Звернення:
За тендером : ДК 021:2015 – 31710000-6 Електронне обладнання (Термінал обслуговування електронної черги)
Тема:
Щодо вимоги надання Сертифіката відповідності на реєстраційний сенсорний термінал
Зміст:
Шановний Замовнику!
Уважно ознайомившись із тендерною документацією щодо предмета закупівлі, а саме з вимогою про надання сертифіката відповідності (Certificate of Conformity) Додаток 4 до тендерної документації (п.3.4), стосовно окремих функціональних модулів Реєстраційного сенсорного терміналу:
- Термопринтеру;
- Монітору для сенсорного терміналу;
- Сенсорного екрану;
- Блоку системного.
вимогам: ДСТУ EN 60950-1:2015, п.п. 1.3.2, 1.3.3, 1.7.1, 2.1.1, 2.1.1.3–2.1.1.6, 2.2.2, 2.2.3, 2.3.4, 2.9.1, 2.10.3.2, 2.10.5.1, 3.1.1, 3.1.2, 3.2.1.2, 4.2.1, 4.3.1, 4.4.1, 4.5.1, 4.6.1, 5.1.1, 5.2.2; ДСТУ EN 55022:2017, п.п. 5.2, 6.1; ДСТУ EN 55024:2017, п.п. 4 (табл. 1, пп. 1.1–1.3), табл. 2 (пп. 2.1–2.3); ДСТУ EN 61000-3-2:2015, р. 7; ДСТУ EN 61000-3-3:2017, р. 5 (сертифікація продукції, що виготовляється серійно, з обстеженням виробництва), повідомляємо наступне:
1. Щодо обов’язковості сертифікації
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 95 від 05.02.2020 р.
«Про затвердження переліку продукції, що підлягає обов’язковій оцінці відповідності вимогам технічних регламентів», реєстраційні сенсорні термінали, інформаційні кіоски та аналогічне обладнання не входять до зазначеного переліку.
Таким чином, готовий виріб у вигляді реєстраційного сенсорного терміналу не підлягає обов’язковій оцінці відповідності, а отже, вимога про надання сертифіката відповідності на нього не є обов’язковою з точки зору законодавства України.
Згідно із положеннями Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності” (№ 124-VIII від 15.01.2015):
• стаття 23 визначає, що обов’язкова оцінка відповідності застосовується лише до продукції, що підпадає під дію затверджених технічних регламентів;
• виробник має право самостійно визначати форму підтвердження відповідності, якщо продукція не підлягає обов’язковій сертифікації.
Відповідно до статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, під час проведення закупівель замовник зобов’язаний дотримуватись принципів:
• добросовісної конкуренції серед учасників,
• недискримінації учасників,
• об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Встановлення вимоги, не передбаченої чинними нормативно-правовими актами, фактично обмежує участь у процедурі закупівлі виробників, які виготовляють обладнання із сертифікованих комплектуючих, але не мають окремого сертифіката на кінцевий виріб.
Практика Антимонопольного комітету України (рішення № 15747-р/пк-пз від 16.08.2021 р., № 1842-р/пк-пз від 16.02.2023 р.) підтверджує, що вимоги, які виходять за межі чинного законодавства, визнаються дискримінаційними.
З метою дотримання законодавства України та забезпечення рівних умов участі всіх учасників просимо:
• уточнити вимогу тендерної документації, передбачивши можливість підтвердження відповідності продукції технічним вимогам альтернативним документом, а саме:
- листом-відповідності від постачальника/учасника;
Таке уточнення відповідатиме положенням:
• Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності” (ст. 23, 24),
• Закону України “Про публічні закупівлі” (ст. 5, 22),
• а також Постанові КМУ № 95 від 05.02.2020 р.
Вимога тендерної документації щодо надання сертифіката відповідності на окремі функціональних модулі або готовий виріб, не відповідає чинним нормам законодавства та створює штучні бар’єри для участі у закупівлі.
Наше звернення є правомірним, обґрунтованим та спрямованим на забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників.
Просимо розглянути викладені аргументи та внести відповідні зміни або уточнення до тендерної документації.
Дякуємо за розуміння та сприяння у забезпеченні рівних умов участі всіх учасників закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
01.11.2025 22:29