Закупівля Внесення змін до генерального плану міста Виноградів Код ДК 021:2015:71410000-5:Послуги у сфері містобудування від ВИНОГРАДІВСЬКА МІСЬКА РАДА ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
Внесення змін до генерального плану міста Виноградів Код ДК 021:2015:71410000-5:Послуги у сфері містобудування
Очікувана вартість
2 298 196.67 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
11490,98
0,50 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
22 981.97
Аукціон
Cтарт аукціону
04.12.2025 13:20
Позиція
Опис предмета закупівлі
Внесення змін до генерального плану міста Виноградів Код ДК 021:2015:71410000-5:Послуги у сфері містобудування
Код ДК 021:2015
71410000-5 -
Послуги у сфері містобудування
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
90300, Україна, Закарпатська область, м. Виноградів
Дата постачання по
15.12.2026 00:00
Умови оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
15
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Розрахунки проводяться Замовником за фактично надані послуги шляхом оплати рахунка-фактури на оплату послуг, пред’явленого Виконавцем та акту наданих послуг. Замовник зобов’язаний своєчасно проводити оплату за фактично отримані послуги згідно з рахунками шляхом перерахування відповідної суми на розрахунковий рахунок Виконавця протягом 15 робочих днів після підписання відповідного акту наданих послуг
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій*
* Під час закупівлі робіт або послуг у разі встановлення кваліфікаційного критерію такого як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.11.2025 16:50
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Інформаційна довідка на фірмовому бланку (у разі наявності ) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки (у разі наявності) Учасника, що містить інформацію про наявність в Учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
У довідці має бути зазначено кількість, стан та приналежність обладнання яке буде використовуватися під час надання відповідних послуг (власне, орендоване або лізинг тощо)
Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в т.ч. наявність працівників відповідної кваліфікації у субпідрядника(ів)/співвиконавця (ів), якщо такого(их) планується залучити до виконання робіт/послуг
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.11.2025 16:02
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю Учасник повинен підтвердити наявність:
1.2.1.Сертифікованого архітектора, на підтвердження надати скан-копії з оригіналів або належним чином засвідчені копії наступних документів:
- кваліфікаційний сертифікат архітектора за видом послуг «Розроблення містобудівної документації»;
1.2.2.Сертифікованого інженера-землевпорядника, на підтвердження надати скан-копії з оригіналів або належним чином засвідчені копії наступних документів:
- кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника;
1.2.3.Наявність працівника (ів), які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері:
- транспортне планування або моделювання;
- після проектний моніторинг або моніторинг СЕО;
- екологічне право, екологічна безпека.
1.2.4.На підтвердження Учасник повинен надати: скан-копії відповідних сертифікатів, свідоцтв або інших документів про підвищення кваліфікації, завірених Учасником.
1.2.5.У разі перебування особи у штаті Учасника скан-копії наказу про прийняття на роботу (вступ на посаду), або скан-копії трудової книжки (перша сторінка та остання сторінка із записом про прийняття на роботу до Учасника);
1.2.6.У разі залучення фахівця на договірній основі: скан-копію цивільно-правового договору (договір про надання послуг), чинного на дату подання пропозиції.
Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в т.ч. наявність працівників відповідної кваліфікації у субпідрядника(ів)/співвиконавця (ів), якщо такого(их) планується залучити до виконання робіт/послуг
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
19.11.2025 16:50
Дата архівування
26.11.2025 16:02
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.2.1 Для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції довідку що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, яка містить: прізвище, ім’я, по батькові працівника; Відомості про кваліфікацію/спеціальність; стаж роботи за спеціальністю.
1.2.2 Для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю Учасник повинен підтвердити наявність сертифікованого архітектора (не менше однієї особи), який має чинний кваліфікаційний сертифікат архітектора за видом послуг «Розроблення містобудівної документації», шляхом надання копії зазначеного документа, завіреної належним чином, а також повинен підтвердити наявність сертифікованого інженер-землевпорядника, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою, шляхом надання сканованого оригіналу кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника або його копії, завіреної належним чином.
