При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.11.2025 14:42
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.11.2025 14:42
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.11.2025 14:42
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.11.2025 14:42
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.11.2025 14:42
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
11.11.2025 14:42
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Згідно п. 8 Додатку 2 до тендерної документації, на підтвердження відповідності вимогам Замовника Учасник у складі пропозиції повинен надати:
1) На шафи керування (Управління) - комплектні пристрої в оболонці для електрообладнання:..
- Чинні міжнародні сертифікати ISO9001:2015, ISO14001:2015, ISO45001:2018 на виробничі потужності, на яких виготовляється шафа керування (додати копію оригінального сертифікату та перекладу на українську мову), або національних стандартів України, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
2) На установку абсорбційної очистки SK CF 1252
- Чинні міжнародні сертифікати ISO9001:2015, ISO14001:2015, ISO45001:2018 на виробничі потужності, на яких виготовляється шафа керування (додати копію оригінального сертифікату та перекладу на українську мову), або національних стандартів України, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
3) На станцію дозування:
- Чинні міжнародні сертифікати ISO9001:2015, ISO14001:2015, ISO45001:2018 на виробничі потужності, на яких виготовляється шафа керування (додати копію оригінального сертифікату та перекладу на українську мову), або національних стандартів України, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
4) На насосну станцію: Scala 2 3-45
- Діючі міжнародні сертифікати ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 на виробничі потужності, на яких виготовляються насосна установка (додати копію оригінального сертифіката та перекладу на українську мову).
5) На установку зворотного осмосу SK/RO-002-CW-PW-0.5
- Чинні міжнародні сертифікати ISO9001:2015, ISO14001:2015, ISO45001:2018 на виробничі потужності, на яких виготовляється установка адсорбційної фільтрації (додати копію оригінального сертифікату та перекладу на українську мову), або національних стандартів України, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
1. Щодо сертифікату ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якості»:
Стандарт ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якості» сприяє прийняттю процесного підходу під час розробляння, запровадження та поліпшування результативності системи управління якістю для підвищення задоволеності замовника виконанням його вимог, зокрема при здійсненні господарської діяльності підприємства (текст ДСТУ додається)..
За своєю суттю відповідний стандарт підтверджує систему управління якістю надання послуг при здійсненні господарської діяльності підприємства, зокрема встановлює системи та процеси, а також ресурси, потрібні для отримання результатів відповідно до вимог замовників і політик організації, а також ідентифікації ризиків та можливостей підприємства.
2. Щодо сертифікату ДСТУ 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці»:
Стандарт ДСТУ 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці» підтверджує наявність на підприємстві розробленої системи застосування системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП) спрямоване на те, щоб дати змогу організації забезпечити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігти виробничим травмам і погіршенню стану здоров’я, а також постійно удосконалювати показники у сфері ОЗіБП (витяг з ДСТУ додається).
Відповідний стандарт містить вимоги, які організація може використати для впровадження системи управління ОЗіБП та оцінки відповідності цим вимогам. Організація, яка прагне продемонструвати відповідність цьому стандарту, може зробити це за допомогою:
— проведення самооцінки і самодекларації, або
— підтвердження своєї відповідності з боку сторін, зацікавлених в організації, наприклад, споживачів, або
— підтвердження результатів самодекларації від зовнішніх сторін, або
— сертифікації/реєстрації своєї системи управління ОЗіПБ зовнішньою організацією.
Цей стандарт установлює вимоги до системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП), а також містить настанови щодо їх застосування, щоб дати змогу організації створити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігаючи травмам і погіршенню стану здоров’я, що пов’язані з виробництвом, та активно вдосконалюючи свої показники діяльності у сфері ОЗіБП.
Цей стандарт можна застосовувати до будь-якої організації, незалежно від її розмірів, типу та видів діяльності. Він застосовний до ризиків у сфері ОЗіБП , пов’язаних з охороною здоров’я, під контролем організації, що перебувають під управлінням організації, з урахуванням таких чинників, як середовище, у якому функціонує організація, а також потреб і очікувань її працівників та інших зацікавлених сторін.
