Закупівля ДК 021:2015 «85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги» (послуги з патологогістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів) від КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №5" СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
ДК 021:2015 «85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги» (послуги з патологогістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів)
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
ДК 021:2015 «85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги» (послуги з патологогістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів)
Патологогістологічне дослідження I категорії складності (операційна біопсія, що потребує виготовлення не більше 3-х гістологічних зрізів на заморожуючому мікротомі та пофарбування їх гематоксилин-еозином)
Код ДК 021:2015
85110000-3 -
Послуги лікувальних закладів та супутні послуги
Кількість
400
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
40007, Україна, Сумська область, місто Суми, вул. Марко Вовчок, 2
Патологогістологічне дослідження II категорії складності (операційна біопсія, що потребує виготовлення не більше 3-х зрізів з замороженного чи залитого шматочка тканини (блок) з подальшим пофарбуванням гематоксилин-еозином та 1-2 допоміжними методиками)
Код ДК 021:2015
85110000-3 -
Послуги лікувальних закладів та супутні послуги
Кількість
150
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
40007, Україна, Сумська область, місто Суми, вул. Марко Вовчок, 2
Патологогістологічне дослідження III категорії складності (діагностична біопсія з заливкою шматочка тканини, виготовленням більше 3-х зразків з блоку та застосуванням допоміжних гістологічних пофарбувань)
Код ДК 021:2015
85110000-3 -
Послуги лікувальних закладів та супутні послуги
Кількість
800
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
40007, Україна, Сумська область, місто Суми, вул. Марко Вовчок, 2
Патологогістологічне дослідження IV категорії складності (діагностична чи операційна біопсія, що потребує виготовлення серійних (різних по глибині) зрізів чи застосування допоміжних трудомістких пофарбувань та гістохімічних реакцій з виготовленням більше 3-х зрізів з одного шматочка чи блоку)
Код ДК 021:2015
85110000-3 -
Послуги лікувальних закладів та супутні послуги
Кількість
10
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
40007, Україна, Сумська область, місто Суми, вул. Марко Вовчок, 2
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.11.2025 11:02
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Аналогічним договором вважається договір про закупівлю за кодом ДК 021:2015 «85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги»»
1.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі,
1.1.3. копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці: видаткові накладні або лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору.
Аналогічний договір може надаватися без додаткових угод до аналогічного договору. Їх відсутність не буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції учасника.
Інформація та документи можуть надаватися про частково виконаний договір, дія якого не закінчена.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.11.2025 11:02
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.11.2025 11:02
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.11.2025 11:02
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.11.2025 11:02
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.11.2025 11:02
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
18.11.2025 11:02
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ №5" СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Поштовий індекс
40007
Країна
Україна
Область або регіон
Сумська область
Населений пункт
м. Суми
Адреса
вул. Марко Вовчок, буд. 2
ДК 021:2015 «85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги» (послуги з патологогістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів)
Тендер:
UA-2025-11-18-004548-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-11-18-004548-a.b1
Дата:
22.11.2025 21:43
Стан:
Прийнято до розгляду
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Замовником встановлено незаконну та дискримінаційну вимогу щодо місця розташування надання надавача послуг.
Скаржник, який є учасником ринку надання послуг що закуповуються, який має інше ніж встановлене замовником місце реєстрації, незаконно обмежений в участі у закупівлі (текст скарги додається)
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Прошу:
1. Прийняти скаргу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СІЛМЕДГРУП" до розгляду;
2. Провести перевірку викладених фактів;
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі;
4. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію за оскаржуваною закупівлею з метою усунення дискримінаційних умов по відношенню до Скаржника, а також умов, що обмежують конкуренцію.