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
26.11.2025 16:02
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник має надати:
1.3.1.Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного договору (не менше одного договору). Аналогічним договором вважається договір з розроблення або внесення змін до Генерального плану населеного пункту. Замовником в аналогічному договорі має виступати державний орган або орган місцевого самоврядування.
1.3.2.Не менше 1 копії договору з усіма додатками до нього та копію (копії) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) виконання такого договору. Сканований оригінал акту (актів) надання/виконання послуг за договором.
1.3.3.Лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.
(відгук повинен містити інформацію про назву предмета договору, номер та дату укладання договору, інформацію про виконання).
1.3.4.Позитивний експертний звіт за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором.
1.3.5.Надати копію звіту з Реєстру містобудівної документації, щодо валідації завантажених даних за аналогічним договором.
1.3.6.Надати витяг з Державного земельного кадастру про внесення даних (функціоналних зон) аналогічного договору.
Аналогічним договором не буде вважатися достроково розірваний (припинений) договір, крім випадків його дострокового виконання.
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
19.11.2025 16:50
Дата архівування
26.11.2025 16:02
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник має надати:
1.3.1 Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного договору (не менше одного договору). Аналогічним договором вважається договір з розроблення або внесення змін до Генерального плану населеного пункту.
1.3.2 Не менше 1 копії договору з усіма додатками до нього та копію (копії) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) виконання такого договору. Сканований оригінал акту (актів) надання послуг за договором.
Аналогічним договором не буде вважатися достроково розірваний (припинений) договір, крім випадків його дострокового виконання.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
19.11.2025 16:50
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі безумовної та безвідкличної електронної банківської гарантії (далі — банківська гарантія) з накладеним кваліфікованим електронним підписом гаранта (далі — Банк-гарант) відповідно до вимог чинного законодавства. Банківська гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України. У разі відсутності або не підтвердження КЕП банківської гарантії, подана учасником тендерна пропозиція відхиляється замовником. Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» від 14.12.2020 №2628 (Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897) та відповідно до Форми забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» від 14.12.2020 №2628 (Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897). Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом завіреним печаткою банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого банку гаранта (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Розмір забезпечення тендерної пропозиції становить 1,0 % в сумі – 22 981 грн. 97 коп. (двадцять дві тисячі дев’ятсот вісімдесят одна гривня 97 копійок)
Реквізити Замовника:
Виноградівська міська рада Код ЄДРПОУ 04053677 номер рахунку 355129001011052348
№ UA588201720355129001011052348
Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії банківської гарантії) – не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Забезпечення тендерної пропозиції повинне бути чинним впродовж дії тендерної пропозиції. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з Банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані банком-гарантом, завірені печаткою банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від банку-гаранта. Грошове покриття передбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку учасника на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Тендерна пропозиція, що не містить підтвердження надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, відхиляється замовником.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.11.2025 16:50
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.11.2025 16:50
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.11.2025 16:50
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.11.2025 16:50
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.11.2025 16:50
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.11.2025 16:50
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Внесення змін до генерального плану міста Виноградів Код ДК 021:2015:71410000-5:Послуги у сфері містобудування
Тендер:
UA-2025-11-19-015905-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За лотом Внесення змін до генерального плану міста Виноградів Код ДК 021:2015:71410000-5:Послуги у сфері містобудування
UA-2025-11-19-015905-a.b1
Дата:
27.11.2025 09:22
Стан:
Прийнято до розгляду
СКАРГА, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2025-11-19-015905-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
19 листопада 2025 року Виноградівською міською рада Закарпатської області
(далі – Замовник) розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за ідентифікатором закупівлі UA-2025-11-19-015905-a, за предметом закупівлі «Внесення змін до генерального плану міста Виноградів Код ДК 021:2015:71410000-5:Послуги у сфері містобудування».
Така закупівля проводиться у відповідності до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі - Особливості).
