Закупівля Код ДК 021:2015 - 30190000-7 - Офісне устаткування та приладдя різне (папір офісний 500 арк. «Exсellent Сopy» А4 або еквівалент) від Державна установа "Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України".
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
20.11.2025 15:23
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції.
Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) банка-гаранта.
Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей.
Гарантія надається за формою (далі — Форма), наведеною в Додатку 6 до цієї Тендерної документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції: - 3%
(10 823,00 грн).
Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія.
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника (банківської гарантії) має дорівнювати або перевищувати 120 (сто двадцять) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно.
1. Вимоги визначають обов'язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — гарантія) з урахуванням Особливостей, банками (далі — гарант).
2. Терміни, зазначені у Вимогах і Формі, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5).
3. Реквізити гарантії, визначені у Формі, є обов'язковими для складання гарантії.
4. У реквізитах гарантії:
1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація:
— повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
— код банку (у разі наявності);
— адреса місцезнаходження; поштова адреса для листування;
— адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи;
— SWIFT-адреса гаранта;
2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі, зазначається інформація:
— повне найменування — для юридичної особи;
— прізвище, ім'я та по батькові (у разі наявності) — для фізичної особи;
— ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань — для принципала юридичної особи – резидента;
— реєстраційний номер облікової картки платника податків — для принципала фізичної особи — резидента (у разі наявності);
— серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) або індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість (у разі відсутності паспорта);
— адреса місцезнаходження;
3) щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається інформація:
— повне найменування юридичної особи; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія*;
— адреса місцезнаходження;
4) сума гарантії зазначається цифрами і словами, назва валюти — словами;
5) у назві валюти, у якій надається гарантія, зазначається валюта, у якій надається гарантія, та її цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34;
6) датою початку строку дії гарантії зазначається дата видачі гарантії або дата набрання нею чинності;
7) зазначається дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодна з подій, передбачених у пункті 4 форми, не настане;
8) зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X та назва і вебсайт інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»;
9) в інформації щодо тендерної документації зазначаються:
— дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація;
— назва предмета закупівлі / частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі;
10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях;
5. Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо:
— вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим, зазначених у абзаці четвертому пункту 4 Форми;
— вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку;
— можливості часткової сплати суми гарантії.
6. Гарантія, яка складається на паперовому носії, підписується уповноваженою(ими) особою(ами) гаранта та скріплюється печатками (у разі наявності) **.
7. Гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно.
8. Зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід'ємною частиною цієї гарантії.
*Під терміном «категорія бенефіціара» мається на увазі категорія замовника відповідно до частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».
**Цей пункт виконується у разі встановлення вимоги щодо надання гарантії на паперовому носії.
До уваги учасників інформація для оформлення банківської гарантії:
Назва Замовника: Державна установа «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України»
Юр. адреса: 00024, м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 10.
Код ЄДРПОУ: 40108981
IBAN № UA438201720355109002001092654 в ДКСУ м. Києва
Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково має надати такий договір (з додатками та іншими його невід'ємними частинами) разом з банківською гарантією.
У випадку, якщо підписантом банківської гарантії є не голова правління банку, то повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом з накладенням КЕП гаранта (а саме – уповноваженої особи банка-гаранта, яка підписала відповідний документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, тобто, особи, яка уповноважила підписанта банківської гарантії на підпис банківської гарантії; наприклад, голови правління банку, члена правління банку тощо). У випадку, якщо підписантом банківської гарантії є голова правління – його повноваження повинні бути підтверджені статутом (або іншим установчим документом банку) з накладенням КЕП банку, а також документом, згідно з яким такого голову правління було призначено на посаду, з накладенням КЕП банку.
Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів Учасника.
Замовник має право звернутися з відповідним запитом до установи, що надала гарантію, з метою підтвердження достовірності інформації щодо оформлення та надання учаснику гарантії згідно з вимогами чинного законодавства України.
При наданні забезпечення у іншій формі підтверджується, що
Вимога
Депозит
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.11.2025 15:23
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
На підтвердження внесення забезпечення виконання договору про закупівлю переможець не пізніше дати укладання договору про закупівлю, повинен перерахувати кошти на рахунок Замовника та надати копію платіжного доручення, як підтвердження про перерахування Замовнику забезпечення виконання договору.
Тип
Документ
Забезпечення виконання договору
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
20.11.2025 15:23
Значення, яке очікується
5
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.11.2025 15:23
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.11.2025 15:23
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.11.2025 15:23
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.11.2025 15:23
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.11.2025 15:23
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
20.11.2025 15:23
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
ТОВ «ТВГ Український папір» вважає, що Замовником у тендерній документації, затвердженій рішенням Уповноваженої особи у формі протоколу № 2959 від 20.11.2025р (надалі – Документація) встановлено дискримінаційні вимоги до учасників, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників, є дискримінаційними, порушують вимоги Закону та які дозволять Замовнику визначити переможцем процедури заздалегідь визначеного учасника на власний розсуд Замовника без дотримання принципу об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів учасників. Зазначене обґрунтовуємо наступними підставами.
