Закупівля Персональні комп’ютери «Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина)» від КЗ Ліцей №35 міста Житомира.
При наданні забезпечення у іншій формі підтверджується, що
Вимога
Забезпечення виконання договору про закупівлю
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.11.2025 14:22
Спосіб підтвердження
Назва
Забезпечення виконання договору про закупівлю
Опис
Під час укладення договору про закупівлю замовник вимагає від переможця процедури закупівлі внесення ним забезпечення виконання договору у розмірі 5 (п’яти) відсотків від вартості договору у формі перерахування коштів на рахунок Замовника. Забезпечення виконання цього Договору (Завдатку) вноситься на платіжні реквізити Замовника: Р/р ____________________________________ Держказначейська служба України м. Київ, МФО 820172. У призначенні платежу обов’язково вказати: “Забезпечення виконання договору згідно оголошення про проведення відкритих торгів ___________. Переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладання договору про закупівлю надає замовнику документ, який підтверджує внесення забезпечення виконання договору.
Тип
Документ
Забезпечення виконання договору
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
03.11.2025 14:22
Значення, яке очікується
5
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.11.2025 14:22
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.11.2025 14:22
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.11.2025 14:22
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.11.2025 14:22
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
03.11.2025 14:22
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
- сканкопію виконаного аналогічного договору (під аналогічним договором в цій ТД розуміється виконання учасником договору щодо поставок товару згідно коду ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина). - сканкопію (-ї) видаткових або податкових або товаро-транспортних накладних, або інших документів, що підтверджують отримання покупцем (замовником) товару за наданим в пропозиції аналогічним договором (у кількості від одної до трьох одиниць).
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця підтверджується, що
Вимога
До учасника процедури закупівлі (резидента та нерезидента) всіх форм власності та організаційно-правових форм, особисто або його кінцевих бенефіціарних власників, членів або учасників (акціонерів) юридичної особи – учасника процедури закупівлі, не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та не знаходяться у санкційному списку Європейського Союзу
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.11.2025 10:30
Спосіб підтвердження
Назва
Інформація про те, що учасник процедури закупівлі або його кінцевий бенефіціарний власник є особою, до якої не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та про те, що не знаходиться у санкційному списку Європейського Союзу
Опис
Учасник процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції підтверджує інформацію про те, що учасник процедури закупівлі або його кінцевий бенефіціарний власник є особою, до якої не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та про те, що не знаходиться у санкційному списку Європейського Союзу шляхом самостійного декларування.
До учасника процедури закупівлі (резидента та нерезидента) всіх форм власності та організаційно-правових форм, особисто або його кінцевих бенефіціарних власників, членів або учасників (акціонерів) юридичної особи – учасника процедури закупівлі, не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та не знаходяться у санкційному списку Європейського Союзу
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
03.11.2025 14:22
Дата архівування
11.11.2025 10:30
Спосіб підтвердження
Назва
Інформація про те, що учасник процедури закупівлі або його кінцевий бенефіціарний власник є особою, до якої не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та про те, що не знаходиться у санкційному списку Європейського Союзу
Опис
Учасник процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції підтверджує інформацію про те, що учасник процедури закупівлі або його кінцевий бенефіціарний власник є особою, до якої не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та про те, що не знаходиться у санкційному списку Європейського Союзу шляхом самостійного декларування.
ВИМОГА №1
1) В Додатку 3 тендерної документації встановлено, що:
З метою коректної роботи (сумісності) персональні комп’ютери, монітори та комплекти (клавіатура та маніпулятор типу «миша») мають бути одного виробника.
Скаржник повідомляє, що вказана вимога дискримінує його участь в даній процедурі закупівлі, оскільки він планує запропонувати товар – персональні комп’ютери, монітори та комплекти (клавіатура та маніпулятор типу «миша») різних виробників
Наприклад, Скаржник планує поставити товар торгових марок – ISE (виробник - Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ»), Artlinе (Toвapиствo з oбмeжeнoю вiдпoвiдaльнiстю «APTЛAЙН ІНТЕГРАЦІЯ») тощо.
