Звернення:
За тендером : Товар - код CPV 42510000-4 по ДК 021:2015 - Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Фільтроелемент). РПЗ - 9.381.
Тема:
Щодо зміни умов проєкту договору на закупівлю
Зміст:
Шановний Замовнику!
Проаналізувавши тендерну документацію (надалі – ТД) до закупівлі UA-2025-11-14-006941-a, виявлено умови, що суттєво обмежують конкуренцію та є дискримінаційними.
У Додатку 3 (ПРОЄКТ ДОГОВОРУ) до ТД, а саме в пункті 2.2 розділу 2 "Порядок здійснення оплати", Замовником встановлено такий порядок розрахунків:
«За даним Договором оплата відбувається протягом 180 календарних днів після повного постачання товару відповідно до Специфікації № 1 (Додаток № 1 до Договору), підписання сторонами акта (актів) приймання-передачі товарів та виконання Постачальником умов п.п. 3.4, 6.1, 6.2 цього Договору».
Вважаємо, що встановлення відстрочки платежу строком у 180 календарних днів є не обґрунтованим з економічної точки зору та таким, що порушує принципи публічних закупівель, визначені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (зокрема, принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників).
Така тривала відстрочка вимагає від потенційного постачальника заморожування власних обігових коштів строком на 6 місяців (закупівля ТМЦ та комплектуючих, виплата заробітної плати працівникам, розрахунок за використані енергоресурси в умовах постійних відключень електропостачання, а також сплата податку на додану вартість та податку на прибуток), що призводить до нерентабельності виготовлення продукції та фактично унеможливлює участь у даній закупівлі для більшості представників малого та середнього бізнесу.
Розуміючи специфіку бюджетного фінансування та необхідність проведення платежів через органи ДКСУ, стандартною та загальноприйнятою практикою на ринку є встановлення відстрочки платежу до 30 календарних днів. Цей термін є достатнім для Замовника, щоб здійснити приймання товару та провести всі необхідні платежі.
Керуючись статтею 24 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО:
Внести зміни до тендерної документації, а саме до Додатку 3 (Проєкт договору), та викласти пункт 2.2. у новій редакції, встановивши строк оплати, що відповідає ринковим умовам, а саме:
«2.2.За даним Договором оплата відбувається протягом 30 (тридцяти) календарних днів після повного постачання товару відповідно до Специфікації № 1 (Додаток № 1 до Договору), підписання сторонами акта (актів) приймання-передачі товарів та виконання Постачальником умов п.п. 3.4, 6.1, 6.2 цього Договору».
Внесення зазначених змін дозволить забезпечити належну конкуренцію та залучити до участі в торгах ширше коло потенційних постачальників, що, у свою чергу, сприятиме ефективному та економному витрачанню державних коштів.
Дата оприлюднення звернення:
17.11.2025 16:36