Закупівля Надання платформи для резервного архівування (копіювання) баз даних, та інформації Замовника для її подальшого використання на Веб-вузлі, а також надання середовища для тестування, контролю якості, розробки і налаштування програмних комплексів та систем ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» за ДК 021:2015: 72910000-2 - Послуги з резервного копіювання від ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ".
Надання платформи для резервного архівування (копіювання) баз даних, та інформації Замовника для її подальшого використання на Веб-вузлі, а також надання середовища для тестування, контролю якості, розробки і налаштування програмних комплексів та систем ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» за ДК 021:2015: 72910000-2 - Послуги з резервного копіювання
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Надання платформи для резервного архівування (копіювання) баз даних, та інформації Замовника для її подальшого використання на Веб-вузлі, а також надання середовища для тестування, контролю якості, розробки і налаштування програмних комплексів та систем ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» за ДК 021:2015: 72910000-2 - Послуги з резервного копіювання
Очікувана вартість
1 500 000 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
15000,0
1 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
45 000
Аукціон
Cтарт аукціону
24.11.2025 13:11
Позиція
Опис предмета закупівлі
Надання платформи для резервного архівування (копіювання) баз даних, та інформації Замовника для її подальшого використання на Веб-вузлі, а також надання середовища для тестування, контролю якості, розробки і налаштування програмних комплексів та систем ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» за
Код ДК 021:2015
72910000-2 -
Послуги з резервного копіювання
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
14013, Україна, Чернігівська область, Чернігів, ПРОСПЕКТ ПЕРЕМОГИ, будинок 126Б
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.11.2025 15:38
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.11.2025 15:38
Спосіб підтвердження
Назва
Довідка
Опис
Довідка в довільній формі, що підтверджує наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: наявність розробників, адміністраторів системи
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
14.11.2025 15:38
Значення, яке очікується
3
Спосіб підтвердження
Назва
Банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції
Опис
Пропозиція супроводжується забезпеченням пропозиції вид забезпечення пропозиції: електронна банківська гарантія; Електронний документ повинен бути складений із дотриманням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» і Закону України «Про електронні довірчі послуги», містити КЕП уповноваженої особи банку-гаранта та повинен дозволяти перевірку такого підпису. Банківська гарантія може надаватись: разом з файлом «p7s» (із накладенням КЕП) або у вигляді файлу в форматі, придатному для перевірки достовірності видачі банківської гарантії банком та накладення КЕП уповноваженої посадової особи банку-гаранта. Банківська гарантія оформлюється в банку, який має ліцензію Національного банку України (далі – НБУ), крім банків щодо яких прийнято рішення НБУ про визнання неплатоспроможними. Електронна банківська гарантія – безвідклична, безумовна банківська гарантія, оформлена відповідно до вимог постанови Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (зі змінами, внесеними з Постановами НБУ № 8 від 09.02.2017, № 5 від 25.01.2018) та з урахуванням вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 року №2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозицій. Учасник має можливість відступати від затвердженої форма банківської гарантії. Гарантія має містити: • найменування, номер, дату, місце складання; • реквізити гаранта – повну та/або скорочену назву, його юридичну і фактичну адресу, адресу електронної пошти гаранта, SWIFT-адреса гаранта ( у разі, якщо гарантом є банк), ідентифікаційний код за ЄДРПОУ; • реквізити принципала – повну та/або скорочену назву принципала, що збігається з назвою, яка зазначена ним у картці із зразками підписів і відбитка печатки (для фізичної особи – прізвище, ім’я, по батькові та документ, що її засвідчує (серія, номер, дата, ким виданий, місце реєстрації)), його місцезнаходження, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ; • реквізити бенефіціара – назву, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ, місцезнаходження, банківські реквізити; • реквізити оголошення про закупівлю – найменування оголошення, номер тендеру, посилання на тендер на офіційному сайті http://prozorro.gov.ua; • суму гарантії цифрами та словами і валюту платежу; • термін дії або строк дії гарантії чи обставини, за яких строк дії гарантії вважається закінченим – «викласти обставини, передбачені у пункту 3 Розділу ІІІ тендерної документації, строк дії банківської гарантії до «___» _________ 20__ р. включно»; • умови настання гарантійних випадків –«викласти обставини, передбачені у п.