Закупівля Облаштування найпростіших укриттів з урахуванням вимог затверджених наказом МВС, а саме: лави для сидіння для закладів освіти м. Дніпра ДК 021:2015 - 39110000-6 Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (ДК 021:2015: 39113600-3 Лавки) від КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
Облаштування найпростіших укриттів з урахуванням вимог затверджених наказом МВС, а саме: лави для сидіння для закладів освіти м. Дніпра ДК 021:2015 - 39110000-6 Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (ДК 021:2015: 39113600-3 Лавки)
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Облаштування найпростіших укриттів з урахуванням вимог затверджених наказом МВС, а саме: лави для сидіння для закладів освіти м. Дніпра ДК 021:2015 - 39110000-6 Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (ДК 021:2015: 39113600-3 Лавки)
Очікувана вартість
861 720 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
4308,6
0,5 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
25 851
Аукціон
Cтарт аукціону
10.12.2025 13:26
Позиція
Опис предмета закупівлі
Лави для сидіння для закладів освіти м. Дніпра
Код ДК 021:2015
39113600-3 -
Лавки
Кількість
334
Одиниця виміру
штуки
Адреса постачання
49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, дислокація закладів освіти Замовника
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 16:54
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей.
Розмір забезпечення пропозиції може становити не більше 3 % від очікуваної вартості закупівлі та складає: 25 851,00 грн. (двадцять п`ять тисяч вісімсот п`ятдесят одна грн. 00 коп.).
Строк дії забезпечення пропозиції складає не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання пропозицій. Вид забезпечення пропозиції – банківська гарантія. Подається в електронному форматі разом з пропозицією.
Банківська гарантія повинна бути оформлена у відповідності до форми забезпечення пропозиції та вимог, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» з урахуванням Особливостей. Строк сплати суми гарантії: протягом 5 робочих днів.
Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банка-гаранта та підписом уповноваженої особи від Банку-гаранта. Грошове покриття передбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника (Принципала) на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями.
Банківська гарантія подається в окремому файлі (архіві) у тому вигляді, в якому гарантія була отримана Учасником у банку. Разом з електронною банківською гарантією Учасник надає документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписує банківську гарантію та ліцензію НБУ на право здійснення банківських операцій. Ці документи повинні бути подані у вигляді сканованої копії з накладанням КЕП Банка-гаранта.
У випадку, якщо підписантом є не Голова правління, то повноваження особи, яка підписує банківську гарантію повинні бути підтверджені сканованою копією відповідного документа гаранта (доручення, тощо) з накладенням КЕП Банка-гаранта.
Усі витрати, пов’язані з наданням забезпечення пропозиції, здійснюються за рахунок Учасника.
Інформація для отримання банківської гарантії:
Комунальне підприємство «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ» Дніпровської міської ради
код за ЄДРПОУ 32835966
Юридична адреса: 49000, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, буд. 75.
банківські реквізити:
р/р UA 473204780000026008924921805
банк: АБ «УКРГАЗБАНК
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 16:54
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 16:54
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 16:54
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 16:54
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 16:54
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
24.10.2025 16:54
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Поштовий індекс
49000
Країна
Україна
Область або регіон
Дніпропетровська область
Населений пункт
місто Дніпро
Адреса
пр. Яворницького Дмитра, будинок 75
Облаштування найпростіших укриттів з урахуванням вимог затверджених наказом МВС, а саме: лави для сидіння для закладів освіти м. Дніпра ДК 021:2015 - 39110000-6 Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (ДК 021:2015: 39113600-3 Лавки)
Тендер:
UA-2025-10-24-014313-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-10-24-014313-a.b1
Дата:
31.10.2025 22:40
Стан:
Порушення усунуто
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Дії Замовника порушують мої права як потенційного учасника, зокрема право на рівний доступ, справедливу конкуренцію та участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах (стаття 5 Закону).
Скарга подається через електронну систему закупівель Prozorro відповідно до пункту 56 Особливостей та статті 18 Закону.
