Звернення:
За тендером : Послуги з верифікації звітів оператора про викиди парникових газів
Тема:
Щодо дискримінаційних кваліфікаційних вимог
Зміст:
Шановний Замовнику, відповідно до пункту 2 «Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб їх підтвердження» додатку 1 до тендерної документації - є вимога 1 – «Повна вища освіта за фахом у сфері енергетики або екології:
Копія диплома про вищу освіту,
Стаж роботи за фахом (довідка в довільній формі).»
Вважаємо зазначену вимогу такою, що не відповідає законодавству України та є дискримінаційною, з огляду на законодавчу базу України щодо вимог до верифікаторів, а саме: Закон України 377-IX від 12.12.2019 «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів»;
Наявність освіти за конкретним фахом не є Критерієм кваліфікації персоналу. Відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 959 «Про затвердження Порядку верифікації звіту оператора про викиди парникових газів», розділ «Вимоги до компетентності персоналу верифікатора», п. 32, 33 встановлено вичерпні кртерії до кваліфікації персоналу. Акредитація підтверджує відповідність системи управління та персоналу встановленим вимогам на дату її надання. Законодавство України у сфері акредитації (Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності») не встановлює вимог наявності освіти за конкретним фахом, як умову допуску до виконання робіт. Відповідно до Закону України «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів», верифікатор – це юридична особа, акредитована відповідно до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». Згідно з пунктом 27 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 959 «Про затвердження Порядку верифікації звіту оператора про викиди парникових газів», акредитація верифікатора здійснюється відповідно до вимог, установлених Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17029:2020 та ДСТУ EN ISO 14065:2022. Єдиним критерієм відповідності верифікатора є наявність Атестата про акредитацію, виданого Національним агентством з акредитації України, яке здійснює щорічний нагляд та оцінку верифікатора та його працівників, аудиторів з верифікації, на відповідність встановленим критеріям. Таким чином, чинне законодавство вже передбачає систему перевірки компетентності верифікатора та його персоналу, яка здійснюється уповноваженим державним органом, НААУ, і додаткове встановлення Замовником вимог щодо вибірково фахової освіти суперечить принципу недискримінації учасників, визначеному у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої Замовник не має права встановлювати умови, що обмежують конкуренцію або надають перевагу окремим учасникам. Наявність атестата акредитації, персоналу з досвідом у сфері моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів і відповідними сертифікатами за ДСТУ EN ISO/IEC 17029 і ДСТУ EN ISO 14065 вже повністю підтверджує професійну спроможність учасника, незалежно від конкретного фаху освіти персоналу. Встановлення ж додаткових фахових вимог призводить до безпідставного обмеження участі компетентних органів з верифікації, які акредитовані належним чином та відповідають усім чинним законодавчим і нормативним вимогам.
Просимо внести зміни до тендерної документації та замінити зазначену умову на вимогу про надання підтвердження можливості залучення компетентних спеціалістів відповідно до вимог Постанови КМУ № 959.
Дата оприлюднення звернення:
29.10.2025 11:40
Дякую, внесені зміни
Дата оприлюднення відповіді:
29.10.2025 16:54