Обгрунтування використання процедури
Відповідно до ст.64 Конституції України, Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами) та Указу Президента України від 23.02.2022 №63/2022 «Про введення надзвичайного стану в окремих регіонах України», Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Закону України «Про Кабінет Міністрів України», керуючись Постановою КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 №1178 зокрема в абзаці 4 підпункту 5 п. 13 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості), передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли товари можуть бути поставлені виключно певним суб’єктом господарювання - у випадку відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період до кінця 2025 року. Згідно ст.1 Закону "Про поштовий зв'язок" національний оператор поштового зв'язку (національний оператор) - оператор, який в установленому законодавством порядку надає універсальні послуги поштового зв'язку на всій території України і якому надаються виключні права на провадження певних видів діяльності у сфері надання послуг поштового зв'язку та згідно розпорядження Кабінету Міністрів України "Про національного оператора поштового зв'язку" №10-р від 10.01.2002 р. (Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ №277-р (277-2018-р) від 25.04.2018) виконання функцій національного оператора поштового зв'язку покладено на Українське державне підприємство поштового зв'язку "Укрпошта" із розгалуженою системою дирекцій та відділень. Згідно Наказу Міністерства інфраструктури України №465 "Про реорганізацію Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" у публічне акціонерне товариство" від 11.11.2015, реорганізовано Українське державне підприємство поштового зв'язку "Укрпошта" (УДППЗ "Укрпошта") шляхом його перетворення у публічне акціонерне товариство "Укрпошта" (АТ "Укрпошта". Відповідно до Закону України "Про поштовий зв'язок" національний оператор поштового зв'язку надає універсальні послуги поштового зв'язку на всій території України і йому надаються виключні права на провадження певних видів діяльності у сфері надання послуг поштового зв'язку, а саме статтею 15 вище зазначеного Закону України визначено що для задоволення державних потреб національний оператор поштового зв'язку може здійснювати діяльність пов'язану з виплатою та доставкою соціальних грошових допомог, інших послуг відповідно до законодавства. Згідно із ст.1 Закону України "Про поштовий зв'язок", послуги поштового зв'язку - продукт діяльності оператора поштового зв'язку з приймання, обробки, перевезення та доставки (вручання) поштових відправлень, виконання доручень користувачів щодо поштових переказів, банківських операцій, спрямований на задоволення потреб користувачів. Держава забезпечує фінансову підтримку національного оператора у наданні універсальних послуг поштового зв'язку. Відповідно до абзацу 2 п. 1.3 Інструкції про виплату та доставку пенсій, соціальних допомог національним оператором поштового зв'язку, затвердженої спільним наказом Міністерства транспорту та зв'язку України, Міністерства праці та соціальної політики України 28.04.2009 №464/156 постановою правління пенсійного фонду України від 28.04.2009 №14-1, зареєстрованих в міністерстві юстиції України 02.07.2009 № 592/16608 - послуги з виплати та доставки пенсій, соціальних допомог надають підрозділи національного оператора - поштамти, вузли (центри), відділення та пункти поштового зв'язку. Отже на даний час, відсутня конкуренція (у тому числі з технічних причин) на закупівлю поштових послуг, які можуть бути надані тільки певним виконавцем - національним оператором поштового зв'язку України - АТ "Укрпошта" за відсутності при цьому альтернативи. На підставі вищевикладеного, для закупівлі послуг з виплати та доставки грошових допомог для потреб Управління на 2025 рік Замовник застосовує абзац 4 підпункту п. 5 п. 13 вказаних Особливостей, а саме: коли товари можуть бути поставлені виключно певним суб’єктом господарювання - у випадку відсутність конкуренції з технічних причин, яка понинна бути документально підтверджена замовником та здійснює закупівлю без застосування відкритих торгів/електронного каталогу.