п.3.3 п. 3 Розділу ІІІ тендерної документації»; • умови щодо зменшення/збільшення суми гарантії – «сума гарантії залишається незмінною»; • умови, за яких можна вносити зміни до тексту гарантії принципалом, бенефіціаром, банком-гарантом. Розмір забезпечення пропозиції: 45 000 грн Строк дії забезпечення тендерної пропозиції учасника (банківської гарантії) має дорівнювати або перевищувати 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій включно. Гарантія повинна бути безвідкличною та безумовною. Банківська гарантія не має містити умов, що ускладнюють або унеможливлюють задоволення вимог замовника з отримання грошових коштів від гаранта по забезпеченню, наданому учасником у формі тендерної гарантії, в тому числі, умов окремих угод між банком-гарантом та учасником, вимог щодо надання листів або інших документів за підписом учасника або третіх осіб, що підтверджують факт настання гарантійного випадку. Гарантія не може бути відкликана гарантом. Банківським установам рекомендовано вказувати у колонтитулах тендерної гарантії посилання на програмний комплекс, яким накладено КЕП або вказати метод перевірення справжності гарантії. Тендерна пропозиція, що не супроводжується забезпеченням (в т.р. якщо надане учасником забезпечення не відповідає вимогам тендерної документації), відхиляється замовником. Усі витрати, пов’язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок Учасника. До уваги учасників інформація для оформлення банківської гарантії: Реквізити для оформлення банківської гарантії: п/р UA613204780000026000924889718 в АБ «УКРГАЗБАНК» Код банку (МФО) 320478
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.11.2025 15:38
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.11.2025 15:38
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.11.2025 15:38
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.11.2025 15:38
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
14.11.2025 15:38
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ"
Поштовий індекс
14013
Країна
Україна
Область або регіон
Чернігівська область
Населений пункт
Чернігів
Адреса
ПРОСПЕКТ ПЕРЕМОГИ, будинок 126Б
Надання платформи для резервного архівування (копіювання) баз даних, та інформації Замовника для її подальшого використання на Веб-вузлі, а також надання середовища для тестування, контролю якості, розробки і налаштування програмних комплексів та систем ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» за ДК 021:2015: 72910000-2 - Послуги з резервного копіювання
Тендер:
UA-2025-11-14-013089-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-11-14-013089-a.b1
Дата:
18.11.2025 22:58
Стан:
Очікує розгляду
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель та на дискримінаційні умови тендерної документації
Відповідно до п.7.5 Додатку 1 до ТД «Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції», тендерна пропозиція Учасника повинна містити, зокрема, такі документи: «Погоджені технічні характеристики предмету закупівлі згідно вимог Додатку 2 до тендерної документації.».
Додаток 2 до ТД «Технічні вимоги до предмета закупівлі» має наступний зміст:
№ з/п Назва послуги Код товару, визначеного згідно з ЄЗС Одиниця виміру Кіль-кість
1 Надання платформи для резервного архівування (копіювання) баз даних, та інформації Замовника для її подальшого використання на Веб-вузлі, а також надання середовища для тестування, контролю якості, розробки і налаштування програмних комплексів та систем ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» 72910000-2 послуга 1
Вимоги до послуги:
Місце надання послуг: Чернігівська область.
Строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг- з 01 січня 2026 року до 31 грудня 2026 року включно.
Технічні вимоги:
Платформа повинна забезпечувати резервне архівування (копіювання) баз даних, та інформації Замовника, а також надання середовища для тестування, контролю якості, розробки і налаштування програмних комплексів та систем:
біллінгової системи, фінансової системи, системи електронного документообігу, особистого кабінету, електронної пошти, та інших;
забезпечення цілодобового віддаленого доступу працівників Замовника до систем та сервісів і належне їх функціонування згідно вимог Замовника;
обслуговування мережевої інфраструктури, серверного та системного програмного забезпечення платформи;
створення та впровадження політик резервного копіювання, автоматизація завдань резервного копіювання, тестування працездатності системи резервування, проведення планових тестових відновлень даних;
технічне обслуговування та моніторинг обладнання, аналіз подій і помилок, моніторинг версійності архівних копій, ресурсів і вільного простору;
створення та впровадження політик безпеки, тестування безпеки, перевірка дотримання політик безпеки.».
