Звернення:
За тендером : Реконструкція підвального приміщення казарми, будівля №*/* під споруду подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття
Тема:
Річний обсяг оборотних
Зміст:
Шановний Замовник !
Розглянувши Вашу, відповідь, зазначаємо, що зазначена вимога щодо підтвердження річного обороту Учасника у розмірі не менше ніж 85 % від очікуваної вартості закупівлі не є обґрунтованою, та ствоює перешкоди, для участі в процедурі закупівлі, учасникам, в тому числі і нашому підприємству.
Погоджуємось із тим, що – Такий критерій встановлений Замовником з урахуванням специфіки предмета закупівлі, потреби забезпечення належної фінансової спроможності та мінімізації ризиків невиконання або неналежного виконання договору, однак встановлений показник НЕ дозволяє гарантувати, що Учасник має достатній фінансовий ресурс для забезпечення безперервного і якісного виконання робіт, які є важливими з огляду на їх обсяг і строки реалізації.
Зазначена вимога не відповідає принципам здійснення закупівель та має на меті обмеження конкуренції, взяти для прикладу, хоча б нашу компанію.
Зазначаємо, що в Річній фінансовій звітності обсяг річного доходу коштів, вказується без урахування податку на додану вартість, водночас в оголошенні про проведення даної процедури закупівлі – вказується Очікувана вартість закупівлі – з урахуванням ПДВ.
Повторно просимо, внести зміни до Документації, не створювати перешкод для участі в процедурі закупівлі, та дотриматися принципів Проведення закупівель, що встановлені в чинному законодавстві України.
Зазначене дозволить збільшити кількість Учасників процедури закупівлі, що в кінцевому результаті, можливо, призведе, до економії бюджетних коштів.
В інакшому випадку вважатимемо, що вимога закупівлі, щодо підтвердження такого високого рівня обсягу доходу для учасників закупівлі, встановлена зумисно, задля створення штучних перешкод для участі в даній закупівлі, оскільки ми вже двічі звертаємось до Вас, щодо зменшення такого розміру відсотка.
Вочевидь, розмір оборотних коштів, за минулий рік по підприємству, жодним чином, НЕ СЛУГУЄ «достатнім фінансовим ресурсом для забезпечення безперервного і якісного виконання робіт, які є важливими з огляду на їх обсяг і строки реалізації, станом на сьогоднішній день.».
Просимо Замовника, зменшити фіксований відсоток розміру оборотних коштів учасника за минулий рік та встановити його на рівні не менше 75%, що дозволить збільшити конкуренцію, щодо закупівлі.
Або внести зміни до Документації наступного змісту: «Сума річного доходу Учасника спрощеної закупівлі, відображена у Звіті про фінансові результати даного Учасника (форма №2/форма №2-м) за останній звітній період, із врахуванням (додаванням) ПДВ - є не меншою ніж 85 % від очікуваної вартості даної спрощеної закупівлі, що встановлення з урахуванням ПДВ.».
Дякую!
Дата оприлюднення звернення:
24.11.2025 08:38
Шановний Учасник! Дякуємо за Ваше звернення та зацікавленість у участі в спрощеній закупівлі.
Повідомляємо, що після повторного розгляду порушених у зверненні питань Замовником не встановлено підстав для внесення змін до Документації.
Вимога щодо підтвердження річного обороту Учасника у розмірі не менше ніж 85 % від очікуваної вартості закупівлі визначена з урахуванням: специфіки предмета закупівлі; необхідності забезпечення належної фінансової спроможності потенційного Учасника; мінімізації ризиків неналежного або несвоєчасного виконання договору.
Зазначений критерій є пропорційним, не дискримінаційним та спрямований виключно на забезпечення належного виконання завдання, що має значний обсяг та критичні строки реалізації. Умови Документації застосовуються однаково до всіх потенційних учасників та не мають на меті обмеження конкуренції.
Щодо питання співвідношення річного доходу, який відображається без урахування ПДВ, та очікуваної вартості закупівлі, яка зазначена з ПДВ, повідомляємо, що Замовник встановлює вимогу до фінансової спроможності в цілому, оцінюючи фактичну можливість Учасника виконати договір. Обраний підхід є усталеною практикою та не суперечить чинному законодавству.
З огляду на викладене, Замовник не вбачає підстав для зменшення встановленого показника або внесення змін до редакції вимоги.
Разом із тим наголошуємо, що участь у закупівлі є відкритою для всіх суб’єктів господарювання, які здатні підтвердити відповідність визначеним умовам.
Додатково звертаємо увагу, що аналогічна позиція щодо правомірності встановлення вимог до фінансової спроможності учасників, зокрема у частині визначення мінімального річного доходу/обороту, неодноразово висловлювалася Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідні підходи відображено у рішеннях №11564-р/пк-пз від 24.07.2025, №14807-р/пк-пз від 18.09.2025, №17241-р/пк-пз від 19.11.2025 та №17242-р/пк-пз від 19.11.2025, у яких Комісія підтверджувала правомірність установлення замовниками обґрунтованих та пропорційних вимог до річного обороту учасників з метою забезпечення належного виконання договору.
З огляду на викладене, Замовник не вбачає підстав для зменшення встановленого показника або внесення змін до редакції вимоги.
Разом із тим наголошуємо, що участь у закупівлі є відкритою для всіх суб’єктів господарювання, які здатні підтвердити відповідність визначеним умовам.
Дякуємо за розуміння та за активну участь у забезпеченні прозорості та ефективності закупівель.
Дата оприлюднення відповіді:
25.11.2025 19:57