Закупівля Капітальний ремонт каналізації для відведення зливових стоків по вулиці Прикордонна в с. Гатне Фастівського району Київської області
від ГАТНЕНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
Капітальний ремонт каналізації для відведення зливових стоків по вулиці Прикордонна в с. Гатне Фастівського району Київської області
Очікувана вартість
3 383 152.8 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
16915,76
0,50 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
22.12.2025 15:57
Позиція
Опис предмета закупівлі
Капітальний ремонт каналізації для відведення зливових стоків по вулиці Прикордонна в с. Гатне Фастівського району Київської області
Код ДК 021:2015
45450000-6 -
Інші завершальні будівельні роботи
Кількість
1
Одиниця виміру
роботи
Адреса постачання
Україна, Відповідно до документації
Дата постачання по
30.06.2026 00:00
Умови оплати
Виконання робіт
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
180
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Оплата вартості робіт здійснюється Замовником наступним чином:
- розрахунки проводяться тільки за фактично виконані роботи протягом до 180 календарних днів після підписання Замовником наданих Підрядником належно оформлених Актів приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) (далі – Акт), Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма № КБ-3) (далі – Довідка), шляхом проміжних платежів, тільки в межах бюджетних призначень і при умові поступлення коштів на рахунок Замовника по даному об'єкту.
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.11.2025 18:40
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Інформування про субпідрядників/співвиконавців
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.11.2025 18:40
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.11.2025 18:40
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.11.2025 18:40
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.11.2025 18:40
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.11.2025 18:40
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Відповідно до оголошення, оприлюдненого в ЦБД на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель Prozorro, Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-05-015926-a ГАТНЕНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі - Замовник), було розпочато проведення відкритих торгів на закупівлю Капітальний ремонт каналізації для відведення зливових стоків по вулиці Прикордонна в с. Гатне Фастівського району Київської області.
Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕЦБУДПРОРАБ» (далі – ТОВ «СПЕЦБУДПРОРАБ», Скаржник) має багаторічний досвід у виконані робіт, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України та має намір прийняти участь у зазначених торгах.
Разом з тим, ознайомившись з вимогами тендерної документації нами було встановлено, що положення документації містять дискримінаційний характер, що порушує наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі, а також обмежують конкуренцію та в подальшому можуть призвести до відхилення тендерної пропозиції,.
Обґрунтування незаконності вимог тендерної документації, внаслідок наявності у ній дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
1. Щодо аналогічного договору
Замовником у п. 1 Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, визначеним у пункті 47 Особливостей Додатку № 5 до тендерної документації передбачено, що для підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів учасник повинен надати не менше двох аналогічних повністю виконаних договорів.
При цьому визначив, що «Аналогічним вважається повністю виконаний договір на капітальний ремонт, який укладений в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» протягом останніх двох років (2022-2025) за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи.»
Відповідно до пп. 6 п. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару;
В Скаржника наявні повністю виконані аналогічні договори в 2025 році на капітальний ремонт, а саме:
1. Договір підряду № 01/05-25 від 01.05.2025 на капітальний ремонт водопроводу по вул. Гайворонська 1к, м. Гайворон Кіровоградської області з договірною ціною та актом виконаних робіт КБ-2в,
2. Договір підряду № 10/03-25 від 10.03.2025 на капітальний ремонт водопроводу по вул. Грушевського 32, м. Гайворон Кіровоградської області з договірною ціною та актом виконаних робіт КБ-2в.
Але, роботи виконувались Замовнику - фізичній особі – підприємцю, а самі договори укладені не за результатом проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі.
Антимонопольний Комітету України у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує наступне:
«Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі».
Встановлення вимоги, що аналогічний договір має бути:
- укладений в розумінні Закону України "Про публічні закупівлі",
- протягом останніх двох років (2022-2025),
- не менше двох договорів,
- за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи.»
є ніщо іншим як умисним встановленням дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію.
Скаржник звертає увагу на Рекомендації № 13-рк від 31.03.2020 року Антимонопольного Комітету України "Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції".
Вказані рекомендації надавалися з метою формування конкурентного середовища на ринку послуг їдалень, кейтерингових послуг та постачання продуктів харчування під час проведення публічних закупівель.
У підпункту 2 пункту 53 Рекомендацій № 13-рк (сторінка 10) вказується наступне: «2) Наявність досвіду виконання аналогічного договору. Вказаний кваліфікаційний критерій, як і інші, є опціональним, встановлюється за рішенням замовника.
