Обгрунтування використання процедури
Державне іномовлення України спрямоване на виконання місії по формуванню та підтримці позитивного іміджу держави у світі. Місією державного іномовлення в період воєнного стану в країні стає в першу чергу оперативне та об’єктивне інформування про війну; донесення реального становища всередині країни; протистояння російській пропаганді; консолідація українського та іноземного суспільства на підтримку української держави та її громадян по всьому світу. Суб’єктом Державного іномовлення є Державне підприємство «Мультимедійна платформа іномовлення України» (далі ДП «МПІУ»). До системи медіамайданчиків і медіабрендів ДП «МПІУ» входять 2 телеканали – ДІМ та FREEДОМ, які створюють міцну базу для захисту інформаційного суверенітету країни, просування українських наративів, утвердження медійної суб’єктності України у світовому соціальному, культурному, та інформативному просторі.
FREEДОМ — телеканал, що орієнтований на російськомовну аудиторію за кордоном. Завдання каналу – донесення світові правди про війну Росії проти України, руйнація наративів російської пропаганди, представлення українського порядку денного у світовому медіапросторі.
ДІМ — телеканал, що орієнтований на українських біженців за кордоном та внутрішньо переміщених осіб. Завдання каналу – підтримувати зв’язок з українцями, яких війна вирвала з рідних домівок, знайомити світ з українською багатонаціональною ідентичністю, історіями української стійкості та героїзму, культурою, традиціями, звичаями.
Також до складу підприємства входить міжнародна цифрова медіаплатформа UATV, орієнтована на широку аудиторію в усьому світі і покликана надавати об’єктивну, актуальну та цікаву інформацію про Україну; висвітлювати останні події в Україні, повномасштабне вторгнення Росії в Україну; національний та міжнародний спротив російській агресії; є надійним джерелом для боротьби з російською дезінформацією англійською, арабською, іспанською, португальскою мовами.
Ефір телеканалів та цифрової платформи UATV необхідно постійно наповнювати відповідним контентом.
Один із способів реалізації поставленої перед ДП «МПІУ» мети – знайомити глядача з Україною, українськими мальовничими регіонами і містами з метою їхньої популяризації в легкому жанрі інфотейтмента. Одним із сучасних жанрів інфотейтмента є формат тревелу. Виробництво циклу програм такого жанру вимагає значних коштів та часу. Виробничі потужності ДП «МПІУ» не дають можливості задовільнити в повній мірі потреби в наповнені ефіру телеканалу ДІМ проєктами власного виробництва, і для цього немає відповідних економічних підстав. Між тим програмна сітка телеканалу і цифрової платформи має представляти різноманітні типи контенту, в тому числі програми про подорожі.
Одним з активних трендів в перегляді контенту категорії інфотейтмент є українські Youtube-канали, що повністю задовольняють смаки української аудиторії, а також за технічними характеристиками повністю відповідають всім технічним та змістовим параметрам професійного телевізійного відеоматеріалу. Особливо великим попитом користуються сучасні Youtube-канали, через те що журналістика подорожей забезпечує масовому глядачеві нові відомості про географію, історичні події, культуру, туризм в Україні і при цьому носить просвітницький характер
ФОП Мікульська Валерія Вікторівна, яка є виробником і правовласником контенту для Youtube-каналу «TOUR DE UKRAINE» (копії документів надаються) запропонувала ДП «МПІУ» придбати невиключні ліцензійні майнові права на обраний контент з можливість адаптації на різні мови:
«TOUR DE UKRAINE»
https://www.youtube.com/c/TourdeUkraine/playlists
Про проєкт:
«Tour de Ukraine — цикл масштабних туристичних та збалансованих історико-культурознавчих фільмів, об’єднаних метою всебічно розкрити туристичний потенціал регіонів України, підвищити актуальність і зацікавлення локальним туризмом та посилити патріотичний настрій суспільства. Ми прагнемо змінити сталий «фактор сезонності» для потенційних мандрівників і гостей, а також підвищити інвестиційну привабливість обраних шляхів.
