Закупівля послуги з встановлення систем охоронної сигналізації від КОМУНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) "МУНІЦИПАЛЬНА ОХОРОНА".
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
28.10.2025 10:41
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції:
- вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія;
- розмір забезпечення тендерної пропозиції – 716 000,00 грн., що не перевищує 3% від очікуваної вартості закупівлі;
- строк дії забезпечення тендерної пропозиції: протягом 120 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Банківська гарантія має набувати чинності з дня її надання і не містити відкладних умов набуття нею чинності;
- банківська гарантія оформляється та повинна відповідати вимогам Особливостей, Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції від 14.12.2020 № 2628.
Гарантія обов'язково повинна свідчити про обов'язок установи, що надала гарантію, виплатити замовникові суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, вказаних у пункті 3 розділу III цієї тендерної документації.
Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) особи, уповноваженої на під-писання банківської гарантії.
У випадку, якщо підписантом є не Голова правління, то повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені сканованою копією (оригіналом) відповідного документа банку-гаранта (доручення, тощо) з накладенням КЕП (кваліфікованого електронного підпису) уповноваженої особи банку-гаранта на підпис відповідного документу.
Банківська гарантія подається учасником у складі тендерної пропозиції процедури закупівлі через електронну систему закупівель. Подання, отримання електронної банківської гарантії здійснюється відповідно до положень Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а саме: електронний документ підписується шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності).
Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів учасника.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.10.2025 10:41
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.10.2025 10:41
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.10.2025 10:41
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.10.2025 10:41
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.10.2025 10:41
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
28.10.2025 10:41
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
КОМУНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) "МУНІЦИПАЛЬНА ОХОРОНА"
Поштовий індекс
01001
Країна
Україна
Область або регіон
м. Київ
Населений пункт
м. Київ
Адреса
вул. Хрещатик, будинок 36
послуги з встановлення систем охоронної сигналізації
Тендер:
UA-2025-10-28-003336-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-10-28-003336-a.c1
Дата:
31.10.2025 17:36
Стан:
Очікує розгляду
на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі: на закупівлю: послуги з встановлення систем охоронної сигналізації (за ДК 021:2015 код 45310000-3 Електромонтажні роботи)
на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі: на закупівлю: послуги з встановлення систем охоронної сигналізації
(за ДК 021:2015 код 45310000-3 Електромонтажні роботи)
1. В складі Додатку 1 до Тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» міститься вимога:
«… Учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікат на забезпечення послуг з безпеки та відповідає ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014 (CLC/TS 50131-7:2010, IDT).»
Скаржник вважає дану вимогу надмірною та необґрунтованою, оскільки:
o Сертифікація послуг відповідно до ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014 здійснюється на добровільних засадах (ст. 11 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»).
o В Україні не існує обов’язкового технічного регламенту, який би вимагав сертифікації послуг із встановлення систем охоронної сигналізації за цим стандартом.
o Цей стандарт носить рекомендаційний характер і визначає лише технічні та організаційні рекомендації щодо проектування і монтажу систем тривожної сигналізації.
Для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015 – 45310000-3 «Електромонтажні роботи», законодавством не передбачено обов’язкової наявності будь-якого сертифіката відповідності.
Виконавець таких робіт повинен лише дотримуватись:
o Правил улаштування електроустановок (ПУЕ), затверджених наказом Міненерговугілля № 476 від 21.07.2017;
o Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98);
o Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності (Постанова КМУ № 960 від 18.11.2015 — лише у випадку, якщо послуги включають безпосередню охорону об’єктів).
Практика АМКУ підтверджує, що подібні вимоги визнаються дискримінаційними:
Рішення № 19574-р/пк-пз від 20.12.2021 — Комітет зобов’язав вилучити вимогу щодо сертифіката ДСТУ EN 50131;
Рішення № 8823-р/пк-пз від 25.07.2023 — вимога про надання добровільного сертифіката без законодавчої підстави визнана неправомірною
Дискримінаційною на думку Скаржника є також і наступна вимога. В складі Додатку 1 до Тендерної документації «Технічна специфікація до предмета закупівлі Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі,
А саме:
«…Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати дозвіл учасника або декларацію відповідності (або посилання на відповідний електронний реєстр), що дійсна на дату розкриття пропозицій та на період дії договору про закупівлю, що дає право на надання послуг і виконання робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу або декларації, а саме:
- роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, в зонах дії струму високої частоти»
Характер виконуваних робіт не потребує допуску понад 1000 В.
