Закупівля Нове будівництво та розміщення модульної когенераційної установки типу avus 500plus NG, на базі газопоршневого двигуна з "острівним" режимом, загальною потужністю 600 кВт за адресою: вул. Отаманів Соколовських, 6 в м. Житомир від Комунальне підприємство "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради.
Нове будівництво та розміщення модульної когенераційної установки типу avus 500plus NG, на базі газопоршневого двигуна з "острівним" режимом, загальною потужністю 600 кВт за адресою: вул. Отаманів Соколовських, 6 в м. Житомир
роботи
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Нове будівництво та розміщення модульної когенераційної установки типу avus 500plus NG, на базі газопоршневого двигуна з "острівним" режимом, загальною потужністю 600 кВт за адресою: вул. Отаманів Соколовських, 6 в м. Житомир
Нове будівництво та розміщення модульної когенераційної установки типу avus 500plus NG, на базі газопоршневого двигуна з "острівним" режимом, загальною потужністю 600 кВт за адресою: вул. Отаманів Соколовських, 6 в м. Житомир
Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій достатнього для виконання предмету закупівлі. В довідці повинно бути зазначено наявність транспортних засобів, обладнання – перелік власної техніки, орендованої техніки, техніки згідно договору лізингу (у разі їх залучення), тощо, необхідних для виконання робіт у повному обсязі в довільній формі.
Серед наведеного у довідці учасником переліку обладнання та механізмів повинна бути наявність наступного:
- Автотранспорт вантажний для перевезення матеріалів (власний чи орендований згідно чинного законодавства);
- Крани, автокрани, автонавантажувачі, підіймачі та навантажувачі різної тоннажності (власний чи орендований згідно чинного законодавства).
Документальне підтвердження наявності техніки та обладнання надається щодо кожної позиції, наведеної у довідці.
Для підтвердження наявності зазначених в довідці транспортних засобів та машин необхідно надати скан-копії оригіналів документів або належним чином завірену копію, які підтверджують права власності на неї. В разі використання орендованих транспортних засобів та машин надати скан-копію оригіналу, або належним чином завірену копію договору оренди з зазначенням переліку техніки.
Наявність обладнання та інструментів підтверджується документами, які підтверджують право власності або користування. Замовник має право перед визнанням Учасника переможцем процедури закупівлі перевірити наявність зазначеної матеріально-технічної бази.
Учасник надає у складі пропозиції гарантійний листа на фірмовому бланку учасника за підписом та печаткою (у разі наявності) уповноваженої особи на підпис документів про те, що зазначене в довідці обладнання не перебуває в заставі або в іншому обтяженні.
Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Довідка про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання предмету закупівлі. В довідці необхідно вказати ПІБ працівників, посаду, освіту, спеціальність та стаж роботи на займаній посаді.
Довідка обов’язково має містити інформацію про наявність:
- головного інженера;
- інженера-проектувальника у частині кошторисної документації, який має дійсний кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника. На підтвердження надати дійсний кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника в частині кошторисної документації та (в разі отримання сертифікату більш ніж 5 років назад) свідоцтво про підвищення кваліфікації. Кваліфікаційний сертифікат повинен бути виданий спеціалізованою організацією у сфері архітектурної діяльності (разом із сертифікатом надати страховий поліс до договору добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності);
- електромонтера (електромонтажника силових мереж та електроустаткування) – не менше 2;
- виконавця робіт або майстра будівельних та монтажних робіт – не менше 2;
- інженера з охорони праці – не менше 1. На підтвердження надати:
• Наказ про призначення відповідального з охорони праці на підприємстві;
Інженер з охорони праці повинен бути штатним працівником учасника.
На підтвердження інформації щодо наявності в учасника працівників (наявності правовідносин учасника з відповідними працівниками), які зазначені учасником в Довідці, йому необхідно, у складі тендерної пропозиції надати: на працівників, що працюють за основним місцем роботи оригінали (або належним чином завірені копії) трудових книжок (першу сторінку та сторінку, що містить запис про призначення на посаду в учасника) або витяг/виписку з електронної трудової книжки належним чиним завіреної сканованої копії та/або накази (або витягів з наказів) про призначення на посаду за основним місцем роботи; на працівників, що працюють за суміщенням посад або сумісництвом оригінали (або належним чином завірені копії) наказів про призначення на посаду. У разі залучення працівників на підставі договорів цивільно-правового характеру надати скановані оригінали відповідних договорів ЦПХ (договори надаються в повному обсязі разом з усіма додатками, розрахунками та іншими документами, що передбачені умовами договору або на які є посилання в ньому).