Однак, для Замовника важливо переконатися у тому, що учасник має досвід поставки аналогічного товару, тобто має об’єктивну можливість виконати договір.
Разом із тим, встановлення вимоги щодо наявності досвіду виконання договорів за конкурентний період або в кількості більше двох, або вимога, що аналогічний вважається договір на поставку саме конкретного продукту харчування, що є предметом закупівлі, можна вважати НАДЛИШКОВИМ».
Можна зробити висновок, що встановлені вище вимоги є надлишковими та такими, що не сприяють конкуренції.
Наявність вищенаведених дискримінаційних умови, не дає можливість Скаржнику взяти участь у такій закупівлі, а також іншим виконавцям робіт, за умови повної відповідності його документів.
Фіксація мінімальної кількості аналогічних договорів в кількості «не менше двох» без пояснення причин:
- виключає з конкуренції суб’єктів, що виконали один аналогічний договір, але він об’єктивно підтверджує їх спроможність виконати вимоги закупівлі;
- створює необґрунтовані бар’єри як для досвідчених так і нових учасників ринку, адже кількість аналогічних договорів не пов’язана з якістю виконання робіт за предметом закупівлі.
Скаржник повідомляє, що Замовник не надав у Документації пояснень, чому саме «два» договори є критично необхідними для належного виконання робіт/послуг/поставки за цим предметом (відсутні посилання на: складність технологічного процесу, ризики, поетапність, потребу в різнотипному досвіді, специфіку об’єктів, графік виконання, ресурсні розрахунки тощо).
Без такого причинно-наслідкового зв’язку фіксація мінімальної кількості договорів перетворюється на формальну перешкоду участі, а не на інструмент перевірки реальної спроможності.
Закон не дає визначення «аналогічного договору» — замовник формує вимогу, але із дотриманням принципів здійснення публічних закупівель та без штучного звуження конкуренції. Про це прямо зазначає Уповноважений орган (Мінекономіки), у своїй Відповіді на запит 111/2017.
Скаржник зазначає, що АМКУ у своїх узагальненнях звертає увагу: дискримінаційними визнаються, зокрема, звужувальні тлумачення «аналогічності» за типом замовника, роками виконання, кількістю договорів чи надмірною деталізацією предмета, які не впливають на підтвердження спроможності постачальника.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати два аналогічні договори, які укладені в розумінні Закону України "Про публічні закупівлі", протягом останніх двох років (2022-2025), за кодом ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи.», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Неналежні дії Замовника призводять до порушення прав Скаржника на його недискримінацію виходячи з вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі",
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «СПЕЦБУДПРОРАБ» до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати ГАТНЕНСЬКУ СІЛЬСЬКУ РАДУ ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни в тендерну документацію, з метою усунення дискримінаційних умов по відношенню до Скаржника, а також умов, що обмежують конкуренцію.
Докази:
1. Договір підряду № 01/05-25 від 01.05.2025 на капітальний ремонт водопроводу по вул. Гайворонська 1к, м. Гайворон Кіровоградської області з договірною ціною та актом виконаних робіт КБ-2в,
2. Договір підряду № 10/03-25 від 10.03.2025 на капітальний ремонт водопроводу по вул. Грушевського 32, м. Гайворон Кіровоградської області з договірною ціною та актом виконаних робіт КБ-2в.
Автор:
44973886, ТОВ "Спецбудпрораб"
26300, Україна, Кіровоградська область, Голованівський р-н, місто Гайворон, вулиця Гайворонська, будинок 1 К
Відповідно до оголошення, оприлюдненого в ЦБД на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель Prozorro, Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-11-05-015926-a ГАТНЕНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі - Замовник), було розпочато проведення відкритих торгів на закупівлю Капітальний ремонт каналізації для відведення зливових стоків по вулиці Прикордонна в с. Гатне Фастівського району Київської області.
Товариство з обмеженою відповідальністю «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ» (далі – ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ», Скаржник) має багаторічний досвід у виконані робіт, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України та має намір прийняти участь у зазначених торгах.
Разом з тим, ознайомившись з вимогами тендерної документації нами було встановлено, що положення документації містять дискримінаційний характер, що порушує наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі, а також обмежують конкуренцію та в подальшому можуть призвести до відхилення тендерної пропозиції,.
