Звернення:
За тендером : Електрична енергія (з розподілом), код 09310000-5 — Електрична енергія
за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Тема:
Дискримінаційна вимога щодо ЦОК на території Рівненської області
Зміст:
Доброго дня. У Додатку № 10 до тендерної документації Вами зазаначена вимога "Підтвердити наявність на території Рівненської області власного структурного підрозділу - центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312, який приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. На підтвердження цієї вимоги учасник повинен надати довідку за формою згідно додатку №7 про наявність такого Центру за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі використання), також у складі пропозиції долучається акт перевірки складений НКРЕКП, яким підтверджується наявність структурного підрозділу або центру обслуговування споживачів на території Рівненської області". Звертаємо ВАШУ УВАГУ, що відповідно до чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, виданої НКРЕКП, постачальник має право здійснювати діяльність на всій території України без будь-яких територіальних чи адміністративних обмежень. Жодна норма ПРРЕЕ не встановлює обов’язку створення ЦОК у кожному регіоні або за місцезнаходженням конкретного Замовника. Відсутність фізично розташованого ЦОК у певному регіоні жодним чином не впливає на якість постачання електричної енергії, оскільки технічні характеристики електропостачання регламентуються виключно положеннями національного стандарту ДСТУ EN 50160:2023. Учасником створено окремий структурний підрозділ за місцезнаходженням Товариства, діяльність якого регламентована відповідним Положенням, дія якого поширюється на підрозділ, розташований за місцезнаходженням товариства, що забезпечує належне виконання вимог ПРРЕЕ та обслуговування споживачів на території всієї України. Відсутність структурного підрозділу безпосередньо на території Рівненської області жодним чином не впливає на здійснення ліцензованої діяльності з постачання електричної енергії, а також на якість і безперервність надання послуг. Таким чином, ВАШІ дії порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення до них та забезпечення добросовісної конкуренції. Крім того, відповідно до положень пунктів 3, 28 та 29 Особливостей, а також статей 5, 16 і 22 Закону, Замовники зобов’язані здійснювати закупівлі виключно в межах передбачених законом повноважень та без встановлення додаткових, не передбачених нормативно-правовими актами, обмежень. Отже, умови тендерної документації, прямо суперечать вимогам чинного законодавства та порушують права УЧАСНИКА як потенційного учасника процедури закупівлі. Наводимо приклади аналогічної практики Антимонопольного комітету України, який вже визнавав подібні вимоги незаконними та дискримінаційними, а саме: • №6270-р/пк-пз від 10.05.2023 № ID: UA-2023-04-26-009178-a; • №1117-р/пк-пз від 01.02.2023 № ID: UA-2023-01-10-006734-a; • №13858-р/пк-пз від 31.08.2023 № ID: UA-2023-08-17-012915-a; • № 19867-р/пк-пз від 11.12.2023 № ID: UA-2023-11-23-016305-a; • № 20477-р/пк-пз від 19.12.2023 № ID: UA-2023-12-01-016612-a; • № 19867-р/пк-пз від 11.12.2023 № ID: UA-2023-11-23-016305-a; • № 20477-р/пк-пз від 19.12.2023 № ID: UA-2023-12-01-016612-a; • № 20681-р/пк-пз від 26.12.2024 № ID: UA-2024-01-16-011415-a; • № 1715-р/пк-пз від 29.01.2024 № ID: UA-2024-01-11-004153-a. Вимагаємо внесення змін. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України та звернемо увагу контролюючих органів на ваші неправомірні дії.
Дата оприлюднення звернення:
07.11.2025 11:46
Шановний Учаснику! Визначення правових та економічних засад здійснення закупівель
товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та
об’єднаних територіальних громад здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні
закупівлі» (далі–Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і
послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії
правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або
скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі-Особливості).
Метою Закону та Особливостей є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток
добросовісної конкуренції.При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними
статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників.Також звертаємо
увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання
договору є підготовка якісної тендерної документації.Відсутність у ній дискримінаційних умов
сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації
захищають інтереси замовників та постачальників.Процес постачання електричної енергії є
складним та суттєво відрізняється від процесу постачання звичайних товарів повсякденного
споживання.Порядок постачання електричної енергії споживачу врегульовано рядом
нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії»
які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312. Пункт 8.3.6. «Правил
роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають
здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження
звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного
цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі
споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку
мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від
того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої
роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника
роздрібного ринку чи окремим його працівником».Пункт 8.3.17. цих Правил передбачає, що
«Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити
центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії
споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі
обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі
документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений
інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог,
установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000
споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим.У такому разі
функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання
визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів,
покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного
ринку».Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п.8.3.6 та п.8.3.17
«Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити
особистий прийом споживачів.А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на
оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання
договору про постачання електричної енергії.Територіальна віддаленість
електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача
електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації
та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні
відстані, значних витрат робочого часу та коштів.При цьому, будь-який електропостачальник
має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області
України. Як бюджетна установа, ми у своїй діяльності керуємось Бюджетним кодексом України
від 08.07.2010 № 2456-VI, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від
21.05.1997 № 280/97-ВР, Законом України «Основи законодавства України про охорону
здоров'я» від 19.11.1992 № 2801-XII, Статутом закладу та іншими нормативними документами.