Монтаж систем охоронної сигналізації виконується на низьковольтних колах живлення, що не підпадають під категорію робіт з підвищеною небезпекою.
Це прямо визначено у Правилах улаштування електроустановок (ПУЕ), затверджених наказом Міненерговугілля № 476 від 21.07.2017:
o п. 1.1.7, 1.1.8 — електроустановки поділяються на напругу до 1000 В і понад 1000 В;
o п. 1.7.145–1.7.151 — кола охоронної сигналізації, зв’язку, управління та автоматики є колами низької напруги (до 50 В);
o п. 1.1.12 — системи охоронної сигналізації належать до установок до 1000 В.
Отже, вимога Замовника про наявність дозволу або декларації на роботи понад 1000 В є технічно безпідставною.
Перелік робіт підвищеної небезпеки затверджений наказом Держгірпромнагляду № 15 від 26.01.2005 (у редакції наказу Держпраці № 39 від 07.02.2017).
До нього належать:
«Роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В».
Водночас роботи до 1000 В у цей перелік не включені і можуть виконуватись без спеціального дозволу — лише із залученням електротехнічного персоналу, який має групу допуску не нижче III.
Відповідно до НПАОП 40.1-1.21-98 («Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»),
o п. 1.4.4 та п. 1.4.5 — допускається експлуатація електроустановок до 1000 В персоналом, який має відповідну кваліфікаційну групу з електробезпеки;
o для виконання таких робіт дозвіл Держпраці не вимагається, якщо напруга не перевищує 1000 В.
Порушення принципів Закону «Про публічні закупівлі».
o Стаття 5, частина 1, пункт 4:
«Закупівлі здійснюються з дотриманням принципів добросовісної конкуренції, відкритості, недискримінації учасників».
o Стаття 22, частина 4:
«Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників».
Таким чином, вимога про обов’язковий дозвіл на роботи понад 1000 В не пов’язана з предметом закупівлі і звужує коло потенційних учасників, які мають право виконувати монтаж систем охоронної сигналізації на низькій напрузі.
Практика АМКУ:
o Рішення № 19632-р/пк-пз від 21.12.2021 — Комітет визнав дискримінаційною вимогу надання дозволу на роботи понад 1000 В у закупівлях низьковольтних систем;
o Рішення № 8124-р/пк-пз від 18.07.2023 — аналогічна вимога скасована як така, що не відповідає технічній суті робіт.
На підтвердження надаємо паспорт з зазначенням робочої напруги на обладнання яке є предметом закупівлі що становить 100 – 220 В.
Крім цього у тендерній документації Додаток 1 Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції пункт 2 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід зазначена вимога :
«В обов’язковому порядку в довідці мають бути наступні працівники: інженера у частині кошторисної документації (кошторисник / інженер – кошторисник тощо), не менше 15 (п’ятнадцяти) електромонтерів з досвідом роботи не менше 2-х років…»
Скаржник вважає, що зазначена вимога є дискримінаційною, такою, що не відповідає предмету закупівлі та порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтями 3, 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює, що:
відповідно до ч. 3 ст. 5, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників;
згідно з ч. 4 ст. 22, тендерна документація не повинна містити умов, що обмежують конкуренцію або призводять до дискримінації учасників.
Отже, вимога щодо обов’язкової наявності конкретної кількості працівників (15 електромонтерів) є непропорційною предмету закупівлі та порушує принцип рівного доступу до участі у процедурі.
Вимога про фіксовану кількість працівників (а не їх достатність для виконання договору) не передбачена законодавством.
Стаття 16 Закону України «Про публічні закупівлі» надає замовнику право вимагати від учасника підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, але не визначає їх конкретну кількість.
Таким чином, вимога про «не менше 15 електромонтерів» виходить за межі повноважень замовника та обмежує коло учасників, які мають можливість якісно виконати роботи, але залучають меншу кількість працівників, виходячи з власного організації процесу.
Відсутність обґрунтування потреби саме 15 електромонтерів.
Замовник не надав розрахунку або технічного обґрунтування, чому саме така кількість працівників є мінімально необхідною для виконання робіт з монтажу системи охоронної сигналізації.