Оприлюднена Замовником Тендерна документація за Закупівлею UA-2025-11-19-015905-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи зі змінами від 26.11.2025 №266 року (надалі – Тендерна документація), містить вимоги, які суперечать принципам здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Вимоги Тендерної документації є дискримінаційними, і, відповідно, обмежують право участі у Закупівлі суб’єктів господарювання, що можуть успішно надавати послуги по вищевказаному Предмету закупівлі, чим, в тому числі, порушують законні права та інтереси Скаржника, зокрема:
- на участь у Закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на перемогу в аукціоні у Закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками;
- на отримання замовлення від Замовника;
- на отримання прибутку від проведення власної підприємницької діяльності.
Підставою подання Скаржником скарги є: порушення Замовником процедури Закупівлі у відповідності до норм чинного законодавства, неправомірні дії Замовника стосовно встановлення ним дискримінаційних та таких, що суперечать законодавству вимог до потенційних Учасників, порушення прав та законних інтересів Скаржника.
№1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»
За результатами ознайомлення Скаржника із умовами Тендерної документації, нами було виявлено встановлення Замовником дискримінаційних вимог в частині надання підтвердження кваліфікаційного критерію: «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Так, відповідно до підпункту 1.3.1 пункту 1.3 Додатку №1 до Тендерної документації Замовником, для підтвердження Кваліфікаційних критеріїв «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» вимагає: «На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник має надати:
… «1.3.1.Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного договору (не менше одного договору). Аналогічним договором вважається договір з розроблення або внесення змін до Генерального плану населеного пункту. Замовником в аналогічному договорі має виступати державний орган або орган місцевого самоврядування»…
Скаржник вважає дану вимогу дискримінаційною та необґрунтованою з огляду на наступне:
Згідно положень оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-11-19-015905-a (Додаток 1 до Скарги) та ТД, зокрема додатку №2, предметом закупівлі є розроблення наступного виду містобудівної документації - Внесення змін до генерального плану
Пунктом 13 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ:» Додатку №2 до тендерної документації передбачено наступний склад та зміст містобудівної документації - Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2025 року №926
Пунктом 1 Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 926 від 1 вересня 2021 року (далі – Порядок) передбачено, що цей Порядок визначає склад, зміст, механізм розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації на місцевому рівні: комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території, а також склад, зміст та порядок розроблення історико-архітектурного опорного плану населеного пункту.
Отже фактично предметом закупівлі є розроблення містобудівної документації на місцевому рівні.
До містобудівної документації на місцевому рівні відноситься, згідно статті 1 Закону України № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності»:
- комплексний план просторового розвитку території територіальної громади (пункт 51 ст.1);
- генеральний план населеного пункту (пункт 2 ст.1);
- детальний план території (пункт 2 ст.1);
- історико-архітектурний опорний план (частина 4 статті 17)
У свою чергу, Замовник торгів встановлено вимогу, що аналогічним договором у розумінні ТД буде вважатися договір який укладено на розроблення та/або внесення змін до наступного ВИДУ містобудівної документації на місцевому рівні - генеральний план населеного пункту
Такий підхід є дискримінаційним та таким, що обмежує конкуренцію враховуючи наступне:
По перше, Замовник буде вважати аналогічним договором лише 1 із 4 видів містобудівної документації, які розробляються на місцевому рівні, а саме наступний вид - генеральний план населеного пункту.
У свою ж чергу, згідно предмету закупівлі, Замовником здійснюється закупівля послуг з розроблення містобудівної документації на місцевому рівні (генеральний план населеного пункту)
Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів, що є предметом закупівлі, а саме в частині розроблення наступного ВИДУ містобудівної документації на місцевому рівні - виготовлення детального плану територій. Для участь у процедурі закупівлі Скаржник планував зазначити наступний досвід виконання аналогічного (их) договору (ів):
1. Договір №25 від 17.02.2022 року, який укладено із Управлінням архітектури та містобудування Калуської міської ради щодо виготовлення детального плану територій 1) для будівництва садибної житлової забудови в с.Вістова, Калуського району, Івано-Франківської області; 2) території орієнтовною площею 17 га, обмеженої вулицями Відоняка, С.Бандери, Бічна Паркова та Крип'якевича в м. Калуші Івано-Франківської області) ДК 021:2015: 71410000-5 Послуги у сфері містобудування (Додаток 2 до Скарги);
Згідно пункту 28 Порядку, Детальні плани території у межах території територіальної громади деталізують положення генеральних планів населених пунктів, а щодо територій, на які генеральні плани не розробляються, - комплексного плану відповідно до визначених цим Порядком складу та змісту детального плану території.