Обґрунтування незаконності вимог тендерної документації, внаслідок наявності у ній дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
1. Щодо аналогічного договору
25 листопада 2025 Рішенням Антимонопольного комітету України (Комісія (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) № 17511-р/пк-пз Замовника зобов'язано ГАТНЕНСЬКУ СІЛЬСЬКУ РАДУ ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (Код ЄДРПОУ: 04358508) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Капітальний ремонт каналізації для відведення зливових стоків по вулиці Прикордонна в с. Гатне Фастівського району Київської області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-11-05-015926-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Протокольним рішенням Уповноваженої особи Гатненської сільської ради від 05.12.2025 року № 251 Замовником внесено зміни та викладено титульну сторінку та додаток 5 тендерної документації на закупівлю за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт каналізації для відведення зливових стоків по вулиці Прикордонна в с. Гатне Фастівського району Київської області) в новій редакції.
Замовником у п. 1 Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, визначеним у пункті 47 Особливостей Додатку № 5 до тендерної документації передбачено, що для підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів учасник повинен надати не менше двох аналогічних повністю виконаних договорів.
При цьому визначив, що «Аналогічним вважається повністю виконаний договір на капітальний ремонт де виконувався комплекс наступних робіт:
- Укладання труби двошарової гофрованої для безнапірної каналізації;
Роботи з відновлення асфальтобетонного покриття.»
Відповідно до пп. 6 п. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару;
В Скаржника наявний повністю виконаний аналогічний договір в 2025 році на капітальний ремонт, а саме: договір № 10-10-25 будівельного підряду по об’єкту «Капітальний ремонт зовнішньої каналізації приватного житлового будинку № 10 по вул. Кожедуба, в м. Буча Київської обл.».
Роботи виконані належним чином та наявний лист - відгук.
Антимонопольний Комітету України у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує наступне:
«Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі».
Встановлення вимоги, що аналогічний договір має бути:
- не менше двох договорів,
- виконувався комплекс наступних робіт: Укладання труби двошарової гофрованої для безнапірної каналізації; Роботи з відновлення асфальтобетонного покриття
є ніщо іншим як умисним встановленням дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію.
Скаржник звертає увагу на Рекомендації № 13-рк від 31.03.2020 року Антимонопольного Комітету України "Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції".
Вказані рекомендації надавалися з метою формування конкурентного середовища на ринку послуг їдалень, кейтерингових послуг та постачання продуктів харчування під час проведення публічних закупівель.
У підпункту 2 пункту 53 Рекомендацій № 13-рк (сторінка 10) вказується наступне: «2) Наявність досвіду виконання аналогічного договору. Вказаний кваліфікаційний критерій, як і інші, є опціональним, встановлюється за рішенням замовника.
Однак, для Замовника важливо переконатися у тому, що учасник має досвід поставки аналогічного товару, тобто має об’єктивну можливість виконати договір.
Разом із тим, встановлення вимоги щодо наявності досвіду виконання договорів за конкурентний період або в кількості більше двох, або вимога, що аналогічний вважається договір на поставку саме конкретного продукту харчування, що є предметом закупівлі, можна вважати НАДЛИШКОВИМ».
Можна зробити висновок, що встановлені вище вимоги є надлишковими та такими, що не сприяють конкуренції.
Наявність вищенаведених дискримінаційних умови, не дає можливість Скаржнику взяти участь у такій закупівлі, а також іншим виконавцям робіт, за умови повної відповідності його документів.
Фіксація мінімальної кількості аналогічних договорів в кількості «не менше двох» без пояснення причин:
- виключає з конкуренції суб’єктів, що виконали один аналогічний договір, але він об’єктивно підтверджує їх спроможність виконати вимоги закупівлі;
- створює необґрунтовані бар’єри як для досвідчених так і нових учасників ринку, адже кількість аналогічних договорів не пов’язана з якістю виконання робіт за предметом закупівлі.
Скаржник повідомляє, що Замовник не надав у Документації пояснень, чому саме «два» договори є критично необхідними для належного виконання робіт/послуг/поставки за цим предметом (відсутні посилання на: складність технологічного процесу, ризики, поетапність, потребу в різнотипному досвіді, специфіку об’єктів, графік виконання, ресурсні розрахунки тощо).