Учасник повинен надати повну об’єднану звітність, а саме — «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» з усіма додатками до нього, який має містити Додаток 1 Вiдомостi про нарахування заробiтної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам та Додаток 4ДФ Вiдомостi про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фiзичних осiб та вiйськового збору за останній звітний місяць. Показник «Ознака наявності трудової книжки» має бути не менше ніж 30 працівників, оформлених за основним місцем роботи.
Із урахуванням особливостей, що встановлені введеним у дію правовим режимом воєнного стану в Україні та зобов’язаннями громадян, які є військовозобов'язаними у розумінні ЗУ 'Про військовий обов'язок і військову службу' від 25 березня 1992 року № 2232-XII та з огляду на необхідність виконання робіт в чітко визначені строки Учасник має гарантувати можливість вчасного виконання робіт, шляхом підтвердження бронювання працівників зазначених у довідці, або підтвердження, що такі працівники не підлягають бронюванню. Для підтвердження вказаної вище вимоги у складі пропозиції Учасника надаються Відомості з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, який підтверджує статус працівника «Заброньовано» або «Не підлягає бронюванню» щонайменше до 31.12.2025 року (вимога щодо бронювання стосується лише працівників учасника чоловічої статі).
Оскільки трудові книжки, та/або наказів про прийняття на роботу та/або документи про освіту містять персональні дані працівників, Учасник у складі пропозиції повинен надати лист-згоду про обробку персональних даних з особистим підписом кожного з працівників, зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації.
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Довідка в довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного(-их) за предметом закупівлі договору (-ів) із зазначенням найменування предмета закупівлі, дати та номеру договору, назви та адреси контрагента, з яким укладено договір, сума договору, стан виконання договору.
Крім того, на підтвердження досвіду виконання аналогічного (-их) за предметом закупівлі договору(-ів) Учасник має надати:
- не менше 1 аналогічного договору, що підтверджує виконання (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору).
Під аналогічним договором у розумінні цієї тендерної документації слід розуміти договір на виконання будівельно-монтажних робіт (у тому числі пусконалагоджувальних) з будівництва та/або реконструкції, та/або капітального ремонту електростанцій, теплоелектроцентралей (ТЕЦ) або теплоелектростанцій (ТЕС).
Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Копія «Балансу», копія «Звіту про фінансові результати» (для юридичних осіб) або «Фінансового звіту суб’єкта малого підприємництва» (для суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб та юридичних осіб – суб’єктів малого підприємництва) та копія «Звіту про рух грошових коштів» за 2024 рік з документом (чи реквізитом), що підтверджує його реєстрацію у податковому органі. Обсяг чистого річного доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2024 рік, має бути не меншим ніж очікувана вартість предмета закупівлі, про що учасником надається довідка у довільній формі. Якщо форма звіту не передбачена законодавством України, тоді у цьому випадку учасник повинен надати довідку у довільній формі про те, що цей звіт ним не подається з посиланням на конкретні статті законодавства України. У випадку, якщо вартість правочину за результатами даної процедури закупівлі перевищуватиме 50 відсотків вартості чистих активів товариства (Учасника) відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, надається відповідна згода вищого органу управління товариства (Учасника) на укладання договору за результатами даної закупівлі.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Комунальне підприємство "Житомиртеплокомуненерго" Житомирської міської ради
Поштовий індекс
10014
Країна
Україна
Область або регіон
Житомирська область
Населений пункт
м. Житомир
Адреса
вул. Київська, 48
Нове будівництво та розміщення модульної когенераційної установки типу avus 500plus NG, на базі газопоршневого двигуна з "острівним" режимом, загальною потужністю 600 кВт за адресою: вул. Отаманів Соколовських, 6 в м. Житомир
Тендер:
UA-2025-11-12-015480-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-11-12-015480-a.a1
Дата:
27.11.2025 17:07
Стан:
Відмовлено в задоволенні
Скарга на умови тендерної документації, на зміни тендерної документації
Вимога ТД, яка оскаржується. Перелік змін №1 від 26.11.2025 р., що вносяться до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю робіт, а саме: «З Додатку №3 до тендерної документації «Технічні вимоги» виключено креслення, а саме «Додаток №3. Технічні вимоги. Креслення»».
Скаржник вбачає дискримінаційні умови та обмеження конкуренції, що порушує статтю 5, статтю 22, статтю 23 Закону.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Частина 1 статті 23 Закону зазначає, що Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Обов?язок Замовника відповідно до Закону, надати інформацію про предмет закупівлі в повному обсязі.