Фактично послуги з розроблення містобудівної документації (комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту та детального плану територій) є взаємопов’язаними послугами та суб’єкти господарювання, які виконували розробку одного із видів містобудівної документації на місцевому рівні, мають змогу виконати (розробити) інший вид містобудівної документації.
Таке твердження підтверджується тим, що згідно пункту 41 Порядку визначено, що Розроблення містобудівної документації на місцевому рівні (комплексного плану, генеральних планів населених пунктів, детальних планів територій) щодо території територіальної громади, оновлення та внесення змін до неї здійснюється трьома організаційними етапами: підготовчий, основний, завершальний, які реалізуються у послідовності, визначеній пунктами 42-44 Порядку.
По друге, вимога Замовника, що аналогічним договором у розумінні ТД буде вважатися договір ВИКЛЮЧНО на розроблення та/або внесення змін до генерального плану населеного пункту є дискримінаційним, оскільки умовами ТД передбачено генерального плану населеного пункту
Встановлення вимоги щодо наявності досвіду із розробки конкретних видів (генерального плану населеного пункту) містобудівної документації, не дасть змогу взяти участь у закупівлі тим Учасників, які здійснювали розробку такого виду містобудівної документації - детального плану території
Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови спроможності надати послуги, які є предметом закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести вимогу щодо кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», яка зазначена у підпункті 1.3.1 пункту 1.3 Додатку №1 до ТД, у відповідність до чинного законодавства, зокрема у відповідність до Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 926 від 1 вересня 2021 року.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додатки № 1 - 2 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.
ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
ЩО СТОСУЄТЬСЯ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
У ЗАКУПІВЛІ UA-2025-11-19-015905-а
19 листопада 2025 року Виноградівською міською радою Закарпатської області (далі – Замовник) розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за ідентифікатором закупівлі UA-2025-11-19-015905-a за предметом закупівлі «Внесення змін до генерального плану міста Виноградів Код ДК 021:2015:71410000-5:Послуги у сфері містобудування» (далі – Процедура закупівлі). Така закупівля проводиться у відповідності до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі - Особливості). Оприлюднена Замовником Тендерна документація за Закупівлею UA-2025-11-19-015905-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи зі змінами від 26.11.2025 №266 (надалі – Тендерна документація), не містить вимог, як стверджує Скаржник в своїй скарзі за UA-2025-11-19-015905-a які суперечать принципам здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Вимоги Тендерної документації не є дискримінаційними, і відповідно не обмежують право участі у Закупівлі суб’єктів господарювання, що можуть успішно надавати послуги по вищевказаному Предмету закупівлі, чим, в тому числі, не порушують законні права та інтереси Скаржника, зокрема (як вказує Скаржник): - на участь у Закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками; - на перемогу в аукціоні у Закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками; - на отримання замовлення від Замовника; - на отримання прибутку від проведення власної підприємницької діяльності. Скаржник безпідставно узагальнює 4 (чотири) різні види містобудівної документації та вказує про те, що якщо він немає досвіду виконання аналогічних за Предметом закупівлі договору це не дасть змогу взяти участь у закупівлі тим Учасників, які здійснювали розробку такого виду містобудівної документації - детального плану території.
Тобто те що, Скаржник не має досвіду розроблення та/або внесення змін до генерального плану населеного пункту не може кваліфікуватись як порушення яке допустив Замовник.
