Закупівля Прилади лабораторно хімічного контролю від ФІЛІЯ «ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ «ХМЕЛЬНИЦЬКА АТОМНА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ».
38421000-2 -
Прилади для вимірювання витрати рідин і газів
Кількість
1
Одиниця виміру
штуки
Адреса постачання
Україна, Відповідно до документації
Дата постачання по
25.12.2025 00:00
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
180
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Для резидента: Оплату за поставлений Товар Покупець здійснює шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника протягом 180 календарних днів з дати підписання Сторонами технічного акту про введення Товару в експлуатацію. Для резидента: . Оплату за поставлений Товар Покупець здійснює на підставі рахунку – фактури (інвойс), шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника протягом 180 календарних днів з дати підписання Сторонами технічного акту про введення Товару в експлуатацію
Учасник надає інформацію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) за підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа згідно із встановленою формою у пункті 6 Додатку 1 до тендерної документації.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
12.11.2025 16:59
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Відсутність щонайменше двох виробників товару, який би відповідав по всім вимогам, що встановлені Замовником у тендерній документації до предмету закупівлі
Проаналізувавши тендерну документацію затверджену Рішенням уповноваженої особи філії «ВП «Хмельницька АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» від «12» листопада 2025 р. протокол №475 (Далі — тендерна документація), ТОВ «ЮНІЛАБ» вважає, що її умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та право нашого товариства на участь у даних відкритих торгах з особливостями, зокрема:
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, вважаємо що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме - недискримінація Учасників.
Згідно вимог ч. 1 Розділу ІІI Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Відповідно до вимог ч. 3 Додатку № 1 до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати: Технічна пропозиція/технічна специфікація, яка має відповідати технічним, якісним та іншим вимогам встановленим у Додатку №3, 3.1, 3.2 до тендерної документації та містити технічні характеристики запропонованого товару, завірена підписом керівника/уповноваженої особи учасника (для учасників-юридичних осіб) або підписом учасника – фізичної особи, фізичної особи-підприємця та скріплену печаткою (якщо учасник здійснює свою діяльність за наявності печатки) або у формі електронного документа;
Звернути увагу! При підготовці документу Технічна пропозиція/технічна специфікація учаснику необхідно: вказувати параметри/характеристики запропонованого товару та без виразу «або еквівалент».
Також, згідно вимог ч. 9 Додатку № 1 до Тендерної документації, Інші документи, що повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції:
-Технічну документацію від виробника українською мовою, яка включає настанову з експлуатації, тощо (допускається надання одного документу, у якому міститься відповідна інформація). Для імпортної продукції ? завірений переклад українською мовою зазначених документів.
-Обґрунтування комплектності поставки (у разі відмінності від таблиці 2. «Комплектність поставки» додатку №3.1,.3.2 «Технічна специфікація до предмета закупівлі»).
Відповідно до вимог Додатку № 3 до Тендерної документації, п. 1 Таблиця 1. Технічні характеристики предмета закупівлі: Найменування- Іонно-хроматографічна система ICS-6000 Dual; Значення - наведені в Додатку №3.1 «Технічна специфікація до предмета закупівлі» ТДПЗ(т).24.01771-2025 від 24.09.2025.
Додаток № 3.1 до тендерної документації встановлює вимоги до предмета закупівлі «Іонна хроматографічна система для визначення аніонів».
Зауважимо, що комплекс встановлених Замовником вимог до предмета закупівлі «Іонна хроматографічна система для визначення аніонів» (Додаток № 3.1 до тендерної документації) унеможливлюють конкуренцію у даній закупівлі так як встановлені під одного виробника.
Скаржник є потенційним учасником закупівлі і може поставити необхідне обладнання, що є предметом даної закупівлі, однак через дискримінаційні вимоги Додатку № 3.1. до ТД наше право на участь обмежено.
Згідно пп. 1 п. 1 Таблиця 1. Додатку № 3.1 до тендерної документації, Категорія обладнання- Рідинний (іонний) хроматограф з кондукдометричним детектором для визначення аніонів у технологічних середовищах АЕС, програмним забезпеченням для керування ПЕОМ.
Комплект приладу повинен включати всі комплектуючі частини та матеріали (з’єднання, трубки, ущільнення), які необхідні для нормальної експлуатації на 3-річний період та виконання метрологічних завдань (повірка, калібрування).
Зауважимо, що проведення повірки приладу можливе лише за умови наявності сертифікату оцінки типу (проходження оцінки відповідності відповідно до Постанови КМУ від 13 січня 2016 р. № 94 «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки»). Наявність чи відсутність Сертифікату перевірки типу, що видається за результатами дослідження технічного проекту засобу вимірювальної техніки, можливо перевірити в Реєстрі затверджених типів ЗВТ за посиланням: https://legalzvt.kiev.ua/search?CertsSearch%5Btitle%5D=
Відповідно, до даних зазначеного реєстру за пошуком за назвою ЗВТ «Хроматографи іонні» (що є Іонно-хроматографічна система, яка є предметом цієї закупівлі) наразі фактично є 2 виробники такого товару- Thermo Fisher Scientific (Thermo Fisher), посилання на офіційну сторінку виробника - https://www.thermofisher.com/ua/en/home.html та Metrohm AG, посилання на офіційну сторінку виробника- https://www.metrohm.com/en.html.