1. Замовник в Переліку змін №1 від 26.11.2025р. посилається на законодавство України, яке забороняє розкривати адреси, схеми та креслення об’єктів критичної інфраструктури в умовах воєнного стану, а саме:
- ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» — передбачає запровадження спеціальних обмежень, спрямованих на захист об’єктів критичної інфраструктури та недопущення поширення інформації, що може бути використана противником;
- ст. 9, ст. 12 Закону України «Про критичну інфраструктуру» — визначають обов’язок забезпечення захисту критичної інформації про об’єкти критичної інфраструктури, у тому числі заборону її публічного поширення;
- ст. 6 ч. 1 п. 1 та п. 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» — інформація з обмеженим доступом, у тому числі про оборону та безпеку, не підлягає оприлюдненню;
- ст. 21 Закону України «Про інформацію» — забороняє оприлюднення інформації, що становить загрозу безпеці держави та об’єктів критичної інфраструктури.
В статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» № 389-VIII від 12 травня 2015 року вказано наступне:
«Стаття 8. Заходи правового режиму воєнного стану
1. В Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених указом Президента України про введення воєнного стану, такі заходи правового режиму воєнного стану:
1) встановлювати (посилювати) охорону об’єктів критичної інфраструктури та об’єктів, що забезпечують життєдіяльність населення, і вводити особливий режим їх роботи. Порядок встановлення (посилення) охорони таких об’єктів та їх перелік, що із введенням воєнного стану підлягають охороні, а також порядок особливого режиму їх роботи затверджуються Кабінетом Міністрів України;
2) запроваджувати трудову повинність для працездатних осіб, не залучених до роботи в оборонній сфері та захисту критичної інфраструктури і не заброньованих за підприємствами, установами та організаціями на період дії воєнного стану з метою виконання робіт, що мають оборонний характер, а також ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виникли в період дії воєнного стану, та залучати їх в умовах воєнного стану до суспільно корисних робіт, що виконуються для задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань, правоохоронних органів і сил цивільного захисту, забезпечення функціонування національної економіки та захисту критичної інфраструктури і не потребують, як правило, спеціальної професійної підготовки осіб. За працівниками, залученими до виконання суспільно корисних робіт, на час виконання таких робіт зберігається попереднє місце роботи (посада). Порядок залучення працездатних осіб в умовах воєнного стану до суспільно корисних робіт та питання їхнього соціального захисту з урахуванням вимог закону визначаються Кабінетом Міністрів України;
…
9) порушувати у порядку, визначеному Конституцією та законами України, питання про заборону діяльності політичних партій, громадських об’єднань, якщо вона спрямована на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на стійкість критичної інфраструктури, права і свободи людини, здоров’я населення.»
Тобто, в Законі України «Про правовий режим воєнного стану» немає жодних обмежень, які б стосувались документа «Додаток №3. Технічні вимоги. Креслення».
В статті 9 та статті 12 Закону України «Про критичну інфраструктуру» № 1882-IX 16 листопада 2021 року вказано наступне:
«Стаття 9. Сектори критичної інфраструктури
1. Для організації ефективного забезпечення безпеки і стійкості критичної інфраструктури з урахуванням специфіки забезпечення окремих життєво важливих функцій та/або послуг визначаються сектори критичної інфраструктури.
2. Для секторів критичної інфраструктури визначаються особливості реалізації державної політики у сфері захисту критичної інфраструктури. Формування та реалізацію державної політики у відповідних секторах здійснюють секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури.
Секторальні органи у сфері захисту критичної інфраструктури складають та ведуть секторальні переліки об’єктів критичної інфраструктури.
Стаття 12. Паспортизація об’єктів критичної інфраструктури
1. З метою проведення аналізу можливих основних загроз та потенційних негативних наслідків для об’єктів критичної інфраструктури, запобігання та попередження виникнення таких загроз для критичної інфраструктури оператори об’єктів критичної інфраструктури готують і подають на погодження до відповідних секторальних органів у сфері захисту критичної інфраструктури, відповідного функціонального органу паспорт безпеки на кожний об’єкт критичної інфраструктури.
2. Паспорт безпеки на об’єкт критичної інфраструктури містить інформацію про ідентифікацію об’єкта та заходи щодо його захисту і безпеки, а також визначає перелік посад та відповідальних осіб, до завдань яких належать зв’язок та обмін інформацією з суб’єктами національної системи захисту критичної інфраструктури.