1. Пунктом 4 Додатку 2 Документації встановлено, що учасник процедури закупівлі повинен надати лист від виробника* товару або офіційного представника виробника** про підтвердження відповідності запропонованого Учасником товару технічним вимогам Замовника, по кожному параметру. Для підтвердження відповідності технічних параметрів виробник надає сертифікат якості на товар, який повинен бути адресований Замовнику, містити посилання на номер процедури закупівлі, мати печатку виробника (при наявності) та підпис уповноваженої особи.
Зазначена вимога є очевидно дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що суперечить принципам публічних закупівель.
Виробники товару, а особливо іноземні виробники товару не оформлюють сертифікати якості на папір під індивідуальні запити третіх осіб, не адресують їх конкретним замовникам та не вказують номери окремих закупівель. Вимога надати документ, який фізично не може бути отриманий від виробника, фактично унеможливлює участь більшості потенційних учасників та створює штучні бар’єри для конкуренції.
Тобто, виробники взагалі не видають сертифікати якості на товар «під Замовника» чи «під процедуру закупівлі». Виробник товару оформлює сертифікати якості виключно на конкретну партію товару, а не запит учасника або під окрему закупівлю, до прикладу Скаржник надає сертифікат якості на папір ТМ MULTIOFFICE та сертифікат якості на папір ТМ BRILLIANT LASER COPY.
Отже, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 2 до Документації та вилучити дискримінаційну вимогу.
Пояснення по скарзі № UA-2025-11-20-013469-a.c1 щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
В провадженні Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель перебуває скарга № UA-2025-11-20-013469-a.c1 (надалі по тексту – «Скарга») суб’єктом оскарження є товариства з обмеженою відповідальністю «ТВГ «Український папір» (надалі по тексту – «Скаржник») від 24 листопада 2025 року щодо порушення Державної установи «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» (надалі по тексту – «Замовник») щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель. 26 листопада 2025 року Рішенням № № 17559-р/пк-пз від 26.11.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила Замовнику протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу. Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та пунктом 63 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), Замовники, учасники процедури закупівлі, контролюючі органи, Уповноважений орган, інші особи протягом двох робочих днів з дня отримання запиту органу оскарження, але не пізніше дня, що передує дню розгляду скарги, повинні подати до органу оскарження шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення відкритих торгів.
Державна установа «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» вважає за необхідне надати свої пояснення по суті Скарги. По питанню першому скарги повідомляємо наступне: Відповідно до пункту 28 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Замовником було складено та оприлюднено тендерну документацію ( затверджену Рішенням уповноваженої особи, протокол від «20» листопада 2025 р. № 2959 ) у чіткій відповідності до норм закону та особливостей проведення публічних закупівель. Відповідно до пункту 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Відповідно до статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Тендерна документація Замовника торгів містить додаток № 2 до тендерної документації, в якому Замовником викладено бажані технічні характеристики до товару, що є предметом закупівлі, з врахуванням потреб Замовника. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник, встановлюючи такі вимоги до сертифікату якості виходив з наступного: Заявляючи своє бажання бути учасником закупівлі, будь-який суб’єкт господарювання не позбавлений права звернутись до виробника із відповідним запитом щодо якості та сертифікації продукції, яку він має намір реалізувати, в підтвердження чого і отримати відповідний сертифікат якості та/або відповідний лист, в тому числі з додатковими вимогами до порядку оформлення такого сертифікату та/або листа. При цьому обґрунтовано вважаємо, що тільки виробник товару наділений повноваженнями щодо підтвердження технічних характеристик запропонованого товару. Така умова тендерної документації унеможливлює придбання неякісної та не сертифікованої продукції. Отже, вважаємо, що надання сертифікату якості жодним чином не суперечить законодавству про публічні закупівлі. Крім того, скаржник сам безпосередньо являється офіційним представником виробників світових брендів паперу в Україні, тому дана вимога жодним чином не перешкоджає йому брати участь у закупівлі, та жодним чином не порушує його права та обов’язки. Так, скаржник під час участі у закупівлях сам масово надає такі адресні сертифікати на папір ( наприклад, процедура закупівлі № UA-2024-08-16-000903-a. Аналогічної позиції дотримується і Комісія з розгляду скарг стосовно аналогічного питання ( наприклад, рішення № 18465-р/пк-пз від 16.11.2023 року, що додається до пояснень). Враховуючи наведене, вважаємо, що скарга не містить належного документального підтвердження та належного обґрунтування в частині порушень Замовником законодавства про публічні закупівлі. Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси саме Скаржника. По питанню другому скарги повідомляємо наступне: Тендерна документація Замовника торгів містить додаток № 2 до тендерної документації, в якому Замовником викладено бажані технічні характеристики до товару, що є предметом закупівлі, а також документальне підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, зокрема: 5)Лист від виробника або імпортера, або власника(правовласника) торгівельної марки про наявність / можливість виготовлення / імпортування запропонованого Учасником товару та можливість відвантаження товару Учаснику(-ом), в разі його перемоги в закупівлі, в необхідній кількості та в обумовлені в договорі строки. Лист повинен бути адресований Замовнику та містити посилання на номер процедури закупівлі; Хочемо повідомити, що адресний лист про можливість відвантаження товару потрібен для запобігання закупівлі нелегальної продукції, для належного захисту інтересів Замовника, щодо авторизованого джерела постачання товару, як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договору про їх постачання на території України. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі, контрафактної продукції, чи продукції, яка була у використані, чи продукції, на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника. Дана вимога не є дискримінаційною, оскільки Замовником вказано широке коло осіб, (а не тільки виробника товару), в частині можливості надання такого листа, що буде відповідати умовам тендерної документації. Аналогічної позиції дотримується і Комісія з розгляду скарг стосовно аналогічного питання (наприклад, рішення № 18465-р/пк-пз від 16.11.2023 року). Також хочемо зазначити, що скаржник є і сам має статус офіційного представника світових виробників паперу, тому незрозуміло, яким чином наведена вище умова документації порушує права та законні інтереси саме Скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Вважаємо, що скаржником не було обґрунтовано необхідність внесення змін до Документації в цій частині, отже скарга не містить належного документального підтвердження та належного обґрунтування в частині порушень Замовником законодавства про публічні закупівлі. По питанню третьому скарги повідомляємо наступне: За даним пунктом повідомляємо, що замовником були частково внесені зміни до тендерної документації в цій частині. Крім того, хочемо заначити, що тендерна документація Замовника торгів містить додаток № 2 до тендерної документації, в якому Замовником викладено бажані технічні характеристики до товару, що є предметом закупівлі, з врахуванням потреб Замовника. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовником зазначена вимога про надання протоколів випробовувань з метою підтвердження відповідності фактичних технічних показників заявленим показникам на товар та на підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим вимогам. Дана вимога в жодному разі не є дискримінаційною, оскільки вона не звужує перелік потенційних учасників та не порушує їх право на звернення та отримання відповідного документу ( протоколу) у органі з оцінки відповідності встановленому порядку. Аналогічної позиції дотримується і Комісія з розгляду скарг з розгляду аналогічних питань ( наприклад рішення № 10809-р/пк-пз від 09.07.2025 року, №10910-р/пк-пз від 11.07.2025). Відповідно до частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Скаржником взагалі не зазначено, яким чином наведена вище умова документації порушує права та законні інтереси саме Скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Наданий в цій частині скарги лист Міністерства економіки не містить в собі норми права, та носить виключно інформативний характер, отже не може бути належним доказом. Враховуючи наведене, обґрунтовано вважаємо, що надані Скаржником документи не підтверджують порушення прав та законних інтересів Скаржника, пов’язаних з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим скаржником не було обґрунтовано необхідність внесення змін до Документації в цій частині, отже скарга не містить належного документального підтвердження та належного обґрунтування в частині порушень Замовником законодавства про публічні закупівлі. Враховуючи вищевикладене повідомляємо, що усі закупівлі здійснюються Замовником відповідно до норми чинного законодавства України, щодо здійснення публічних закупівель, та, зокрема, принципів здійснення публічних закупівель такими як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. З огляду на вищевикладене, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 63 Особливостей,
ПРОШУ:
1. Врахувати надані Замовником пояснення щодо проведення закупівлі та заперечення на Скаргу ТОВ «ТВГ «Український папір» та відмовити скаржнику в задоволені Скарги.
Додатки: 1. Рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18465-р/пк-пз від 16.11.2023. 2. Сертифікат якості до процедури закупівлі № UA-2024-08-16-000903-a.
Пунктом 5 Додатку 2 Документації встановлено, що учасник процедури закупівлі повинен надати лист від виробника або імпортера, або власника(правовласника) торгівельної марки про наявність / можливість виготовлення / імпортування запропонованого Учасником товару та можливість відвантаження товару Учаснику(-ом), в разі його перемоги в закупівлі, в необхідній кількості та в обумовлені в договорі строки. Лист повинен бути адресований Замовнику та містити посилання на номер процедури закупівлі.
По-перше, хочемо відмітити, що постачальниками офісного паперу формату А4 в Україні є не лише виробники такого паперу або імпортери, або власники (правовласники) торгівельної марки, але й будь-які суб’єкти господарювання, які здійснюють відповідну діяльність на законних підставах. Оскільки постачальники паперу не обов’язково є та повинні бути його виробниками або імпортерами, або власниками (правовласниками) торгівельної марки, встановлена вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників виключно виробниками, що є дискримінацією учасників.
По-друге, як свідчать долучені до скарги сертифікати якості на папір, виробниками паперу формату А4 є іноземні компанії, які здійснюють свою господарську діяльність на території юрисдикцій своїх країн та виконують вимоги законодавства, чинного в країнах виробників паперу. Постачальники паперу в Україні позбавлені можливості змусити виробників паперу або імпортерів, або власників (правовласників) торгівельної марки, надати лист про наявність / можливість виготовлення / імпортування запропонованого Учасником товару та можливість відвантаження товару Учаснику(-ом), в разі його перемоги в закупівлі, в необхідній кількості та в обумовлені в договорі строки, який повинен бути адресований Замовнику та містити посилання на номер процедури закупівлі.