1. У тендерній документації (пункт 13 Додатку 7 та пункт «Особливі вимоги» Додатку 4) Замовник вимагає від учасників надати:
протокол випробувань на Фанеру на відповідність ДСанПІН 8.2.1-181-2012 Полімерні та полімервмісні матеріали, вироби і конструкції, що застосовуються у будівництві та виробництві меблів. Гігієнічні вимоги та НРБУ-97/Д-2000 Норми радіаційної безпеки України; доповнення: Радiацiйний захист вiд джерел потенцiйного опромiнення (ДГН 6.6.1-6.5.001-98);
Обґрунтування
Вимога є надмірною, необґрунтованою та дискримінаційною
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОШУ: Визнати вимогу Замовника щодо надання протоколу випробувань на Фанеру на відповідність ДСанПІН 8.2.1-181-2012 Полімерні та полімервмісні матеріали, вироби і конструкції, що застосовуються у будівництві та виробництві меблів. Гігієнічні вимоги та НРБУ-97/Д-2000 Норми радіаційної безпеки України; доповнення: Радiацiйний захист вiд джерел потенцiйного опромiнення (ДГН 6.6.1-6.5.001-98); такою, що порушує норми статей 5, 22 та 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, виключивши зазначену вимогу.
Відповідно до вимог пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» - Кожним Учасником у складі тендерної пропозиції подається заповнений Додаток № 4 «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати Учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам» а саме колонки 6, 7 із зазначенням відповідної інформації щодо запропонованого Учасником товару». Вимогою розділу «Особливі вимоги» Додатку№ 4 до Документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам» вимагається: - товар повинен бути новим (виготовленим не раніше 2024 р.) та мати відповідне пакування, яке забезпечує цілісність товару та збереження його під час транспортування; - у складі тендерної пропозиції Учасник в обов'язковому порядку надає завірені уповноваженою особою копію сертифікату виробника на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), сертифікату виробника на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування»; - учасник повинен у складі пропозиції надати протокол випробувань запропонованої лави вимогам ДСТУ ГОСТ 19917:2016, зокрема в частині вимог до міцності, із зазначенням розмірів такої лави, виданий випробувальною лабораторією акредитованою на здійснення випробувань згідно з цим стандартом, на підтвердження чого надати атестат про акредитацію та витяг зі сфери акредитації лабораторії; - учасник повинен у складі пропозиції надати протокол випробування фанери на масову концентрацію фенолу в повітряному середовищі відповідно до ДСанПіН 8.2.1-181-2012, виданий випробувальною лабораторією/центром, акредитованою Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025:2019; - учасник повинен у складі пропозиції надати протокол випробувань на фанеру на відповідність ДСанПІН 8.2.1-181-2012 Полімерні та полімервмісні матеріали, вироби і конструкції, що застосовуються у будівництві та виробництві меблів. Гігієнічні вимоги та НРБУ-97/Д-2000 Норми радіаційної безпеки України; доповнення: Радiацiйний захист вiд джерел потенцiйного опромiнення (ДГН 6.6.1-6.5.001-98). - учасник повинен у складі пропозиції надати протокол випробування труб квадратного перетину на питому активність радіонуклідів відповідно до НРБУ-97, виданий випробувальною лабораторією/центром, акредитованою Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025:2019; - учасник повинен у складі пропозиції надати завірені уповноваженою особою копію сертифікату виробника на систему управління безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги. (ISO 28000:2007, IDT); - учасник повинен у складі пропозиції надати завірені уповноваженою особою копію сертифікату виробника на систему управління якістю ISO ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT); - учасник повинен надати візуалізацію всіх виробів в програмі 3D MAX або в іншій аналогічній програмі.
