При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 17:22
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 17:22
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 17:22
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 17:22
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 17:22
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
17.11.2025 17:22
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Підпунктом 1.4. пункту 1 додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Підпунктом 1.4. пункту 1 додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник, а саме, на підтвердження наявності фінансової спроможності учасник має надати довідку в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника, з інформацією про те, що діяльність учасника за останній звітний період та/або на останню звітну дату не є збитковою (показник «нерозподілений прибуток» (Форма 1 «Баланс», код рядка 1420) та «чистий фінансовий результат» (Форма 2 «Звіт про фінансовий результат», код рядка 2350) повинні мати позитивне значення).
Щодо прибутковості учасників (пп. 1.4. п. 1 дод. № 1 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, діяльність відповідно до фінансової звітності якого за останній звітний період є прибутковою.
Скаржник не має вищевказаного Замовником обов’язкового показника, не може надати про це відповідну довідку, а відтак, - і взяти участь у даній закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаного фінансового показника порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Чинним законодавством, зокрема, Законом України «Про страхування» та постановою НБУ № 201 від 29.12.2023 р. «Про затвердження Положення про встановлення вимог щодо забезпечення платоспроможності та інвестиційної діяльності страховика» не визначено обов’язковим такий показник як прибутковість!
Скаржник звертає увагу на той факт, що показник збитковості у Скаржника виник виключно у звязку із формуванням значного резервного фонду для здійснення страхових виплат по можливим страховим подіям в майбутньому, що свідчить про стабільність та надійність Скаржника (звіт про фінансові результати додається).
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Скаржником дотримано вимоги частин другої та третьої статті 38 Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-ІХ «Про страхування» (копія листа НБУ додається), зокрема: розмір прийнятного регулятивного капіталу Скаржника для виконання вимог до капіталу платоспроможності перевищує розмір капіталу платоспроможності (прийнятний регулятивний капітал Товариства для виконання вимог до капіталу платоспроможності перевищує 120 відсотків капіталу платоспроможності).
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові умови Тендерної документації є дискримінаційними та порушують права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі, а тому мають бути видалені Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати АТ «Лубнигаз» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
1. В Закупівлі абзац 2, підпунктом 1.4., пункту 1, додатку № 1 до Тендерної документації зазначено що : «У разі якщо законодавством не передбачено подання учасником фінансової звітності, такий учасник подає лист із поясненням у довільній формі».
Отже, Замовник у Тендерній документації не наполягає на обов’язковому поданні саме фінансової звітності, а вимагає лише підтвердження фінансової спроможності в один із двох можливих способів:
- або довідкою з інформацією про позитивні показники діяльності (нерозподілений прибуток та чистий фінансовий результат),
- або, якщо подання фінзвітності для учасника не передбачене законодавством, — листом-поясненням у довільній формі.
Таким чином, Замовник не обмежує учасника у способі підтвердження фінансової спроможності та не встановлює вимоги щодо подання фінансової звітності у кожному випадку без виключення.
2. В Закупівлі вимога, встановлена пунктом 2 додатку № 1 до Тендерної документації, щодо подання учасником довідки про наявність регіонального підрозділу у м. Лубни Полтавської області, не є дискримінаційною, оскільки:
1) Встановлена вимога напряму пов’язана з предметом закупівлі та забезпечує належне виконання договору. Наявність підрозділу у місті, де будуть надаватися послуги, гарантує оперативність реагування, доступність сервісу, своєчасне обслуговування та виконання зобов’язань, передбачених договором страхування.
2) Учасник не обмежений у способі виконання вимоги.
Жодних вимог щодо форми власності, розміру чи типу підрозділу не встановлено — це може бути філія, представництво, офіс, точка обслуговування або інший структурний підрозділ, що підтверджує можливість надання послуг у м. Лубни.
3) Вимога є рівною для всіх учасників та не надає переваги окремим суб’єктам. Усі учасники перебувають у однакових умовах та можуть виконати її шляхом створення або наявності підрозділу в межах території надання послуг.
Пунктом 2 додатку № 1 до Тендерної документації замовником регламентовано обов’язок Учасника надати довідку в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника про наявність у Учасника регіонального підрозділу у м. Лубни Полтавської області із зазначенням адреси та номерів телефонів такого підрозділу.
Пунктом 2 додатку № 1 до Тендерної документації замовником регламентовано обов’язок Учасника надати довідку в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника про наявність у Учасника регіонального підрозділу у м. Лубни Полтавської області із зазначенням адреси та номерів телефонів такого підрозділу.
Щодо регіональних підрозділів учасників (п. 2 дод. № 1 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має регіональний підрозділ у м. Лубни Полтавської області.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають регіонального підрозділу у м. Лубни Полтавської області, але можуть надавати страхові послуги на всій території України (крім тимчасово окупованих територій) із залученням субпідрядних організацій, у відповідності до чинного законодавства України.
Скаржник не має регіонального підрозділу у м. Лубни Полтавської області, а відтак,- не може прийняти участь в даній закупівлі. Тому, дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати філії, представництва та інші регіональні підрозділи в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Наголошуємо, що Скаржник має договори-доручення, згідно яких ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ», ТОВ «БВН ЕВ ГРУП» та ТОВ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА», забезпечують надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду (цілодобова безкоштовна клієнтська підтримка із наданням відповідних сервісів), виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, організація та супровід процедури лікування, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій (копії договорів додаються).
Отже, Скаржник вважає, що вищенаведена оскаржувана вимога є дискримінаційною, такою, що штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та не відповідає діючому законодавству, чим порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та має бути видалена Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати АТ «Лубнигаз» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
Автор:
33152597, ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС"
03066, Україна, м. Київ, м.Київ, пров.Охтирський, буд.7, корп.1, оф.1С-105(А), БЦ "ФОРУМ ВІКТОРІЯ ПАРК"