3. Щодо документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного управління» підтверджує впровадження системи екологічного управління в Учасника:
Стандарт ДСТУ 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного управління» - це стандарт, який встановлює вимоги до системи екологічного менеджменту. Даний стандарт розроблено насамперед для зменшення впливу від діяльності підприємств на навколишнє середовище (витяг з ДСТУ додається).
Призначеність цього стандарту — надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні з соціально-економічними потребами. Він установлює вимоги, виконання яких дає змогу організації досягти запланованих результатів, що їх вона визначила для своєї системи екологічного управління.
Системний підхід до екологічного управління може забезпечити найвище керівництво інформацією, яка буде корисною для досягнення довгострокового успіху та набуття можливостей, що сприятимуть сталому розвитку, завдяки:
— збереженню стану довкілля запобіганням або послабленням несприятливих впливів на нього;
— послабленню потенційного несприятливого впливу умов довкілля на організацію;
— сприянню організації у виконанні обов’язкових для дотримання відповідності вимог;
— підвищенню екологічної дієвості;
— контролюванню (або впливанню на них) способів розроблення продукції та послуг організації, їх виготовлення, розподілення, споживання та видалення з урахуванням аспектів передбачуваного жит¬тєвого циклу, що сприятиме запобіганню впливу на довкілля від непередбачуваного переходу з однієї стадії життєвого циклу в іншу протягом усього життєвого циклу;
— досягненню фінансових переваг і переваг у функціюванні, що можуть бути наслідком запровадження екологічно обґрунтованих альтернативних підходів, які зміцнюють позиції організації на ринку;
— обмінюванню екологічною інформацією з відповідними зацікавленими сторонами.
Відповідна процедура закупівлі оголошена Замовником на закупівлю ТОВАРУ, а саме за предметом: ДК 021:2015: 42910000-8 — Апарати для дистилювання, фільтрування чи ректифікації (Система зворотного осмосу).
П. 34 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає визначення поняття ТОВАР - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Жоден з вищезазначених Сертифікатів на системи ДСТУ (9001, 14001, 45001) не визначає технічні та якісні характеристики тп не забезпечує умови щодо поставки систем зворотного осмосу Замовнику.
Згідно Проєкту договору Замовника, предмет договору за результатом проведеної процедури закупівлі: 1.1. Продавець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, поставити та передати у власність Покупцю обладнання (основні засоби) відповідно до єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 наступної категорії: 42910000-8 Апарати для дистилювання, фільтрування чи ректифікації (42912300-5 - Машини та апарати для фільтрування чи очищення води) (надалі – «Товар»).
Суб’єкт оскарження не має необхідності отримувати Сертифікату на відповідні системи виконання зобов’язань з поставки Товару (Систем зворотного осмосу) Замовнику. Підприємство, яке створене та зареєстроване у відповідному до вимог законодавства порядку, яке має профільну діяльність згідно основного КВЕД: 28.29 Виробництво інших машин і устатковання загального призначення, н.в.і.у., - НЕ МАЄ законодавчої необхідності проходження додаткових акредитацій, курсів, навчань та отримання додаткових документів з покращення діяльності підприємства.
Предметом відповідної процедури закупівлі є Товар, 4 з 5 позицій якого Суб’єкт оскарження планує виробити згідно власної технічної документації та поставити Замовнику, а конкретно насосну станцію - придбати у виробника/його представника та поставити Замовнику.
Вимога Замовника надати у складі Пропозиції вищезазначені документи (сертифікати) обмежує нашу участь в тендері.
У ч. 5 статті 23 Закону України “Про публічні закупівлі” визначає, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик ТОВАРУ, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром за відповідною процедурою закупівлі є - Системи зворотного осмосу, а не послуги з систем менеджменту на підприємстві учасника.
Отже, Замовник має право вимагати лише наявність документів, що підтверджують якість пропонованого товару, а не системи провадження управління якістю.
Фактично Замовником з незрозумілих причин без жодного обґрунтування вимагається документ, який не має жодного відношення до предмету закупівлі (ТОВАРУ) і Суб’єкт оскарження позбавлений будь-якої можливості виконати дану дискримінаційну вимогу, оскільки не має відповідних документів.