Закупівля здійснюється для облаштування укриттів у закладах освіти міста Дніпра, що прямо випливає з назви предмета закупівлі та наказу МВС «Про затвердження вимог щодо укриттів» (№ 579 від 28.07.2022). Умови тендерної документації спрямовані не на обмеження конкуренції, а на: забезпечення санітарної та радіаційної безпеки дітей, які перебуватимуть у закритих приміщеннях протягом повітряних тривог; дотримання норм законодавства у сфері охорони здоров’я, радіаційної безпеки та протиепідемічних заходів; гарантування якості та безпечності матеріалів для тривалого перебування людей в укриттях. Будь-яка спроба усунути ці вимоги з боку Скаржника фактично спрямована не на захист конкуренції, а на зниження рівня безпеки меблів, що встановлюватимуться для дітей у сховищах. Скаржник стверджує, що вимога Замовника є «надмірною, необґрунтованою, такою, що не має правового підґрунтя та не застосовується до фанери». Ці твердження є недостовірними, маніпулятивними та такими, що не ґрунтуються на нормах чинного законодавства України. ДСанПіН 8.2.1-181-2012 поширюється на вироби, що застосовуються у виробництві меблів, а не лише на «полімери» у вузькому розумінні, як це намагається трактувати Скаржник. У пункті 1.1 ДСанПіН прямо зазначено: «Ці Правила встановлюють гігієнічні вимоги до полімерних та полімервмісних матеріалів, виробів і конструкцій, що застосовуються у будівництві та виробництві меблів, і регламентують порядок контролю за їх безпечністю для здоров’я населення». Фанера є деревинною плитою, що містить клеєві полімерні смоли (фенол-, карбамід- або меламінформальдегідні смоли), що підтверджується вимогами ДСТУ EN 13986:2015. Тому фанера є полімервмісним виробом, і на неї поширюються гігієнічні вимоги ДСанПіН 8.2.1-181-2012, зокрема щодо: • емісії фенолу; • емісії формальдегіду; • гігієнічної класифікації матеріалів при використанні у меблях. Отже, твердження Скаржника про «відсутність правових підстав» є юридично нікчемним і базується на спробі підмінити нормативну термінологію. Фанера у даній закупівлі використовується для виготовлення меблів у захисних спорудах закладів освіти, що підтверджено назвою предмета закупівлі. Згідно з п. 9.4 Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти (затвердженого наказом МОЗ № 2205 від 25.09.2020): «Матеріали, що використовуються для виготовлення шкільних меблів, повинні відповідати гігієнічним вимогам та не виділяти шкідливих хімічних речовин у концентраціях, що перевищують допустимі рівні». Відповідно до п. 4.1 ОСПУ-2005 (затв. наказом МОЗ № 54 від 02.02.2005): «Будь-які конструкційні та оздоблювальні матеріали, що використовуються у приміщеннях постійного або тривалого перебування людей, підлягають контролю на радіаційну безпеку». Таким чином, вимога Замовника є не правом, а обов’язком згідно з законодавством України. Відсутність такого контролю буде прямим порушенням санітарного законодавства з боку Замовника. Скаржник стверджує, що вимога Замовника є такою, що «неможливо виконати через відсутність лабораторій та методик». Замовнику достеменно відомо, що: • на території України діють акредитовані лабораторії, що здійснюють випробування фанери відповідно до ДСанПіН 8.2.1-181-2012 та ДСТУ ISO/IEC 17025:2019; • учасники ринку меблевої продукції вже мають можливість отримувати такі протоколи в установленому порядку; • у межах аналогічних закупівель, що здійснювалися іншими замовниками, учасники надавали відповідні протоколи, що підтверджує їх реальну доступність. Замовник не має і не може мати даних щодо того, чи конкретний Скаржник має необхідні документи. Однак сам факт наявності акредитованих лабораторій та виданих протоколів підтверджує, що вимога є виконуваною і не створює штучних бар’єрів. Отже, теза Скаржника про «неможливість виконання вимоги» — не підтверджена жодними доказами, а тому є оціночним судженням, спрямованим на усунення законних вимог, а не на захист конкуренції. Скаржник стверджує, що фанера не є матеріалом, який підпадає під радіаційний контроль. Це не відповідає законодавству. Пункт 1.4 НРБУ-97 прямо встановлює застосування норм до усіх матеріалів, що використовуються в будівництві та облаштуванні приміщень із постійним або тривалим перебуванням людей. Укриття, у т.