Це суперечить вимогам частини 3 статті 22 Закону, відповідно до якої технічна специфікація повинна бути об’єктивною та відповідати предмету закупівлі, а не створювати бар’єри для учасників.
Практика Антимонопольного комітету України:
• Рішення № 17654-р/пк-пз від 30.11.2021 — АМКУ визнав дискримінаційною вимогу про наявність певної кількості працівників (10 електромонтерів), оскільки така вимога не обґрунтована технічними характеристиками закупівлі.
• Рішення № 8132-р/пк-пз від 18.07.2023 — Комітет зазначив, що замовник має право вимагати наявність кваліфікованого персоналу, але не конкретної кількості осіб, якщо це не випливає з предмета закупівлі.
• Рішення № 14662-р/пк-пз від 14.09.2022 — аналогічна вимога (щодо мінімальної кількості працівників) була скасована як дискримінаційна.
Отже Замовником встановлено три окремі вимоги, які обмежують коло потенційних учасників та не відповідають предмету закупівлі:
1. Вимога надати сертифікат відповідності ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014 — документ, що стосується технічного проєктування та оцінювання відповідності систем безпеки, а не безпосередньо виконання робіт з монтажу сигналізації.
2. Вимога надати дозвіл або декларацію на роботи підвищеної небезпеки (понад 1000 В) — хоча монтаж систем охоронної сигналізації виконується на низькій напрузі (до 50 В постійного струму або 230 В змінного при живленні від щита).
3. Вимога обов’язкової наявності 15 електромонтерів — без технічного обґрунтування необхідності такої кількості персоналу.
Усі три умови є надмірними, непропорційними предмету закупівлі та порушують норми чинного законодавства.
Вимога про надання дозволу або декларації відповідності на роботи в електроустановках понад 1000 В:
• не має правової або технічної необхідності для предмету закупівлі;
• суперечить чинним нормам ПУЕ та НПАОП 40.1-1.21-98;
• порушує принципи рівного доступу та недискримінації учасників.
Норми законодавства, які порушено
Закон України «Про публічні закупівлі»
• Стаття 3, частина 1 — визначає основні принципи закупівель: добросовісна конкуренція, відкритість, недискримінація, пропорційність.
• Стаття 5, частина 3 — замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги.
• Стаття 16 — замовник має право вимагати підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, однак не визначає їх конкретну кількість або спеціалізацію, якщо це не обґрунтовано предметом закупівлі.
• Стаття 22, частина 3–4 — технічна специфікація повинна бути об’єктивною, не створювати необґрунтованих перешкод та не містити умов, що обмежують конкуренцію.
• Стаття 18 — гарантує право учасників оскаржити дискримінаційні умови до Антимонопольного комітету.
Закон України «Про охорону праці»
• Стаття 21 — визначає, що дозволи або декларації на виконання робіт підвищеної небезпеки вимагаються лише у випадках, прямо визначених Переліком, затвердженим постановою КМУ №1107 від 26.10.2011.
• Роботи з монтажу охоронної сигналізації не включені до цього переліку, якщо вони виконуються на низьковольтних мережах (до 1000 В).
Постанова КМУ №1107 від 26.10.2011
«Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки»
• Додаток 2 визначає перелік робіт, які потребують дозволу.
Роботи на кабельних лініях та електроустановках понад 1000 В є окремим видом, який не стосується низьковольтних систем охоронної сигналізації.
«Правила улаштування електроустановок» (ПУЕ), наказ Міненерговугілля №476 від 21.07.2017
• Розділ 1.1.5, Таблиця 1.1.1 — класифікація напруг:
o До 1000 В — низька напруга
o Понад 1000 В — висока напруга
• Пункт 1.3.13 — вимоги щодо кваліфікаційного допуску поширюються лише на роботи з установками відповідного класу напруги.
Отже, роботи з охоронною сигналізацією, яка працює на напрузі 12–24 В, не потребують допусків понад 1000 В.
ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014 (CLC/TS 50131-7:2010, IDT)
• Стосується вимог до проєктування, встановлення, технічного обслуговування та експлуатації систем охоронної сигналізації, але не передбачає сертифікації виконавця послуг.
• Його застосування є добровільним, відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (ст. 11, ч. 1).
• Отже, вимога надати «сертифікат відповідності послуг з безпеки за ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014» є незаконною, бо сертифікація таких послуг в Україні не є обов’язковою.