Також необіхдно зазначити наведені вище умови Документації обмежують коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з виробниками (офіційними представниками, дилерами, дистриб’юторами). Такі вимоги є дискримінаційними стосовно інших учасників Процедури закупівлі, у тому числі Скаржника.
Таким чином, встановивши вимоги у Додатку № 2 Документації Замовником умисно обмежено конкуренцію лише тими учасниками, які мають господарські відносини з виробником паперу, або його офіційним представником, або його офіційним дистриб’ютором (імпортера) в Україні. Тому, такі вимоги Документації є дискримінаційними та повинні бути вилучені Замовником з Документації.
Отже, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 2 до Документації та вилучити дискримінаційну вимогу.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3709-р/пк-пз від 27.03.2023року.
Пояснення по скарзі № UA-2025-11-20-013469-a.c1 щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
В провадженні Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель перебуває скарга № UA-2025-11-20-013469-a.c1 (надалі по тексту – «Скарга») суб’єктом оскарження є товариства з обмеженою відповідальністю «ТВГ «Український папір» (надалі по тексту – «Скаржник») від 24 листопада 2025 року щодо порушення Державної установи «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» (надалі по тексту – «Замовник») щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель. 26 листопада 2025 року Рішенням № № 17559-р/пк-пз від 26.11.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила Замовнику протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу. Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та пунктом 63 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), Замовники, учасники процедури закупівлі, контролюючі органи, Уповноважений орган, інші особи протягом двох робочих днів з дня отримання запиту органу оскарження, але не пізніше дня, що передує дню розгляду скарги, повинні подати до органу оскарження шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення відкритих торгів.
Державна установа «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» вважає за необхідне надати свої пояснення по суті Скарги. По питанню першому скарги повідомляємо наступне: Відповідно до пункту 28 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Замовником було складено та оприлюднено тендерну документацію ( затверджену Рішенням уповноваженої особи, протокол від «20» листопада 2025 р. № 2959 ) у чіткій відповідності до норм закону та особливостей проведення публічних закупівель. Відповідно до пункту 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Відповідно до статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Тендерна документація Замовника торгів містить додаток № 2 до тендерної документації, в якому Замовником викладено бажані технічні характеристики до товару, що є предметом закупівлі, з врахуванням потреб Замовника. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник, встановлюючи такі вимоги до сертифікату якості виходив з наступного: Заявляючи своє бажання бути учасником закупівлі, будь-який суб’єкт господарювання не позбавлений права звернутись до виробника із відповідним запитом щодо якості та сертифікації продукції, яку він має намір реалізувати, в підтвердження чого і отримати відповідний сертифікат якості та/або відповідний лист, в тому числі з додатковими вимогами до порядку оформлення такого сертифікату та/або листа. При цьому обґрунтовано вважаємо, що тільки виробник товару наділений повноваженнями щодо підтвердження технічних характеристик запропонованого товару. Така умова тендерної документації унеможливлює придбання неякісної та не сертифікованої продукції. Отже, вважаємо, що надання сертифікату якості жодним чином не суперечить законодавству про публічні закупівлі. Крім того, скаржник сам безпосередньо являється офіційним представником виробників світових брендів паперу в Україні, тому дана вимога жодним чином не перешкоджає йому брати участь у закупівлі, та жодним чином не порушує його права та обов’язки. Так, скаржник під час участі у закупівлях сам масово надає такі адресні сертифікати на папір ( наприклад, процедура закупівлі № UA-2024-08-16-000903-a. Аналогічної позиції дотримується і Комісія з розгляду скарг стосовно аналогічного питання ( наприклад, рішення № 18465-р/пк-пз від 16.11.2023 року, що додається до пояснень). Враховуючи наведене, вважаємо, що скарга не містить належного документального підтвердження та належного обґрунтування в частині порушень Замовником законодавства про публічні закупівлі. Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси саме Скаржника. По питанню другому скарги повідомляємо наступне: Тендерна документація Замовника торгів містить додаток № 2 до тендерної документації, в якому Замовником викладено бажані технічні характеристики до товару, що є предметом закупівлі, а також документальне підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, зокрема: 5)Лист від виробника або імпортера, або власника(правовласника) торгівельної марки про наявність / можливість виготовлення / імпортування запропонованого Учасником товару та можливість відвантаження товару Учаснику(-ом), в разі його перемоги в закупівлі, в необхідній кількості та в обумовлені в договорі строки. Лист повинен бути адресований Замовнику та містити посилання на номер процедури закупівлі; Хочемо повідомити, що адресний лист про можливість відвантаження товару потрібен для запобігання закупівлі нелегальної продукції, для належного захисту інтересів Замовника, щодо авторизованого джерела постачання товару, як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договору про їх постачання на території України. