Звернення:
За тендером : 43320000-2 - Будівельне обладнання
Тема:
Щодо дискримінаційних вимог
Зміст:
Шановний замовнику, вимагаємо прибрати з тендерної документації дискримінаційну вимогу щодо постачання продукції конкретного виробника!
Обмеженням конкуренції є технічні вимоги тендерної документації, які формуються таким чином, що лише один виробник може їм відповідати. Це ставить інших учасників у нерівні умови, оскільки вони не можуть запропонувати аналогічний товар.
Частина 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» прямо забороняє встановлювати у тендерній документації вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимоги, що відповідають лише одному виробнику, ставлять інших учасників у нерівні умови і не сприяють добросовісній конкуренції.
Це означає, що замовник не може встановлювати вимоги, яким може відповідати лише один учасник, створюючи для нього привілейоване становище.
Дата оприлюднення звернення:
30.10.2025 15:20
У Додатку №1 Оголошення - Інші технічні характеристики предмета закупівлі, зазначено: Вишка тура 5 м ТЕХПРОМ 1.7 х 0.8 (м) 3+1, робоча висота від 5 м, пересувний аналог будівельного риштування, колеса оснащені гальмом, настил (база з колесами та домкратами - 2 шт; діагональ об'ємна – 1 шт; сходи огорожі – 2 шт; гантель огорожі – 2 шт; перекладина огорожі – 2 шт; настил із люком - 1 шт; стяжка – 8 шт), матеріал сталь, стан – новий, гарантія не менше 12 місяців або еквівалент.
Також Замовник зазначив, що можливе надання еквіваленту товару за умови, що технічні та якісні характеристики, запропонованого товару будуть рівноцінними, або кращими, ніж визначені Замовником. Тому у разі підготовки та поданні тендерної пропозиції учасником із зазначенням основного призначення та технічних характеристик еквівалента, які будуть негірші ніж у заявленій характеристиці предмета закупівлі Замовником, пропозиція учасника не буде відхилена з даних підстав у цій частині.
Тому, учасник готує тендерну пропозицію відповідно до умов оголошення та надає еквівалент товару за умови, що технічні та якісні характеристики, запропонованого товару будуть рівноцінними, або кращими, ніж визначені Замовником.
Дискримінаційними є вимоги, яким можуть відповідати лише обмежене коло учасників та які штучно звужують конкуренцію. Водночас при формуванні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі замовником встановлено за результатами моніторингу сайтів виробників/постачальників, реклами, каталогів із відкритих джерел мережі Інтернет, що відповідним технічним вимогам може відповідати значне коло учасників (зокрема, 1) https://ukraine-standart.com.ua/; 2) https://tehpromproect.com.ua/; 3) https://skif.ua/; 4) https://matcom-ukraine.com.ua/ та інші), а отже, відсутні обмеження конкуренції та дискримінації учасників з боку замовника.
З урахуванням того, що продукція щонайменше двох виробників/постачальників може відповідати характеристиці, наведеній замовником у тендерній документації, можливо дійти до висновку про те, що в спірних правовідносинах відсутнє обмеження конкуренції з боку замовника в частині встановлення указаних вище умов тендерної документації (постанова Верховного Суду від 30.06.2021 у справі №826/7945/180).
З цього приводу варто зазначити, що включення даних технічних умов, щодо предмета закупівлі повністю корелюється із положенням законодавства про публічні та оборонні закупівлі, відповідно до якої тендерна документація та проект договору про закупівлю може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Замовник зацікавлений у закупівлі якісного товару, який не втратить своєї актуальності у найближчі роки, тому замовник не вносить зміни до тендерної документації, які можуть погіршити технічні вимоги предмета закупівлі.
Виходячи із вищевикладеного, замовник гарантує дотримуватись основних принципів законодавства про публічні та оборонні закупівлі при розгляді пропозицій учасників.
Дата оприлюднення відповіді:
30.10.2025 17:02