Також відповідно до п.6.5-6.6 розділу VІ «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника: «Договір про закупівлю послуг повинен відповідати проєкту договору, зазначеному в Додатку № 3 до тендерної документації.
Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість/вага, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Цивільного кодексів.»
Окрім того, згідно змісту проєкту договору, що є Додатком 3 до тендерної документації:
договір не міститиме технічної специфікації (технічних, якісних, кількісних характеристик предмета закупівлі),
предмет договору Замовника (розділ 2 проєкту договору) сформульовано наступним чином: «2.1. Виконавець зобов’язується протягом терміну дії цього Договору за завданням Замовника надавати у користування налаштовану програмно-апаратну платформу для резервного архівування (копіювання) баз даних та інформації Замовника з метою їх подальшого використання на Веб-вузлі, а також надавати середовище для тестування, контролю якості, розробки і налаштування програмних комплексів та систем Замовника, а також здійснювати її обслуговування, оновлення, адміністрування та інші послуги, що пов’язані із функціонуванням IT-інфраструктури Замовника (надалі – Послуги), які споживаються у процесі здійснення та забезпечення господарської діяльності Замовника, а Замовник зобов’язується приймати і оплачувати надані йому Виконавцем Послуги у розмірі, у строки та у порядку, що встановлені цим Договором.»
розділ 4 проєкту договору «Порядок надання послуг» містить такий пункт: «4.1. Виконавець розпочинає надання Послуг власними силами з 01.01.2026 року. Сторони домовились, що погодження будь-яких детальних вимог до Послуг, здійснюється шляхом обміну електронними листами за електронними адресами Сторін, зазначеними у розділі 12 цього Договору.»
розділ 6 проєкту договору «Відповідальність Сторін» містить такий пункт: «6.2. За порушення Виконавцем порядку своєчасного та якісного надання Послуг, передбачених цим Договором, Виконавець сплачує Замовнику штраф у розмірі еквівалентом 3% від загальної вартості послуг за один календарний місяць з урахуванням ПДВ, в якому був виявлений факт відсутності доступу до Послуг, за кожен день, в якому була зафіксована відсутність доступу Замовника до Послуг, або зменшує вартість Послуг за відповідний розрахунковий період на розмір такого штрафу, з урахуванням встановлених у цьому Договорі особливостей.»
Окремо варто зазначити, що предметом закупівлі є «Надання платформи для резервного архівування (копіювання) баз даних, та інформації Замовника для її подальшого використання на Веб-вузлі, а також надання середовища для тестування …».
Виходячи з предмету закупівлі, визначень понять «Веб–вузол», «Сервіс», «Платформа», «Партнер» та інших визначень розділу 1 проєкту договору (Додаток 3 до ТД), предметом закупівлі є послуги, які мають надаватись по принципу «інфраструктура, як послуга» або «платформа як послуга» і такий предмет закупівлі підпадає під дію Закону України «Про хмарні послуги» (стаття 3 «Види хмарних послуг»).
Також варто зазначити, що згідно частини 3 статті 10 Закону України «Про хмарні послуги», істотними умовами договору про надання хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних для публічних користувачів та об’єктів критичної інформаційної інфраструктури, зокрема є умова: «наявність чи відсутність обов’язку надавача хмарних послуг здійснювати резервне копіювання інформації (за наявності такого обов’язку), істотною умовою також є порядок та частота здійснення резервного копіювання», - ще один доказ, що предметом Закупівлі Замовника є хмарні послуги.
Аналізом вищевикладених умов тендерної документації Замовника (з урахуванням додатків до неї), встановлено наступне.
По-перше, відповідно до статті 41 Закону та пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю [а технічна специфікація (технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі) охоплюється поняттям предмета договору як його істотної умови], не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім прямо передбачених випадків. Одностороння зміна предмету договору Замовником не передбачена ані Законом, ані Особливостями, як підстава для легітимної зміни умов договору про закупівлю після його укладення. Однак, якщо технічна специфікація (технічні, якісні, кількісні характеристики) не зафіксована в договорі, то Замовник отримає можливість змінювати технічну специфікацію в будь-який час та в будь-який спосіб. Про це прямо вказано в пунктах 2.1. та 4.1. проєкту договору.
Тобто, у проєкті договору закріплено, що Замовник, замість зафіксувати конкретний предмет договору про закупівлю (що має включати технічну специфікацію), отримає право постійно змінювати його на власний розсуд впродовж дії договору — без урахування вимог Закону та Особливостей.
По-друге, Замовник зазначив в пункті 6.6 розділу VІ ТД, що «Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість/вага, якість).» При цьому, Замовник не включив до проєкту договору технічну специфікацію (технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі), не зробив у предметі договору (розділ 2 проєкту договору) посилання на технічну специфікацію, яка є невід’ємною частиною договору. Таким чином, Замовник на власний розсуд звузив поняття предмету договору, що не передбачено ані Законом, ані Особливостями.
Варто зауважити, що відповідно до абзацу другого частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Тобто для договору про надання хмарних послуг недостатньо зазначити лише «Надання платформи для резервного архівування (копіювання) баз даних, та інформації Замовника для її подальшого використання на Веб-вузлі, а також надання середовища для тестування…» як предмет договору, тому що для надання хмарних послуг сторони мають дійти згоди щодо визначення специфікації таких послуг, щонайменше має бути зазначено обсяг ресурсів (кількість віртуальних процесорів (vCPU), оперативної пам’яті (vRAM), накопичувачів (vHDD), типу накопичувачів (швидкі, повільні тощо) тощо). Крім того, не існує ніяких стандартів, які б замінили специфікацію чи конфігурацію для таких послуг. Саме тому, при укладанні договору про надання хмарних послуг сторони мають досягли згоди з усіх істотних умов договору, тобто тих умов які є необхідними та дозволили б чітко ідентифікувати за специфікацією або конфігурацією які послуги надаються за цим договором, бо від цього напряму залежить і ціна послуг.
У протилежному випадку визначення предмету договору буде неповним, що відповідно може породити спори про відсутність домовленості у відношенні предмету договору або про домовленість лише у відношенні частини такої істотної умови, як предмет. А також не дозволить сформувати ціну такого договору.
Окрім цього, для того, щоб розуміти специфіку надання послуг, які закуповує Замовник, та сформувати предмет договору, який включатиме всі технічні, якісні, кількісні умови, які є необхідними для такого виду послуг, можна звернутися по аналогію до Типового договору про надання хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних публічному користувачу хмарних послуг та оператору критичної інфраструктури щодо об’єкта критичної інформаційної інфраструктури (разом з додатками до нього), який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2025 р. № 154. Згідно змісту цієї постанови, такий договір, буде обов’язковим до застосування публічними користувачами хмарних послуг та/або операторами критичної інфраструктури щодо об’єкта критичної інформаційної інфраструктури з 01.01.2026 року. Так, наприклад, додаток 2 до Типового договору, вимагає заповнити інформацію про такі технічні вимоги:
Витяг з Додатку 2 до Типового договору
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
до договору від ___ __________20__ р. №
1. Технічні вимоги
Порядко-вий номер Технічна вимога Характеристика
2. Резервне копіювання інформації
Порядко-вий номер Найменуван-ня об’єкта резервного копіювання Тип резервного копіювання Періодичність резервного копіювання Строк зберігання Періодич-ність проведення перевірки
3. Умови передачі даних (інформації)
Порядко-вий номер Строк передачі даних (інформації), днів* Формати файлів для передачі даних (інформації) Відповідність структури даних (інформації) вимогам щодо їх передачі
4. Обсяг та якість надання хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних
Порядко-вий номер Параметр обсягу та якості надання хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних Значення обсягу та якості надання хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних
5. Доступність хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних розраховується за такою формулою:
A = "Tзагальний ? Тнедоступності" /"Тзагальний" ? 100,
де A - доступність послуг, відсотків;
"Tзагальний" - період оплати послуг, хвилин;
"Тнедоступності" - недоступність послуг за період оплати послуг, хвилин.
6. Вимоги до рівня безперебійності роботи системи, що використовує технологію хмарних обчислень ____________________________________.
* Без урахування фактичного часу передачі даних через електронні комунікаційні мережі та запису даних (інформації) на фізичні носії.
По-третє, Замовник зловжив своїми правами на визначення технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, встановивши відверто дискримінаційну умову, а саме: Замовник не визначив чіткого і повного опису усіх необхідних технічних, кількісних, якісних характеристик, відповідно до якого мають надаватися послуги, тобто Замовник не визначив чітко предмет закупівлі, оскільки умови ТД не містять жодних відомостей про номенклатуру та асортимент послуг, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Так, відповідно до пункту 33 частини першої статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі — встановлена Замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проєктування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися Замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до частин четвертої та п’ятої статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Зловживання правами забороняється.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
За таких умов, наведені вище вимоги тендерної документації не узгоджуються з положеннями Особливостей та Закону в цій частині.
Таким чином, зазначена Замовником у додатку 2 ТД інформація не містить опису усіх необхідних технічних, кількісних, якісних характеристик, що не дає можливості учасникам, зокрема Суб’єкту оскарження, належним чином сформувати свої тендерні пропозиції. Відтак Замовник зобов’язаний усунути дискримінацію, а саме — визначити у тендерній документації, в тому числі в проєкті договору, повний опис послуги, яку закуповує (технічну специфікацію: технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі).
По-четверте, пункт 6.2. розділу 6 проєкту договору «Відповідальність Сторін» містить обов’язок для виконавця сплатити штраф Замовнику за порушення виконавцем порядку своєчасного та якісного надання Послуг, передбачених договором, проте, проєкт договору не містить параметрів / критеріїв якості послуг, що дозволятиме Замовнику на власний розсуд трактувати поняття якості послуг, які є предметом цієї закупівлі, та виставляти виконавцю штрафні санкції.
Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, є здатним належним чином надати Замовнику Платформу для резервного архівування (копіювання) баз даних та інформації Замовника для її подальшого використання на Веб-вузлі, а також надати середовище для тестування, контролю якості, розробки і налаштування програмних комплексів та систем Замовника на базі платформи хмарних обчислень ТОВ «ДЕ НОВО», але не в змозі прийняти участь в Закупівлі через неспроможність розрахувати вартість пропозиції без надання Замовником інформації про кількісні та якісні характеристики послуг, які Замовник планує споживати, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на чесну та неупереджену конкуренцію.
Документи УЧАСНИКА 7291 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (Додаток 1 до тендерної документації)).
5) Доказ 5. Типовий договір про надання хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних публічному користувачу хмарних послуг та оператору критичної інфраструктури щодо об’єкта критичної інформаційної інфраструктури (разом з додатками до нього), який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2025 р. № 154
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
У зв’язку з викладеним, просимо встановити факт порушення законодавства про закупівлі в цій частині, зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та зобов’язати Замовника усунути дискримінацію, а саме:
1) додати до закупівлі деталізоване технічне завдання / технічну специфікацію (технічні, якісні, кількісні характеристики) щодо послуг, які є предметом закупівлі, з зазначенням:
o обсягу хмарних ресурсів, які необхідно надати для тестування, контролю якості, розробки і налаштування програмних комплексів та систем Замовника, а саме: кількість віртуальних процесорів (vCPU), оперативної пам’яті (vRAM), накопичувачів (vHDD), типу накопичувачів (швидкі, повільні тощо);
o обсягу даних для резервного копіювання;
o швидкості підключення до інтернету, у разі необхідності підключення до інтернет-мережі;
o параметри якості послуг (SLA), що мають бути зазначені в технічному завданні, яке має бути невід’ємним додатком до договору, оскільки, визначає вимоги до предмету закупівлі, кількості та якості такого виду послуг, які є предметом цієї закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
У зв’язку з викладеним, просимо встановити факт порушення законодавства про закупівлі в цій частині, зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та зобов’язати Замовника усунути дискримінацію, а саме:
2) Внести зміни у проєкт договору, а саме:
o визначити додатком, який є невід’ємною частиною договору, технічне завдання / технічну специфікацію (технічні, якісні, кількісні характеристики) щодо послуг, які є предметом закупівлі;
o пункт 2.1. розділу 2 проєкту договору викласти в наступній редакції: «2.1. Виконавець зобов’язується протягом терміну дії цього Договору надавати Замовнику Послуги із надання платформи для резервного архівування (копіювання) баз даних та інформації Замовника з метою їх подальшого використання на Веб-вузлі, а також надання середовища для тестування, контролю якості, розробки і налаштування програмних комплексів та систем Замовника, здійснення її обслуговування, оновлення, адміністрування та інші послуги, що пов’язані із функціонуванням IT-інфраструктури (надалі – Послуги), які споживаються у процесі здійснення та забезпечення господарської діяльності Замовника, а Замовник зобов’язується приймати і оплачувати надані йому Виконавцем Послуги у розмірі, у строки та у порядку, що встановлені цим Договором.»
o пункт 4.1. розділу 4 проєкту договору викласти в наступній редакції: «4.1. Виконавець розпочинає надання Послуг власними силами з 01.01.2026 року.»;
o доповнити розділ 2 проєкту договору пунктом 2.2. наступного змісту: «2.2. Опис Послуг, які має надати Виконавець Замовнику згідно умов Договору, визначено у Додатку №__ до цього Договору (Технічне завдання / технічна специфікація (технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі).»