ч. найпростіші, належать до приміщень тривалого перебування людей (дітей). У період повітряних тривог діти перебувають у них інколи годинами поспіль, що потребує контролю не лише хімічної, але й радіаційної безпеки меблів. Вимога Замовника повністю відповідає принципу превентивної безпеки при закупівлях для освітнього середовища. Тому посилання Скаржника на перелік матеріалів «бетон, скло, граніт» є маніпулятивним, оскільки НРБУ-97 не містить вичерпного переліку, а встановлює загальний критерій: будь-який матеріал, що може бути джерелом опромінення в приміщенні. Скаржник: • неправильно тлумачить норми санітарного та радіаційного законодавства; • не довів незаконність вимоги Замовника; • не довів неможливість виконання вимоги; • намагається усунути вимогу, спрямовану на захист життя і здоров’я дітей. Вимога Замовника є законною, обґрунтованою, пропорційною та такою, що ґрунтується на обов’язкових нормах МОЗ, МОН, МВС і санітарного законодавства. Скаржник заявляє, що вимога Замовника щодо надання: 1. протоколу випробувань фанери на відповідність ДСанПіН 8.2.1-181-2012 та НРБУ-97, 2. протоколу випробувань на масову концентрацію фенолу у повітряному середовищі відповідно до того ж ДСанПіН, є нібито дублюючою та такою, що не має визначеного обсягу перевірок. Ці доводи є неправильними та свідомо спрощують зміст вимог, оскільки дві зазначені вимоги мають різний об’єкт контролю, різну мету та різну правову природу. Чому вимоги Замовника не є дублюючими та мають різну правову мету Скаржник вважає, що дві вимоги Замовника щодо надання: 1. протоколу випробувань фанери на відповідність ДСанПіН 8.2.1-181-2012 та НРБУ-97, 2. протоколу випробувань на масову концентрацію фенолу відповідно до ДСанПіН 8.2.1-181-2012, є дублюючими. У реальності ці документи не є ідентичними та не повторюють один одного, оскільки мають різний предмет контролю, різні показники безпеки та різне правове призначення. Вимога Що перевіряє Навіщо застосовується Чому не дублює іншу Комплексний протокол на відповідність ДСанПіН + НРБУ-97 Загальну гігієнічну безпечність матеріалу та радіаційну безпеку Підтверджує, що матеріал може використовуватися у приміщеннях тривалого перебування людей Не містить окремої деталізації по хімічних речовинах Окремий протокол на масову концентрацію фенолу Точний вимір рівня фенолу — хімічної речовини 2-го класу небезпеки Фенол має жорстко нормовану допустиму концентрацію особливо в дитячих приміщеннях та укриттях Є додатковим обов’язковим контролем, а не частиною загального протоколу Таким чином: • Перший протокол підтверджує, що фанера як виріб є гігієнічно придатною та не має радіаційних ризиків. • Другий протокол перевіряє один критично важливий показник, який визначає токсичність матеріалу у закритому просторі — рівень випаровування фенолу. Фенол належить до речовин 2-го класу небезпеки, має виражену токсичність і підлягає обов’язковому окремому контролю, що прямо встановлено нормами ДСанПіН 8.2.1-181-2012 та Санітарного регламенту для закладів освіти (наказ МОЗ № 2205 від 25.09.2020). Тому вимога Замовника не є дублюючою, а забезпечує повний цикл безпеки меблевих матеріалів, що будуть використані у приміщеннях з тривалим перебуванням дітей. Отже, твердження Скаржника про «надмірність» та «дублювання» не ґрунтується на законі і є спотворенням змісту вимог Замовника. Щодо твердження Скаржника про «невизначеність предмета випробувань» Предмет контролю визначений чітко у кожній вимозі окремо. Формулювання Замовника не створює “невідомого обсягу дослідження”, як стверджує Скаржник. Всі параметри визначені нормативними документами, а не Замовником. Скаржник намагається створити уяву, що лабораторії “не знають, що саме тестувати”. Це не відповідає дійсності, оскільки всі застосовувані методики регламентовані нормативами МОЗ та ДСТУ ISO 17025. Скаржник: • не довів дублювання вимог; • не надав доказів неможливості виконання; • не заперечив законодавчі норми, що вимагають окремого контролю фенолу у матеріалах для дитячих приміщень. Вимога Замовника є законною, обґрунтованою, пропорційною та такою, що спрямована на запобігання отруйному впливу токсичних речовин на дітей в укриттях.
