Обгрунтування використання процедури
ОБҐРУНТУВАННЯ ПІДСТАВИ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЛІ
Відповідно абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178» (зі змінами доповненнями), а саме «відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником»
Найменування: Акціонерне товариство «Українська залізниця» (в особі виробничого підрозділу «Івано-Франківський загін воєнізованої охорони» філії «Відомча воєнізована охорона» акціонерного товариства «Українська залізниця»).
Код згідно з ЄДРПОУ замовника: 40478614.
Місце знаходження замовника: 76018, м. Івано-Франківськ, вул. Привокзальна, 13.
Вид процедури закупівлі: закупівля без використання електронної системи закупівлі.
Підстави для здійснення закупівлі: абзац 4 підпункту 5 пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом Україні «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення а6о скасування» від 12.10.2022 № 1178» (зі змінами та доповненнями), а саме «відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником».
Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі:
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 пункту 13: придбання замовниками товарів i послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень. робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб'єктом господарювання в одному з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Відповідно до пункту 1 глави 1 розділу III Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 року № 2494 (далі — Кодекс), експлуатацію газорозподільних систем здійснюють виключно Оператори газорозподільної системи (далі—Оператор ГРМ).
Згідно з пунктом 2 глави 1 розділу III Кодексу, власники газової мережі, яка згідно з розділом II Кодексу кваліфікується як газорозподільна система (крім газорозподільної системи, що відноситься до державного майна), що не є Операторами ГРМ, та Оператор ГРМ, до мереж якого підключені належні власникам газорозподільні системи, зобов'язані укласти договори про експлуатацію таких газорозподільних систем, або договори господарського відання чи користування з передачею газорозподільних систем на баланс Оператору ГPM, або оформити передачу належних власникам газорозподільних систем у власність Оператору ГРМ (у тому числі шляхом купівлі-продажу).
Надання послуг з експлуатації складових газорозподільної системи включає в себе здійснення Оператором ГРМ комплексу технічних заходів, необхідних для забезпеченні розподілу природного газу, виконання робіт з технічного обслуговування, огляду обстеження та поточного ремонту, в строки та порядку, що передбачені договірними відносинами та чинними нормативно-правовими актами.
Згідно з пунктом 4 глави 1 розділу I Кодексу, Оператор ГРМ — суб'єкт господарювання, що на підставі ліцензії здійснює діяльність з розподілу природного газу газорозподільною системою, яка знаходиться у його власності або користуванні відповідно до законодавства, та здійснює щодо неї функції оперативно-технологічного управління.
Згідно п. 1 глави 1 Розділу III Кодекс ГРМ експлуатацію газорозподільних систем здійснюють виключно Оператори ГРМ.
Згідно п 1 глави 5 розділу III Кодекс ГРМ межа балансової належності та експлуатаційної відповідальності між Оператором ГРМ та споживачем визначається в актах розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін.
Згідно п 4 глави 1 розділу III Кодекс ГРМ Оператор ГРМ повинен забезпечити попереджувальні заходи безаварійної експлуатації газорозподільних систем, а сама комплекс робіт, що виконується на підставі результатів технічного огляду або технічного обстеження газорозподільних систем, з метою забезпечення її подальшого безаварійного експлуатування шляхом проведення технічного обслуговування, поточного або капітального ремонтів.
У разі виникнення аварійної ситуації Оператор ГРМ зобов'язаний вжити необхідних заходів, спрямованих на відновлення належної роботи газорозподільної системи.
Відповідно до п. V Правил безпеки систем газопостачання, "Власник (балансоутримувач) повинен дотримуватись вимог безпечної експлуатації систем газопостачання, систематично контролювати технічний стан газопроводів (підземних, надземних та ввідних) i споруд на них шляхом проведення комплексного технічного огляду (обходу) трас газопроводів, технічного обстеження, в т. ч. KПO, вимірювання захисних потенціалів i перевірки ефективності роботи засобів EX3".
Згідно з п.2.3 «Порядку технічного огляду, обстеження. оцінки та паспортизації технічного стану, здійснення запобіжних заходів для безаварійного експлуатування систем газопостачання», (надалі -Порядок TOO) «На підприємствах, установах, організаціях, у складі яких відсутня власна газова служба, технічний огляд (обхід) ОСГ виконується на договірних засадах СПГГ (Спеціалізованим підприємством газового господарства).
Відповідно до п.4.9.1 «Технічне обстеження ОСГ (об'єктів систем газопостачання) проводять фахівці СПГГ, які отримали допуск до проведення відповідних робіт».
Відповідно до Порядку TOO (п.1.2 ) СПГІГ —регіональні підприємства, які мають на балансі системи (об'єкти) газопостачання або договір з власником систем (об‘єктів) газопостачання на надання послуг; мають у своєму складі виробничі підрозділи, підготовлені кадри, необхідні для виконання зазначених робіт; забезпечені відповідними нормативними та експлуатаційно-технічними документами; мають провідний зв'язок «104»; транспортні засоби, обладнання та матеріали необхідні для належної експлуатації газорозподільних систем.
ТЕРНОПІЛЬСЬКА ФІЛІЯ ТОВ «ГАЗОРОЗПОДІЛЬНІ МЕРЕЖІ УКРАЇНИ» (код ЄДРПО 45267535) є Оператором ГРМ на території Тернопільської області, де знаходиться газорозподільна система, що перебуває у власності, господарському віданні, користуванні чи експлуатації підприємства, відповідно до Постанови HKPEKП від 26.12.2022 №1839 «Про видачу ліцензії з розподілу природного газу ТОВ «ГАЗОРОЗПОДІЛЬНІ МЕРЕЖІ УКРАЇНИ». Крім того, відповідно до Зведеного переліку суб'єктів природних монополій, розміщеного на офіційному Антимонопольного комітету України (www.amcu.gov.ua), ТЕРНОПІЛЬСЬКУ ФІЛІЮ ТОВ «ГАЗОРОЗПОДІЛЬНІ МЕРЕЖІ УКРАЇНИ» визначено монополістом з розподілу природного газу на території Тернопільської області.
Враховуючи вищевикладене, ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ФІЛІЇ
ТОВ «ГАЗОРОЗПОДІЛЬНІ МЕРЕЖІ УКРАЇНИ» належить виключне право щодо здійснення експлуатації газорозподільних систем на території Тернопільської області, відповідно абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників передбачених законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами та доповненнями), а саме «відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником».
Підсумовуючи вище, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, забезпечення наявної потреби замовника в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення щодо здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів з підстави визначеної абзацом 4 підпункту 5 пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників передбачених законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами та доповненнями), а саме «відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником».
З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір, укладений без використання електронної системи закупівлі, відповідно до пункту 3 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави».