При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.11.2025 14:54
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.11.2025 14:54
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.11.2025 14:54
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.11.2025 14:54
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
13.11.2025 14:54
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
«13» листопада 2025 року в системі публічних закупівель «PROZORRO» (Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-13-011350-a) було опубліковано оголошення від КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «СУТИСКІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ» СУТИСКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі по тексту – Замовник) про початок проведення відкритих торгів на закупівлю товару ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Скай Софт» (далі по тексту – Скаржник) вважає, що Замовником розроблено тендерну документацію з порушенням вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель. Крім того, документація містить дискримінаційні та незаконні вимоги.
1. Відповідно до пункту 4.3. Додатку №5 до тендерної документації Замовника встановлено вимогу, а саме:
• Система управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам стандартів на системи управління ISO 9001:2015 (або еквівалент). Сфера сертифікації – постачання електричної енергії. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікат виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
В зазначеному вище національному стандарті для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 немає жодної згадки про надання зазначених вище сертифікатів ДСТУ ISO, вимоги про надання яких встановлені в Тендерній документації.
Крім того, звертаємо увагу на те, що Оператор системи передачі (ОСП) — організація, що є транспортувальником енергії у вигляді природного газу або електроенергії на національному або регіональному рівні, з використанням фіксованої інфраструктури. Термін визначено Європейською Комісією. Згідно з українським законодавством «Оператор системи передачі» (ОСП) визначений тільки для передачі електроенергії. Це юридична особа, відповідальна за експлуатацію. диспетчеризацію, забезпечення технічного обслуговування, розвиток системи передачі та міждержавних ліній електропередачі, а також за забезпечення довгострокової спроможності системи передачі щодо задоволення обгрунтованого попиту на передачу електричної енергії. Через витрати на створення інфраструктури передачі, таких як магістральні лінії електропередач, підстанції, магістральні газопроводи, ОСП зазвичай є Монополія/природною монополією і підлягає регулюванню (стосовно «передачі електроенергії (код ДКПП 35.11)», який має бути зазначений ДСТУ EN 50160:2023. В Україні оператором системи передачі є ПрАТ «Національна енергетична компанія «Укренерго» та до постачальників електричної енергії код ДКПП немає ніякого відношення.
Також звертаємо увагу на те, що Оператор системи розподілу (ОСР) юридична особа, яка відповідає за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обгрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності. Усі обленерго набули статусу операторів системи розподілу при запровадженні нового ринку електроенергії та є Монополіями/природніми монополіями (стосовно «розподілення електроенергії (код ДКПП 35.13)», який має бути зазначений в ДСТУ EN 50160:2023. В Україні операторами системи розподілу зареєстровано 32 оператори систем розподілу та до постачальників електричної енергії код ДКПП немає ніякого відношення.
Отже керуючись чинним законодавством України, наголошуємо, що Замовник неправомірно встановив таку оскаржувану вимогу до предмета закупівлі, чим порушив пункт 29 Особливостей:
«У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).» Скаржник також звертає увагу, що зазначений вище вид діяльності не має жодного значення і ніяким чином не впливає на добросовісне виконання ТОВ «СКАЙ СОФТ» умов договору про постачання електричної енергії Замовнику в разі перемоги в процедурі закупівлі. А за наявності таких дискримінаційних вимог в ТД Замовника, потенційний Учасник ТОВ «СКАЙ СОФТ», хоч і маючи чинну ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, видану відповідно до Постанови НКРЕКП № 198 від 24.01.2020, та маючи можливість здійснювати постачання електричної енергії Замовнику, не зможе взяти участь в процедурі через наявність в ТД незаконних та абсолютно необгрунтованих вимог. Як наслідок, оскаржувані вимоги тендерної документації Замовника є дискримінаційними, такими, що штучно звужують коло потенційних учасників процедури закупівлі, а тому мають бути вилучені з тексту тендерної документації Замовника.
Зазначена інформація узгоджується з рішенням Антимонопольного комітету України № 19303 від 30.11.2023р. стосовно закупівлі з ідентифікатором UA-2023-11-14-014311-a, рішенням Антимонопольного комітету України № 16580-р/пк-пз від 17.10.2023р. стосовно закупівлі з ідентифікатором UA-2023-10-02-002228-a.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи вищенаведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині (виключити дані вимоги з документації).
Згідно з частиною 1 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України "Про Антимонопольний комітет України".
Враховуючи викладене вище, на підставі, ст. ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Додатки:
1. Ліцензія на постачання електричної енергії споживачу, видану відповідно до Постанови НКРЕКП № 198 від 24.01.2020;
2. Діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT);
Автор:
32654545, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СКАЙ СОФТ"
20702, Україна, Черкаська область, Сміла, ВУЛИЦЯ ОЛЬГИ ОЛІЙНИК, будинок 6
Зміст:
Шановний замовнику, тендерна документація недоступна або відсутня
Дата оприлюднення звернення:
14.11.2025 09:58
Доброго дня, замовник перевірив інформацію та просить відкрити інформацію про самі лоти, там знаходиться уся тендерна документація.
Дата оприлюднення відповіді:
14.11.2025 14:06
Звернення:
За тендером : Електрична енергія
Тема:
дискримінаційні вимоги
Зміст:
Шановний Замовнику!
У складі тендерної документації закупівлі, встановлені дискримінаційні умови, що суперечать чинному законодавству України у сфері публічних закупівель.
А саме: в Додатку 2 до ТД :
« 2.2. Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані в поточному році.;
«3.4. Для документального підтвердження того, що створення кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу. Довідки повинні бути видані в поточному році.»;
« 4.3. Система управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам стандартів на системи управління ISO 9001:2015 (або еквівалент). Сфера сертифікації – постачання електричної енергії. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікат виданий на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції.»
Встановлення таких вимог є протиправним, оскільки: на отримання даних листів потрібен певний час, термін надання відповіді від ОСР, на звернення, не залежить від Учасника, таким чином Учасники які заздалегіть не отримали даних листів не зможуть прийняти участь у закупівлі, що обмежують коло учасників.Предметом закупівлі за цими торгами є Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія). Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT). Вказані вище документи, які вимагає Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023. Встановлення Замовником вимог у тендерній документації щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника сертифікатів відповідності не відповідає вимогам діючого законодавства України, прямо суперечить пункту 29 Особливостей, а відтак порушує наші права, як Учасника, та порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». З огляду на це, просимо внести зміни до тендерної документації та виключити зазначені вимоги.
Дата оприлюднення звернення:
17.11.2025 12:40
Користуємось цією документацією вже не перший рік, приймали участь різні товариства і всіх все влаштовувало. Ваш запит не є обово'язковим до виконання Ваших стандартів. Як вирішить антимонопольний кабінет так і зробимо. Але ще раз наголошую , що 3-й рік поспіль готую таку документацію.
Дата оприлюднення відповіді:
18.11.2025 17:30
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
540 000
грн.
Період подання пропозицій
до
21.11.2025 14:00
Замовник:
КП "Сутисківський центр первинної медико - санітарної допомоги" Сутисківської селищної ради