Скаржник вказує що відповідно до підпункту 1.3.4 пункту 1.3 Додатку №1 до Тендерної документації Замовником, для підтвердження Кваліфікаційних критеріїв «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» вимагає: На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник має надати: … « 1.3.4.Позитивний експертний звіт за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором». І вважає такі вимоги дискримінаційними та необґрунтованими.
Відповідно до вимог додатку 2 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: Внесення змін до генерального плану міста Виноградів Код ДК 021:2015:71410000-5: Послуги у сфері містобудування, Замовником встановлено кількість примірників документації, та вказується про матеріали містобудівної документації передати у кількості чотирьох примірників (один - для проведення громадських обговорень, один - для розгляду на засіданні архітектурно-містобудівної ради, один - для здійснення експертизи містобудівної документації та один - після проходження всіх погоджувальних процедур, як архівний): - на електронних носіях у вигляді пакета файлів, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09.06.2021 року №632 «Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населенного пункту, детального плану території»; - у паперовому вигляді у масштабі, що передбачений п. 13 цього Завдання. За таких обставин Предметом закупівлі передбачено здійснення експертизи результатів послуг що передбачені предметом закупівлі. Таким чином, вимога щодо наявності у потенційних учасників отримання позитивного експертного звіту за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором, узгоджуються з вимогами технічного завдання за Предметом закупівлі. Слід вказати, також що Скаржник безпідставно звинувачує Замовника щодо допущених ознак дискримінації Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Як приклад досвід виконання Скаржником аналогічного за предметом закупівлі договору, а саме: Розроблення містобудівної документації: «Внесення змін в генеральний план міста Тернівка, Павлоградського району, Дніпропетровської області» з виконанням розділів «План зонування території», «Інженерно технічні заходи цивільного захисту на мирний час та особливий період», «Стратегічна екологічна оцінка»; «Генеральний план села Зелена Долина, Павлоградського району, Дніпропетровської області» з виконанням розділів «План зонування території», «Інженерно технічні заходи цивільного захисту на мирний час та особливий період», «Стратегічна екологічна оцінка» (публічна закупівля за № UA-2024-05-21-011672-a). Інший аналогічний договір який наявний в Скаржника: Послуги із внесення змін до генерального плану с. Мостище Калуського району Івано-Франківської області (публічна закупівля за № UA-2023-07-12-004294-a). Замовник звертає увагу Комісії що відповідно до частини 16 ст.17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральні плани міст підлягають обов’язковій експертизі містобудівної документації. З аналізу вказаних документів та законодавчих норм щодо містобудівної документації, Скаржник має досвід виконання аналогічних за Предметом закупівлі договорів та має досвід внесення змін в генеральний план, які підлягали обов’язковій експертизі. Від подальших висновків та оцінок «порушених та прав та дискримінації», щодо добросовісної поведінки Скаржника, Замовник утримується. Таким чином, твердження Скаржника щодо порушених Замовником його прав є безпідставними. А вимога щодо способу підтвердження виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) є співмірною з вимогами технічного завдання за Процедурою закупівлі.
№2. Щодо встановлення дискримінаційних умов до документального підтвердження відповідності Учасників кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»
За результатами ознайомлення Скаржника із умовами Тендерної документації, нами було виявлено встановлення Замовником дискримінаційних вимог в частині надання підтвердження кваліфікаційного критерію: «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Так, відповідно до підпункту 1.3.4 пункту 1.3 Додатку №1 до Тендерної документації Замовником, для підтвердження Кваліфікаційних критеріїв «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» вимагає:
На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник має надати:
… « 1.3.4.Позитивний експертний звіт за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором»
Скаржник вважає такі вимоги дискримінаційними та необґрунтованим.
Як те вказувалося у пункті 1 даної скарги – Замовником встановлено дискримінаційну умов щодо можливості підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, що є предметом закупівлі, шляхом надання лише 1 із 4 видів містобудівної документації, які розробляються на місцевому рівні, а саме: генерального плану населеного пункту.