…
7. Відомості, що містяться у паспорті безпеки, є інформацією з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом.»
Тобто, в Законі України «Про критичну інфраструктуру» обмежень, які б стосувались документа «Додаток №3. Технічні вимоги. Креслення» немає.
Однак, в нормативному документі вказано, що інформація з обмеженим доступом вказується в паспорті безпеки. Замовник не надає паспорт безпеки, в якому вказано, що адреси, схеми та креслення об’єктів критичної інфраструктури в умовах воєнного стану суворо забороняється розкривати.
В частині 1 пункту 1 та пункту 2 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» № 2939-VI від 13 січня 2011 року вказано наступне:
«Стаття 6. Публічна інформація з обмеженим доступом
1. Інформацією з обмеженим доступом є:
1) конфіденційна інформація;
2) таємна інформація;
3) службова інформація.
2. Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:
1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи кримінальним правопорушенням, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;
2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;
3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.»
Тобто, в Законі України «Про доступ до публічної інформації» немає жодних обмежень, які б стосувались документа «Додаток №3. Технічні вимоги. Креслення». Крім того, цим же законом вказується, що інформація може бути обмежена лише якщо розголошення дійсно може завдати значної шкоди інтересам національної безпеки чи оборони, громадському порядку тощо; і потрібно, щоб шкода переважала суспільний інтерес у відкритості.
В статті 21 Закону України «Про інформацію» № 2657-XII від 2 жовтня 1992 року вказано наступне:
«Стаття 21. Інформація з обмеженим доступом
1. Інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація.
2. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, а також інформація, визнана такою на підставі закону. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, якщо інше не встановлено законом.
Відносини, пов'язані з правовим режимом конфіденційної інформації, регулюються законом.
3. Порядок віднесення інформації до таємної або службової, а також порядок доступу до неї регулюються законами.
4. До інформації з обмеженим доступом не можуть бути віднесені такі відомості:
1) про стан довкілля, якість харчових продуктів і предметів побуту;
2) про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні ситуації, що сталися або можуть статися і загрожують безпеці людей;
3) про стан здоров'я населення, його життєвий рівень, включаючи харчування, одяг, житло, медичне обслуговування та соціальне забезпечення, а також про соціально-демографічні показники, стан правопорядку, освіти і культури населення;
4) про факти порушення прав і свобод людини, включаючи інформацію, що міститься в архівних документах колишніх радянських органів державної безпеки, пов’язаних з політичними репресіями, Голодомором 1932-1933 років в Україні та іншими злочинами, вчиненими особами, які брали участь або сприяли реалізації російської імперської політики, представниками комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів;
5) про незаконні дії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб;
5-1) щодо діяльності державних та комунальних унітарних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або територіальній громаді, а також господарських товариств, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких належать господарському товариству, частка держави або територіальної громади в якому становить 100 відсотків, що підлягають обов’язковому оприлюдненню відповідно до закону;
5-2) про використання публічних коштів розпорядниками та одержувачами коштів державного і місцевих бюджетів, суб’єктами господарювання державної і комунальної власності, органами Пенсійного фонду та Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, що підлягають обов’язковому оприлюдненню відповідно до закону;
6) інші відомості, доступ до яких не може бути обмежено відповідно до законів та міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.»
Тобто, в Законі України «Про інформацію» немає жодних обмежень, які б стосувались документа «Додаток №3. Технічні вимоги. Креслення».
Замовник посилається на нормативно-правові документи щодо заборони розголошення адрес, схем та креслень об?єктів критичної інфраструктури.
Однак враховуючи вищезазначене, законодавство чітко вказує, що інформація з обмеженим доступом повинна бути затверджена. Вищезазначені нормативно-правові документи вказують лише умови віднесення такої інформації до такої що є з обмеженим доступом та порядок її затвердження.
Звертаємо Вашу увагу, що в назві предмета закупівлі: «Нове будівництво та розміщення модульної когенераційної установки типу avus 500plus NG, на базі газопоршневого двигуна з "острівним" режимом, загальною потужністю 600 кВт за адресою: вул. Отаманів Соколовських, 6 в м. Житомир».
Тобто, в назві предмета закупівлі в оголошенні про проведення відкритих торгів, в тендерній документації та в додатках до неї вказана інформація про місцерозташування модульної когенераційної установки. А отже, ця інформація не є такою що з обмеженим доступом.
