Звернення:
За тендером : Спортивний інвентар
Тема:
Декларація, сертифікати, звіти, висновки
Зміст:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації зазначено, що товар повинен відповідати вимогам законодавства України (ЗУ «Про загальну безпечність нехарчової продукції», наказ МОЗ № 2205, стандарти, технічні регламенти тощо), і що така відповідність має підтверджуватися декларацією, звітом, висновком, свідоцтвом, сертифікатом або будь-яким іншим документом, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
У зв’язку з цим просимо надати роз’яснення:
Чи повинен Учасник надати один із перелічених документів на вибір (за наявності), чи Замовник вимагає надання всіх перелічених документів одночасно?
Для даного виду продукції законодавством України не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів, висновків чи інших дозвільних документів, а оцінка відповідності може не застосовуватися.
Просимо уточнити:
– чи є законною вимога про обов’язкове надання документів, які не видаються для цього типу продукції?
– чи буде пропозиція Учасника відхилена, якщо такі документи об’єктивно не існують та не передбачені технічними регламентами?
Дата оприлюднення звернення:
14.11.2025 18:27
Шановний учаснику!
У Додатку № 3 до тендерної документації зазначено, що товар повинен відповідати показникам якості, які встановлюються законодавством України (ЗУ «Про загальну безпечність нехарчової продукції» від 2 грудня 2010 року, наказ МОЗ № 2205 від 25.09.2020 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти») та діючим стандартам, технічним регламентам, технічним умовам до даного виду товару, що підтверджується декларацією (в тому числі декларація про відповідність), звітом, висновком, свідоцтвом, сертифікатом (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-яким іншим документом, що підтверджує виконання заданих вимог, якість товару та дійсний на території України, який стосуються об’єкта оцінки відповідності, що виданий відповідними органами (копії додаються при постачанні) у відповідності з ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15 січ. 2015?р.
Відповідно до ст. 4 ЗУ «Про загальну безпечність нехарчової продукції» від 2 грудня 2010 року виробники зобов'язані вводити в обіг лише безпечну продукцію.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст.5 ЗУ «Про загальну безпечність нехарчової продукції» від 2 грудня 2010 року продукція вважається безпечною, якщо вона відповідає вимогам щодо забезпечення безпечності продукції, встановленим законодавством. У разі відсутності вимог щодо забезпечення безпечності продукції, визначених частиною першою цієї статті, відповідна продукція вважається безпечною, якщо орган державного ринкового нагляду не доведе, що така продукція є небезпечною.
Згідно з п.2 наказу МОЗ №2205 від 25.09.2020 року у закладі освіти дозволяється використовувати матеріали, обладнання, устаткування, засоби, інвентар, витратні матеріали тощо, що відповідають вимогам Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції», відповідних технічних регламентів та санітарного законодавства.
У відповідності з п.10 наказу МОЗ №2205 від 25.09.2020 року обладнання, устаткування, технічні засоби навчання (далі - ТЗН), навчально-методичні матеріали, які використовуються в освітньому процесі, повинні бути безпечними для здоров’я дітей.
У Додатку №3 до тендерної документації зазначено, що товар повинен відповідати діючим стандартам, технічним регламентам, технічним умовам до даного виду товару, тобто мається на увазі, що такий товар має відповідати усім чинним технічним регламентам, технічним умовам та стандартам, за умови і виключно якщо вони безпосередньо застосовуються до нього згідно закону.
З цього слідує, що відповідне документальне підтвердження у виді декларації (в тому числі декларації про відповідність), звіту, висновку, свідоцтва, сертифіката (у тому числі сертифіката відповідності) або будь-якого іншого документа, що підтверджує виконання заданих вимог, якість товару та дійсний на території України, який стосуються об’єкта оцінки відповідності, що виданий відповідними органами (копії додаються при постачанні) у відповідності з ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15 січ. 2015?р., надається виключно у разі, якщо відповідний технічний регламент, стандарт поширює свою дію на відповідний товар.
П.9 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачено, що документ про відповідність – це декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Поняття «документ про відповідність» та «декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності», співвідносяться як родове та видове поняття.
Тобто законодавець вважає, що поняття декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) тощо є тотожними - як документ про відповідність за умови, що вони підтверджують виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Отже, за наявності такої необхідності достатньо надання лише одного з документів, перелік яких міститься у п.9 ч.1 ст.1 ЗУ.
Згідно ч.11 ст.26 ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Відповідно до п.44 постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Посилання на відповідні норми міститься у розділах 3, 5 тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
17.11.2025 11:05