Обгрунтування використання процедури
Обґрунтування підстави для здійснення:
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Статтею 4 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами)№ 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 (3) пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період жовтень -грудень 2025 року.
Відповідно до службової записки про потребу в закупівлі, існує потреба у здійсненні Закупівлі на жовтень - грудень 2025.
Очікуваний обсяг закупівлі послуги –пара , гаряча вода та пов’язана продукція (постачання теплової енергії) становить 80,76 Гкал, очікувана вартість закупівлі становить 329 997,47 грн. (Триста двадцять дев’ять тисяч дев’ятсот дев’яносто сім гривень 47 коп.), згідно затвердженого тарифу на дату проведення закупівлі, вартість однієї Гкал становить 4086,15 грн. ( Чотири тисячі вісімдесят шість гривень 15 коп.), який затверджений Рішенням виконавчого комітету Зорянської сільської ради від 16.10.2025 №165 , що передбачає проведення закупівлі у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з постачання теплової енергії регулює Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-VIII (далі — Закон № 2189). Відповідно до частини 1 статті 3 Закону № 2189 державна політика у сфері житлово-комунальних послуг ґрунтується, зокрема, на принципах забезпечення контролю у сфері діяльності природних монополій та регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги у випадках, визначених законом.
Органом державного регулювання у сфері комунальних послуг є НКРЕКП (ст. 2 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» від 09.07.2010 № 2479-VI). НКРЕКП застосовує, зокрема, такі засоби регуляторного впливу на суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках, як ліцензування господарської діяльності, контроль за дотриманням ліцензійних умов та встановлення тарифів на комунальні послуги для суб'єктів природних монополій, суб'єктів господарювання на суміжних ринках.
Господарська діяльність з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії підлягає ліцензуванню в порядку, встановленому законом (ст. 23 Закону України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 № 2633-IV; далі — Закон № 2633).
При провадженні господарської діяльності з виробництва теплової енергії ліцензіат повинен провадити ліцензовану діяльність виключно в межах місць провадження господарської діяльності та із застосуванням заявлених засобів провадження господарської діяльності, зазначених у відомостях про них, поданих до органу ліцензування згідно з вимогами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 22.03.2017 № 308.
ТОВ «КОМПАНІЯ ТЕПЛОЕНЕРГО» код ЄДРПОУ 38893426 провадить господарську діяльність з виробництва теплової енергії згідно з діючою ліцензією з постачання теплової енергії - відповідно до Розпорядження голови обласної державної адміністрації начальника обласної військової адміністрації №363 від 04.11.2022 року «Про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання».
Крім того, відповідно до рішення виконавчого комітету Зорянської сільської ради №122 від 20.10.2022 року – ТОВ «КОМПАНІЯ ТЕПЛОЕНЕРГО» - визначено виконавцем послуг з виробництва, постачання, транспортування теплової енергії з використанням альтернативних джерел енергії, включаючи теплоелектроцентралі, теплоелектростанції та когенераційні установки для бюджетних установ Зорянської сільської ради.(копія додається)
З технічних причин з огляду на розташування тепломереж замовника в місцях провадження господарської діяльності ліцензіата постачання теплової енергія для потреб замовника може бути забезпечено ТОВ «КОМПАНІЯ ТЕПЛОЕНЕРГО» код ЄДРПОУ 38893426.
Відповідно до статті 16 Закону № 2633 ціни на ринку теплової енергії, зокрема тарифи на теплову енергію суб’єктам природних монополій у сфері теплопостачання, ліцензування діяльності яких здійснюється НКРЕКП, а також тарифів на теплову енергію, що виробляється за допомогою систем автономного теплопостачання, суб’єктам господарювання, регулюються державою шляхом затвердження відповідних тарифів.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Зорянської сільської ради №165 від 16.10.2025 року затверджено тариф на виробництво, постачання, транспортування теплової енергії з використанням альтернативних джерел енергії для бюджетних установ – 4086,15 грн./Гкал (без ПДВ). (копія додається)
Природні монополії регулюються нормами Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 № 1682-III (далі — Закон № 1682). Природна монополія — стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги) (абз. 2 ч. 1 ст. 1 Закону № 1682).
