Звернення:
За тендером : Підшипники
Тема:
Локалізація
Зміст:
Доброго дня. Шановний Замовнику!
Ми маємо на меті запропонувати Вам якісний товар, який має походження з держав-членів Європейського Союзу, але виявили дискримінаційну вимогу щодо надання сертифікату про походження при поданні тендерної пропозиції. Ми спостерігаємо, що в більшості випадків по аналогічним питанням здійснюється моніторинг Державною аудиторською службою України. Ми це зазначаємо лише на Вашу користь, щоб вчасно виправити та ефективніше провести дану закупівлю.
Відповідно до пункту 10 Розділ ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ступінь локалізації виробництва зазначається замовником з урахуванням положень Закону та Особливостей та має бути підтверджено учасником шляхом надання документів, зазначених у додатку 1 до тендерної документації.
В додатку 1 до ТД Замовник зазначає, зокрема:
«Замовник здійснює закупівлю товару, виключно якщо ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує рівню відсотка локалізації у відповідному році.
На підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку у довільній формі із зазначенням найменування товару , назви виробника та ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель. Ступінь локалізації виробництва має становити не менше рівня відсотку у відповідному році.
Замовник самостійно перевіряє інформацію щодо ступеня локалізації виробництва товару у переліку локалізованих товарів, з підтвердженим ступенем локалізації.
Вимога щодо надання вищевказаної довідки не застосовується до товару, у разі якщо країною його походження, є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі. У такому випадку Учасник повинен надати сертифікат про походження товару , а також лист-пояснення про зазначене».
Розуміємо дану вимогу, як необхідність надання сертифікату про походження разом з тендерною пропозицією.
Вважаємо за необхідне звернути увагу, що сертифікат походження товару видається уповноваженим органом країни-експортера виключно на вже вироблений товар та при митному оформленні його вивезення. Таким чином, на етапі подання тендерної пропозиції, коли товар ще не виготовлено та не поставлено на митну територію України, більшість учасників фактично позбавлені можливості надати такий сертифікат.
Зазначена умова створює дискримінаційні обмеження та суперечить принципам ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки надає необґрунтовані переваги тим учасникам, які вже завезли товар, обмежуючи участь інших постачальників, що здійснюють поставки під замовлення.
Це також може завдати шкоди інтересам Замовника, оскільки звужує коло потенційних учасників і, відповідно, конкуренцію.
З метою забезпечення недискримінаційного підходу та дотримання принципу пропорційності, просимо внести зміни до тендерної документації, а саме вимогу:
«У такому випадку Учасник повинен надати сертифікат про походження товару , а також лист-пояснення про зазначене».
Змінити та викласти в новій редакції:
«У такому випадку Учасник повинен надати гарантійний лист (із зазначенням номенклатурних позицій), яким підтвердити, що країною походження запропонованих товарів, є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі
ТА підтвердити цим гарантійним листом, що Учасник надасть Замовнику відповідний сертифікат про походження товару в момент постачання товару відповідно до умов Договору поставки».
Дата оприлюднення звернення:
03.11.2025 17:30
Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення.
Відповідно до п.6 ‘ розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник закуповує товар , що є предметом закупівлі включених до переліку товарів, виключно якщо ступінь локалізації виробництва перевищує або дорівнює розміру встановленому на відповідний рік.
Механізм встановлення підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівл,і визначено Порядком підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затверджених постановою КМУ від 2 грудня 2022 р.№ 861.(далі-Порядок). Відповідно до п.3 Порядка , дія цього Порядку не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку у довільній довідку із зазначенням найменування товару , назви виробника та ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель або сертифікат походження товару, що підтверджує походження товару з країни, з якою Україна уклала міжнародну угоду та/або країни, яка є учасником Угоди СОТ про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі»..
Також наголошуємо, що потреба у закупівлі ,визначення предмета закупівлі , вимоги до предмета закупівлі, характеристики предмета закупівлі визначаються замовником, а не учасником закупівлі, і оприлюднюються Замовником в оголошені про проведення відкритих торгів та тендерній документації.
Дата оприлюднення відповіді:
05.11.2025 16:36