Крім того, товар різних виробників є сумісним для коректної роботи. Доказом сумісності (коректної роботи) запропонованих товарів різних виробників є листи від виробників торгових марок – ISE (виробник - Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ»), Artlinе (Toвapиствo з oбмeжeнoю вiдпoвiдaльнiстю «APTЛAЙН ІНТЕГРАЦІЯ»). Вказані листи додаються до цієї скарги як додатки.
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно Додатку 3 ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
видалити у Додатку 3 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними:
З метою коректної роботи (сумісності) персональні комп’ютери, монітори та комплекти (клавіатура та маніпулятор типу «миша») мають бути одного виробника.
Замовником відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі
Повідомляємо Вам, що Замовником, Ліцеєм №35 міста Житомира, 11.11.2025 року внесено зміни до Тендерної документації у закупівлі за предметом Персональні комп’ютери «Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина)» та виключено з тендерної документації всі вимоги, що оскаржено Скаржником ТОВ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ" у скарзі UA-2025-11-03-008672-a.b1.
Просимо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель взяти надану інформацію до уваги та залишити скаргу UA-2025-11-03-008672-a.b1 без розгляду на підставі пп.3 п.63 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Повідомляємо Вам, що Замовником, Ліцеєм №35 міста Житомира, 11.11.2025 року внесено зміни до Тендерної документації у закупівлі за предметом Персональні комп’ютери «Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина)» та виключено з тендерної документації всі вимоги, що оскаржено Скаржником ТОВ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ" у скарзі UA-2025-11-03-008672-a.b1.
Щодо виконання рішення Комісії №16784-р/пк-пз від 11.11.2025 повідомляємо, технічні вимоги до комп’ютерного обладнання розроблені на основі наказу МОН України від 27.04.2021 № 458 «Про затвердження Змін до Типового переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти» та Наказу МОН від 02.11.2017 № 1440 «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти».
Доводимо до Вашого відома, що Замовник не може підтвердити відповідність продукції щонайменше двох потенційних виробників усім в сукупності вимогам тендерної документації до даної продукції, оскільки вони встановлені не Замовником, а Міністерством освіти і науки України. Замовник використовував для складення Технічного завдання вищезазначені накази МОН, а не досліджував ринок та технічні характеристики від різних виробників.
Також повідомляємо, що Скаржником ТОВ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ" у скарзі UA-2025-11-03-008672-a.b1 не оскаржувались вимоги технічних характеристик щодо Персональних комп’ютерів.
Просимо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель взяти надану інформацію до уваги.
ВИМОГА №2
2) В Додатку 3 тендерної документації встановлено, що:
пакет програмних засобів офісного призначення попередньо інстальований ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення Microsoft Office 2024 (Word, PowerPoint, Excel) з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС.
У переважній більшості підручників розглядається пакет офісних програм Microsoft Office. Усі етапи олімпіади з інформатики та різноманітні конкурси теж базуються на використанні MS Office.
Microsoft Office — це стандарт у більшості освітніх закладів, установ і компаній. Володіння цим пакетом програм дає учням реальні інструменти, які вони зможуть застосовувати не лише на уроках інформатики, а й у щоденному житті, навчанні, подальшій професії. На олімпіадах з ІТ та на різноманітних конкурсах міського та обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів використовується ТІЛЬКИ пакет Microsoft Office. Більшість підручників по цьому пакеті. Роботодавці очікують, що випускники будуть вміти працювати з офісними програмами. Це базова вимога до будь-якого фахівця. Університети також вимагають оформлення робіт у Word/Excel/PowerPoint.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не приймає до розгляду програмні забезпечення інші ніж Microsoft Office 2024.
Інші програмні забезпечення розглядаються Замовником як такі, що не відповідають технічному завданню. 1
Скаржник повідомляє, що вище зазначені технічні вимога є дискримінаційними оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» як виробник персональних комп’ютерів торгівельної марки ISE, повідомляє, що на всі комп’ютери власного виробництва попередньо інсталює ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення LibreOffice останньої версії або OpenOffice останньої версії з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС Microsoft Windows 11 Pro 64-bit.
