Звернення:
За тендером : Медичні матеріали: вироби медичного призначення (8 найменувань)
Тема:
Внесення змін
Зміст:
Вітаємо,
Ми є дочірнім підприємством одного із провідних світових постачальників та виробників виробів медичного призначення та обладнання. Ми займаємо провідні позиції в поставках медичного обладнання, витратних матеріалів, анестетиків, клінічного харчування, хірургічних інструментів, шовного матеріалу, штучних суглобів, тощо для українських лікувальних установ ті інших закладів. Компанія представлена майже у всіх регіонах країни та успішно бере участь в публічних закупівлях, оголошених замовниками по всій території України.
Ознайомившись з тендерною документацією по даній закупівлі, ми виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії.
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі.
Слід зазначити, що, враховуючи саме Медико-технічні вимоги до медичних виробів (за позиціями №1-8), ВІДСУТНІ ЩОНАЙМЕНШЕ ДВА ВИРОБНИКИ, МЕДИЧНІ ВИРОБИ ЯКИХ ВІДПОВІДАЮТЬ УСІМ В СУКУПНОСТІ ВИМОГАМ ДОДАТКУ 3 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ. В одному лоті Замовник об'єднав різні види медичних виробів.
Зазначені медичні вироби мають різне функціональне призначення, технічні характеристики, технології виробництва та умови застосування. На ринку України немає виробників або постачальників, які б самостійно виробляли усі вказані позиції.
Звертаємо особливу увагу на те, що безпосередньо потенційний учасник/виробник повинен запропонувати медичні вироби одразу за всіма позиціями №1-8 , які повинні відповідати всім сукупним вимогам Додатку 3 до Тендерної документації Технічне завдання.
Такі дії є прямим порушенням статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка закріплює принципи добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та забезпечення максимальної економії бюджетних коштів.
Згідно Додатку 3 до Тендерної документації *Будь-яке посилання в тендерній документації на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва мається на увазі «або еквівалент».
Однак по вказаних номенклатурних позиціях 7-8 неможливо запропонувати еквівалент, оскільки ч.2 ст. 158 Митного кодексу України визначає, що під еквівалентними товарами розуміються українські та іноземні товари, які є ідентичними за описовими, кількісними та технічними характеристиками іноземним товарам, які вони замінюють, ввезеним для операцій з переробки на митну територію України.
Еквівалент — це щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне; те, що повністю відповідає чому-небудь, може його замінювати або виражати (книжн.); товар, який виражає вартість інших товарів і на який вони обмінюються (Словник української мови: в 11 томах. — Том 2, 1971. — Стор. 455)
ТОБТО ЕКВІВАЛЕНТОМ Є ТОВАР З ІДЕНТИЧНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ.
На сьогоднішній день на ринку немає інших номенклатурних позицій які б були доступними для поставки одним виробником/постачальником та мали ідентичні характеристики, тобто відповідали поняттю еквівалент.
Відповідно до пункту 3 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 р. № 708, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 р. за № 500/34783 (далі – Наказ), предмет закупівлі визначається саме за показником четвертої цифри класифікатора.
Згідно з пунктом 5 Наказу передбачено, що ЗАМОВНИК МОЖЕ ВИЗНАЧИТИ ОКРЕМІ ЧАСТИНИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (ЛОТИ) ЗА ПОКАЗНИКАМИ ЧЕТВЕРТОЇ-ВОСЬМОЇ ЦИФР ЄДИНОГО ЗАКУПІВЕЛЬНОГО СЛОВНИКА, обсягом, НОМЕНКЛАТУРОЮ, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Крім того повідомляємо що таке розділення предмету закупівлі на лоти не потребує внесення змін до річного плану закупівлі, відтак його технічно можливо реалізувати на будь якому електронному майданчику, на якому б не працював замовник.
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ/представники виробників, які можуть запропонувати медичні вироби саме з таким СУКУПНИМ переліком) позбавляє нас, як потенційного учасника можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням наших прав як учасника.
