Звернення:
За тендером : код НК 031: 2024 «Національна номенклатура медичних виробів» – A03040101 – Набори для постійної підшкірної інфузії інсуліну; код НК 031: 2024 «Національна номенклатура медичних виробів» – Z1204021601 – Портативні інструменти для інфузії інсуліну; код НК 031: 2024 «Національна номенклатура медичних виробів» – Z1204021601 – Портативні інструменти для інфузії інсуліну
Тема:
Технічне завдання
Зміст:
Ми підприємство яке хоче прийняти участь в даній закупівлі прсимо надати роз'яснення та додаткову інформацію до тендерної документації, а саме до п.2 п.3 Технічного завдання а також Медико-технічних вимог(таблиця1) п.2
Просимо надати інформацію до п.2 Медико-технічні вимоги Додатку 4
Нам не зрозуміло яку саме продукцію Ви хочете придбати.
Дата оприлюднення звернення:
31.10.2025 11:24
Департамент охорони здоров’я Хмельницької обласної державної адміністрації ознайомився з Вашим питанням щодо закупівлі «код Основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 33190000-8 - «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» (код НК 031: 2024 «Національна номенклатура медичних виробів» – A03040101 – Набори для постійної підшкірної інфузії інсуліну; код НК 031: 2024 «Національна номенклатура медичних виробів» – Z1204021601 – Портативні інструменти для інфузії інсуліну; код НК 031: 2024 «Національна номенклатура медичних виробів» – Z1204021601 – Портативні інструменти для інфузії інсуліну)» та повідомляє наступне.
Відповідно до пункту 2 Загальних вимог «Технічного завдання» Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що товар, запропонований Учасником, повинен бути введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку. Для підтвердження учасник надає декларації або сертифікати відповідності або паспорти якості або сертифікати якості або реєстраційні посвідчення, брошури або інструкції, тощо.
Згідно пункту 3 Загальних вимог «Технічного завдання» Додатку № 2 до тендерної документації передбачено обов’язкове надання Учасником оригіналу гарантійного листа, наданого безпосередньо виробником або його уповноваженим представником в Україні (якщо учасник не є виробником товару), який підтверджує можливість поставки товару, що є предметом закупівлі у необхідній кількості, якості та у терміни, визначені документацією. Гарантійний лист повинен включати: назву замовника, назву учасника, назву предмету закупівлі згідно оголошення, номер закупівлі та кількість.
Звичайно, ці вимоги, як і будь-яка інші вимоги тендерної документації може обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі.
Закон не містить визначення дискримінаційних вимог тендерної документації.
В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Позиції судів щодо визначення дискримінаційності вимог:
- Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 640/1042/19 від 29.01.2021 - «…дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших»;
- Європейський суд з прав людини в рішенні суду у справі № 42184/05 «Карсон та інші проти Сполученого Королівства» від 16.03.2010 – «дискримінація - відмінність у ставленні до осіб, які перебувають в аналогічній або схожій ситуації».
- Дискримінаційні вимоги тендерної документації - такі вимоги, яким може відповідати певна обмежена кількість учасників та які суттєво обмежують участь в закупівлі зацікавлених осіб.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням потреб Замовника та критеріїв надання якісного товару, а на ринку присутні більше ніж два Учасника, які можуть запропонувати товар, який відповідає вимогам тендерної документації від різних виробників продукції.
Більш того, згідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Замовник має право вибору товару, який є предметом закупівлі, та не обмежений у можливості встановлювати вимоги, які спрямовані на забезпечення задоволення саме його потреб у продукції з відповідними технічними характеристиками. Відповідність продукції вимогам певних критеріїв/стандартів, які вказані у документації, не забороняє замовнику у такій документації встановлювати вимоги щодо предмета закупівлі, які відповідатимуть його потребам.
Вимога тендерної документації щодо того, що запропонований Учасником товар, повинен бути введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку повністю узгоджується з чинним законодавством України у сфері охорони здоров’я та напряму передбачений у постанові КМУ № 753 від 02.10.2013 року «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів».
Крім того надання листа виробником або його уповноваженим представником в Україні (якщо учасник не є виробником товару) убезпечує від можливої поставки неякісних та неоригінальних виробів, постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції. Є вірогідність постачання виробів, які є неоригінальними, неякісними, а також, які можуть потрапити на територію України незаконними шляхами, тим самим призвести до незворотних наслідків.
Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону).
Разом з тим, Замовником встановлено, що під час підготовки медико-технічних вимог для позиції № 2 було допущено технічну описку, враховуючи вищевказане Департамент охорони здоров’я Хмельницької обласної державної адміністрації повідомляє що Замовником прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації у цій частині.
Дата оприлюднення відповіді:
03.11.2025 13:01