В п.1.2.2 Додатку 1 до тендерної документації однією з вимог про надання документів, що підтверджують інформацію про відповідність учасників кваліфікаційним критеріям, зазначено вимогу про надання «не менше 2-ох копій договорів про надання аналогічних послуг, що підтверджують факт надання таких послуг та наявність досвіду надання аналогічних послуг в енергетичному секторі (не менше двох років)».
Предметом закупівлі є послуги з «Надання платформи для резервного архівування (копіювання) баз даних, та інформації Замовника для її подальшого використання на Веб-вузлі, а також надання середовища для тестування …».
Виходячи з предмету закупівлі, визначень понять «Веб–вузол», «Сервіс», «Платформа», «Партнер» та інших визначень розділу 1 проєкту договору (Додаток 3 до ТД), предметом закупівлі є послуги, які мають надаватись по принципу «інфраструктура, як послуга» або «платформа як послуга» і такий предмет закупівлі підпадає під дію Закону України «Про хмарні послуги» (стаття 3 «Види хмарних послуг»).
Також варто зазначити, що згідно частини 3 статті 10 Закону України «Про хмарні послуги», істотними умовами договору про надання хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних для публічних користувачів та об’єктів критичної інформаційної інфраструктури, зокрема є умова: «наявність чи відсутність обов’язку надавача хмарних послуг здійснювати резервне копіювання інформації (за наявності такого обов’язку), істотною умовою також є порядок та частота здійснення резервного копіювання», - ще один доказ, що предметом Закупівлі Замовника є хмарні послуги.
Стаття 5 «Учасники відносин у сфері хмарних послуг» Закону України «Про хмарні послуги» розділяє учасників відносин у сфері хмарних послуг, на:
- користувач хмарних послуг, включаючи публічного користувача;
- надавач хмарних послуг;
- надавач послуг центру обробки даних;
- органи державної влади.»
Як видно з вищезазначеного, Закон України «Про хмарні послуги» не розділяє учасників відносин у сфері хмарних послуг або види хмарних послуг за секторами економіки. Таким чином, договори, які підписуються для надання хмарних послуг, є аналогічними, незалежно від сектору економіки, до якого належить замовник – отримувач хмарних послуг.
Тендерна документація Замовника також не містить визначення поняття замовників, яких Замовник відносить до енергетичного сектору і Замовник не надав обґрунтування чому підтвердженням наявності досвіду надання аналогічних послуг є лише договори про надання аналогічних послуг саме в енергетичному секторі.
Окремо звертаємо увагу Комісії, що Замовник в п.1.2.2 Додатку 1 до ТД надає наступне визначення аналогічного договору: «Аналогічним договором вважати договір на виконання Надання платформи для резервного архівування (копіювання) баз даних, та інформації Замовника для її подальшого використання на Веб-вузлі, а також надання середовища для тестування, контролю якості, розробки і налаштування програмних комплексів та систем або за ДК 021:2015: 72910000-2 - Послуги з резервного копіювання».
Тобто, аналогічними можуть вважатись лише ті договори, які мають 1) конкретну назву, ідентичну назві Закупівлі Замовника або 2) договори з конкретним кодом Єдиного закупівельного словника - ДК 021:2015: 72910000-2 - Послуги з резервного копіювання.
1) Назва Закупівлі, встановлена Замовником, має унікальну назву, яка не повторюється в жодній закупівлі інших замовників, окрім закупівель ТОВ «Енера Чернігів» та ТОВ «Енера Суми» (в аналогічній закупівлі останнього Суб’єктом оскарження подано аналогічну скаргу).
Таким чином, аналогічний договір має лише переможець закупівель ТОВ «Енера Чернігів» та ТОВ «Енера Суми» з ідентичними назвами, а це одна і та ж сама компанія – ТОВ «ІНФО-ПРАЙМ».