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону 922 передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону 922, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Орган оскарження у своїй практиці неодноразово зазначав, що об'єднання різнотипних медичних виробів в одному лоті без належного поділу на частини (лоти) призводить до дискримінації виробників та постачальників, які спеціалізуються лише на окремих видах медичних виробів, та обмежує конкуренцію.
На підтвердження надаємо лише частину з великої кількості рішень Антимонопольного комітету України, згідно яких в подібних випадках замовника було зобов’язано внести зміни та розділити закупівлю на лоти:
РІШЕННЯ АМКУ
№ 11705-р/пк-пз від 31.07.2023 р.
№4969-р/пк-пз від 18.04.2023
№ 4200-р/пк-пз від 04.04.2023
Відтак просимо внести зміни до тендерної документації та оголошення, а саме внести зміни до медико-технічних вимог предмету закупівлі до позицій 5, 6, та 8 і розділити на лоти даний предмет закупівлі наступним чином:
Лот №1 позиції 1-6 та 8 Додатку 3 до Тендерної документації Технічне завдання:
Голка 21 G x 4", 0.80 x 100 мм з ізоляцією для провідникової анестезії;
Голка 21 G x 2", 0.80 x 50 мм з ізоляцією для провідникової анестезії;
Набір катетерів для подовженої блокади периферичного нерва, 18 G х 50 MM;
Набір катетерів для подовженої блокади периферичного нерва, 18 G х100 MM;
Лінійний зшиваючо-ріжучий апарат з картриджем, одноразового використання, стерильний, параметр «довжина робочої частини (довжина шва) 75 мм та висота відкритої скоби 3,85 мм» замінити на «довжина робочої частини (довжина шва) в межах 75-85 мм та висота відкритої скоби в межах 3,8-3,9 мм»;
Картридж для лінійного зшиваючо-ріжучого апарату, одноразового використання, стерильний, параметр «довжина робочої частини (довжина шва) 75 мм та висота відкритої скоби 3,85 мм» замінити на «довжина робочої частини (довжина шва) в межах 75-85 мм та висота відкритої скоби в межах 3,8-3,9 мм»;
Матеріал гемостатичний, плетений, що розсмоктується (окислена регенерована целюлоза), розмір 10,2 х 20,3 см, бактерицидний, параметр «матеріал - стерильний гемостатичний плетений матеріал, що розсмоктується, на основі окисленої регенерованої целюлози» замінити на «стерильний гемостатичний плетений матеріал, що розсмоктується, на основі окисленої целюлози» і «розмір 10,2 х 20,3 см» замінити на «розмір 10±0,5см х 20±0,5см»
Лот №2 позиція 7 Додатку 3 до Тендерної документації Технічне завдання: Світловод радіальний.
Також повідомляємо про те, що для захисту наших прав та принципів здійснення публічних закупівель нами готується відповідна скарга до Антимонопольного комітету України, на випадок того, якщо замовником не буде усунуто наявне порушення принципів здійснення публічних закупівель у спосіб розділення даної закупівлі на лоти, згідно вище зазначеної інформації.
З повагою,
Дата оприлюднення звернення:
13.11.2025 20:23
Замовником розглянуто Ваше звернення щодо внесення змін до тендерної документації.
Повідомляємо, що відповідно до частини 3 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник розглядає звернення (вимогу) та надає відповідь протягом трьох робочих днів з дня його подання.
Разом з тим інформуємо, що Вами подано скаргу до органу оскарження. Відповідно до частини 10 статті 18 Закону, подання скарги призводить до автоматичного зупинення процедури закупівлі в частині, що оскаржується, до моменту ухвалення рішення Антимонопольним комітетом України.
Питання, порушені у Вашому зверненні, на даний час передані на розгляд АМКУ. Замовник діятиме відповідно до рішення органу оскарження після його ухвалення.
До надходження рішення АМКУ внесення змін до тендерної документації або прийняття інших рішень щодо предмета оскарження є неможливим.
Дата оприлюднення відповіді:
15.11.2025 13:18