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі, контрафактної продукції, чи продукції, яка була у використані, чи продукції, на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника. Дана вимога не є дискримінаційною, оскільки Замовником вказано широке коло осіб, (а не тільки виробника товару), в частині можливості надання такого листа, що буде відповідати умовам тендерної документації. Аналогічної позиції дотримується і Комісія з розгляду скарг стосовно аналогічного питання (наприклад, рішення № 18465-р/пк-пз від 16.11.2023 року). Також хочемо зазначити, що скаржник є і сам має статус офіційного представника світових виробників паперу, тому незрозуміло, яким чином наведена вище умова документації порушує права та законні інтереси саме Скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Вважаємо, що скаржником не було обґрунтовано необхідність внесення змін до Документації в цій частині, отже скарга не містить належного документального підтвердження та належного обґрунтування в частині порушень Замовником законодавства про публічні закупівлі. По питанню третьому скарги повідомляємо наступне: За даним пунктом повідомляємо, що замовником були частково внесені зміни до тендерної документації в цій частині. Крім того, хочемо заначити, що тендерна документація Замовника торгів містить додаток № 2 до тендерної документації, в якому Замовником викладено бажані технічні характеристики до товару, що є предметом закупівлі, з врахуванням потреб Замовника. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовником зазначена вимога про надання протоколів випробовувань з метою підтвердження відповідності фактичних технічних показників заявленим показникам на товар та на підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим вимогам. Дана вимога в жодному разі не є дискримінаційною, оскільки вона не звужує перелік потенційних учасників та не порушує їх право на звернення та отримання відповідного документу ( протоколу) у органі з оцінки відповідності встановленому порядку. Аналогічної позиції дотримується і Комісія з розгляду скарг з розгляду аналогічних питань ( наприклад рішення № 10809-р/пк-пз від 09.07.2025 року, №10910-р/пк-пз від 11.07.2025). Відповідно до частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Скаржником взагалі не зазначено, яким чином наведена вище умова документації порушує права та законні інтереси саме Скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Наданий в цій частині скарги лист Міністерства економіки не містить в собі норми права, та носить виключно інформативний характер, отже не може бути належним доказом. Враховуючи наведене, обґрунтовано вважаємо, що надані Скаржником документи не підтверджують порушення прав та законних інтересів Скаржника, пов’язаних з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим скаржником не було обґрунтовано необхідність внесення змін до Документації в цій частині, отже скарга не містить належного документального підтвердження та належного обґрунтування в частині порушень Замовником законодавства про публічні закупівлі. Враховуючи вищевикладене повідомляємо, що усі закупівлі здійснюються Замовником відповідно до норми чинного законодавства України, щодо здійснення публічних закупівель, та, зокрема, принципів здійснення публічних закупівель такими як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. З огляду на вищевикладене, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 63 Особливостей,
ПРОШУ:
1. Врахувати надані Замовником пояснення щодо проведення закупівлі та заперечення на Скаргу ТОВ «ТВГ «Український папір» та відмовити скаржнику в задоволені Скарги.
Додатки: 1. Рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18465-р/пк-пз від 16.11.2023. 2. Сертифікат якості до процедури закупівлі № UA-2024-08-16-000903-a.
Пунктом 5 Додатку 2 Документації встановлено, що учасник процедури закупівлі повинен надати протоколи лабораторних випробувань або вимірювань проведених у відповідності з вимогами міжнародних стандартів ISO або EN спеціалізованою лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агентстві акредитації України (НААУ), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних параметрів, зазначених в таблиці 2, видані виробнику товару або учаснику процедури закупівлі. Дана вимога стосується тільки випадків, коли пропонується Учасником еквівалент зазначеного товару за предметом закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон про технічні рекламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
При цьому, Законом про технічні регламенти не встановлено вимоги щодо обов’язкової акредитації в органів з оцінки відповідності, який проводить добровільну оцінку відповідності.
Таким чином, органи з оцінки відповідності, у тому числі які не акредитовані, мають право проводити добровільну оцінку відповідності систем менеджменту (систем управління якістю) на відповідність будь-яким вимогам, зазначеним у договорі між ними та заявником таких робіт.
Процес акредитації підтверджує, що орган сертифікації за певним стандартом має необхідну компетенцію та неупередженість для цього.
Відповідно до правових норм ст.10 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» Національний орган України з акредитації має право, а не зобов’язаний, акредитувати органи з оцінки відповідності.
До скарги додається лист Мінекономіки від 10.03.2021 р. №б/н, в якому Уповноваженим органом розглянуте питання щодо відсутності у чинному законодавстві правової норми, яка встановлює необхідність здійснення обов’язкової акредитації органу сертифікації відповідності систем менеджменту (систем управління якістю) взагалі та, зокрема, в Національному агентстві акредитації України.