Пояснення на скаргу UA-2025-11-18-004548-a.b1 закупівлі UA-2025-11-18-004548-а
Відповідно до частини 4 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року в редакції від 01.07.2021 року (далі – Закон) Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Згідно частини 1 статті 18 Закону Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. (далі – Орган оскарження). Комунальне некомерційне підприємство «Клінічна лікарня №5» Сумської міської ради під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів згідно пункту 11 частини 1 статті 1 Закону (далі - Замовник). Замовником було оголошено 18.11.2025 року відкриті торги з особливостями на закупівлю послуг з проведення лабораторних патологоанатомічних досліджень біопсійного матеріалу за кодом ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги» (послуги з патологогістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів), ідентифікатор закупівлі UA-2025-11-18-004548-а . Вимоги до учасників закупівлі затвердженні рішенням уповноваженої особи від 18.11.2025 року у Тендерній документації. Замовником 18.11.2025 року було оприлюднено відповідну Тендерну документацію з додатками до неї. Частиною 8 статті 18 Закону встановлено: Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації. Потенційним учасником даної закупівлі, товариством з обмеженою відповідальністю «Сілмедгруп», (далі - Скаржник) 22.11.2025 року надіслано до Органу оскарження скаргу №UA-2025-11-18-004548-a.b1 (надалі-Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі. Незважаючи на те, що умови, які були затверджені Замовником цілком та повністю відповідають вимогам законодавства, Скаржником прийнято рішення все ж оскаржити окремі їх вимоги, з метою створення виключно для себе комфортних умов для підготовки тендерної пропозиції, не намагаючись зрозуміти, що затверджені Замовником вимоги розроблені на виконання законодавства України, стандартам ЄС. Замовник надає пояснення по суті скарги поданої Скаржником, а саме: 1. Щодо вимоги перебування Виконавця на території м. Суми Додатком 2 до тендерної документації Замовником наведено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі. Відповідно до положень пункту 6 вимог до учасників процедури закупівлі Додатку 1 документації, Виконавець повинен знаходитися на території м. Суми. Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною. Замовник повідомляє, що ця вимога є обґрунтованою та такою, що безпосередньо випливає з норм чинного законодавства, а саме, Наказу МОЗ України № 693 від 21.04.2025 «Про затвердження Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики» (далі- Наказу МОЗ № 693). Предметом закупівлі є послуги з патологогістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів в тому числі інтраопераційне дослідження. Інтраопераційне дослідження - це різновид патогістологічного експрес-дослідження, яке проводиться безпосередньо під час оперативного втручання. Воно передбачає швидке дослідження зразка тканини (біоптату), вилученого у пацієнта, з метою отримання попереднього діагнозу. Відповідно до пункту 3 розділу 3 Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики , затвердженого Наказом № 693: «біологічний матеріал, що підлягає інтраопераційному дослідженню, невідкладно з моменту його вилучення доставляється в ЗОЗ, що здійснює прижиттєву патологоанатомічну діагностику, в чистому сухому контейнері без занурення в фіксуючий розчини».
Отже, у випадках, що потребують «термінової діагностики», забір біологічного матеріалу для прижиттєвої патологоанатомічної діагностики здійснюється протягом 30 хвилин з моменту отримання відповідного направлення. Це означає, що в окремих клінічних ситуаціях медична установа зобов’язана забезпечити негайний, протягом 30 хвилин, забір та доставку матеріалу до патологоанатомічної лабораторії. "Термінова діагностика" (або інтраопераційна експрес-діагностика) здійснюється на підставі критичної клінічної необхідності, коли хірургу потрібен негайний патогістологічний висновок (наприклад, для визначення меж пухлини або оцінки лімфатичних вузлів) безпосередньо під час операції; процес вимагає офіційного направлення з позначкою "cito", наявності спеціалізованого обладнання (кріостату) та кваліфікованого патологоанатома, який досліджує свіжий, нефіксований біологічний