2) Також важливо зазначити, що послуги з резервного копіювання є лише частиною хмарних послуг, які (хмарні послуги) в своїй більшості закуповуються або взагалі без зазначення коду ЄЗС (комерційні замовники), або закуповуються державними замовниками за наступними кодами Єдиного закупівельного словника - ДК 021:2015:
- 72310000-1 Послуги з обробки даних
- 72320000-4 Послуги, пов’язані з базами даних
- 72410000-7 Послуги провайдерів
У якості доказів надаємо скріншоти з електронного майданчику державних закупівель, де за кожним з кодів закупівлі та слову «хмарний» відфільтровано наявні закупівлі:
- за кодом «72320000-4 Послуги, пов’язані з базами даних» та словом «хмарний» - 614 закупівель;
- за кодом «72310000-1 Послуги з обробки даних» та словом «хмарний» - 131 закупівля;
- за кодом «72410000-7 Послуги провайдерів» та словом «хмарний» - 108 закупівель.
-
В той же час, за кодом «72910000-2 - Послуги з резервного копіювання», відповідність якому Замовник вимагає в аналогічному договорі, та словом «хмарний» система віднайшла лише 46 закупівель:
В Доказі №7 надано перелік підписаних договорів ТОВ «ДЕ НОВО» на надання хмарних послуг (в т.ч. надання послуг резервного копіювання) з державними замовниками по вищезазначеним кодам. Таблиця містить 70 записів з переліком закупівель за останні три роки (за кодами 72310000-1 Послуги з обробки даних, 72320000-4 Послуги, пов’язані з базами даних, 72410000-7 Послуги провайдерів), за якими ТОВ «ДЕ НОВО» підписало та виконало (або знаходиться на стадії виконання) договори на загальну суму майже 680 млн.грн.
Таким чином, звузивши визначення аналогічного договору до одного коду Єдиного закупівельного словника - 72910000-2 - Послуги з резервного копіювання (за яким підписано 46 договорів в системі Прозорро), Замовник звузив коло потенційних учасників Закупівлі та встановив дискримінаційну вимогу по відношенню до тих учасників (в т.ч. Суб’єкта оскарження), які надають замовникам послуги резервного копіювання не як окрему послугу, а у складі повного набору хмарних послуг (за якими підписано 853 договори в системі Прозорро) або до учасників, які мають аналогічні договори, в яких не зазначено коду Єдиного закупівельного словника.
Отже, прийняти участь в закупівлі зможе лише переможець аналогічних закупівель ТОВ “ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ” та/або ТОВ “ЕНЕРА СУМИ” або учасники, які стали переможцями в державних закупівлях з кодом 72910000-2 - Послуги з резервного копіювання. При цьому учасники, які мають змогу надавати Замовнику послуги, згідно з предметом Закупівлі, але раніше приймали участь в закупівлях з більш поширеними кодами ЄЗС або мають договори, в яких не зазначено коду ЄЗС, не зможуть прийняти участь в закупівлі.
Відповідно до частин четвертої та п’ятої статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Зловживання правами забороняється.
Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у Закупівлі, тобто є здатним надавати Замовнику послуги «Надання платформи для резервного архівування (копіювання) баз даних, та інформації Замовника для її подальшого використання на Веб-вузлі, а також надання середовища для тестування, контролю якості, розробки і налаштування програмних комплексів та систем ТОВ “ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ”», але не в змозі виконати вимогу п.1.2.2 Додатку 1 до ТД Замовника, яка суперечать Закону, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на недискримінацію, рівне ставлення до усіх учасників Закупівлі (в т.ч. і до Суб’єкта оскарження) та на чесну, неупереджену конкуренцію.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
У зв’язку з викладеним, просимо встановити факт порушення законодавства про закупівлі в цій частині, зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та зобов’язати Замовника усунути дискримінацію, а саме:
1) викласти вимогу до кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів в наступній редакції:
1 Кваліфікаційний критерій Документи та/або інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям
1.2 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) 1.2.1. Довідку (лист) довільної форми з інформацією про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору із зазначенням предмету договору, назви та коду ЄДРПОУ контрагента, з яким укладено договір, та інформації про контактних осіб контрагента (ПІБ, посада, контактний номер та/або e-mail).