На виконання ст. 23 Закону щодо підтвердження того, що пропоновані учасниками товари за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації, Суб’єкт оскарження може надати паспорти якості, оскільки саме такі документи підтверджують відповідність вимогам технічного завдання згідно додатку 2 до ТД,
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація:
“Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона “не має об’єктивного і розумного виправдання”, тобто якщо вона не переслідує “законної мети” або відсутня “розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети”.
Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.
Встановленням вимоги стосовно подання сертифікатів Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають таких сертифікатів, в тому числі Скаржника, і до того ж не зобов’язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Аналогічну правову позицію викладено у рішенні АМКУ № 5194-р/пк-пз від 02.04.2025(додається).
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ПП “НЕРЕКС” реально претендує на укладення договору з Замовником, крім того є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується інформацією у системі Прозоро.
Таким чином, окремі умови Тендерної документації не відповідають вимогам законодавства з питань здійснення публічних закупівель і призводять до обмеження конкуренції та дискримінації учасників потенційних учасників, які мають бажання та можливість прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі.
У зв’язку з викладеним, просимо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги п. 8 Додатку 2 до тендерної документації.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю ID UA-2025-11-11-011284-a “Система зворотного осмосу”.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації на закупівлю ID UA-2025-11-11-011284-a “Система зворотного осмосу”.
Згідно п. 8 Додатку 2 до тендерної документації, на підтвердження відповідності вимогам Замовника Учасник у складі пропозиції повинен надати:
1) На шафи керування (Управління) - комплектні пристрої в оболонці для електрообладнання:
- Технічні умови, згідно яких вироблені шафи керування (управління).
2) На установку абсорбційної очистки SK CF 1252
- Технічні умови, згідно яких вироблена установка адсорбційної очистки.
3) На станцію дозування:
- Технічні умови, згідно яких вироблена станція дозування;
5) На установку зворотного осмосу SK/RO-002-CW-PW-0.5
- Технічні умови, згідно яких вироблена установка адсорбційної фільтрації.
Вважаємо вимогу замовника надати технічні умови (ТУ) на товар у відкритих торгах з особливостями дискримінаційною з таких причин:
1. Порушення принципу недискримінації
Згідно зі ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога надати ТУ фактично створює бар’єр для:
? Імпортерів та дистриб’юторів, які не є виробниками і не мають права розробляти ТУ.
? Малих підприємств, що працюють за стандартами (ДСТУ, ISO) і не розробляють власні ТУ.
? Це суперечить принципу рівного доступу до участі у закупівлях.
2. ТУ не є обов’язковим документом для всіх товарів
В Україні технічні умови розробляються лише за бажанням виробника, якщо продукція не охоплена національними чи міжнародними стандартами. Багато товарів постачаються за ДСТУ, EN, ISO, а не за ТУ. Вимога надати ТУ:
? Не передбачена законодавством як обов’язкова для підтвердження якості.
? Призводить до необґрунтованого обмеження кола учасників, адже продукція може бути сертифікована за іншими нормативами.
3. Альтернативні документи вже забезпечують підтвердження якості
Замовник має право вимагати документи, що підтверджують якість, але вимога надати ТУ не є пропорційною меті закупівлі. Є менш ризикові способи підтвердження характеристик, які не розкривають комерційної таємниці.
Закон дозволяє підтверджувати відповідність товару через:
? Сертифікати відповідності (ДСТУ).
? Паспорти якості, декларації виробника.
Вимога саме ТУ не має додаткової юридичної цінності, але створює бар’єр для учасників, які працюють за міжнародними стандартами.
Ні Закон «Про публічні закупівлі», ні Особливості, ні технічні регламенти не передбачають обов’язку надавати ТУ для підтвердження відповідності товару. Достатньо:
Вимога надати ТУ виходить за межі законодавчих вимог і створює ризик розголошення комерційної таємниці.
4. Вимога надати ТУ порушує право виробника на комерційну таємницю
Технічні умови включають технологічні процеси виробництва та внутрішні стандарти контролю якості, специфічні формули, рецептури, методи випробувань.