В разі, якщо Замовник вважає адреси, схеми та креслення об’єктів критичної інфраструктури в умовах воєнного стану такими, що заборонено розголошувати, Замовник може надати документ «Додаток №3. Технічні вимоги. Креслення» з заретушованими даними, однак залишити специфікацію елементів та мінімальні схеми (що не відносяться до місцерозташування об?єкта) для правильного складання кошторисних розрахунків.
Виключення з тендерної документації креслень, є порушенням статті 5 Закону щодо принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
2. В першочерговому Оголошенні до процедури закупівлі було зазначено, що подача пропозицій: 12 лист. 16:59 - 27 лист. 00:00.
Замовник зробив зміни 26.11.2025 р. 16:55. Тобто за 7 годин до закінчення подання пропозицій.
Всі учасники, які бажали прийняти участь в даній процедурі закупівлі вже мали цей документ та ознайомились з ним.
Крім того, виключивши з Додатку №3 до тендерної документації «Технічні вимоги» креслення, а саме «Додаток №3. Технічні вимоги. Креслення», вони залишаються на веб-порталі уповноваженого органу.
Тобто таке виключення є формальним і призводять лише до того, що Учасники не мають права їх використовувати для розрахунків кошторисів і подання тендерної пропозиції.
В Учасників залишається право використовувати лише Технічне завдання, що зазначене в Додатку №3 до тендерної документації в технічних вимогах.
Виключення з тендерної документації креслень, є порушенням статті 5 Закону щодо принципів недискримінації учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
3. Замовник в складі тендерної документації надає Додаток №3 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ на закупівлю робіт по об’єкту: «Нове будівництво та розміщення модульної когенераційної установки типу avus 500plus NG, на базі газопоршневого двигуна з "острівним" режимом, загальною потужністю 600 кВт за адресою: вул. Отаманів Соколовських, 6 в м. Житомир». В цьому Додатку надається обсяг робіт та підсумкова відомість ресурсів.
Звертаємо увагу, що Креслення є затвердженими до пректно-кошторисної документації, містять підпис відповідальних осіб за складання та пройшли експертизу.
В той час, коли Додаток №3 до тендерної документації Замовник складає сам. Це не є документами з Програми АВК-5 (наприклад) або сканованими документами з Робочого преєкту. Самостійне складання технічного завдання призводить до того, що в табличках Відомість обсягів робіт і Підсумкова відомість ресурсів, може бути достатня кількість помилок, таких як: одиниця виміру, кількість (обсяг) або невключення необхідних матеріалів або робіт.
Приклад 1.
В кресленні, що попередньо надав Замовник (Аркуш 1, сторінка 37 файлу) вказано, що серед матеріалів (устаткування) повинна бути шафа керування на базі бокса монтажного навісного БМ-62+П ІР54 розм. 400х600х200 мміз монтажною панеллю розм. 332х510 мм в кількості 1 шт.
Однак, в табличці Підсумкова відомість ресурсів в Додатку №3 до тендерної документації Замовника така шафа відсутня.
Замовник зробив помилку не включивши таке устаткування до підсумкової відомості ресурсів, що призведе в подальшому до невірних розрахунків учасників, а в подальшому і невірного заключення Договору підряду та додатків до нього. Надалі це призведе до додаткових витрат, які можна було б включити саме в цю очікувану вартість по цій процедурі закупівлі.
Приклад 2.
В кресленні, що попередньо надав Замовник (Аркуш 1, сторінка 40 файлу) вказано, що серед матеріалів (устаткування) повинен бути ПЗІП (пристрій захисту від імпульсивних перенапруг) в кількості 1 шт.
Однак, в табличці Підсумкова відомість ресурсів в Додатку №3 до тендерної документації Замовника такий пристрій відсутній.
Замовник зробив помилку не включивши таке устаткування до підсумкової відомості ресурсів, що призведе в подальшому до невірних розрахунків учасників, а в подальшому і невірного заключення Договору підряду та додатків до нього. Надалі це призведе до додаткових витрат, які можна було б включити саме в цю очікувану вартість по цій процедурі закупівлі.
А отже, для правильних кошторисних розрахунків в подальшому, креслення є необхідними та обов?язковими для включення до тендерної документації.
Крім того, вищезазначене устаткування є обов’язковим для включення до кошторисних розрахунків. І у разі неможливості посилатись на креслення, пропозиція учасника може бути відхилена, оскільки цього устаткування немає в технічному завданні в підсумковій відомості ресурсів.
