Обгрунтування використання процедури
Відповідно до п. 93 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII (далі – Закон), універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України. Згідно з абз. 62 ч. 1 ст. 1 вказаного Закону побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність). Фіксована ціна для побутових споживачів визначена в Додатку №3 до «Положення про покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії», яке затверджена постановою Кабінетом Міністрів України №483 від 05.06.2019 р. (з наступними змінами та доповненнями) та становить 4,32 (з ПДВ) за 1 кВт/год. Така ціна гарантується лише для побутових споживачів та є найменшою (з урахуванням тарифу на розподіл та передачу електричної енергії) на ринку електричною енергією, яка гарантується до застосування для об’єктів Замовника виключно на умовах універсальної послуги. Електрична енергія, яка закупляється для гуртожитку Рава-Руського професійного ліцею -закупляється виключно для потреб побутових споживачів (населення) що не включають професійну та/або господарську діяльність, та розраховується за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення побутових потреб населення. Таким чином для гарантування прав населення на отримання електричної енергії та дотримання вимог ЗУ «Про ринок електричної енергії» в частині порядку постачання електричної енергії побутовим споживачам, дану закупівлю необхідно провести на умовах універсальної послуги. Закупівля електричної енергії саме на умовах універсальної послуги повністю забезпечує дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: максимальну економію та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінацію учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Корупційні дії та зловживання пов‘язані із формуванням ціни на предмет закупівлі при постачанні електричної енергії на умовах універсальної послуги є неможливими, оскільки фіксована ціна затверджена постановою Кабінету Міністрів України. Відповідно до частини 3 статті 63 Закону постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу. Таким чином, фіксована ціна для побутових споживачів є державним регульованим тарифом. Окрім того, Рава-Руський професійний згідно Додаткової угоди від 17.12.2024 року про внесення змін до Договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії №0812300 від 01.01.2019 року протягом 2025 року Рава-Руський професійний ліцей закупляє електричну енергію (для навчально-господарських корпусів) на умовах універсальної послуги як малий непобутовий споживач. Відповідно до п. 42 ч. 1 ст. 1 Закону малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. Електроустановки Рава-Руського професійного ліцею приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. Отже, Рава-Руський професійний ліцей в розумінні Закону відноситься до малих непобутових споживачів та має право бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до ст. 63 Закону, а саме на умовах універсальної послуги. Закупівля електричної енергії саме на умовах універсальної послуги повністю забезпечує дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: максимальну економію та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінацію учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Корупційні дії та зловживання пов‘язані із формуванням ціни на предмет закупівлі при постачанні електричної енергії на умовах універсальної послуги є неможливими, оскільки всі складові ціни затверджуються уповноваженими державними органами. Відповідно до частини 3 статті 63 Закону постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу. «Методика розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг» затверджена Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 року № 1176 (з наступними змінами та доповненнями). «Порядок формування цін на універсальні послуги» затверджений Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 р. № 1177 (з наступними змінами та доповненнями). Таким чином, ціна на універсальну послугу є державним регульованим тарифом, всі складові якої підлягають державному регулюванню.Таким чином, тариф на універсальну послугу для малого непобутового споживача є державним регульованим тарифом, всі складові вартості електричної енергії, що поставляється за універсальною послугою підлягають державному регулюванню. У відповідності до норм пункту 13 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрований суб’єкт господарювання повинен до 1 січня 2019 року вжити заходів для відокремлення оператора системи розподілу від виробництва, передачі, постачання електричної енергії шляхом створення відповідних суб’єктів господарювання, та упродовж семи років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання. Відповідно до постанови НКРЕКП від 14.06.2018 р. № 429 ТОВ «Львівенергозбут» отримало ліцензію на постачання електричної енергії споживачу. ТОВ «Львівенергозбут» включене до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих не побутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території» №1268 від 26.10.2018 р. Відповідно до ч. 2 ст. 63 Закону у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Таке ж положення міститься і в п. 3.1.1. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», які затверджені постановою НКРЕКП №312 від 14.03.2018 р. (із змінами та доповненнями). ТОВ «Львівенергозбут», яке створене в результаті здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу, упродовж семи років (з 01 січня 2019 року до 31 грудня 2025 року) виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території – адміністративній території Львівської області. А відтак, відповідно до ст. 63 Закону та п. 3.1.1. цих Правил електричну енергію на умовах універсальної послуги на території Львівської області може бути надано лише одним суб’єктом господарювання – постачальником універсальних послуг, а саме ТОВ «Львівенергозбут». Отже ТОВ «Львівенергозбут» є єдиним постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії у Львівській області. Інша альтернатива отримати електричну енергію на умовах універсальної послуги на визначеній території відсутня. Таким чином на підставі абзацу 6 підпункту 5 пункту 13 Постанови № 1178 у Рава-Руського професійного ліцею виникає необхідність придбання електричної енергії (універсальної послуги) саме у ТОВ «ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ» шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу. Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, для забезпечення додаткової потреби Замовника у електричній енергії (універсальній послузі) на 2025 рік Замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави абзацу 6 підпункту 5 пункту 13: Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: укладення договору про закупівлю з постачальником “останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу; З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.