Звернення:
За тендером : «Капітальний ремонт будівлі КЗ ЛОР “Львівська обласна дитячо-юнацька спортивна школа” за адресою м. Львів, вул. Уласа Самчука, 8. Заміна вікон та утеплення фасаду»
(код ДК 021:2015 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)
Тема:
акт обстеження
Зміст:
ВИМОГА
щодо усунення дискримінаційної умови тендерної документації
Шановний Замовнику!
Вимагаємо вилучити з тендерної документації вимогу про обов’язкове відвідування об’єкта та складання акту обстеження, який має бути підписаний учасником і представником Замовника.
Звертаємо увагу, що зазначена вимога неодноразово визнавалася незаконною та дискримінаційною рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема:
рішення від 13.12.2019 №18550;
рішення від 13.05.2020 №9264;
рішення від 29.05.2020 №10669;
рішення від 06.09.2022 №5702;
рішення від 29.04.2022 №4172;
рішення від 22.02.2022 №3635;
рішення від 27.02.2023 №2273.
Такі рішення АМКУ підтверджують, що вимога щодо обов’язкового відвідування об’єкта та підписання акту огляду створює дискримінаційні умови участі у процедурі закупівлі та порушує принципи рівного доступу учасників, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, зазначена вимога фактично ставить учасників у залежність від дій Замовника, оскільки:
Замовник може відмовитися підписувати акт (довідку) огляду;
у визначений час на місці може бути відсутній відповідальний представник;
що, у свою чергу, може призвести до участі у закупівлі лише одного учасника, ймовірно з максимальною ціною пропозиції.
У такому випадку дії уповноваженої особи Замовника можуть бути кваліфіковані як такі, що містять ознаки кримінальних правопорушень, передбачених:
частиною 4 статті 191 Кримінального кодексу України — привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем в умовах воєнного стану;
статтею 210 Кримінального кодексу України — нецільове використання бюджетних коштів.
Також зазначена вимога має ознаки антиконкурентних узгоджених дій, що суперечить положенням частини 1 статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
У зв’язку з викладеним, ВИМАГАЄМО внести зміни до тендерної документації та усунути вимогу щодо обов’язкового відвідування об’єкта і надання акту (довідки) огляду у складі пропозиції.
У разі невнесення відповідних змін до тендерної документації ми будемо змушені звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України, а також поінформувати Державну аудиторську службу України, НАЗК та НАБУ про потенційні ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель та корупційних правопорушень.
У випадку залишення дискримінаційної вимоги без змін, 11 листопада 2025 року буде подано офіційну скаргу до АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
08.11.2025 22:06
Добрий день, шановний учасник!
Відповідно до умов додатку №2 до тендерної документації встановлено, що З огляду на об’єми робіт та для коректного формування своєї пропозиції учасник повинен провести обстеження фактичного стану даного об’єкта будівництва. За результатами огляду, учасником складається звіт/акт про проведення технічного обстеження об’єкта та ознайомлення з обсягами робіт, який має бути підписаний представником учасником та представником замовника. Даний звіт надається у складі тендерної пропозиції.
Відповідно до п.5.32. Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" (далі – Настанова №281) встановлено, що під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання.
Відповідно до частини 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вимога щодо доцільності обстеження об’єкта будівництва передбачена Настановою №281. Отже, встановлення такої вимоги у тендерній документації відповідає частині 3 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Звертаємо вашу увагу, що дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. В даному випадку усі без виключення потенційні учасники, які бажають взяти участь у закупівлі, повинні виконати вимогу тендерної документації. Усі учасники закупівлі перебувають в рівних умовах та мають однакові можливості оглянути об’єкт. Замовник не перешкоджає та надає усім бажаючим можливість обстежити об’єкт та оцінити умови будівництва.
Дата оприлюднення відповіді:
11.11.2025 17:20