Скаржник має досвід виконання аналогічного договору, що є предметом закупівлі, а саме в частині розроблення наступного ВИДУ містобудівної документації на місцевому рівні - виготовлення детального плану територій - Договір №25 від 17.02.2022 року, який укладено із Управлінням архітектури та містобудування Калуської міської ради щодо виготовлення детального плану територій (Додаток 2 до Скарги).
Виходячи із цього Скаржник вважає за доцільне вказати
Щодо позитивного експертного звіту за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором.
до підпункту 1.3.4 пункту 1.3 Додатку №1 до Тендерної документації вимагається у складі пропозиції надати наступні документи щодо аналогічного договору - позитивний експертний звіт за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором
Згідно частини 9 статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Детальний план території не підлягає експертизі.
Частиною 8 статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що Детальний план території розглядається і затверджується сільською, селищною, міською радою протягом 30 днів з дня його подання
Додатком 2 до Договору №25 від 17.02.2022 року передбачено виконання по етапах ІІІ та V наступних послуг – “Участь у погодженні проектних рішень, громадські слухання, розгляд на архітектурно- містобудівній раді при управлінні архітектури та містобудування Калуської міської ради, внесення змін в містобудівну документацію за зауваженнями служб. Внесення просторових даних затвердженої містобудівної документації до бази містобудівного кадастру».
Отже, встановивши вимогу щодо надання у складі пропозиції «позитивного експертного звіту за результатами розгляду містобудівної документації» Замовник вчергове обмежив можливість учасниками надання підтвердження досвід виконання аналогічного договору лише 1-н із 4-х видів містобудівної документації, які розробляються на місцевому рівні, а саме Участь зможуть взяти ті учасники які здійснювали розробку генерального плану населеного пункту.
Наявність вищенаведених дискримінаційних умов не дає можливості Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови спроможності надати послуги, які є предметом закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести вимогу щодо кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», яка зазначена у пункту 2 Додатку №3 до ТД, у відповідність до чинного законодавства, зокрема виключити наступні умови:
Учасник повинен надати у складі пропозиції наступні документи щодо аналогічного договору:
…..
- позитивний експертний звіт за результатами розгляду містобудівної документації за аналогічним договором
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 2 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці.
№3. Щодо встановлення дискримінаційних умов до документального підтвердження відповідності Учасників кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»
За результатами ознайомлення Скаржника із умовами Тендерної документації, нами було виявлено встановлення Замовником дискримінаційних вимог в частині надання підтвердження кваліфікаційного критерію: «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід»
Відповідно до підпунктів 1.2.3, 1.2.4 пункту 1.2 Додатку №1 до Тендерної документації, для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю Учасник повинен підтвердити наявність:
… «1.2.3 наявність працівника (ів), які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері:
- транспортне планування або моделювання;
- після проектний моніторинг або моніторинг СЕО;
- екологічне право, екологічна безпека
1.2.4 На підтвердження Учасник повинен надати: скан-копії відповідних сертифікатів, свідоцтв або інших документів про підвищення кваліфікації, завірених Учасником.».
Скаржник вважає такі вимоги дискримінаційними та необґрунтованим.
Предметом закупівлі є послуги з Внесення змін до генерального плану міста Виноградів.
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій» та Порядком.
Відповідно до адзацу 2 п.3 ст 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації», Розробником генерального плану може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
-фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Частиною 3 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що надання ВСІХ послуг, передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті працівників:
- архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації»
та
- сертифікованого інженера-землевпорядника.
Встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Зауважимо, що вказані нормативно-правові акти встановлюють наявність 1 архітектора проекту та 1 інженера-землевпорядника, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати.
Скаржник має у складі працівників Головного архітектора проєкту, який отримав кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури з розроблення містобудівної документації та Інженера-землевпорядника, який отримав кваліфікаційний сертифікат, що є повною мірою достатнім для розроблення містобудівної документації, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі, а саме:
- Ларіонова Мар’яна Андріївна, головний архітектор проекту, яка має кваліфікаційний сертифікат та пройшла підвищення кваліфікації (Додаток 3 до Скарги);
- Чумаченко Олена Фідаіловна, інженер-землевпорядник, який має кваліфікаційний сертифікат та пройшла підвищення кваліфікації (Додаток 4 до Скарги).