Відповідно до наказу №309 від 02.03.2012 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку
бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в
органах Державної казначейської служби України», для реєстрації бюджетних зобов’язань
розпорядником бюджетних коштів, у строк протягом 7 робочих днів, необхідно надати до
органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань і оригінали документів або їх копії
засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання.
У разі порушення бюджетного законодавства, такі зобов’язання не реєструються, а також
можуть застосовуватись до замовника заходи впливу за порушення бюджетного
законодавства.Як наслідок, замовником не буде здійснена вчасна оплата за поставлений
товар, нараховуватимуться пеня та штрафні санції, що для нашої установи не припустимо.
Також, за несвоєчасне надання інформації або надання недостовірної
інформації електропостачальники несуть відповідальність згідно із законодавством та
договором (п.9.1.7 ПРРЕЕ).Тому замовником встановлено критерій, що унеможливить
виникнення таких випадків. Крім цього повідомляємо, що на території Рівненської області
мають власні центри обслуговування споживачів, офіси, представництва понад 10 юридичних
осіб, які отримали ліцензію з постачання електричної енергії споживачу. Що свідчить про
можливість учасниками виконати вимоги встановлені тендерною документацією щодо
наявності центру обслуговування споживачів, або наявності власного окремого структурного
підрозділу на території Рівненської області, або посадової особи з робочим місцем на
території Рівненської області. Вважаємо, що наш намір, як замовника торгів, реалізувати свої
законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами
постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв,
отримання необхідної передбаченої законодавством інформації у
електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною
вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону і не суперечить вимогам
законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права
позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права,
передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний
вжити усіх заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на
територіях, де він має намір обслуговувати споживачів електричної енергії, власних
структурних підрозділів. Крім того, ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1
Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і містить
відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу
інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає
за необхідне включити до ТД. Таким чином, замовник не вважає
встановлену вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників, а також те, що
вимоги тендерної документації порушують законодавство у сфері публічних закупівель. № п/п
Код згідно з ЄДРПОУ Повне найменування суб’єкта господарювання Сфера діяльності Вид
діяльності Статус ліцензії Номер рішення Дата рішення Дата початку діїліцензії Юридична
адреса суб’єктагосподарювання Веб-сайт суб'єктагосподарювання 1 42101003 ТОВАРИСТВО
З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА
КОМПАНІЯ" ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 429 2018-
06-14 2018-06-15 М. РІВНЕ, ВУЛ. КНЯЗЯ ВОЛОДИМИРА, БУД. 71-Б http://www.energozbut.rv.ua
2 05607824 ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "РІВНЕАЗОТ" ринокелектричноїенергії
постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 1664 2018-12-07 2018-12-10 М. РІВНЕ, РІВНЕ-
17 http://www.azot.rv.ua/ 3 13979385 ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТАР"
ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 1891 2018-12-11 2018-
12-12 М. РІВНЕ, ВУЛ. МЛИНІВСЬКА, БУД. 23Б http://www.patar.com 4 36598008 ТОВАРИСТВО
З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІВНЕТЕПЛОЕНЕРГО"; ринокелектричноїенергії
постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 289 2019-03-05 2019-03-06 М. РІВНЕ, ВУЛ.
ДАНИЛА ГАЛИЦЬКОГО, БУД. 27 http://rivneteploenergo.com/ 5 13970259 ТОВАРИСТВО З
ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "АКВАТОН"
ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 435 2019-03-29 2019-
04-01 М. РІВНЕ, БУЛЬВАР Б. ХМЕЛЬНИЦЬКОГО, БУД. 50 https://akvaton.com 6 20335263
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕРБІС" ринокелектричноїенергії
постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 2031 2019-10-03 2019-10-04 РІВНЕНСЬКА
ОБЛ., М. РІВНЕ, ВУЛ. ГАГАРІНА, буд. 39, ПОВЕРХ 2 https://interbis.com.ua/ 7 39589441
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІВНЕГАЗ ЗБУТ"
ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 1199 2020-06-24 2020-
06-24 М. РІВНЕ, ВУЛ. ГРУШЕВСЬКОГО АКАДЕМІКА, БУД. 24 https://rvgaszbut.104.ua/ua/ 8
43752746 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАХІД ЕНЕРДЖІ ГРУП"
ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 1653 2020-09-02 2020-
09-02 М. РІВНЕ, ВУЛ. ГЕТЬМАНА МАЗЕПИ, БУД. 4А/6А, ОФІС 508 http://zeg.com.ua/ 9
41752220 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТАС ЕНЕРГІЯ КРАЇНИ"
ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 94 2019-01-29 2019-
01-30 М. КИЇВ, ВУЛ. ЧЕРВОНОАРМІЙСЬКА/БАСЕЙНА, БУД. 1-3/2, ЛІТ."А", СЕКЦІЯ С-11
http://tasenergy.com.ua Ад
Дата оприлюднення відповіді:
09.11.2025 17:09