Ці дані є елементами комерційної таємниці відповідно до ст. 505 Цивільного кодексу України та Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції». Розкриття таких відомостей третім особам (у тому числі конкурентам через систему Prozorro) може завдати шкоди виробнику.
Згідно ст. 505 Цивільного кодексу України: “Комерційною таємницею є інформація, яка є секретною в тому розумінні, що вона в цілому чи в певній формі та сукупності її складових є невідомою та не є легкодоступною для осіб, які звичайно мають справу з видом інформації, до якого вона належить, у зв'язку з цим має комерційну цінність та була предметом адекватних існуючим обставинам заходів щодо збереження її секретності, вжитих особою, яка законно контролює цю інформацію(текст додається).
Згідно статті 16 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції»: “Неправомірним збиранням комерційної таємниці вважається добування протиправним способом відомостей, що відповідно до законодавства України становлять комерційну таємницю, якщо це завдало чи могло завдати шкоди суб'єкту господарювання”(текст додається).
Оскільки законом не передбачено необхідності розголошення комерційної таємниці, то зазначення такої вимоги у складі тендерної документації ми вважаємо неправомірним збиранням комерційної таємниці, адже усі документи тендерної пропозиції стають доступними для перегляду іншими учасниками та широкого кола осіб, а це означає втрату контролю над конфіденційною інформацією та можливість використання конкурентами для копіювання технологій або розробки аналогів.
Таким чином, вимога про надання у складі тендерної пропозиції технічних умов суперечить принципам недискримінації, відкритості та добросовісної конкуренції, закріпленим у ст. 5 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»(текст додається).
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ПП “НЕРЕКС” реально претендує на укладення договору з Замовником, крім того є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується інформацією у системі Прозоро.
Таким чином, окремі умови Тендерної документації не відповідають вимогам законодавства з питань здійснення публічних закупівель і призводять до обмеження конкуренції та дискримінації учасників потенційних учасників, які мають бажання та можливість прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі.
У зв’язку з викладеним, просимо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги п. 8 Додатку 2 до тендерної документації.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю ID UA-2025-11-11-011284-a “Система зворотного осмосу”.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації на закупівлю ID UA-2025-11-11-011284-a “Система зворотного осмосу”.
Додатком 2 до тендерної пропозиції передбачено підтвердження технічних та якісних характеристик кожного з 5 товарів окремо.
Водночас, згідно нашої технічної документації шафи керування (Управління) - комплектні пристрої в оболонці для електрообладнання є складовою установки зворотного осмосу. Таким чином, ми можемо подати підтверджуючі документи на весь комплект установки зворотного осмосу, без виділення такої окремої складової як шафа керування (Управління). Проте умовами тендерної документації не передбачено можливості надання альтернативного підтвердження товару технічним та якісним вимогам. Таким чином, виконати вказану вимогу можуть лише виробники обладнання, технічні характеристики якого визначені у тендерній документації.
Згідно ч. 6 ст. 23 Закону, якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Водночас, згідно вимог додатку 2 до ТД, у разі надання товару-еквіваленту – надати порівняльну довідку в довільній формі. Проте, в даному випадку йдеться про подання аналогічного товару, який не буде виділено як окремий товар-еквівалент, а складова системи зворотного осмосу, відповідно така умова обмежує нашу участь в закупівлі та потребує внесення змін до тендерної документації.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ПП “НЕРЕКС” реально претендує на укладення договору з Замовником, крім того є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується інформацією у системі Прозоро.
Таким чином, окремі умови Тендерної документації не відповідають вимогам законодавства з питань здійснення публічних закупівель і призводять до обмеження конкуренції та дискримінації учасників потенційних учасників, які мають бажання та можливість прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі.
У зв’язку з викладеним, просимо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги п. 8 Додатку 2 до тендерної документації.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю ID UA-2025-11-11-011284-a “Система зворотного осмосу”.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації на закупівлю ID UA-2025-11-11-011284-a “Система зворотного осмосу”.
Автор:
31875023, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НЕРЕКС"
04071, Україна, Київська область, Київ, 04071, м.Київ, ВУЛИЦЯ НАБЕРЕЖНО-ЛУГОВА, будинок 8