Як приклад, надаємо Локальний кошторис 02-01-04, що був попередньо складений Скаржником на основі креслень. В наданому кошторисі шафа керування на базі бокса монтажного навісного є. У разі, якщо креслення не вважати частиною тендерної документації, то це є невідповідністю технічної специфікації, оскільки в Додатку №3 до тендерної документації в підсумковій відомості ресурсів такої шафи немає.
Така ж ситуація з ПЗІП (пристрій захисту від імпульсивних перенапруг). В Локальному кошторисі 02-01-10 Скаржника є, однак у разі виключення з тендерної документації креслення, то такий локальний кошторис не відповідає технічному завданню.
Враховуючи вищезазначене, документ «Додаток №3. Технічні вимоги. Креслення» не містить інформацію з обмеженим доступом. У разі, якщо в кресленнях є подібна інформація і вона офіційно затверджена такою, то Замовник може надати документ «Додаток №3. Технічні вимоги. Креслення» з заретушованими даними та залишити специфікацію елементів та мінімальні схеми (що не відносяться до місцерозташування об?єкта) для правильного складання кошторисних розрахунків. Крім того, виключивши документ «Додаток №3. Технічні вимоги. Креслення», він залишається у відкритому доступі на веб-порталі уповноваженого органу.
Оскільки Замовник не надає робочий проект, то креслення є обов?язковою складовою тендерної документації для складання правильних кошторисних розрахунків (тендерної пропозиції учасників). Замовник не повинен був виключати з тендерної документації документ «Додаток №3. Технічні вимоги. Креслення». У разі виключення цього документа з тендерної документації, прийняти участь в закупівлі лише ті учасники, які мають Робочий проект для складання вірних кошторисних розрахунків.
Забравши з Тендерної документації документ «Додаток №3. Технічні вимоги. Креслення» є порушенням принципу здійснення публічних закупівель, а саме: недискримінація учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Таким чином, внесені Замовником зміни від 26.11.2025 р. є дискримінаційними, оскільки Скаржник не може використовувати креслення як частину тендерної документації. Такі зміни звужують потенційне коло учасників процедури закупівлі, оскільки прийняти участь зможуть лише ті учасники, які мають Робочий проект. Це прямо порушує право Скаржника та унеможливлює в законодавчих рамках приймати участь в процедурі закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо Комісію зобов?язати Замовника усунути порушення законодавства шляхом відміни останніх змін до тендерної документації в частині виключення документа «Додаток №3. Технічні вимоги. Креслення» з тендерної документації та зобов?язати надати можливість використовувати інформацію з цього документа.
Щодо неправомірного виключення з тендерної документації документа «Додаток №3. Технічні вимоги. Креслення»
Замовник не погоджується з наведеними у скарзі ТОВ «КОМПАНІЯ ЕНЕРГО-БУД» аргументами та повідомляє наступне. По-перше, відповідно до п.28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Згідно ч.2 ст.22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: … 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Формулювання “у разі потреби” означає, що креслення не є обов’язковим елементом тендерної документації, якщо інша інформація повністю забезпечує можливість підготовки тендерної пропозиції. Станом на 26.11.2025 у тендерній документації Замовника наявні 49 аркушів технічних вимог, що: • визначають повний перелік робіт; • містять підсумкову відомість ресурсів; • містять вимоги до матеріалів та обладнання; • забезпечують учаснику можливість коректного формування цінової пропозиції. Отже, виключення креслень не суперечить ст. 22 Закону та не призводить до неможливості подати пропозицію.
По-друге, відповідно до ч.2 ст.22 Закону Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Креслення були вилучені з причини наявності у таких проектних рішень, що частково втратили актуальність. Надання застарілих креслень могло призвести до подання некоректних кошторисів та технічних рішень. Виключення документа, який не відповідає фактичним технічним рішенням, є правомірним та доцільним. Закон не встановлює обов’язку Замовника публікувати: - повний комплект робочої документації, - креслення, - специфікації проекту. Такий вимагає описати характеристики предмета закупівлі, що й відповідно було зроблено Замовником.
Відповідно до ст. 5 Закону, дискримінацією вважаються умови, які обмежують коло учасників або створюють переваги окремим особам.
Станом на сьогодні, Скаржник не довів, що: - він як потенційний учасник був позбавлений можливості подати пропозицію; - наявна технічна специфікація є недостатньою; - виключення креслень чи ненадання робочого проекту створює переваги окремим учасникам.
Отже, такий жодним документом не підтвердив неможливість виконання розрахунків без вилучених креслень. Натомість, технічні вимоги містять повний перелік та обсяги робіт та ресурсів.