Без такого причинно-наслідкового зв’язку фіксація мінімальної кількості договорів перетворюється на формальну перешкоду участі, а не на інструмент перевірки реальної спроможності.
Закон не дає визначення «аналогічного договору» — замовник формує вимогу, але із дотриманням принципів здійснення публічних закупівель та без штучного звуження конкуренції. Про це прямо зазначає Уповноважений орган (Мінекономіки), у своїй Відповіді на запит 111/2017.
Скаржник зазначає, що АМКУ у своїх узагальненнях звертає увагу: дискримінаційними визнаються, зокрема, звужувальні тлумачення «аналогічності» за типом замовника, роками виконання, кількістю договорів чи надмірною деталізацією предмета, які не впливають на підтвердження спроможності постачальника.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати два аналогічні договори, виконували комплекс наступних робіт: Укладання труби двошарової гофрованої для безнапірної каналізації; Роботи з відновлення асфальтобетонного покриття, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Неналежні дії Замовника призводять до порушення прав Скаржника на його недискримінацію виходячи з вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі",
Договір № 10-10-25 будівельного підряду по об’єкту «Капітальний ремонт зовнішньої каналізації приватного житлового будинку № 10 по вул. Кожедуба, в м. Буча Київської обл.»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «СІТІСТРОЙ ГРУП» до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати ГАТНЕНСЬКУ СІЛЬСЬКУ РАДУ ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни в тендерну документацію, з метою усунення дискримінаційних умов по відношенню до Скаржника, а також умов, що обмежують конкуренцію.
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України (Комісія (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03680
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СІТІСТРОЙ ГРУП» (далі – ТОВ «СІТІСТРОЙ ГРУП», Скаржник);
Код ЄДРПОУ: 40106099
Адреса: Україна, 08205, Київська область, Бучанський район, місто Ірпінь, вулиця Шевченка Тараса, будинок 3
Електронна пошта: [email protected] Телефон: +380933902126
Замовник: ГАТНЕНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
код за ЄДРПОУ: 04358508
Місцезнаходження замовника: 08160, Україна, Київська область, Фастівський р-н, село Гатне, вул. Київська, будинок 138
Тел.: +380666887436, е-mail: [email protected]
Дані про закупівлю: Ідентифікатор: № UA-2025-11-05-015926-a
Пояснення по суті скарги
ГАТНЕНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII та Постанови від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі по тексту- Закон) було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю Капітальний ремонт каналізації для відведення зливових стоків по вулиці Прикордонна в с. Гатне Фастівського району Київської області, ідентифікатор закупівлі: № UA-2025-11-05-015926-a (надалі – Закупівля).
Скаржник Товариство з обмеженою відповідальністю «СІТІСТРОЙ ГРУП» (код ЄДРПОУ 40106099) (далі по тексту – Скаржник) звернувся через електронну систему закупівель із скаргою (далі за текстом – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі.
Замовник хоче поставити до відома комісію Антимонопольного комітету України, що згідно тексту (абзац другий) поданої Скарги ТОВ «СІТІСТРОЙ ГРУП», фігурує інший Скаржник, а саме ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ», Скаржник.
Рішенням №18193-р/пк-пз від 09.12.2025 року комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі за текстом – Комісія) зобов’язано Замовника «Замовнику протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження пояснення, відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.»
Надаємо пояснення по суті Скарги:
ГАТНЕНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ як замовник процедури закупівлі за предметом: Капітальний ремонт каналізації для відведення зливових стоків по вулиці Прикордонна в с. Гатне Фастівського району Київської області надає відповідь на скаргу ТОВ «СІТІСТРОЙ ГРУП» та скаржнику ТОВ «БЛІЦ БУД ІНВЕСТ», щодо встановленої в тендерній документації вимоги про наявність досвіду виконання аналогічного договору.
Виконуючи рішення АМКУ від 18.11.2025 №17133, замовником внесено зміни до тендерної документації. Одночасно, з метою забезпечення належної кваліфікації учасників та реального досвіду Капітального ремонту каналізації, замовником встановлено вимогу до досвіду виконання аналогічних договорів а сааме: аналогічний договір на капітальний ремонт де виконувався комплекс наступних робіт: - Укладання труби двошарової гофрованої для безнапірної каналізації, - Роботи з відновлення асфальтобетонного покриття.
