Звернення:
За тендером : Трансформатор масляний двообмотковий
Тема:
ЕКОДИЗАІН
Зміст:
Просим внести зміни до тендерної документації та зазначити рівень екодизайну трансформатору
Дата оприлюднення звернення:
07.11.2025 18:37
Доброго дня, Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення. У відповідь на Ваше запитання по закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями відповідно коду ДК 021:2015 - 31170000-8 — Трансформатори (Трансформатор масляний двообмотковий) (ідентифікатор тендеру - UA-2025-11-07-013668-a) повідомляємо Вам наступне.
Замовником під час підготовки тендерної документації сформовано технічну специфікацію (технічні вимоги), яка наведена у Додатку 2 до тендерної документації. Специфікація розроблена відповідно до вимог статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, які підлягають закупівлі, зокрема їх технічних, функціональних та якісних показників. Характеристики товарів можуть включати опис конкретного технологічного процесу, технології виробництва, порядку постачання товару чи інших особливостей, необхідних для належного виконання умов договору.
Технічна специфікація може мати форму переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо чіткими та однозначними для правильного розуміння предмета закупівлі як замовником, так і потенційними учасниками процедури.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Таким чином, Замовник, формуючи технічну специфікацію, визначає усі необхідні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі своїх потреб, та не зобов’язаний складати її виключно у формі експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних. Це є правом, а не обов’язком Замовника.
Крім того звертаємо Вашу увагу, що відповідно до абзацу тридцять дев’ятого частини першої статті 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон про технічні регламенти), технічний регламент - нормативно-правовий акт, в якому визначено характеристики продукції або пов’язані з ними процеси та методи виробництва, включаючи відповідні адміністративні положення, додержання яких є обов’язковим. Він може також включати або виключно стосуватися вимог до термінології, позначень, пакування, маркування чи етикетування в тій мірі, в якій вони застосовуються до продукції, процесу або методу виробництва. Тобто технічні регламенти є обов’язковими до виконання суб’єктами господарювання.
Відповідно до частини першої статті 11 Закону про технічні регламенти, будь-яка продукція, що вводиться в обіг, надається на ринку або вводиться в експлуатацію (у тому числі виготовляється для власних потреб виробника), повинна відповідати вимогам усіх чинних технічних регламентів, які поширюються на таку продукцію, за винятком випадків, прямо визначених статтею 12 Закону про технічні регламенти або відповідними технічними регламентами.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 року № 152 затверджено Технічний регламент щодо вимог до екодизайну для малих, середніх та великих силових трансформаторів (далі – Технічний регламент щодо екодизайну).
Згідно з пунктом 1 зазначеного Технічного регламенту, його дія поширюється на трансформатори мінімальною номінальною потужністю 1 кВА, що використовуються у мережах передачі й розподілу електроенергії з частотою 50 Гц або у промислових цілях.
Таким чином, вимоги цього Технічного регламенту є обов’язковими для всіх виробників та постачальників трансформаторів, що перебувають в обігу на території України у Замовника немає обов’язку додатково встановлювати вимоги щодо екодизайну трансформаторів у межах технічних вимог до предмета закупівлі, оскільки їх дотримання вже є обов’язковим відповідно до законодавства.
Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до пункту 7 зазначеного Технічного регламенту, контроль відповідності трансформаторів вимогам екодизайну здійснюється під час проведення державного ринкового нагляду, який виконує Держпродспоживслужба.
Отже, у Замовника відсутній обов’язок проводити додаткову перевірку відповідності предмета закупівлі вимогам Технічного регламенту щодо екодизайну, оскільки ця функція покладена на уповноважені державні органи.
Дата оприлюднення відповіді:
10.11.2025 17:12