У Додатку 4 (нова редакція) тендерної документації, у розділі “Особливі вимоги”, Замовник передбачив обов’язок Учасників надати у складі пропозиції копії сертифікатів на системи управління (ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 28000), видані саме на виробника продукції, а саме:
- у складі тендерної пропозиції Учасник в обов'язковому порядку надає завірені уповноваженою особою копію сертифікату виробника на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), сертифікату виробника на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування»;
- учасник повинен у складі пропозиції надати завірені уповноваженою особою копію сертифікату виробника на систему управління безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги. (ISO 28000:2007, IDT);
- учасник повинен у складі пропозиції надати завірені уповноваженою особою копію сертифікату виробника на систему управління якістю ISO ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT);
При цьому тендерна документація Замовника не передбачає можливості надання еквівалентних сертифікатів, виданих на офіційного представника або дистриб’ютора або учасника закупівлі, який є постачальником товару.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Визнати дискримінаційною вимогу Замовника щодо надання сертифікатів ISO виключно на виробника продукції, а саме:
- у складі тендерної пропозиції Учасник в обов'язковому порядку надає завірені уповноваженою особою копію сертифікату виробника на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), сертифікату виробника на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування»;
- учасник повинен у складі пропозиції надати завірені уповноваженою особою копію сертифікату виробника на систему управління безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги. (ISO 28000:2007, IDT);
- учасник повинен у складі пропозиції надати завірені уповноваженою особою копію сертифікату виробника на систему управління якістю ISO ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT);
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, передбачивши можливість подання сертифікатів ISO, виданих: на виробника, та/або на офіційного представника, дилера чи учасника закупівлі, який має підтверджені повноваження представляти виробника на території України.
Скарга на Дискримінаційність вимоги щодо надання сертифікатів ISO виключно на виробника
Скаржник заявляє, що вимога Замовника надати сертифікати ISO саме на виробника товару, а не на його дилера чи постачальника, є дискримінаційною. Таке твердження є юридично помилковим та не відповідає усталеній практиці Антимонопольного комітету України. Сертифікати ISO підтверджують не якість товару, а якість процесу ВИРОБНИЦТВА Замовник вимагає надання сертифікатів: • ISO 9001 – система управління якістю; • ISO 14001 – система екологічного управління; • ISO 45001 – система охорони праці та безпеки виробництва; • ISO 28000 – система управління безпекою ланцюга постачання. Ці сертифікати регулюють діяльність саме суб’єкта, який здійснює виробництво продукції, а не постачання або перепродаж. Дилер, дистриб’ютор або ФОП-постачальник не здійснює виробництво товару і не може підтвердити дотримання технологічних, екологічних та безпекових процесів виготовлення. Тому логічним, законним і пропорційним є вимагати сертифікати саме від суб’єкта, який ВИГОТОВЛЯЄ товар, а не від того, хто його перепродує. Практика АМКУ: вимога ISO на виробника — НЕ є дискримінацією Антимонопольний комітет неодноразово підтверджував правомірність таких вимог. Зокрема, у рішенні: ?? АМКУ № 17567-р/пк-пз від 14.09.2023: “Вимога надати сертифікати ISO на виробника є законною, оскільки саме виробник несе відповідальність за якість виготовлення продукції”. ?? АМКУ № 10876-р/пк-пз від 21.06.2023: “Надання сертифікатів ISO, виданих на учасника-постачальника, не є еквівалентом сертифікатів, виданих на виробника товару”. ?? АМКУ № 9260-р/пк-пз від 12.05.2022: “Замовник має право вимагати підтвердження якості виробничих процесів, а не лише діяльності з постачання”. Тобто позиція Комітету вже сформована і є сталою: ISO = підтвердження процесів виробництва, а не логістики чи продажу. Вимога не обмежує конкуренцію, оскільки учасник може бути офіційним представником виробника Замовник не встановлював вимоги, що учасник має бути виробником. Учасник може подати пропозицію як: -виробник -офіційний представник -дистриб’ютор -дилер — але при цьому має підтвердити, що товар виготовлений