Звернення:
За тендером : Сміттєвоз із заднім завантаженням за кодом ДК 021:2015 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби, (ДК 021:2015
34144510-6 Сміттєвози)
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Шановний Замовнику!
Детально проаналізувавши Ваші вимоги до тендерної документації наше підприємство дійшло висновків, що Вами свідомо відбувається звуження кількості можливих потенційних учасників шляхом внесення в "Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" завідомо дискримінаційних параметрів, а саме:
1. П. 1.2. таблиці 2 "Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" містить вимогу "шасі та обладнання не раніше 2025 року випуску", що унеможливлює виробникам (представникам виробника) прийняти участь з новою технікою (2025 року випуску), але на шасі 2023-2024 року випуску. У зв'язку з вищезазначеним просимо викласти зазначену вимогу в редакції "шасі не раніше 2023 року випуску, обладнання не раніше 2025 року випуску".
2. П. 2.31 таблиці 2 "Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" містить вимогу "Пневмосидіння: так", що також виключає з переліку потенційних учасників виробників, які свого часу під виробництво придбали шасі з механічним сидінням водія. У зв'язку з вищезазначеним просимо або виключити зазначену вимогу, або викласти її в редакції "Сидіння видія: пневматичне або механічне". Вважаємо, що зазначений параметр не впливає на ефективність роботи сміттєвоза, але зменшує його вартість за рахунок відсутності зазначеної опції.
Крім того тендерна документація передбачає додаткові вимоги, які не передбачені законодавством, які містять явно дискримінаційні ознаки і звужують перелік учасників до мінімуму, а саме надання:
- Копію сертифіката відповідності системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, або ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 90001:2015, IDT або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності, який виданий на ім'я Учасника.
- Копію сертифіката відповідності ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT). Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці, який виданий на ім'я Учасника.
- Копію сертифіката відповідності ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) Системи управління щодо протидії корупції, який виданий на ім'я Учасника.
Наголошуємо, що жодним нормативним (законодавчим) актом в сфері публічних закупівель (в порівнянні з обов'язковою навністю Копії сертифіката відповідності системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, що передбачено законодавством про локалізацію) не регламентується обов'язкова наявність зазначених сертифікатів і вимога щодо їх надання прямо суперечить Закону України "Про публічні закупівлі", а також Особливостям в частині порушення основних принципів закупівлі: принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них (на етапі формування тендерної документації), а також принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності (на етапі підготовки до процедури оголошення), адже максимальне звуження потенційних учасників за рахунок завідомо дискримінаційних вимог призведе до відсутності на торгах більшості виробників (учасників), а отже і до відсутності конкурентних пропозицій з більш низькою вартістю.
Дякуємо за розуміння.
Дата оприлюднення звернення:
25.11.2025 09:13
Шановний Учаснику!
Проаналізувавши Ваше звернення та вимоги до тендерної документації Замовником вирішено частково внести зміни до тендерної документації та виконати деякі Ваші вимоги, а саме:
1. (п. 1.2.табл.2) З метою розширення кола Учасників прийнято рішення внести зміни в даний пункт та викласти в новій редакції наступне: «Сміттєвоз із заднім завантаженням або еквівалент, шасі та обладнання не раніше 2024 року випуску, в стандартному заводському виконанні», вважаємо шасі 2023 року застарілим варіантом, а саме, після розгляду комерційних пропозицій та використаних інтернет ресурсів, де на офіційних сайтах виробники транспортних засобів пропонують сміттєвози на шасі 2025 року та які відповідають очікуваній вартості закупівлі Замовника, а також технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі Замовника.
2. (п. 2.31 табл.2)Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб Замовника. Ця технічна вимога Замовника обумовлена умовами роботи автомобіля, а саме: восьми часовий робочий день водія (який щодня здійснює вивіз твердих побутових відходів на території Піщанської ТГ), багатокілометровий пробіг автомобіля по пересіченій сільській місцевості, часті зупинки і т. д. Сидіння вантажного автомобіля на пневмоподушці – це амортизуюче сидіння, яке використовує повітряну подушку для поглинання вібрацій і ударів під час руху автомобілю. Воно призначене для підвищення комфорту водія, особливо під час тривалих рейсів, шляхом автоматичного регулювання під вагу водія та дорожні умови. Вони допомагають водію витримувати постійну вібрацію та удари, забезпечуючи його безпеку та здоров’я під час тривалої роботи. Полегшує тривале сидіння, знижуючи втому та дискомфорт водія.
Отже, сидіння з пневматичною підвіскою не являється ексклюзивним дивайсом.
При цьому технічні та якісні характеристики предмета закупівлі не є унікальними, та такими, що потенційно можуть обмежити коло учасників процедури закупівлі.
Сидіння водія в порівнянні:
Пневматичне сидіння краще за механічне, оскільки воно забезпечує значно вищий рівень комфорту та безпеки завдяки амортизації, адаптивним налаштуванням і меншому впливу вібрацій на хребет. Воно ефективно поглинає удари, запобігає болям у спині та дозволяє регулювати положення сидіння, наприклад, висоту та поперекову підтримку, відповідно до індивідуальних потреб.
Переваги пневматичних сидінь
• Вищий рівень комфорту: Пневматична підвіска діє як буфер, поглинаючи удари, вібрації та поштовхи, що робить поїздки на нерівних дорогах значно комфортнішими.
• Краще для здоров'я хребта: Зменшення впливу вібрації та ударів на хребет допомагає запобігти болю в спині, розтягненням м'язів та іншим проблемам.
• Адаптивні налаштування: Більшість пневматичних сидінь дозволяють налаштувати висоту, нахил та поперекову підтримку, що дозволяє створити ідеальне положення для кожної людини.
• Підвищена безпека: Пневматичні сидіння ефективно зменшують силу ударів, що може знизити ризик травм під час раптових зупинок або аварій. Деякі моделі також мають додаткові елементи безпеки, як-от ремені безпеки або системи, що сигналізують про некоректне закріплення сидіння.
Особливості механічних сидінь
• Обмежена функціональність: Механічні сидіння мають обмежені можливості регулювання порівняно з пневматичними.
• Прямий вплив ударів: Вони менш ефективно поглинають удари, що може призводити до дискомфорту та навантаження на хребет, особливо на нерівних дорогах.
Замовником створюються найкращі умови для своїх працівників, покращення якості виконання робіт, вивезення твердих побутових відходів по грунтовим селищним дорогам Територіальної громади, водієві сміттєвоза зручніше пневмосидіння.
3. Замовник вважає, що зазаначений параметр можливо не впливає на роботу сміттєвоза , але прямо впливає на роботу водія та його здоров’я при великій завантаженості під час роботи.
В частині вимог, а саме сертифікатів, які не вимагаються законодавством внесено зміни та виконані Ваші вимоги.
Дякуємо за розуміння!
Дата оприлюднення відповіді:
27.11.2025 15:16