Обгрунтування використання процедури
Обґрунтування здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до аб. 3, підпункту 5, пункту 13 Особливостей: - Відповідно до статей 1 і 5 Закону України «Про природні монополії» оператори системи розподілу є суб’єктами природних монополій та внесені до зведеного переліку суб’єктів природних монополій, який опублікований посиланням: https://amcu.gov.ua/napryami/konkurenciya/arhiv-zvedenogo-pereliku-prirodnih-monopolij. Зважаючи, що виконавцем послуг зі стандартного приєднання та нестандартного приєднання, яке включає розроблення та узгодження з іншими заінтересованими сторонами проєктної документації на будівництво та/або технічне переоснащення електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (до точки приєднання електроустановок замовника) потужністю до 400 кВт, а також заходи щодо відведення земельних ділянок для розташування відповідних об’єктів електроенергетики, є виключно оператор системи розподілу, до мереж якого необхідно виконати приєднання, то такі закупівлі здійснюються не в конкурентний спосіб, шляхом укладення прямих договорів. Вартість предмета закупівлі перевищує 100 тис. грн., то, відповідно до пункту 13 Особливостей, така закупівля може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів. У цьому разі конкуренція відсутня з технічних причин, оскільки послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, а саме оператором системи розподілу. Документальним підтвердженням відсутності конкуренції з технічних причин є зведений перелік суб’єктів природних монополій, а також норми Закону України «Про ринок електричної енергії» (додається) та Кодексу систем розподілу, які прямо вказують на те, що послуги зі стандартного приєднання до електричних мереж оператора системи розподілу й послуги з нестандартного приєднання електроустановок замовника потужністю до 400 кВт до електричних мереж операторів системи розподілу надаються саме операторами системи розподілу. З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель , частиною 3 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів , робіт, послуг для замовників , передбачених цим Законом, визначаються КМУ із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. На виконання даної норми Закону Урядом були прийняті Особливості, в яких передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товарів у разі коли: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: - роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: - відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Тобто замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямий договір з оператором : АТ «Херсонобленерго». За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту , замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до п. 3 пп.8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. При цьому підтверджується наявність нагальної потреби в закупівлі по предмету «Експлуатація електричних установок» (ДК 021:2015: 65320000-2) для забезпечення приєднання до електричних мереж закладу. Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель . Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, як найшвидшого забезпечення потреби в приєднанні до мереж та в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищезазначеного винятку за Особливостями.