на сертифікованому виробництві. Замовник не перевіряє систему управління бізнес-процесами постачальника. Замовник перевіряє, що товар виготовлений на підприємстві, яке дотримується міжнародних стандартів безпеки і якості. Тому твердження Скаржника про “неможливість участі” — безпідставне. Закупівля здійснюється для укриттів закладів освіти, а меблі будуть використовуватися дітьми під час повітряних тривог, у стресових та багатогодинних умовах перебування в закритому приміщенні. Тому Замовник має право й обов’язок: • контролювати екологічність та безпечність виробничого процесу; • не допустити поставки меблів із застарілих, токсичних або небезпечних виробництв; • уникнути сумнівних постачальників, що закуповують продукцію на невідомих виробничих потужностях. Скаржник: • не довів наявності порушеного права; • не довів неможливості виконання вимоги; • не надав жодних правових аргументів, лише суб’єктивні припущення; • свідомо ототожнює діяльність виробника і діяльність дилера, хоча це різні юридичні та технологічні процеси. “Замовник має право вимагати підтвердження якості виробничих процесів, а не лише діяльності з постачання”. ISO = підтвердження процесів виробництва, а не логістики чи продажу. Вимога не обмежує конкуренцію, оскільки учасник може бути офіційним представником виробника Вимога необхідна у даній закупівлі так, як Закупівля здійснюється для укриттів закладів освіти, а меблі будуть використовуватися дітьми під час повітряних тривог, у стресових та багатогодинних умовах перебування в закритому приміщенні. Вимога Замовника щодо ISO є законною, пропорційною, узгодженою з практикою АМКУ та не обмежує конкуренцію.
Коментар замовника щодо виконання рішення органу оскарження
На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.11.2025 № 16900-р/пк-пз КП «ЦЗО» ДМР внесено зміни в оголошення про проведення відкритих торгів та викладено тендерну документацію у новій редакції
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-10-24-014313-a.c2
Дата:
02.12.2025 22:21
Стан:
Прийнято до розгляду
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
1.У тендерній документації (пункт «Особливі вимоги» Додатку 4) Замовник вимагає від учасників надати:
висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству на пластикові наконечники, заглушки, г-подібні кронштейни з отворами та комплектуючі, виготовлені у відповідності з ДСТУ 2259-93 «Фурнітура меблева. Загальні технічні умови» зі зміною № 1 (ІС № 3-1996) та Поправкою ( ІПС № 1-1995) тощо. Вимога є надмірною, необґрунтованою та дискримінаційною
Пояснення на Скаргу щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Відповідно до пункту 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей . З метою забезпечення ефективного здійснення закупівель, частиною 2 статті 22 Закону та з урахуванням Особливостей визначено, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону, а також інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Частиною 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити й іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне додати. Відповідно до вимог пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції » - Кожним Учасником у складі тендерної пропозиції подається заповнений Додаток № 4 «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати Учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам» а саме колонки 6, 7 із зазначенням відповідної інформації щодо запропонованого Учасником товару». Вимогою розділу «Особливі вимоги» Додатку№ 4 до Документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам» вимагається: - товар повинен бути новим (виготовленим не раніше 2024 р.) та мати відповідне пакування, яке забезпечує цілісність товару та збереження його під час транспортування; - у складі тендерної пропозиції Учасник в обов'язковому порядку надає завірені уповноваженою особою копію сертифікату виробника на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), сертифікату виробника на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування»; - учасник повинен у складі пропозиції надати протокол випробувань запропонованої лави вимогам ДСТУ ГОСТ 19917:2016, зокрема в частині вимог до міцності, із зазначенням розмірів такої лави, виданий випробувальною лабораторією акредитованою на здійснення випробувань згідно з цим стандартом, на підтвердження чого надати атестат про акредитацію та витяг зі сфери акредитації лабораторії; - учасник повинен у складі пропозиції