Звернення:
За тендером : «Капітальний ремонт по облаштуванню системи протипожежного захисту в Щирецькому ліцеї імені Героя України Богдана Ільківа Щирецької селищної ради Львівського району Львівської області. Коригування» (Код ДК 021:2015:45310000-3 Електромонтажні роботи)
Тема:
Дискримінація огляд об'єкту
Зміст:
" Дана вимога є незаконною та дискримінаційною. Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримати акт з відміткою замовника. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об’єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Ця вимога направлена саме на те, щоб Виконавці понесли максимум збитків. Адже з ще не отриманих прибутків сплачувати витрати на відрядження, пальне та амортизацію транспорту тільки для подачі пропозиції на тендер є некоректним. Просимо врахувати, що договір буде укладено тільки з одним Учасником, якого визнають переможцем - а поїздки повинні здійснити всі! Чи не бажаєте залишити обов'язкові відвідання об'єкта до вимог лише для переможця - після визнання переможцем та до укладення договору?
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз Враховуючи, що даний тип закупівлі не дає можливість подати скаргу в АМКУ, а вас банально належним чином не відреагувати на дану вимогу і написати неаргументовані відповіді, ми будемо максимально прикладати зусиль для привернення уваги моніторингу і компетентних органів. Так як ваші дискримінаційні вимоги значно обмежують конкуренцію на даному тендері що в свою чергу не дасть можливість прийняти участь в даному тендері для значної кількості підприємств та запропонувати нижчу ціну, тому дії Уповноваженої особи можна кваліфікувати за статтями Кримінального Кодексу України, а саме: ч. 4 статті 191 (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ); статтею 210 (нецільове використання бюджетних коштів, здійсненню видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням); А якщо під час слідства буде з’ясовано, що уповноважена особа встановила дані вимоги в інтересах певного Учасника, тому її дії додатково можна кваліфікувати за статтями Кримінального Кодексу України, а саме статтею 364 (зловживання владою або службовим становищем); статтею 3652 (зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги); статтею 369 (пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоді службовій особі); статтею 3692 (зловживання впливом). статтею 368 (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірно вигоди службовою особою); Наголошуємо, що мета нашого звернення – превентивна. І ми за законну конкуренцію, яка призводить і до економії бютжетних коштів. Ми закликаємо Вас видалити дискримінаційну вимогу щодо огляду об'єкта та підтвердити Вашу неупередженість. Також хочемо наголосити, розтрата державних коштів під час ВОЄНОГО СТАНУ, підриває обороноздатність держави. Тому дії Уповновоженої особи можна трактувати як робота на ворога, та вважати державною зрадою. Думаємо, що даною закупівлею зацікавиться Служба безпеки України. Ми докладемо максимум зусиль, щоб довести вашу неправоту при проведенні закупівлі із незаконною конкуренцією до правоохоронних органів
Дата оприлюднення звернення:
20.11.2025 17:18
Шановний учасник! З приводу вашого звернення повідомляємо наступне.
Відповідно до умов додатку №2 до тендерної документації встановлено, що Учасник повинен провести обстеження фактичного стану об’єкта для коректного формування своєї пропозиції та врахування можливих ризиків. Для підтвердження у складі тендерної пропозиції надається акт технічного обстеження за участю представника учасника та замовника. Обстеження проводиться у порядку, визначеному п.5.32. Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві".
Відповідно до п.5.32. Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" (далі – Настанова №281) встановлено, що під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
Відповідно до частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вимога щодо доцільності обстеження об’єкта будівництва передбачена Настановою №281. Отже, встановлення такої вимоги у тендерній документації відповідає частині 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Ви стверджуєте, що обстеження об’єкту є для вас збитковим, адже це додаткові витрати на відрядження. Також ви запитуєте, чи не бажає замовник залишити обов'язкові відвідання об'єкта до вимог лише для переможця - після визнання переможцем та до укладення договору?
З цього приводу можемо поставити вам зустрічне питання: навіщо вам витрачати час на підготовку документів тендерної пропозиції, якщо ви допускаєте, що потім можете відмовитися від укладення договору по закупівлі. У вас є можливість врахувати всі ризики до кінцевого строку подання пропозицій. Відвідування об’єкту ні до чого вас не зобов’язує. І водночас не гарантує замовнику, що всі, хто обстежить об’єкт потім візьмуть участь в закупівлі. Тому ваш аргумент про те, що після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною – спростований.
Одним із принципів здійснення закупівель є принцип ефективності. На нашу думку, закупівля, в якій на етапі кваліфікації або після визначення учасника переможцем, учасники будуть відмовлятися від укладення договору через неврахування в договірній ціні можливих ризиків, – не буде ефективною.
Звертаємо вашу увагу, що дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. В даному випадку УСІ без виключення потенційні учасники, які бажають взяти участь у закупівлі, повинні виконати вимогу тендерної документації. Усі учасники закупівлі перебувають в рівних умовах та мають однакові можливості оглянути об’єкт. Замовник не перешкоджає та надає усім бажаючим можливість обстежити об’єкт та оцінити умови будівництва.
Дата оприлюднення відповіді:
23.11.2025 22:12