Звернення:
За тендером : Послуги з супроводу прикладних програмних продуктів та підтримки користувачів програмних продуктів
Тема:
Умови
Зміст:
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”, замовник не може вимагати документів, подання яких не передбачено законодавством для відповідного учасника.
ТОВ як юридична особа підтверджує свою правосуб’єктність через виписку (витяг) з ЄДР, а не через паспорт чи ІПН фізичних осіб.
Практика Антимонопольного комітету (АМКУ)
АМКУ неодноразово визнавав вимогу про подання паспорта та ІПН керівника або засновника дискримінаційною, оскільки:
юридична особа має самостійний статус (ст. 91 ЦК України);
документи фізичних осіб (керівника, власника) не є обов’язковими для участі у закупівлі від імені ТОВ.
Просимо уточнити у документації, що подання паспорту та ідентифікаційного коду стосується лише ФОП.
Дата оприлюднення звернення:
11.11.2025 15:03
Відповідно до п. 2 Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», (надалі – Постанова), замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів;
Відповідно до частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно пункту 1 розділу 3 Тендерної документації, тендерна пропозиція подається шляхом завантаження необхідних сканованих документів та/або електронних документів з інформацією та документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів, засвідчення копій документів тендерної пропозиції та договору про закупівлю за результатами процедури закупівлі.
Згідно статті 92 Цивільного кодексу України, юридична особа набуває прав та обов’язків, і здійснює їх через свої органи та учасників (зокрема і директора чи іншої особи здійснює керівництво юридичною особою).
Таким чином вимога, про надання документів, що посвідчують особу, дає змогу встановити приналежність учасників (в тому числі і учасників товариства, кінцевих бенефіціарних власників та осіб які здійснюють керівництво юридичною особою) до країн, визначених у пункті 2 Постанови, та повністю відповідає чинному законодавству України, не створюючи дискримінації серед учасників.
Дата оприлюднення відповіді:
11.11.2025 15:55