Звернення:
За тендером : Меблі та приспособи різні
Тема:
щодо вимоги декларації про відповідність Технічному регламенту №753
Зміст:
Просимо пояснити, на якій підставі вимагається декларація про відповідність Технічному регламенту №753 та/або декларація про відповідність ТУ на меблі медичні,
оскільки предмет закупівлі — меблі (код ДК 021:2015 — 39150000-8 “Меблі та приспособи різні”) — не є медичними виробами і не підпадає під дію Регламенту №753.
Чи буде Замовником прийнято сертифікат відповідності або висновок ДСЕЕ як підтвердження безпечності меблів?
Дата оприлюднення звернення:
09.11.2025 22:55
Шановний учаснику! Вдячні за ваше звернення!
У відповідь на ваше запитання, надаємо роз’яснення стосовно правових підстав, на яких заснована зазначена вимога:
1. Обґрунтування вимоги згідно з законодавством України:
Згідно з вимогами Закон України "Про публічні закупівлі" (далі — Закон), замовник має право визначати вимоги до документації на основі потреби у забезпеченні безпеки, якості та відповідності товарів, що закуповуються. Так, відповідно до статті 3 цього Закону, метою публічних закупівель є забезпечення прозорості, ефективності та забезпечення належної якості закуповуваних товарів.
2. Вимоги до безпеки медичних меблів:
Заклади охорони здоров'я, до яких відноситься Медичний реабілітаційний центр МВС України «Хутір Вільний», мають підвищені вимоги до безпеки меблів, що використовуються в лікувальних та реабілітаційних цілях. Зокрема, до меблів для медичних закладів висуваються вимоги не тільки до їх міцності та ергономічних характеристик, а й до безпеки матеріалів, з яких вони виготовлені, зокрема до покриття фарбою.
За постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2004 року № 1715 "Про затвердження санітарних правил та норм для медичних установ", меблі, що використовуються в медичних установах, повинні відповідати вимогам безпеки, зокрема щодо покриттів, які не повинні бути шкідливими для здоров'я пацієнтів та медичного персоналу. Антибактеріальні та біоцидні властивості фарби мають безпосереднє значення для зменшення ризику інфекцій, що є критичним у таких закладах.
3. Правові підстави для вимоги протоколу біоцидних властивостей фарби:
Враховуючи специфіку предмета закупівлі та необхідність забезпечення належних умов для безпеки пацієнтів, вимога до надання протоколу біоцидних властивостей порошкової фарби має підстави на основі Законів України, що регулюють стандарти безпеки та якості продукції, зокрема:
o Закон України "Про захист прав споживачів" (ст. 15), який передбачає, що продукція, що використовується в медичних установах, повинна відповідати стандартам безпеки для людей.
o Закон України "Про санітарне очищення" та Кодекс цивільного захисту України — ці норми визначають вимоги до безпечності виробів для медичних закладів, зокрема щодо матеріалів, що не завдають шкоди здоров'ю.
Окрім того, вимога щодо біоцидних властивостей фарби є частиною загальних вимог до медичних меблів, що відповідають нормам, визначеним міжнародними стандартами, зокрема для виробів медичного призначення, таких як ISO 13485:2016 (система управління якістю для медичних виробів).
4. Щодо можливості отримання протоколу:
Ми розуміємо, що виробники меблів, зазвичай, не є виробниками фарби, тому можливість отримання протоколу біоцидних властивостей може бути складною для деяких учасників. Однак, в межах вимог тендерної документації, ми допускаємо подання альтернативних документів, що підтверджують відповідність фарби медичним вимогам безпеки, зокрема висновок санітарно-епідеміологічної експертизи або інші документи, що підтверджують відповідність фарби стандартам безпеки для медичних виробів.
Враховуючи викладене, ми вважаємо, що вимога надання протоколу біоцидних властивостей порошкової фарби є обґрунтованою та відповідає законодавчим вимогам, адже вона спрямована на забезпечення безпеки та якості продукції, яка буде використовуватися в медичних установах.
Дата оприлюднення відповіді:
10.11.2025 12:56