компаній в Україні показує їхнє становище на ринку за різними показниками, такими як розмір активів, обсяг страхових премій (платежів) та обсяг здійснених виплат. Він допомагає оцінити фінансову стабільність компанії, її масштаб діяльності та її платіжну дисципліну, що є ключовими критеріями для вибору надійної страхової компанії.
Дата оприлюднення відповіді:
24.11.2025 15:26