Жоден нормативний акт не передбачає наявність у розробників генерального плану населеного пункту або ж іншого виду містобудівної документації на місцевому рівні таких працівника (ів), які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері:
- транспортне планування або моделювання;
- після проектний моніторинг або моніторинг СЕО;
- екологічне право, екологічна безпека.
Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть
лише ті учасники, які мають працівника (ів), які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: транспортне планування або моделювання; після проектний моніторинг або моніторинг СЕО; екологічне право, екологічна безпека, що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує його законні права та інтереси, а також чинне законодавство у сфері містобудування та землевпорядкування, норми якого наведені у даному пункті Скарги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести вимогу щодо кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», яка зазначена у підпункті 1.2.3 пункту 1.2 Додатку №1 до ТД, у відповідність до чинного законодавства, зокрема виключити вимогу щодо надання підтвердження наявності в Учасника працівника (ів), які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: - транспортне планування або моделювання;
- після проектний моніторинг або моніторинг СЕО;- екологічне право, екологічна безпека
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі.
- додатки № 3 - 4 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.
ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
ЩО СТОСУЄТЬСЯ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
У ЗАКУПІВЛІ UA-2025-11-19-015905-а
19 листопада 2025 року Виноградівською міською радою Закарпатської області (далі – Замовник) розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за ідентифікатором закупівлі UA-2025-11-19-015905-a за предметом закупівлі «Внесення змін до генерального плану міста Виноградів Код ДК 021:2015:71410000-5:Послуги у сфері містобудування» (далі – Процедура закупівлі). Така закупівля проводиться у відповідності до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі - Особливості). Оприлюднена Замовником Тендерна документація за Закупівлею UA-2025-11-19-015905-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи зі змінами від 26.11.2025 №266 (надалі – Тендерна документація), не містить вимог, як стверджує Скаржник в своїй скарзі за UA-2025-11-19-015905-a які суперечать принципам здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Вимоги Тендерної документації не є дискримінаційними, і відповідно не обмежують право участі у Закупівлі суб’єктів господарювання, що можуть успішно надавати послуги по вищевказаному Предмету закупівлі, чим, в тому числі, не порушують законні права та інтереси Скаржника, зокрема (як вказує Скаржник): - на участь у Закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками; - на перемогу в аукціоні у Закупівлі на рівних умовах з іншими учасниками; - на отримання замовлення від Замовника; - на отримання прибутку від проведення власної підприємницької діяльності. Скаржник вказує про дискримінаційні та необґрунтовані вимоги відповідно до підпунктів 1.2.3, 1.2.4 пункту 1.2 Додатку №1 до Тендерної документації, для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю Учасник повинен підтвердити наявність: … «1.2.3 наявність працівника (ів), які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: - транспортне планування або моделювання; - після проектний моніторинг або моніторинг СЕО; - екологічне право, екологічна безпека.