2. Щодо правомірності встановленої вимоги
Вимога співмірна предмету закупівлі. Вимога щодо досвіду виконання аналогічного договору встановлена з урахуванням ТЕХНІЧНИХ, ЯКІСНИХ ТА КІЛЬКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ згідно Додатку №4 та функціонального призначення майбутнього об'єкта. Відповідно до частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії, які забезпечують здатність учасника виконати договір.
Досвід із капітального ремонту саме зовнішньої каналізації з укладання труби двошарової гофрованої для безнапірної каналізації та відновлення асфальтобетонного покриття підтверджує, що суб’єкт господарювання розуміє специфіку робіт на таких об’єктах: починаючи від технічних характеристик двошарових гофрованих труб, методики (інструкції) прокладання даної труби з дотриманням норм ДБНів з відновлення асфальтобетонного покриття.
Чинним законодавством України не визначено поняття «аналогічний договір», власне, як і критерії його визначення. Крім того, не передбачено вимог щодо конкретного переліку документів та/чи способів, якими може бути підтверджено виконання учасником аналогічного договору. Відтак, у кожному конкретному випадку Замовник в тендерній документації самостійно визначає, що саме буде вважатися аналогічним договором та перелік документів (способів), якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Замовником не встановлено жодних дискримінаційних вимог, адже наша вимога така, яку може легко виконати більше ніж 2 підрядники в Україні, які мають більше двох публічних аналогічних договори. Це не специфічний вид робіт, у якому є обмежене коло виконавців аби стверджувати, що така вимога є дискримінацією.
2.2. Вимога не є дискримінаційною
На відміну від тверджень скаржника, встановлена вимога не звужує конкуренцію, оскільки допускає до участі суб’єктів, які мають досвід не лише за об’єктами подвійного призначення, але й за найпростішими укриттями, та є узгодженою із п.п.3 п.2 статті 16 та принципом пропорційності ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі". Тобто, не вимагається досвід виключно за найскладнішими об’єктами. Крім того, не обмежується місце виконання договору або замовник, що виключає дискримінаційний характер вимоги.
АМКУ у своїх рішеннях неодноразово наголошував, що замовник має право деталізувати поняття «аналогічний договір» за функціональним призначенням, якщо це об’єктивно обґрунтовано предметом закупівлі. Наприклад:
ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» дозволяє замовнику встановлювати кваліфікаційні критерії, а також вимоги до документального підтвердження досвіду.
Постанова КМУ №1178 прямо не забороняє деталізацію аналогічності — головне, щоб вона була обґрунтована предметом закупівлі.
Щодо досвіду скаржника ТОВ «СІТІСТРОЙ ГРУП» посилається на договір на капітальним ремонтом зовнішньої каналізації приватного житлового будинку, є також сумніви, щодо його чинності, але це не Замовнику вирішувати, а іншим органам . По-перше, даний ремонт передбачає використання інших матеріалів, які не відповідають основним технічним характеристикам предмету закупівлі. По-друге, незрозуміло хто є ТОВ «СІТІСТРОЙ ГРУП» субпідрядником чи підрядником.
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами Постанови про Особливості,
ПРОСИМО:
1. Прийняти пояснення та врахувати їх при прийнятті рішення.
2. Відмовити Скаржнику у задоволенні його скарги UA-2025-11-05-015926-a.b2.
З повагою
Уповноважена особа Биховченко Іван ______КЕП_____
підпис
Капітальний ремонт каналізації для відведення зливових стоків по вулиці Прикордонна в с. Гатне Фастівського району Київської області
Звернення:
За тендером : Капітальний ремонт каналізації для відведення зливових стоків по вулиці Прикордонна в с. Гатне Фастівського району Київської області
Тема:
Внесення змін до оголошення
Зміст:
Шановний замовнику. Звертаємо Вашу увагу, що Вами внесено зміни до оголошення. Натомість, відсутні зміни до тендерної документації, або ж навіть перелік змін про внесення змін до оголошення в частині продовження кінцевого строку подання тендерних пропозицій, що в подальшому може спричинити виявлення порушення з боку ДАСУ.
Дата оприлюднення звернення:
03.12.2025 15:38
Зміни до тендерної документації не вносилися тому перелік змін до тендерної документації не потрібен.
Дата оприлюднення відповіді:
04.12.2025 10:45
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
3 383 152.8
грн.
Період подання пропозицій
до
11.12.2025 00:00
Замовник:
ГАТНЕНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