Проєкт створено Валерією Мікульською, авторкою та ведучою одного із туристичних ТОП-шоу на теренах українського телебачення – «Україна вражає». Творча команда Tour de Ukraine складається з професійних фахівців медіа, а якість виробленого продукту є принципово важливою та однією з найвищих в історії україномовного YouTube та уже відзначена партнерами.»
Станом на 02.10.2025р. у канала 57,7 тис. підписників, 353 відео, 10 945 299 переглядів.
Youtube-канал «Tour de Ukraine» регулярно публікує відео, які набирають сотні тисяч і навіть мільйони переглядів.
Наприклад, випуск «Легендарні карпатські шляхи та захмарні краєвиди | Долина українських горців серед найвищих вершин» набрав 1,5 млн.переглядів.
(https://www.youtube.com/watch?v=frXUGXb6xm0&list=PLge95M-Nuw4JR1JelAcAtAG-emrkq9Svw&index=10)
Кожна серія циклу присвячена окремому регіону, яким команда проєкту рушає за попередньо складеним маршрутом, розробленим спільно з локальними експертами та фахівцями туристичної та природоохоронної галузей. Цей маршрут містить повний спектр локацій, що задовольняють інтереси більшості категорій туристів та майбутніх гостей, як то: унікальні історичні локації, майстерні та музеї, що підкреслюють культурну ідентичність, осередки гастрономічної культури, цікаві об’єкти бізнесу та індустрій, національні та регіональні ландшафтні парки, що відкривають можливості еко-туризму та пізнанню відвідувачами особливостей ландшафту та відповідних доступних атракцій. Всі локації пов’язані між собою індивідуальним сценарієм, що суттєво відрізняє проєкт від традиційного туристичного блогу.
ФОП Мікульська Валерія Вікторівна, яка є виробником і правовласником контенту для Youtube-каналу «TOUR DE UKRAINE» (копії документів надаються) звернулася до ДП «МПІУ» з комерційною пропозицією щодо придбання невиключних майнових прав на обраний контент. Пропозиція від ФОП Мікульська Валерія Вікторівна передбачає такий вид прав та умови:
1. Ціна договору (ліцензійна винагорода - роялті) складає 498 213,58 грн (чотириста дев’яносто вісім тисяч двісті тринадцять гривень 58 копійок) без ПДВ.
2. Територія розповсюдження творів – телеканал ДІМ (Україна і Світ, згідно реєстрації), UATV English та UATV Arabic (Світ).
3. Перелік прав (типи мовлення для телеканалу): багатоканальне/аналогове ефірне, супутникове, кабельне, онлайн мовлення в складі програми каналу на digital-платформах ДП «МПІУ» та у складі стрімів на YouTube-каналах Ліцензіата; розміщення збережених стрімів з включеними Творами на YouTube-каналах Ліцензіата, діджитал-платформах Ліцензіата.
Для ДІМ – IPTV, VOD, Catch-up, Catch-forward, Time-Shift (все винятково simulcast).
Для UATV English та UATV Arabic - IPTV, VOD (TVOD, SVOD, FVOD, AVOD), Catch-up, Catch-forward, Time-Shift - сімулкаст, FAST для ОТТ-платформ; потокове мовлення для YouTube (окрім розміщення як окремий твір).
4. Кількість показів та ліцензійний строк – згідно переліку аудіовізуальних творів:
Враховуючи виробничу необхідність у закупівлі сучасного контенту формату інфотейнмент українського виробництва, особливо що стосується циклу програм про подорожі Україною, існує необхідність у проведенні закупівлі невиключних майнових прав (дозволу) на використання аудіовізуальних творів за кодом ДК 021:2015: 92120000-8 Послуги з розповсюдження кіно- та відеопродукції з ФОП Мікульська Валерія Вікторівна, відповідно до абз.5 пп.5 п.13 особливостей здійснення публічних закупівель, затвердженних Постановою КМУ від 12.10.2022р. №1178, без використання електронної системи закупівель з орієнтовною очікуваною вартістю – 498 213 (чотириста дев’яносто вісім тисяч двісті тринадцять) гривень 58 копійок, без урахування ПДВ.