Замовник з цим категорично не погоджується. Відповідно до вимог що передбачені в Додатку 2 до тендерної документації вказаний перелік проектних рішень, які необхідно передбачити під час розроблення містобудівної документації: -уточнити місце розташування проєктної об’їзної дороги, застосувавши транспортне моделювання транспортних вузлів для оцінки ступеня впливу того чи іншого об’єкта транспортної системи на вулично-дорожню мережу населених пунктів, ефективність прийнятих планувальних рішень, визначення проектної інтенсивності руху, експлуатаційних показників об’єктів, що входять до транспортної системи населеного пункту; - передбачити розвиток інженерно-транспортної, пішохідно-транспортної та велосипедної інфраструктури. Таким чином вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю: транспортного планування або моделювання, є співмірними до послуг що передбачені Процедурою закупівлі. Відповідно до вимог що передбачені в Додатку 2 до тендерної документації вказаний перелік проектних рішень, які необхідно передбачити під час розроблення містобудівної документації: 6.Розділ “Охорона навколишнього природного середовища”, що одночасно є звітом про стратегічну екологічну оцінку, розробити відповідно до вимог Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку” та має передбачати післяпроєктний моніторинг, відповідати вимогам екологічного законодавства та враховувати принципи зеленої відбудови. Таким чином вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю: після проектного моніторингу або моніторингу СЕО є співмірними до послуг що передбачені Процедурою закупівлі. Відповідно до вимог що передбачені в Додатку 2 до тендерної документації вказані додаткові вимоги змісту розділів завдання, а саме Генеральний план підлягає стратегічній екологічній оцінці в порядку, встановленому Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку». Розширений розділ «Охорона навколишнього природного середовища», що розробляється у складі проекту містобудівної документації, одночасно є звітом про стратегічну екологічну оцінку, який має відповідати вимогам частини другої ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Для здійснення процедури консультацій у процесі стратегічної екологічної оцінки розробник додатково надає 4 кольорові примірники графічної частини проекту містобудівної документації у паперовому вигляді у масштабі М 1:5000 та повному складі матеріалів, що передбачений п. 18 цього Завдання, а також 4 примірники на електронних носіях у форматі *.PDF. Відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та Розділу ІІ Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування, затверджених Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 10.08.2018 № 296 суб`єктами стратегічної екологічної оцінки є: фiзична або юридична особа, яка може залучатися Замовником до виконання стратегічної екологічної оцінки чи окремих її етапів (далі – виконавець), які здійснюють процедуру стратегічної екологічної оцінки чи окремі її етапи, керуючись Законом, цими рекомендаціями за договором із Замовником. Відповідно до ч.3 ст.11 Закону України № 2354-VIII у складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ "Охорона навколишнього природного середовища", який має відповідати вимогам ч.2 ст.11 Закону України № 2354-VIII. Згідно з ч. 2 ст. 11 Закон України № 2354-VIII звіт про стратегічну екологічну оцінку складається до затвердження документа державного планування та містить з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів оцінювання таку інформацію: 1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності); 11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію. Звіт про стратегічну екологічну оцінку підписується всіма його авторами (виконавцями) із зазначенням їхньої кваліфікації. Таким чином вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю щодо: екологічного права, екологічно безпеки є співмірними до послуг що передбачені Процедурою закупівлі. Замовник зазначає, що в складі працівників Виноградівської міської ради відсутні відповідні спеціалісти з кваліфікацією, яку в Документації зазначено як одну із вимог до виконавця послуг, а саме-наявність сертифікатів, свідоцтв або інших документів про підвищення кваліфікації «Екологічне право». Відповідно до п.9 ч.8 ст.17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк: забезпечують здійснення стратегічної екологічної оцінки. Враховуючи, що в складі працівників Виноградівської міської ради відсутні відповідні спеціалісти з вищевказаною кваліфікацією, в тендерній документації зазначено одну з вимог до Виконавця послуг наявність сертифікату «Екологічне право та екологічна безпека». Відповідно до ст.17 Закону України №2354-VIII Замовник в межах своєї компетенції здійснює моніторинг наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення один раз на рік оприлюднює його результати на своєму офіційному веб-сайті у мережі Інтернет, вносить до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки та у разі виявлення не передбачених звітом про стратегічну екологічну оцінку негативних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, вживає заходів для їх усунення. Моніторинг здійснюється з метою виявлення наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, забезпечення здійснення заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування, а також у разі виявлення негативних наслідків, не передбачених звітом про стратегічну екологічну оцінку, вжиття заходів для їх усунення. Враховуючи, що в складі працівників Виноградівської міської ради відсутні відповідні спеціалісти з вищевказаною кваліфікацією, в тендерній документації зазначено одну з вимог до Виконавця послуг наявність свідоцтва про підвищення кваліфікації з курсу «Післяпроектний моніторинг». Таким чином, Скаржник не обмежений у залученні додаткових працівників, які мають необхідні знання та досвід.