Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 16 грудня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель (інформація, документи щодо прийнятих рішень та/ або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі), укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, змін до договору, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2014 №922-VIII (далі – Закон №922).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік Управління охорони здоров'я Кам'янської міської ради (далі - Замовник), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), протокол розкриття пропозицій, договір про закупівлю робіт від 14.11.2025 № 48-11/2025, укладений Замовником з ТОВ «СПЕЦІАЛІЗОВАНА МОНТАЖНА КОМПАНІЯ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ», додаткові угоди від 25.11.2025 №1 та від 05.12.2025 №2, пояснення Замовника, надані 04.12.2025 та 10.12.2025 через електронну систему закупівель на запити Східного офісу Держаудитслужби від 01.12.2025 та 05.12.2025.
Відповідно до вимоги пункту 1.1. Розділу I Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад на території України (Мінрегіону) від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова № 281) передбачено, що вона є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Розділом V Настанови № 281 визначено загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни).
Зокрема, абзацом першим пункту 5.3. Розділу V Настанови № 281 передбачено, що заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів. Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Слід зазначити, що у період дії воєнного стану в Україні не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі – Закон № 2136), яким визначено особливості трудових відносин у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
На період дії воєнного стану норми передбачені Законом № 2136 мають пріоритет над Кодексом законів про працю України.
Згідно з положеннями частини шостої статті 6 Закону № 2136 на період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), частин третьої - п’ятої статті 67 (перенесення вихідного дня, що збігається зі святковим чи неробочим днем), статтей 71, 73 (святкові і неробочі дні) Кодексу законів про працю України.
З урахуванням положень Закону №2136 та з урахуванням Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 21.10.2025 № 4643-ІХ, яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 05.11.2025 строком на 90 діб, показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2025 рік в тому числі на момент оголошення процедури закупівлі (17.11.2025) становив 174 людино-години.
Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 3.3 договору про закупівлю робіт від 14.11.2025 № 48-11/2025 визначено, що порядок визначення вартості договірної ціни проводиться згідно положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Проте, відповідно до пояснювальної записки, що міститься в Додатках до договору про закупівлю робіт від 14.11.2025 № 48-11/2025, зазначено, що середньомісячна норма тривалості робочого часу складає 171,75 людино-години, що не відповідає абзацу першому пункту 5.3. Розділу V Настанови № 281.
На запит Східного офісу Держаудитслужби з вищезазначеного питання Замовником оприлюднено пояснення, що підтверджують факт встановленого порушення, зокрема: « управлінням охорони здоров’я були внесені відповідні зміни до договору».
Під час проведення моніторингу закупівлі, відповідно до даних електронної системи закупівель, Замовником укладено з ТОВ «СПЕЦІАЛІЗОВАНА МОНТАЖНА КОМПАНІЯ «ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ» додаткову угоду від 05.12.2025 №2 до договору про закупівлю робіт від 14.11.2025 № 48-11/2025, якою зменшено суму договору на 89 178, 52 гривень.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено недотримання абзацу першого пункту 5.3. Розділу V Настанови № 281.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.