Варто також зазначити, що в терміни визначені для проведення закупівлі неможливо отримати всі перелічені документи. Учасник несе відповідальність за постачання неякісного товару відповідно до договору, що буде підписуватись після визначення останнього переможцем закупівлі, а також наданим в тендерній пропозиції сертифікатом якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару та технічні вимоги встановлені Замовником у Документації.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14281-р/пк-пз від 07.09.2023 року.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5560 -р/пк-пз від 27.03.2024 року.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15574-р/пк-пз від 19.09.2024 року: «Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником), інформація від учасника Процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 постанови 1178 і в Документації та шляхом завантаження через електронну систему закупівель необхідних документів, що вимагаються замовником у цій Документації, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, підготовлену у відповідності з додатком 3 Документації. Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації учасники Процедури закупівлі повинні надати у складі Пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність Пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (додаток 3 Документації). Пропозиція, що не відповідає технічним вимогам, викладеним у Додатку 3 до тендерної документації, буде відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації. 4 У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні "…. "або еквівалент". Додаток 3 Документації містить технічні, якісні, кількісні характеристики. Відповідно до додатку 3 Документації Замовник закуповує Папір формату А4 клас А, 500л Double A*. *У разі якщо у найменуванні товару наявні посилання на конкретні: торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника найменування товару слід читати із словосполученням "або еквівалент". Усі показники еквіваленту мають бути не гіршими ніж у товару зазначеному у вимогах. У випадку подання "еквіваленту" учасник додатково надає в складі пропозиції таблицю в якій вказує порівняння запропонованого товару (з обов’язковим зазначенням торгової марки, артикулів, виробника та країни походження товару) та товару який зазначений в Таблиці Додатку 4 Технічна специфікація до тендерної документації. На підтвердження даних поданих в порівняльній таблиці надати копію паспорту якості або копію сертифіката якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару, який виданий виробником товару, із зазначенням усіх технічних характеристик, а також протоколи лабораторних випробувань (виданих лаболаторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агенстві акредитації України (НААУ)), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які у разі пропонування еквіваленту зможуть надати протоколи лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агентстві акредитації України (НААУ)), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам Замовника стосовно всіх технічних характеристик товару, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.»
Отже, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 4 Документації шляхом вилучення вищезазначених дискримінаційних вимог.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Хоча, відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В той же час, відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ТВГ Український папір», та які порушують правові норми, визначені ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Пояснення по скарзі № UA-2025-11-20-013469-a.c1 щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
В провадженні Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель перебуває скарга № UA-2025-11-20-013469-a.c1 (надалі по тексту – «Скарга») суб’єктом оскарження є товариства з обмеженою відповідальністю «ТВГ «Український папір» (надалі по тексту – «Скаржник») від 24 листопада 2025 року щодо порушення Державної установи «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» (надалі по тексту – «Замовник») щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель. 26 листопада 2025 року Рішенням № № 17559-р/пк-пз від 26.11.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила Замовнику протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу. Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та пунктом 63 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), Замовники, учасники процедури закупівлі, контролюючі органи, Уповноважений орган, інші особи протягом двох робочих днів з дня отримання запиту органу оскарження, але не пізніше дня, що передує дню розгляду скарги, повинні подати до органу оскарження шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення відкритих торгів.
Державна установа «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» вважає за необхідне надати свої пояснення по суті Скарги. По питанню першому скарги повідомляємо наступне: Відповідно до пункту 28 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Замовником було складено та оприлюднено тендерну документацію ( затверджену Рішенням уповноваженої особи, протокол від «20» листопада 2025 р. № 2959 ) у чіткій відповідності до норм закону та особливостей проведення публічних закупівель. Відповідно до пункту 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Відповідно до статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Тендерна документація Замовника торгів містить додаток № 2 до тендерної документації, в якому Замовником викладено бажані технічні характеристики до товару, що є предметом закупівлі, з врахуванням потреб Замовника. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник, встановлюючи такі вимоги до сертифікату якості виходив з наступного: Заявляючи своє бажання бути учасником закупівлі, будь-який суб’єкт господарювання не позбавлений права звернутись до виробника із відповідним запитом щодо якості та сертифікації продукції, яку він має намір реалізувати, в підтвердження чого і отримати відповідний сертифікат якості та/або відповідний лист, в тому числі з додатковими вимогами до порядку оформлення такого сертифікату та/або листа. При цьому обґрунтовано вважаємо, що тільки виробник товару наділений повноваженнями щодо підтвердження технічних характеристик запропонованого товару. Така умова тендерної документації унеможливлює придбання неякісної та не сертифікованої продукції. Отже, вважаємо, що надання сертифікату якості жодним чином не суперечить законодавству про публічні закупівлі. Крім того, скаржник сам безпосередньо являється офіційним представником виробників світових брендів паперу в Україні, тому дана вимога жодним чином не перешкоджає йому брати участь у закупівлі, та жодним чином не порушує його права та обов’язки. Так, скаржник під час участі у закупівлях сам масово надає такі адресні сертифікати на папір ( наприклад, процедура закупівлі № UA-2024-08-16-000903-a. Аналогічної позиції дотримується і Комісія з розгляду скарг стосовно аналогічного питання ( наприклад, рішення № 18465-р/пк-пз від 16.11.2023 року, що додається до пояснень). Враховуючи наведене, вважаємо, що скарга не містить належного документального підтвердження та належного обґрунтування в частині порушень Замовником законодавства про публічні закупівлі. Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси саме Скаржника. По питанню другому скарги повідомляємо наступне: Тендерна документація Замовника торгів містить додаток № 2 до тендерної документації, в якому Замовником викладено бажані технічні характеристики до товару, що є предметом закупівлі, а також документальне підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, зокрема: 5)Лист від виробника або імпортера, або власника(правовласника) торгівельної марки про наявність / можливість виготовлення / імпортування запропонованого Учасником товару та можливість відвантаження товару Учаснику(-ом), в разі його перемоги в закупівлі, в необхідній кількості та в обумовлені в договорі строки. Лист повинен бути адресований Замовнику та містити посилання на номер процедури закупівлі; Хочемо повідомити, що адресний лист про можливість відвантаження товару потрібен для запобігання закупівлі нелегальної продукції, для належного захисту інтересів Замовника, щодо авторизованого джерела постачання товару, як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договору про їх постачання на території України. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі, контрафактної продукції, чи продукції, яка була у використані, чи продукції, на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника. Дана вимога не є дискримінаційною, оскільки Замовником вказано широке коло осіб, (а не тільки виробника товару), в частині можливості надання такого листа, що буде відповідати умовам тендерної документації. Аналогічної позиції дотримується і Комісія з розгляду скарг стосовно аналогічного питання (наприклад, рішення № 18465-р/пк-пз від 16.11.2023 року). Також хочемо зазначити, що скаржник є і сам має статус офіційного представника світових виробників паперу, тому незрозуміло, яким чином наведена вище умова документації порушує права та законні інтереси саме Скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Вважаємо, що скаржником не було обґрунтовано необхідність внесення змін до Документації в цій частині, отже скарга не містить належного документального підтвердження та належного обґрунтування в частині порушень Замовником законодавства про публічні закупівлі. По питанню третьому скарги повідомляємо наступне: За даним пунктом повідомляємо, що замовником були частково внесені зміни до тендерної документації в цій частині. Крім того, хочемо заначити, що тендерна документація Замовника торгів містить додаток № 2 до тендерної документації, в якому Замовником викладено бажані технічні характеристики до товару, що є предметом закупівлі, з врахуванням потреб Замовника. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовником зазначена вимога про надання протоколів випробовувань з метою підтвердження відповідності фактичних технічних показників заявленим показникам на товар та на підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим вимогам. Дана вимога в жодному разі не є дискримінаційною, оскільки вона не звужує перелік потенційних учасників та не порушує їх право на звернення та отримання відповідного документу ( протоколу) у органі з оцінки відповідності встановленому порядку. Аналогічної позиції дотримується і Комісія з розгляду скарг з розгляду аналогічних питань ( наприклад рішення № 10809-р/пк-пз від 09.07.2025 року, №10910-р/пк-пз від 11.07.2025). Відповідно до частини п’ятої статті 18 Закону скарга повинна містити, зокрема, перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій. Скаржником взагалі не зазначено, яким чином наведена вище умова документації порушує права та законні інтереси саме Скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Наданий в цій частині скарги лист Міністерства економіки не містить в собі норми права, та носить виключно інформативний характер, отже не може бути належним доказом. Враховуючи наведене, обґрунтовано вважаємо, що надані Скаржником документи не підтверджують порушення прав та законних інтересів Скаржника, пов’язаних з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим скаржником не було обґрунтовано необхідність внесення змін до Документації в цій частині, отже скарга не містить належного документального підтвердження та належного обґрунтування в частині порушень Замовником законодавства про публічні закупівлі. Враховуючи вищевикладене повідомляємо, що усі закупівлі здійснюються Замовником відповідно до норми чинного законодавства України, щодо здійснення публічних закупівель, та, зокрема, принципів здійснення публічних закупівель такими як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. З огляду на вищевикладене, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 63 Особливостей,
ПРОШУ:
1. Врахувати надані Замовником пояснення щодо проведення закупівлі та заперечення на Скаргу ТОВ «ТВГ «Український папір» та відмовити скаржнику в задоволені Скарги.
Додатки: 1. Рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18465-р/пк-пз від 16.11.2023. 2. Сертифікат якості до процедури закупівлі № UA-2024-08-16-000903-a.
ТОВ «ТВГ Український папір» вважає, що Замовником у тендерній документації, затвердженій рішенням Уповноваженої особи у формі протоколу № 2959 від 20.11.2025 р. зі змінами у формі протоколу № 3094 від 27.11.2025р. (надалі – Документація) встановлено дискримінаційні вимоги до учасників, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників, є дискримінаційними, порушують вимоги Закону та які дозволять Замовнику визначити переможцем процедури заздалегідь визначеного учасника на власний розсуд Замовника без дотримання принципу об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів учасників. Зазначене обґрунтовуємо наступними підставами.
1. Пунктом 6 Додатку 2 Документації встановлено, що учасник процедури закупівлі повинен надати протоколи лабораторних випробувань, які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних параметрів, зазначених в таблиці 2, видані виробнику товару або учаснику процедури закупівлі. Протоколи випробувань повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації за відповідною сферою акредитації, на підтвердження чого подається чинний атестат акредитації, що підтверджує право проведення таких випробувань. Дана вимога стосується тільки випадків, коли пропонується еквівалент зазначеного товару за предметом закупівлі Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон про технічні рекламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
При цьому, Законом про технічні регламенти не встановлено вимоги щодо обов’язкової акредитації в органів з оцінки відповідності, який проводить добровільну оцінку відповідності.