Наразі під всі вимоги, що встановлено до Іонно-хроматографічної системи в Тендерній документації підходить товар лише одного виробника –Thermo Fisher Scientific (Thermo Fisher).
Скаржник може пропонувати товар, що є предметом закупівлі виробництва Metrohm AG, однак з урахуванням окремих вимог пп. 3.6. п. 1 Таблиця 1. Додатку № 3.1 до тендерної документації пропонування такого товару унеможливлено Замовником (право Скаржника на участь у цій закупівлі обмежено).
Відповідно до вимог пп. 3.6. п. 1 Таблиці 1. Додатку № 3.1 до тендерної документації:
Найменуванні - Модуль детектування (кондуктометричний детектор);
Значення:
1.Діапазон вимірювання – не вужче від 0 до 18000 мкСм/см.
2.Шум сигналу – не більше 0,2 нСм/см.
3.Функція термостатування колонки – наявність.
4.Максимальний тиск комірки – не менше 10 МПа.
5.Хімічна сумісність проточних комірок - повністю сумісний з усіма типовими елюентами для іонної хроматографії, включаючи метансульфонову кислоту.
Зауважимо, що для модуля детектування (кондуктометричного детектора) Замовник вимагає діапазон вимірювання – не вужче від 0 до 18000 мкСм/см, однак товар, що Модуль детектування (кондуктометричний детектор) товару, що ми пропонуємо має діапазон вимірювання – не вужче від 0 до 15000 мкСм/см, що не узгоджується з наведеною вимогою.
Зазначене підтверджує, що вимогою пп. 3.6. п. 1 Таблиця 1. Додатку № 3.1 до тендерної документації дискриміновано Скаржника у цій закупівлі.
Також, Замовником встановлено вимогу, що хімічна сумісність проточних комірок - повністю сумісний з усіма типовими елюентами для іонної хроматографії, включаючи метансульфонову кислоту.
Однак, метансульфонова кислота використовується для аналізу катіонів, а Замовник встановлює технічні вимоги до «Іонна хроматографічна система для визначення аніонів», що свідчить про те, що Замовнику необхідне визначення саме аніонів. На нашу думку, Замовник встановив таку вимогу виключно з метою обмеження конкуренції та допущення до участі лише одного виробника.
Скаржником проведено аналіз потенційних виробників такого товару, з урахуванням встановлених у тендерній документації вимог до предмету цієї закупівлі. За результатами такого аналізу Скаржник дійшов висновку, що на ринку України не має щонайменше двох виробників товару, який би відповідав по всім вимогам, що встановлені Замовником у тендерній документації до предмету закупівлі.
Наголосимо, що ані Закон, ані Особливості не наділяють Замовника правом дискримінувати учасників, так само як і не передбачають, що учасник може реалізувати своє право на участь у закупівлі, виключно за умови, що буде пропонувати до поставки товар, що виробляється одним виробником на ринку.
Скаржник обмежений в участі у цій закупівлі дискримінаційними вимогами Додатку 3.1 до Тендерної документації, що встановлені Замовником під одного виробника.
Отже, сукупність вимог Додатку № 3.1. до ТД унеможливлюють конкуренцію у цій закупівлі, що в свою чергу підтверджує порушення порядку проведення торгів Замовників та порушення прав Скаржника на участь у цій закупівлі.
Згідно ч. 4 ст. 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Вимогами ч.4. ст. 5 Закону закріплено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни у тендерну документацію.
В свою чергу, Скаржник пропонує викласти пп. 3.6. п. 1 Таблиці 1. Додатку № 3.1 до тендерної документації у наступній редакції:
Найменуванні - Модуль детектування (кондуктометричний детектор);
Значення:
1.Діапазон вимірювання – не вужче від 0 до 15000 мкСм/см.
2.Шум сигналу – не більше 0,2 нСм/см.
3.Функція термостатування колонки – наявність.
4.Максимальний тиск комірки – не менше 10 МПа.
5.Хімічна сумісність проточних комірок - повністю сумісний з усіма типовими елюентами для іонної хроматографії.
Зауважимо, що запропоновані зміни розширять коло учасників, відновить порушені права Скаржника на участь у цій закупівлі та будуть відповідати принципам проведення закупівель, що закріплені у ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Щодо надання інформації по суті скарги UA-2025-11-12-015476-a.c1
Замовником надано у документах, що додаються до даного пояснення інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників у вигляді порівняльної таблиці (з посиланням на відповідні пункти підтверджуючих документів) з наданням підтверджуючих документів.