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно Додатку 3 ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
видалити у Додатку 3 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними:
пакет програмних засобів офісного призначення попередньо інстальований ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення Microsoft Office 2024 (Word, PowerPoint, Excel) з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС.
У переважній більшості підручників розглядається пакет офісних програм Microsoft Office. Усі етапи олімпіади з інформатики та різноманітні конкурси теж базуються на використанні MS Office.
Microsoft Office — це стандарт у більшості освітніх закладів, установ і компаній. Володіння цим пакетом програм дає учням реальні інструменти, які вони зможуть застосовувати не лише на уроках інформатики, а й у щоденному житті, навчанні, подальшій професії. На олімпіадах з ІТ та на різноманітних конкурсах міського та обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів використовується ТІЛЬКИ пакет Microsoft Office. Більшість підручників по цьому пакеті. Роботодавці очікують, що випускники будуть вміти працювати з офісними програмами. Це базова вимога до будь-якого фахівця. Університети також вимагають оформлення робіт у Word/Excel/PowerPoint.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не приймає до розгляду програмні забезпечення інші ніж Microsoft Office 2024.
Інші програмні забезпечення розглядаються Замовником як такі, що не відповідають технічному завданню. 1
ВИМОГА №3
3) В Додатку 3 тендерної документації встановлено, що:
пакет програмних засобів офісного призначення попередньо інстальований ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення Microsoft Office 2024 (Word, PowerPoint, Excel) з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС.
У переважній більшості підручників розглядається пакет офісних програм Microsoft Office. Усі етапи олімпіади з інформатики та різноманітні конкурси теж базуються на використанні MS Office.
Microsoft Office — це стандарт у більшості освітніх закладів, установ і компаній. Володіння цим пакетом програм дає учням реальні інструменти, які вони зможуть застосовувати не лише на уроках інформатики, а й у щоденному житті, навчанні, подальшій професії. На олімпіадах з ІТ та на різноманітних конкурсах міського та обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів використовується ТІЛЬКИ пакет Microsoft Office. Більшість підручників по цьому пакеті. Роботодавці очікують, що випускники будуть вміти працювати з офісними програмами. Це базова вимога до будь-якого фахівця. Університети також вимагають оформлення робіт у Word/Excel/PowerPoint.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не приймає до розгляду програмні забезпечення інші ніж Microsoft Office 2024.
Інші програмні забезпечення розглядаються Замовником як такі, що не відповідають технічному завданню. 1
Скаржник повідомляє, що вище зазначені технічні вимога є дискримінаційними оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» як виробник персональних комп’ютерів торгівельної марки ISE, повідомляє, що на всі комп’ютери власного виробництва попередньо інсталює ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення LibreOffice останньої версії або OpenOffice останньої версії з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС Microsoft Windows 11 Pro 64-bit.
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно Додатку 3 ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
видалити у Додатку 3 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними:
пакет програмних засобів офісного призначення попередньо інстальований ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення Microsoft Office 2024 (Word, PowerPoint, Excel) з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС.
У переважній більшості підручників розглядається пакет офісних програм Microsoft Office. Усі етапи олімпіади з інформатики та різноманітні конкурси теж базуються на використанні MS Office.
Microsoft Office — це стандарт у більшості освітніх закладів, установ і компаній. Володіння цим пакетом програм дає учням реальні інструменти, які вони зможуть застосовувати не лише на уроках інформатики, а й у щоденному житті, навчанні, подальшій професії. На олімпіадах з ІТ та на різноманітних конкурсах міського та обласного, всеукраїнського, міжнародного рівнів використовується ТІЛЬКИ пакет Microsoft Office. Більшість підручників по цьому пакеті. Роботодавці очікують, що випускники будуть вміти працювати з офісними програмами. Це базова вимога до будь-якого фахівця. Університети також вимагають оформлення робіт у Word/Excel/PowerPoint.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не приймає до розгляду програмні забезпечення інші ніж Microsoft Office 2024.
Інші програмні забезпечення розглядаються Замовником як такі, що не відповідають технічному завданню. 1
Автор:
42216158, ТОВ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ"
02093, Україна, м. Київ, м. Київ, ВУЛИЦЯ БОРИСПІЛЬСЬКА будинок 30 офіс 201