надати висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству на пластикові наконечники, заглушки, г-подібні кронштейни з отворами та комплектуючі, виготовлені у відповідності з ДСТУ 2259-93 «Фурнітура меблева. Загальні технічні умови» зі зміною № 1 (ІС № 3-1996) та Поправкою ( ІПС № 1-1995) тощо. - учасник повинен у складі пропозиції надати протокол випробування фанери на масову концентрацію фенолу в повітряному середовищі відповідно до ДСанПіН 8.2.1-181-2012, виданий випробувальною лабораторією/центром, акредитованою Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025:2019; - учасник повинен у складі пропозиції надати протокол випробування труб квадратного перетину на питому активність радіонуклідів відповідно до НРБУ-97, виданий випробувальною лабораторією/центром, акредитованою Національним агентством з акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025:2019; - учасник повинен у складі пропозиції надати завірені уповноваженою особою копію сертифікату виробника на систему управління безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги. (ISO 28000:2007, IDT); - учасник повинен у складі пропозиції надати завірені уповноваженою особою копію сертифікату виробника на систему управління якістю ISO ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT); - учасник повинен надати візуалізацію всіх виробів в програмі 3D MAX або в іншій аналогічній програмі.
Вимога Замовника щодо надання підтверджуючих документів на матеріали та комплектуючі виробу встановлена з метою забезпечення безпеки, якості та відповідності предмета закупівлі умовам експлуатації в укриттях закладів освіти та повністю відповідає принципам, визначеним статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник реалізує своє право на формування технічних та якісних характеристик відповідно до частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 28 Постанови КМУ №1178. Вимога Замовника не є вимогою державної санітарно-епідеміологічної експертизи за старим законодавством. Мова йде виключно про підтвердження відповідності матеріалів гігієнічним та санітарним вимогам. Враховуючи, що лави встановлюються в укриттях закладів освіти, де діти перебувають тривалий час у замкненому просторі, Замовник має обов’язок вживати підвищених заходів безпеки щодо матеріалів, покриттів та комплектуючих. Відповідно до Закону України «Про систему громадського здоров’я», держава забезпечує захист здоров’я населення від негативного впливу факторів довкілля та небезпечних матеріалів. Скаржник неправильно ототожнює скасування старого закону з відсутністю контролю безпечності продукції. Закон України «Про систему громадського здоров’я» не скасував вимоги щодо гігієнічної безпеки матеріалів. Замовник не вимагав вигаданого документа, а передбачив можливість підтвердження якості. Скаржник не довів, що вимога:
- встановлена під конкретного виробника,
- унеможливлює участь інших суб’єктів,
- не має зв’язку з предметом закупівлі.
Згідно пункту 54 Особливостей Учасник має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. Також в пункті 2 «Інша інформація» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено, що відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку Учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, буде означати, що Учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі. Запитань і уточнень щодо вимог зазначених у Додатку №4 до Документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам» від Учасників не було, тобто Учасники зрозуміли і погодились з такими умовами Замовника. Слід наголосити на тому, що положення та вимоги тендерної документації за своїм змістом ніяким чином не переслідують мету штучного обмеження кола Учасників, а навпаки направлені на максимально ефективне використання бюджетних коштів. Підсумовуючи все зазначене вище, Замовником встановлені законні та не дискримінаційні вимоги до потенційних учасників закупівлі. Доводи Скаржника є безпідставними. Як наслідок, відповіддю щодо справжньої мотивації Скаржника є свідоме затягування Процедури закупівлі, а не можливість виконання зазначених вимог Скаржником або іншими учасниками закупівлі. Наголошуємо, що Процедура закупівлі реалізується Замовником торгів із неухильним дотриманням Закону з урахуванням Особливостей, відповідає принципам закупівель згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та іншим вимогам діючого законодавства, тому просимо Орган оскарження відмовити у задоволенні Скарги Скаржника.