Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 – 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму (Платформа екстракорпоральної серцево-легеневої підтримки з можливістю забезпечити дихальну і серцеву підтримку та комплект витратних матеріалів)
Тема:
Щодо видалення вимоги відкриття ПОСТАЧАЛЬНИКОМ рахунку в органах Державної казначейської служби України
Зміст:
Вітаємо. Відповідно до проекту договору, а саме р. 3.3.1 Розрахунок здійснюється в безготівковій формі на умовах 100 % (сто відсоткової) попередньої оплати, шляхом перерахування ЗАМОВНИКОМ коштів на небюджетний рахунок, відкритий ПОСТАЧАЛЬНИКОМ в органах Державної казначейської служби України. Ми, як учасник закупівлі, просимо видалити неправомірну вимогу щодо розрахунків ( у разі заключення договору) саме на небюджетний рахунок, відкритий ПОСТАЧАЛЬНИКОМ в органах Державної казначейської служби України. Ми, як і більшість учасників, які приймають участь у закупівлях, оголошених ДП "МЗУ" та перемагають, у зв'язку з оплатою лише на небюджетний рахунок, стикаємось з дискримінацією та обмеженням використовувати кошти, лише для здійснення оплат, необхідних для виконання Договору (придбання і постачання необхідних матеріалів, виробів, сплату податків, зборів тощо). Ми - як більшість представників бізнесу, працюємо по пост оплаті (відтермінуванню платежу). У Вас у договорі такої опції не передбачено.
1. Якою нормою Закону України Ви керуєтеся, коли вимагаєте у проекті договору та у ТД : у разі заключення договору мати відкритий ПОСТАЧАЛЬНИКОМ в органах Державної казначейської служби України небюджетний рахунок, адже це дискримінація Бізнесу. 2. Чому не передбачено у договорі:- можливості оплати на небюджетний рахунок (аванс) ТА/ АБО на на рахунок в банку (відтермінування платежу)? Просимо внести зміни та видалити дискримінаційну вимогу щодо наявності відкритого ПОСТАЧАЛЬНИКОМ в органах Державної казначейської служби України небюджетного рахунку та оплати на нього (аванс), та замінити на наявність відкритого ПОСТАЧАЛЬНИКОМ в будь-якому банку рахунку та оплати на нього (постоплата),
Дата оприлюднення звернення:
11.11.2025 10:21
Дякуємо за Вашу зацікавленість у закупівельних процедурах ДП "Медзакупівлі України".
Питання попередньої оплати регулюється Постановою Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 “Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти” (далі - Постанова).
Пунктом 1 Постанови, розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти можуть передбачати попередню оплату в разі закупівлі товарів, робіт і послуг за капітальними видатками - на строк не більше 12 місяців.
Абзацом 1 пункту 2 Постанови, попередня оплата розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів за капітальними видатками та державними контрактами здійснюється шляхом спрямування бюджетних коштів виконавцям робіт, постачальникам товарів і надавачам послуг (крім нерезидентів) на небюджетні рахунки, відкриті на їх ім’я в органах Державної казначейської служби у встановленому законодавством порядку, з подальшим використанням зазначених коштів виконавцями робіт, постачальниками товарів і надавачами послуг виключно з таких рахунків на цілі, визначені договорами про закупівлю товарів, робіт і послуг, з наданням підтвердних документів органам Державної казначейської служби для здійснення платежів.
Окрім того, згідно з Наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333 «Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету» капітальні видатки - це видатки, які спрямовуються на придбання основного капіталу (обладнання і предметів довгострокового користування), необоротних активів (у тому числі землі, нематеріальних активів тощо), на капітальні інвестиції, капітальний ремонт; на створення державних запасів і резервів; на придбання капітальних активів; невідплатні платежі, компенсацію втрат, пов'язаних з пошкодженням основного капіталу.
Таким чином, вимога щодо здійснення розрахунків на небюджетний рахунок, відкритий Постачальником в органах Державної казначейської служби України, є вимогою законодавства, а не дискримінаційною умовою Замовника.
Дата оприлюднення відповіді:
12.11.2025 12:58