матеріал методом заморожування зрізів, а не стандартної фіксації формаліном. Таким чином, прижиттєва патологоанатомічна діагностика є невідкладною медичною процедурою, доставка матеріалу у межах 30 хвилин можлива виключно за умови знаходження лабораторії або уповноваженого виконавця на території міста, де надається медична допомога. Знаходження виконавця у іншому місті робить об’єктивно неможливим виконання вимоги Наказу МОЗ № 693 від 21.04.2025 щодо термінових заборів. Окрім того, слід враховувати територіальне розміщення міста Суми, місто знаходиться менш ніж 30 км від зони активних бойових дій та є прикордонним містом з росією, в силу чого зазнає постійних обстрілів, що іноді унеможливлює логістику до міста. 2. Щодо твердження Скаржника про можливість дистанційного виконання послуг ТОВ «СІЛМЕДГРУП» зазначає, що його лабораторія розташована в місті Хмельницькому, що за 665 км від м. Суми, але компанія має укладені договори з перевізником. Замовник наголошує: 1. Жодна служба доставки не здатна гарантувати доставку матеріалу до лабораторії в межах 30 хвилин, якщо лабораторія Виконавця послуги буде розташована не в межах цього міста, що вимагається Наказом МОЗ № 693, зокрема: «біологічний матеріал, що підлягає інтраопераційному дослідженню, невідкладно з моменту його вилучення доставляється в ЗОЗ, що здійснює прижиттєву патологоанатомічну діагностику, в чистому сухому контейнері без занурення в фіксуючий розчини»( розділ 3 пункт 3) ; 2. Транспортування біологічного матеріалу, який потребує термінового патогістологічного дослідження, суворо регламентується та не може бути здійснене шляхом звичайних вантажних перевезень; 3. Затримка у проведенні таких досліджень може створити ризики для життя та здоров’я пацієнта, за що Замовник несе юридичну та медичну відповідальність. Таким чином, вимога щодо знаходження Виконавця в межах м. Суми випливає прямо з вимог Наказу МОЗ № 693, відповідає принципу забезпечення безперервності та невідкладності медичної допомоги, не містить ознак обмеження конкуренції штучним шляхом, застосовується однаково до всіх учасників, без надання переваг конкретному суб’єкту. Отже, вимога Замовника щодо перебування Виконавця на території м. Суми не є дискримінаційною, а об’єктивно необхідною для виконання компетентного державного нормативного акту та надання якісної і вчасної медичної допомоги. Посилання Скаржника на рішення Антимономольного Комітету України від 10.02.2025р. №1966-р/пк-пз не є доречним та таким, що заслуговує на увагу з огляду на те, що предметом закупівлі в даному випадку є надання послуги проведення паталогоанатомічних розтинів тіл померлих від хвороб і патологічних станів, що не передбачає інтраопераційного дослідження. Таким чином, у діях Замовника немає суб’єктивної чи упередженої оцінки пропозицій учасників Закупівлі. Дії Замовника були вчинені в рамках законодавства, що нівелюють вимоги Скаржника. На підставі вищевикладеного,
ПРОСИМО:
1.Прийняти пояснення від Замовника та врахувати їх при винесенні рішення. 2.Відмовити товариству з обмеженою відповідальністю «СІЛМЕДГРУП» (код ЄДРПОУ 39694982) у задоволенні його скарги від 22.11.2025 року №UA-2025-11-18-004548-a.b1.
Пояснення Замовника до уточнення Скаржника закупівля UA-2025-11-18-004548-а
Замовник розглянув уточнення Скаржника з приводу твердження щодо відсутності посилання в тендерній документації на наявність інтраопераційних досліджень і зазначає наступне. 1.Щодо наявності вимоги інтраопераційного дослідження. Під час формування технічних вимог та умов надання послуг (Додаток 2) Замовник керувався необхідністю забезпечення належної якості та повноти патологоанатомічної діагностики для пацієнтів свого закладу. Класифікація біопсійного та операційного матеріалу за категоріями складності є стандартною практикою в галузі патологічної анатомії в Україні. Посилання Замовником в Тендерній документації (Додаток 2) на IV категорію складності відображає об'єктивну потребу закладу охорони здоров'я в дослідженні матеріалів, які вимагають застосування складних діагностичних процедур, диференційованого підходу та високої кваліфікації фахівців. До таких матеріалів належать, зокрема, випадки з підозрою на злоякісні новоутворення, що потребують термінової та точної діагностики (інтраопераційне дослідження). Включення до тендерної документації, а саме до Додатку 2, вимоги щодо надання послуг IV категорії складності обумовлене чинним законодавством України, зокрема, пп.4 п.10 Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 квітня 2025 р. №693. Класифікація категорій складності досліджень визначена в чинних нормативних документах. Наводимо відповідний текст з Наказу Міністерства охорони здоров'я України від 21 квітня 2025 року № 693 «Деякі питання проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики» (ідентифікатор z0676-25, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06 травня 2025 р. за № 676/44082): «4) IV категорія складності — операційний і біопсійний матеріал, отриманий від пацієнтів із патологічними процесами та хворобами: матеріал, отриманий від хворого з інтраепітеліальними неоплазіями, дисплазіями, інтраепітеліальними карциномами; пограничні та злоякісні пухлини; термінові інтраопераційні, ендоскопічні та інцизійні біопсії;». 2. Щодо строку доставки матеріалу інтраопераційного дослідження. Наказ МОЗ №693 від 21.04.2025 “Про прижиттєву патологоанатомічну діагностику” покладає на ЗОЗ відповідальність за організацію збору, транспортування, збереження та умови доставки матеріалу, зобов’язує забезпечити придатний для дослідження стан матеріалу. Пунктом 3 розділу 3 Порядку проведення прижиттєвої патологоанатомічної діагностики встановлено, що «біологічний матеріал, що підлягає інтраопераційному дослідженню, невідкладно з моменту його вилучення доставляється в ЗОЗ, що здійснює прижиттєву патологоанатомічну діагностику, в чистому сухому контейнері без занурення в фіксуючий розчини». Слід зазначити, що чинне законодавство України та підзаконні нормативно-правові акти не містять чітко визначених вимог щодо часу доставки біологічного матеріалу для інтраопераційного дослідження без занурення у фіксувальний розчин. Відтак у цьому питанні наявна нормативна прогалина. Frozen section procedure (кріосекція / “інтраопераційне дослідження” – це метод який зазвичай використовують під час операції. Це означає, що матеріал має бути досліджений швидко, поки пацієнт ще на операційному столі, аби хірург міг на підставі результату прийняти рішення про подальші дії - об’єм видалення, маржа, радикальність. Водночас орієнтація на невідкладну доставку, зокрема інтервал близько 30 хвилин, випливає з технологічних і біологічних особливостей самої процедури інтраопераційної діагностики: ефективність дослідження залежить від правильно відібраного матеріалу та мінімального проміжку часу між його вилученням і обробкою. Слід також зазначити, що хоча у тендерній документації прямо не встановлювався конкретний час доставки біологічного матеріалу (зокрема, інтервал у 30 хвилин), замовником обґрунтовано визначено вимогу щодо місцезнаходження виконавця на території м. Суми. Така вимога є логічною та виправданою, оскільки саме територіальна наближеність лабораторії до закладу охорони здоров’я забезпечує можливість фактичного виконання «невідкладної» доставки матеріалу та дотримання технологічних і біологічних потреб інтраопераційної діагностики. Дані обставини нівелюють доводи скаржника про відсутність в тендерній документації терміну доставки «30 хвилин». Окрім того, стаття 33 Закону України «Про основи законодавства України про охорону здоров’я» унормовує, що медична допомога має надаватися кваліфіковано, своєчасно та відповідно до сучасних методів. Тому термін в «30 хвилин» прямо обґрунтовуються принципом “своєчасності надання медичної допомоги” та зобов’язує ЗОЗ організовувати процеси так, щоб забезпечити своєчасність, тому ЗОЗ має право визначати строки (наприклад 30хв.) самостійно, за умови, що ці терміни чітко не встановлені нормативними актами. Інтраопераційна діагностика — це дослідження, яке впливає на хід операції, і затримка дорівнює ризику для пацієнта. Отже, ЗОЗ зобов’язаний забезпечити адекватну швидкість доставки для збереження тканини та уникнення автолізу та псування. Нефіксований матеріал починає автоліз вже з перших хвилин, затримка технічно погіршує результат дослідження матеріалу. Враховуючи вищевикладене та наявність в тендерній документації Замовника посилання на надання послуги 4 категорії складності, доводи Скаржника є необґрунтованими та такими що не заслуговують на увагу.