Таким чином, органи з оцінки відповідності, у тому числі які не акредитовані, мають право проводити добровільну оцінку відповідності систем менеджменту (систем управління якістю) на відповідність будь-яким вимогам, зазначеним у договорі між ними та заявником таких робіт.
Процес акредитації підтверджує, що орган сертифікації за певним стандартом має необхідну компетенцію та неупередженість для цього.
До скарги додається лист Мінекономіки від 10.03.2021 р. №б/н, в якому Уповноваженим органом розглянуте питання щодо відсутності у чинному законодавстві правової норми, яка встановлює необхідність здійснення обов’язкової акредитації органу сертифікації відповідності систем менеджменту (систем управління якістю).
Варто також зазначити, що в терміни визначені для проведення закупівлі неможливо отримати всі перелічені документи. Учасник несе відповідальність за постачання неякісного товару відповідно до договору, що буде підписуватись після визначення останнього переможцем закупівлі, а також наданим в тендерній пропозиції сертифікатом якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару та технічні вимоги встановлені Замовником у Документації.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14281-р/пк-пз від 07.09.2023 року.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5560 -р/пк-пз від 27.03.2024 року.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15574-р/пк-пз від 19.09.2024 року.
Отже, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 2 Документації шляхом вилучення вищезазначеної дискримінаційної вимоги.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Хоча, відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В той же час, відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ТВГ Український папір», та які порушують правові норми, визначені ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Пояснення по скарзі № UA-2025-11-20-013469-a.c2 щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
В провадженні Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель перебуває скарга № UA-2025-11-20-013469-a.c2 (надалі по тексту – «Скарга») суб’єктом оскарження є товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово-Виробнича Група «Український папір» (надалі по тексту – «Скаржник») від 28 листопада 2025 року щодо порушення Державною установою «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» (надалі по тексту – «Замовник») законодавства у сфері публічних закупівель. 02 грудня 2025 року Рішенням № № 17785-р/пк-пз від 02.12.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановила Замовнику протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та пунктом 63 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), Замовники, учасники процедури закупівлі, контролюючі органи, Уповноважений орган, інші особи протягом двох робочих днів з дня отримання запиту органу оскарження, але не пізніше дня, що передує дню розгляду скарги, повинні подати до органу оскарження шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення відкритих торгів. Державна установа «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» вважає за необхідне надати свої пояснення по суті Скарги. По питанню скарги повідомляємо наступне: Відповідно до пункту 28 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Замовником було складено та оприлюднено тендерну документацію ( затверджену Рішенням уповноваженої особи, протокол від «20» листопада 2025 р. № 2959 ) у чіткій відповідності до норм закону та особливостей проведення публічних закупівель. Відповідно до пункту 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; Відповідно до статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Тендерна документація Замовника торгів містить додаток № 2 до тендерної документації, в якому Замовником викладено бажані технічні характеристики до товару, що є предметом закупівлі, з врахуванням потреб Замовника. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовником зазначена вимога про надання протоколів випробовувань з метою підтвердження відповідності фактичних технічних показників заявленим показникам на товар та на підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим вимогам. Дана вимога в жодному разі не є дискримінаційною, оскільки вона не звужує перелік потенційних учасників та не порушує їх право на звернення та отримання відповідного документу ( протоколу) у органі з оцінки відповідності встановленому порядку. Тендерна документація замовника не містить окремих вимог щодо акредитації органу з оцінки відповідності, і така вимога документації не суперечить добровільності оцінки органу відповідності, на яке посилається скаржник, тому вважаємо скаргу в цій частині необґрунтованою, та бездоказовою. Також в своїй скарзі скаржник безпідставно посилається на оцінку відповідності систем менеджменту ( систем управління якістю), що не має жодного відношення до вимоги замовника в цій частині У свої рішеннях щодо розгляду аналогічного питання, Комісія з розгляду скарг з розгляду аналогічних питань зазначає, про те, що такі умови документації не містять порушень ( наприклад рішення № 10809-р/пк-пз від 09.07.2025 року, №10910-р/пк-пз від 11.07.2025). Враховуючи наведене, вважаємо, що скарга не містить належного документального підтвердження та належного обґрунтування в частині порушень Замовником законодавства про публічні закупівлі. Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси саме Скаржника. Враховуючи вищевикладене повідомляємо, що усі закупівлі здійснюються Замовником відповідно до норми чинного законодавства України, щодо здійснення публічних закупівель, та, зокрема, принципів здійснення публічних закупівель такими як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. З огляду на вищевикладене, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 63 Особливостей,
ПРОШУ:
1. Врахувати надані Замовником пояснення щодо проведення закупівлі та заперечення на Скаргу ТОВ «ТВГ «Український папір» та відмовити скаржнику в задоволені Скарги.