Звернення:
За тендером : Послуги з управління небезпечними відходами
Тема:
Вимога!
Зміст:
Шановний Замовник!
Звертаємо вашу увагу, що згідно до п. 4 ст. 13 Закону України «Про управління відходами» передача суб’єктам господарювання у сфері управління відходами відходів (крім побутових відходів) з метою збирання, перевезення та оброблення здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до законодавства, в якому зазначається код відходів згідно з Національним класифікатором відходів, їх обсяг, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів.
З наведеного вбачається, що питання визначення кодів операцій з відновлення та/або видалення відходів здійснюється суб'єктом господарювання у відповідності до наявних у нього дозвільних документів під час укладання договору.
Тобто, саме на суб’єкта господарювання у сфері управління відходами покладається обов’язок забезпечувати здійснення операцій з оброблення відходів на об’єктах оброблення відходів згідно їх переліку та особливостей в залежності від виду (коду) відходів, а не на утворювачів відходів.
Таку ж позицію у своїх рішеннях зазначають Комісії АМКУ. Так у рішеннях АМКУ 1) №11744-р/пк-пз від 29.07.2025; 2) № 11816-р/пк-пз від 30.07.2025; 3)№ 9400-р/пк-пз від 12.06.2025 орган оскарження зазначив, що відповідно до інформації наданої Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, перелік кодів операцій з управління відходами за кожним відповідним кодом відходів визначає сам суб'єкт господарювання у відповідності до наявних у нього дозвільних документів. Замовника було зобов'язано внести зміни до тендерної документації, та прибрати з неї конкретні операції з управління (відновлення/видалення) відходів, що вказує на сталу позицію АМКУ в цьому питанні.
Враховуючи зазначене, просимо внести зміни до Додатку 4 до тендерної документації, та прибрати с таблиці технічних характеристик колонку щодо "Операція з відновлення/ видалення".
Дякуємо за порозуміння!
Дата оприлюднення звернення:
31.10.2025 11:56
Шановний учасник, дякуємо за звернення та повідомляємо наступне.
Вимога ТД щодо визначення Учасником найменування та коду операції з відновлення та/або видалення відходів не суперечить ані статті 13 Закону України «Про управління відходами», ані позиції АМКУ, оскільки Замовник НЕ ВИЗНАЧАЄ найменування та код операції, а пропонує зробити це Учаснику на етапі подання тендерної пропозиції.
Дійсно саме на суб’єкта господарювання у сфері управління відходами покладено обов’язок визначати найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів у відповідності до наявних у нього дозвільних документів.
Так, згідно Додатку 4 до ТД встановлена вимога щодо визначення Учасником самостійно під час подання тендерної пропозиції найменування та коду операції з відновлення та/або видалення відходів у відповідності до наявних у нього дозвільних документів.
Тобто, згідно вимог ТД Учасник має самостійно визначити найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів.
В свою чергу, Замовник жодним чином не визначає яка це має бути операція (ТД не містить конкретного виду операції), а навпаки пропонує визначити це Учаснику.
Згідно частини 4 статті 13 Закону України «Про управління відходами» визначення найменування та коду операції з відновлення та/або видалення відходів є обов’язковою умовою договору, який буде укладений за результатами проведеної закупівлі та проєкт якого є додатком до ТД.
В таблиці Додатку 1 до проєкту Договору «Перелік небезпечних відходів та вартість послуг на закупівлю Послуги з управління небезпечними відходами за кодом ДК 021:2015: 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» є колонка «Операція з відновлення/ видалення» яка має бути заповнена при укладанні договору.
З урахуванням викладено, відсутні підстави для внесення змін в Додаток 4 до ТД.
Дата оприлюднення відповіді:
31.10.2025 16:34