Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 03 грудня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної митної служби України (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 27 жовтня № 03-27/10/2025 (зі змінами від 30 жовтня 2025 року № 05-30/10/2025), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію «PRZEDSIEBIORSTWO BUDOWLANO - INZYNIERYJNE ADMA SPOLKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA» (далі – Товариство), вимогу про усунення невідповідностей до 13 листопада 2025 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13 листопада 2025 року № 06-13/11/2025, повідомлення про намір укласти договір від 13 листопада 2025 року, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель 28 листопада 2025 року та 02 грудня 2025 року.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до вимог пункту 5 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник установлює один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень Особливостей та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Кваліфікаційні критерії та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників таким критеріям вказані у Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Пунктом 7 Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимоги щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Відповідно до підпункту 7.3 пункту 7 Додатку 2 до тендерної документації для документального підтвердження інформації, зазначеної в довідці про наявність в учасника процедури закупівлі основних будівельних машин, обладнання та іншої матеріально-технічної бази та технологій, зокрема в разі використання залучених транспортних засобів, будівельної техніки тощо Учасник повинен надати копії договорів оренди/ лізингу/ надання послуг транспортних засобів та будівельної техніки, які будуть залучені для виконання робіт, дані в яких повинні співпадати з даними, зазначеними в довідці. Зазначені договори повинні бути чинними протягом строків виконання робіт та містити умову про можливість їх пролонгації.
Моніторингом встановлено, що у пункті 44 Довідки про наявність в учасника процедури закупівлі основних будівельних машин, обладнання та іншої матеріально-технічної бази та технологій від 30 жовтня 2025 року № 129 (файл «Довідка про МТБ.pdf»), наданої Товариством у складі тендерної пропозиції, міститься інформація про залучену на підставі договору оренди від 03 листопада 2025 року № 01-01/2025 бетонозмішувальної установки (далі – Договір оренди).
На виконання вимог пункту 7.3 Додатку 2 до тендерної документації, Товариством у складі тендерної пропозиції надано Договір оренди (файл «Дог. оренди бетонозміш. pdf»).
Пунктом 8.5 Договору оренди визначено, що цей договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31 грудня 2025 року.
Також моніторингом встановлено, що вищезазначений Договір оренди не містить умов про можливість пролонгації.
Разом з тим, відповідно до оголошення про закупівлю UA-2025-10-27-012551-a та згідно з пунктом 3.4 розділу I «Загальні положення» тендерної документації, строк виконання робіт – з дати підписання договору до 30 липня 2026 року.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Слід зазначити, що Замовник не виявив вказану невідповідність у тендерній пропозиції Товариства та не оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення такої невідповідності, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
Разом з тим, відповідно до інформації, що міститься в електронній системі закупівель, 03 грудня 2025 року оприлюднено Додаткову угоду від 03 грудня 2025 року № 1 до Договору оренди, відповідно до якої, продовжено строк дії Договору оренди до 31 грудня 2026 року.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції Товариства встановлено порушення пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом проведення навчання з особами, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.