Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 15 грудня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації? про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі ? Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 зі змінами (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції учасника, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до умов договору, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відокремленого структурного підрозділу «Харківський торговельно-економічний фаховий коледж Державного торговельно-економічного університету», (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи № 95 від 10.11.2025, зміни до тендерної документації, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГУД ВІН ХХІ" (далі – ТОВ "ГУД ВІН ХХІ", Учасник, Переможець), протокол розкриття тендерних пропозицій від 19.11.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення переможця від 19.11.2025 №101, повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 19.11.2025 року, Договір № 271 від 27.11.2025 року (далі — Договір), додаткову угоду до Договору від 01.12.2025, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 08.12.2025 року (далі – Пояснення).
1. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Поряд з цим, відповідно до частини першої статті 41 Закону, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
При цьому, Замовником Договір, всі додатки до нього, в тому числі і інформацію про ціни на матеріальні ресурси (відомість ресурсів), оприлюднено в електронній системі закупівель виключно у форматі PDF.
Тобто, Замовником не оприлюднено у машинозчитувальному форматі договір, всі додатки до нього, з інформацією про ціни на матеріальні ресурси, протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Також, відповідно до даних, наведених в відомості ресурсів, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси, до Договірної ціни, яка є додатком до укладеного договору, відсутня обов’язкова інформація, а саме: країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Отже, Замовником недотримано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 та частини першої статті 41 Закону.
2. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ТОВ ТОВ "ГУД ВІН ХХІ" встановлено наступне.
2.1. Відповідно до пункту 2.6 Додатку 1 «Перелік документів учасника» (далі — Додаток 1) тендерної документації, для підтвердження відповідності умовам технічної специфікації, Учасникам потрібно надати відомість ресурсів, та у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси (Відомість ресурсів), обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
При цьому, у відомості ресурсів, наданої у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГУД ВІН ХХІ» відсутня країна походження товару.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 04.12.2025 щодо надання інформації та пояснень, прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
На вищезазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 08.12.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: «У складі тендерної пропозиції від ТОВ «ГУД ВІН ХХІ» було надано сертифікати відповідності на вироби із зазначенням виробників та відповідно країни їх походження (https://surl.lt/usjohg). Укладено додаткову угоду від 01.12.2025 року до договору № 271 від 27.11.2025 року із зазначенням у відомості ресурсів країни-походження товару щодо кожної номенклатурної позиції у відповідності абз. 4 ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Додається.».
Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації, оскільки у складі тендерної пропозиції від ТОВ «ГУД ВІН ХХІ» було надано сертифікати відповідності із зазначенням виробників та відповідно країни їх походження (на виконання пункту 5 Додатку 1.1 «Технічна специфікація до предмету закупівлі» до тендернгї документації) на виріб, профіль ПВХ, склопакети та фурнітуру.
Отже, на інші матеріальні ресурси, які зазначені в відомості ресурсів наданої у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГУД ВІН ХХІ» відсутня інформація про країну походження товарів.
Таким чином, Замовник на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію Учасника ТОВ «ГУД ВІН ХХІ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а проколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір.
2.2 Відповідно пункту 2.6 Додатку 1 тендерної документації, Учасник у складі пропозиції повинен надати довідку у довільній формі з розрахунком середньомісячної заробітної плати, запропонованої Учасником у вартості тендерної пропозиції.
Розрахунок має бути виконано у відповідності з вимогами Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, затвердженому наказом Мінрегіонбуду № 281 від 20.10.2016 року (із змінами) та рекомендаціями Мінрегіонбуду.
При цьому, у складі тендерної пропозиції присутній гарантійний лист, що розрахунок буде надано у разі визнання ТОВ «ГУД ВІН ХХІ» переможцем, що не відповідає умовам тендерної документації.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 04.12.2025 щодо надання інформації та пояснень, прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
На вищезазначений запити Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 08.12.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: «Під час етапу «Визначення переможця» на вимогу ВСП «ХТЕФК ДТЕУ» учасником аукціону ТОВ «ГУД ВІН ХХІ» було надано довідку з розрахунком середньомісячної заробітної плати. Додається».
Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації, оскільки у складі тендерної пропозиції від ТОВ «ГУД ВІН ХХІ» відсутня довідка у довільній формі з розрахунком середньомісячної заробітної плати, запропонованої Учасником у вартості тендерної пропозиції.
Таким чином, Замовник на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію Учасника ТОВ «ГУД ВІН ХХІ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а проколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір.
2.3 Відповідно до умов п. 8.1. Додатку 1 тендерної документації, учасник надає Інформацію (довідка, складена учасником в довільній формі), яка містить загальні відомості про учасника: повне найменування; місцезнаходження (адреса: юридична та фактична, телефон, факс, e-mail); керівництво (посада, прізвище, ім’я, по-батькові, телефон для контактів); код ЄДРПОУ або ідентифікаційний номер – для фізичних осіб-підприємців; основний(-і) вид(-и) господарської діяльності; банківські реквізити (номер розрахункового рахунку за стандартом IBAN, назва обслуговуючого банку, МФО банку).
При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГУД ВІН ХХІ» в наданій Інформаційній довідці про учасника відсутня така інформація, як фактична адреса, факс, телефон для контактів керівника, основний(-і) вид(-и) господарської діяльності.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 04.12.2025 щодо надання інформації та пояснень, прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
На вищезазначений запити Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 08.12.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: «У складі тендерної пропозиції від ТОВ «ГУД ВІН ХХІ» було надано копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань де зазначена інформація щодо фактичної адреси, факсу, телефону та основний (-і) вид (-и) господарської діяльності (https://surl.lt/usjohg)».
Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт невідповідності тендерної пропозиції Учасника умовам умовам п. 8.1. Додатку 1 тендерної документації, оскільки Замовником самостійно визначено вимогу щодо надання довідки в довільній формі із зазначенням, окрім іншого, фактичної адреси, факсу, телефону для контактів керівника, основних видів господарської діяльності.
Таким чином, Замовник не виявив вищезазначені невідповідності у поданих учасником документах в цій частині та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість Учаснику ТОВ «ГУД ВІН ХХІ» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
3. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині дотримання вимог Постанови №710 встановлено наступне.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 №631 і від 11 жовтня 2016 р. №710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 року головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Відповідно до наявного в електронній системі закупівель річного плану UA-P-2025-11-10-009105-a джерелом фінансування закупівлі є кошти Державного бюджету України, а також згідно Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
Під час проведення моніторингу, 04.12.2024 Замовнику було надано запит про надання пояснення (інформації) щодо оприлюднення на сторінці власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень та очікуваної вартості предмета закупівлі та надання посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
На вищезазначений запити Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 08.12.2025 оприлюднив інформацію наступного змісту: «Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 27.06.2025 року № 1/13606-25 «Щодо оголошення про проведення конкурсу на отримання бюджетних коштів за КПКВК 2201260» ВСП «ХТЕФК ДТЕУ» на google-диску (https://surl.li/rwaumc) було розміщено повний пакет документів для участі у конкурсі, в тому числі проєктно-кошторисна документація для здійснення невідкладних аварійно-відбудовних та ремонтних робіт».
Отже, Замовник, який є розпорядником бюджетних коштів, на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення, саме, на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель.