Підстава для використання процедури
Виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу
Обгрунтування використання процедури
Застосування процедури без використання електронної системи закупівель обумовлено з урахуванням нижчевикладеного.
Під час виконання експлуатаційних днопоглиблювальних робіт земснаряд «Інгульський» (IMO 9646912, прапор Україна) в районі буя № 6 МПК гирла «Бистре» отримав пошкодження корпусу внаслідок вибуху неустановленого пристрою та затонув, перекривши вказаний канал.
На підтвердження настання аварійної події із землесосом «Інгульський» державним підприємством «Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України» складено Акт позачергового огляду судна у зв’язку з пожежею/вибухом від 09.10.2025 №140-02892-25 (далі - Акт). В Акті зазначено, що відбувся вибух і виникла пробоїна в правому борту в районі мідель-шпангоута, судно отримало крен на правий борт, затонуло та лягло на ґрунт на глибині 6 м. Судно потребує постановки в док та ретельної дефекації всіх механізмів, пристроїв, систем та електрообладнання. Висновками аварійного випадку є вимоги щодо усунення його наслідків, а саме: провести відновлювальний ремонт з метою усунення наслідків вибуху і затоплення та пред’явити судно до первісного огляду в об’ємі чергового. Технічний стан судна оцінюється як «не придатний».
Відновлювальний ремонт передбачає поставку судна в док та виконання докових та корпусних робіт, зокрема, виконати ремонт та герметизацію корпусу судна. За даними водолазного обстеження корпусу судна зовнішня обшивка корпусу судна має наскрізний розрив по правому борту від шпангоуту 34 до шпангоуту 42 довжиною близько 6м, видимою шириною близько 1 м. Частина розриву (довжина 3м) проходить по скулі правого борту до бортового кіля та переходить на бортову частину корпусу (довжина 3м) без переходу за бортовий кіль на днищову обшивку. Прогнозований обсяг заміни металу – 7 тон.
На підставі ст. 122 та ст. 123 Кодексу торговельного мореплавства України, а також згідно розпорядження Капітана морського порту Ізмаїл від 04.08.2025 №029/14-06-01-48 «Щодо організації підйому з/с «Інгульський» з подальшим видаленням його з МПК ГСХ «р. Дунай – Чорне море», філію «Дельта-лоцман» ДП «АМПУ» зобов’язано упродовж 60 діб організувати та виконати підйом судна «Інгульський» і віддалення його з МПК ГСХ «р. Дунай-Чорне море».
Після постановки з/с «Інгульський» на плав, утримання його від креніння забезпечувалось двома плавучими кранами «ПЛК-1» Ренійської філії та «Богатир» Чорноморської філії. Буксирування та маневри забезпечувались трьома буксирами «Гайдамака», «Айдар» та «Дунай» філії «Дельта-лоцман». Подача електроживлення на занурювальні насоси для боротьби з постійним прибуванням забортної води крізь пробоїну в корпусі у відсіки з/с «Інгульський» здійснювалось з буксиру «Айдар». Усі зазначені плавзасоби (6 одиниць) було сформовано в зчал (караван) та підготовлено до переходу. В умовах триваючої збройної агресії російської федерації проти України здійснення морського переходу сформованого каравану до портів великої Одеси - надзвичайно ризиковане. Північно-східна частина Чорного моря перебуває під постійним контролем та вогневим впливом противника, що створює реальну загрозу, тому морський перехід розглядається як потенційно небезпечний і такий, що може призвести до втрати людських життів і техніки. Через критичний технічний стан з/с «Інгульський» — наявність пробоїни в корпусі, постійне надходження забортної води та необхідність безперервної подачі електроживлення на занурювальні насоси — транспортування здійснювалось з урахуванням вимоги оперативного доступу до суднопіднімальної споруди.
На запит філії «Дельта-лоцман» від 09.09.2025 №1283/29-02-01/Вих щодо можливості надання причальної стінки довжиною 100-120 м з підключенням до берегового живлення, Ізмаїльська філія ДП «АМПУ» повідомила про відсутність можливості довготривалого надання такої стінки (службовий лист №2771/14-05-05 від 10.09.2025).
Для виконання аварійного ремонту землесоса «Інгульський» було направлено запити та отримано відповіді щодо неможливості надання зазначених послуг.
- ПрАТ «Дунайсудноремонт» (№1173/29-02-01/Вих від 17.09.2025);
- ГВСП «КСБСРЗ» ПрАТ «УДП» (№1173/29-02-01/Вих від 17.09.2025);
- ПрАТ «ІСРЗ» (№1173/29-02-01/Вих від 17.09.2025);
- ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРОТРАНССЕРВІС» (№1269/29-02-01/Вих від 06.10.2025);
- ТОВ «СКОРПІОН МАРІН» (№1269/29-02-01/Вих від 06.10.2025);
- Лист від 01.10.2025 №919/29/Вх ГВСП «КСБСРЗ» ПрАТ «УДП»;
- Лист від 02.10.2025 №924/29/Вх ПрАТ «ІСРЗ»;
- Лист від 06.10.2025 №937/29/Вх ПрАТ «ДУНАЙСУДНОРЕМОНТ»;
- Лист від 10.10.2025 №959/29/Вх ПрАТ «СКОРПІОН МАРІН».
Отримано позитивну відповідь лише від ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРОТРАНССЕРВІС» (№962/29/Вх та №963/29/Вх від 13.10.2025) щодо можливості здійснення аварійного ремонту із постановкою судна у док ПрАТ «Дунайсудноремонт» (м. Ізмаїл).
З огляду на зазначене, передислокацію сплановано як внутрішній перехід у межах річки Дунай, в порт Ізмаїл.
Зважаючи на термінову необхідність усунення наслідків аварійної події із судном філії відповідно до ст. 122 та ст. 123 Кодексу торговельного мореплавства України, для забезпечення оперативного здійснення відповідних заходів щодо можливого негативного впливу на навколишнє природне середовище, зокрема щодо ймовірного забруднення моря шкідливими небезпечними речовинами внаслідок вищезазначеної події, існує нагальна потреба у здійсненні термінової закупівлі послуг з аварійного ремонту землесоса «Інгульський» за кодом ДК 021:2015 50240000-9 «Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги».
Згідно з підпунктом 4 п. 13 постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, оскільки існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, придбання замовником послуг може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу.
На підставі зазначеного, у зв’язку із нагальною потребою ліквідації наслідків аварійної події закупівля Послуг з аварійного ремонту землесоса «Інгульський» за кодом ДК 021: 50240000-9 «Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги» на суму 4 451 616,00 грн. з ПДВ здійснюється у ТОВ «КОМПАНІЯ «ДНІПРОТРАНССЕРВІС» без використання електронної системи.