Звернення:
За тендером : Фрукти різні свіжі
Тема:
ДИСКРИМІНАЦІЯ
Зміст:
Шановний замовник!
Просимо усунути дискримінаційні вимоги в ОГОЛОШЕННІ ПРО ПРОВЕДЕННЯ СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ до тендеру UA-2025-11-10-001106-a, а саме в Додатку №1 до оголошення про проведення прощеної закупівлі, висунута дискримінаційна вимога щодо надання: «Сканований оригінал в кольоровому вигляді, експлуатаційного дозволу чи рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (вказаних учасником у пропозиції)відповідно вимог Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 № 39 «Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам», на Учасника та перевізника».
Якщо Учасник має всі потужності для здійснення постачання товару (в даному випадку предмету закупівлі), для чого даний документ ще і на перевізника? Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаю, що Замовник застосував незаконний підхід до процедури встановлення вимог тендерної документації і тим самим порушив принципи «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель» і «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», що передбачені у статті 5 Закону і порушив вимоги Закону.
В п. 10. Додатку №1 до оголошення про проведення прощеної закупівлі, Ви вимагаєте: «Сканований оригінал атестату про контроль нормованих характеристик випробувального обладнання та сканований оригінал протоколу до цього атестату, видані не раніше травня 2025 року:
- на фургон рефрижератор;
- на кліматичну камеру для зберігання харчових продуктів, яка знаходиться за адресою, визначеною учасником, як складське приміщення для зберігання харчових продуктів».
Згідно чинного законодавства, періодичність атестації, що включає контроль нормованих характеристик обладнання, зазвичай становить не рідше ніж раз на п'ять років, але може встановлюватися колективним договором або наказом керівника. Для випробувального обладнання періодичність може бути частішою, зазвичай не рідше ніж раз на рік. Таким чином ви обмежуєте коло потенційних учасників для участі у закупівлі.
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаю, що Замовник застосував незаконний підхід до процедури встановлення вимог тендерної документації і тим самим порушив принципи «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель» і «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», що передбачені у статті 5 Закону і порушив вимоги Закону.
Дата оприлюднення звернення:
13.11.2025 15:27
Шановний Учаснику! На ваше звернення повідомляємо наступне. Згідно з ч.3 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначаються, зокрема, інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Крім цього, в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.
Згідно з п.2 Додатку №1 до оголошення про проведення прощеної учасник повинен надати сканований оригінал в кольоровому вигляді, експлуатаційного дозволу чи рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (вказаних учасником у пропозиції)відповідно вимог Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 № 39 «Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам», на Учасника та перевізника.
Дана вимога є законна та обґрунтована, оскільки, транспортні засоби, які використовуються для доставки предмету закупівлі - є потужністю у розумінні Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та потребують реєстрації відповідними органами.
Відповідно до п. 10 Додатку №1 до оголошення про проведення прощеної учасник повинен надати сканований оригінал атестату про контроль нормованих характеристик випробувального обладнання та сканований оригінал протоколу до цього атестату, видані не раніше травня 2025 року: на фургон рефрижератор; на кліматичну камеру для зберігання харчових продуктів, яка знаходиться за адресою, визначеною учасником, як складське приміщення для зберігання харчових продуктів.
Вищезазначена вимога не суперечить нормам діючого законодавства України, адже, від правильного зберігання та транспортування харчових продуктів залежить якість продукції при отриманні кінцевим споживачем.
Запитувач не довів та не підтвердив необхідність внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а також не підтвердив неможливість виконання вказаних умов та не довів, яким чином наведені вище умови порушують права та законні інтереси запитувача, пов’язані з участю у закупівлі. На підставі вищезазначеного, вимога Учасника не задоволена.
Дата оприлюднення відповіді:
14.11.2025 12:11