Відповідно до статті 13 Закону України «Про природні монополії» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національні комісії регулювання природних монополій у відповідній сфері або органи виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначеної комісії, визначають суб’єктів природних монополій, складають та ведуть реєстри таких суб’єктів природних монополій.
Відповідно до пункту 4 Порядку складання та ведення Зведеного переліку суб’єктів природних монополій (далі – Зведений перелік), затвердженого розпорядженням Комітету від 28.11.2012 № 874-р, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.12.2012 за № 2119/22431 (далі – Порядок), внесення суб’єктів природних монополій до Зведеного переліку здійснюється Комітетом на підставі реєстрів, отриманих від Міністерства інфраструктури України; Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Згідно з пунктом 5 Порядку реєстри суб’єктів природних монополій складаються та подаються до Комітету щомісяця до 10 числа в електронному та паперовому вигляді. Зазначені реєстри містять інформацію про суб’єктів природних монополій, внесених до реєстру станом на останній день місяця, що передує місяцю подання реєстрів до Комітету.
Разом з цим, відповідно до пункту 7 Порядку Зведений перелік розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному вебпорталі Антимонопольного комітету України (http://www.amcu.gov.ua).
У зв’язку з введенням воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-Х, з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних ресурсів в умовах воєнного стану», пункту 4 протоколу № 82 засідання Кабінету Міністрів України від 28.05.2022, з метою забезпечення безпеки відповідних суб’єктів господарювання, відкритий доступ до інформації, розміщеної в графі «Місце реєстрації суб’єкта природних монополій» Зведеного переліку, тимчасово обмежено.
Наразі Зведений перелік за вилученням зазначеної інформації доступний для ознайомлення за посиланням:
https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/2025/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%96%20%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%97/10/%D0%92%D0%95%D0%A0%D0%95%D0%A1%D0%95%D0%9D%D0%AC%202025.pdf
З огляду на зазначене, ТОВ «КОМПАНІЯ ТЕПЛОЕНЕРГО є єдиним суб'єктом господарювання з надання послуг з постачання пари та гарячої води, оскільки займає монопольне (домінуюче) становище на ринку постачання теплової енергії у с.Зоря, Рівненського району Рівненської області (в межах території, на якій розташована діюча мережа.
Зважаючи на вищевикладене, відповідно до рішення виконавчого комітету Зорянської сільської ради №122 від 20.10.2022 року, рішення виконавчого комітету Зорянської сільської ради №165 від 16.10.2025 року - наявні підстави здійснити закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та оприлюднити в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Відповідно до абз. 3 п.5 13 Особливостей - за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Таким чином, є необхідність у прийнятті рішення щодо затвердження плану Закупівлі теплової енергії за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015: 09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція в обсязі 80,76 Гкал на очікувану вартість 329 997,47 грн. ( Триста двадцять дев’ять тисяч дев’ятсот дев’яносто сім гривень 47 коп. ) та проведенні даної закупівлі у відповідності до абз.3 пп.5 п.13 Особливостей. З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави».
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
1. Ліцензія з постачання теплової енергії - відповідно до Розпорядження голови обласної державної адміністрації начальника обласної військової адміністрації №363 від 04.11.2022 року «Про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання».
2. Зведений перелік суб’єктів природних монополій https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/2025/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%96%20%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%97/10/%D0%92%D0%95%D0%A0%D0%95%D0%A1%D0%95%D0%9D%D0%AC%202025.pdf станом на 17.10.2025 року.
3. Рішення виконавчого комітету Зорянської сільської ради №122 від 20.10.2022 року – ТОВ «КОМПАНІЯ ТЕПЛОЕНЕРГО» - визначено виконавцем послуг з виробництва, постачання, транспортування теплової енергії з використанням альтернативних джерел енергії, включаючи теплоелектроцентралі, теплоелектростанції та когенераційні установки для бюджетних установ Зорянської сільської ради.
4. Рішення виконавчого комітету Зорянської сільської ради №165 від 16.10.2025 року «Про погодження ТОВ «КОМПАНІЯ ТЕПЛОЕНЕРГО» тарифу на теплову енергію для бюджетних установ Зорянської сільської ради.»
5. Обґрунтування підстави, затверджене директором Зорянського ліцею.