1.2.2. Для підтвердження інформації, наведеної в пп. 1.2.1, надається не менше 2-ох копій договорів про надання аналогічних послуг, що підтверджують факт надання таких послуг та наявність досвіду надання аналогічних послуг (не менше двох років).
(Аналогічним договором вважати договір на надання платформи для резервного архівування (копіювання) а також надання хмарного середовища)
В додатку №1 до тендерної документації однією з вимог про надання документів, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зазначено вимогу п.7.7 про надання «гарантійного листа про забезпечення виконання Технічних вимог (Для забезпечення з 01 січня 2026 року безперебійного функціонування платформи, збереження архіву та історичності накопичених даних підприємства, інтеграцію з продуктивним середовищем і забезпечення безвідмовної роботи платформи у режимі 24/7)».
В той же час, в проєкті договору (Додаток №3 до тендерної документації) в п.1.6 є визначення поняття «Профілактичне технічне обслуговування» – означає здійснення Виконавцем або Партнером профілактичних робіт із технічного обслуговування, пов’язаних із модернізацією мережі і заміною обладнання центру обробки даних, апаратного забезпечення на Веб-вузлі. Під час проведення таких робіт можуть бути перебої у наданні послуг», а також пункти 4.3 та 4.3.1 проєкту договору визначають можливість проведення Профілактичного технічного обслуговування Веб-вузла.
Таким чином, Замовник п.7.7 Додатку №1 до ТД зобов’язує учасників (в т.ч. Суб’єкта оскарження) гарантувати безперебійне функціонування платформи і забезпечення безвідмовної роботи платформи, при цьому проєктом договору передбачено проведення Виконавцем Профілактичного технічного обслуговування Веб-вузла, під час якого можуть бути перебої у наданні послуг.
Для надання хмарних послуг провайдери використовують спеціалізоване обладнання та програмне забезпечення. Усе обладнання та програмне забезпечення потребує проведення Профілактичного технічного обслуговування.
Відповідно, жоден з хмарних провайдерів (як вітчизняних, так і закордонних) не може гарантувати 100% доступність хмарних послуг. ТОВ «ДЕ НОВО» для замовників хмарних послуг гарантує рівень доступності - 99,95%.
Таким чином, жоден з хмарних провайдерів (в т.ч. Суб’єкт оскарження) не зможе надати Замовнику гарантійний лист про забезпечення … безперебійного функціонування платформи, … і забезпечення безвідмовної роботи платформи у режимі 24/7, який би відповідав дійсності.
Реальні вимоги до доступності послуг, які є предметом закупівлі, мають бути викладені в Технічному завданні і Учасники, надаючи «Погоджені технічні характеристики предмету закупівлі згідно вимог Додатку 2 до тендерної документації» (як того вимагає вимога 7.5 Додатку 1 до тендерної документації), надають відповідне підтвердження вимогам.
Відповідно до частин четвертої та п’ятої статті 5 Закону № 922 замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Зловживання правами забороняється.
Суб’єкт оскарження має бажання взяти участь у закупівлі, тобто є здатним надавати Замовнику «Надання платформи для резервного архівування (копіювання) баз даних, та інформації Замовника для її подальшого використання на Веб-вузлі, а також надання середовища для тестування, контролю якості, розробки і налаштування програмних комплексів та систем ТОВ “ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ”», але не в змозі виконати вимогу п.7.7 Додатку №1 до ТД Замовника, яка суперечать Закону, що порушує законні права Суб’єкта оскарження на недискримінацію, рівне ставлення до усіх учасників Закупівлі (в т.ч. і до Суб’єкта оскарження) та на чесну, неупереджену конкуренцію.
Документи УЧАСНИКА 7291 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (Додаток 1 до тендерної документації)).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
У зв’язку з викладеним, просимо встановити факт порушення законодавства про закупівлі в цій частині, зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та зобов’язати Замовника усунути дискримінацію, а саме:
1) викласти вимогу п.7.7 Додатку №1 до тендерної документації Замовника в наступній редакції:
«7.7. Довідка - гарантійний лист про забезпечення виконання Технічних вимог, викладених в Додатку 2.»
Автор:
35877574, ТОВ "ДЕ НОВО"
04136, Україна, м. Київ, Київ, вул. Віктора Некрасова, буд. 1-3