Обгрунтування використання процедури
Відповідно до вимог чинного законодавства станом на момент укладення договору закупівлі здійснюються відповідно до Постанови №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та ЗУ «Про публічні закупівлі» в частині, що не врегульовані Особливостями.
Відповідно до пункту 14 Особливостей - Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Згідно вимог ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» - «Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.»
Відповідно до статті 3, 4 та 11 Закону з метою організації закупівлі за предметом код, національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – ДК 021:2015-09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (Теплова енергія) та враховуючи, що очікувана вартість предмета закупівлі послуг перевищує 100 тис. гривень, керуючись пунктом 13 Особливостей виникає необхідність у затвердженні річного плану на закупівлю ДК 021:2015-09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (Теплова енергія) та оприлюднити річний план закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель у строки, що передбачені ст. 4 Закону.
Згідно пп. 5 п.13 Особливостей, Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли:
5) роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків:
відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Відповідно до Закону України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 № 2633-IV, Закону України «Про житлово-комунальні послуги», на виконання постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення» від 5 липня 2019 р. № 690 та зважаючи на необхідність своєчасно отримувати послуги з постачання теплопостачання та з метою не допущення створення ситуації, що становить загрозу для роботи інституту, та погіршення здоров’я працівників та студентів у разі неотримання зазначеної послуги, або отримання її не в повному обсязі, уповноваженою особою прийнято рішення щодо застосування закупівлі без використання електронної системи закупівель. Окрім цього, відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 р. № 1682-ІІІ регулюється діяльність суб’єктів природних монополій у таких сферах: транспортування теплової енергії. Відповідно до частини 2 статті 5 Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 р. № 1682-ІІІ зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, у яких діють суб’єкти природних монополій, – національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Відповідно до пункту 4 Порядку складання та ведення Зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого розпорядженням Комітету від 28.11.2012 року № 874-р (зареєстроване в Міністерстві юстиції України 19.12.2012 за № 2119/22431), внесення суб’єктів природних монополій до Зведеного переліку здійснюється Комітетом на підставі реєстрів, отриманих від Міністерства інфраструктури України; Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики; Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг.
Так, відповідно до ЗВЕДЕНОГО ПЕРЕЛІКУ СУБ'ЄКТІВ ПРИРОДНИХ МОНОПОЛІЙ станом на 30.09.2025 встановлено що КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО „ЧОРТКІВСЬКЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНОГО ГОСПОДАРСТВА”, код ЄДРПОУ 03353851 включено до зведеного переліку суб’єктів природних монополій (пункт 34) на транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами на території Тернопільської області.
Відповідно до вищенаведеного відсутня конкуренція з технічних причин на надання послуги, які можуть бути надані тільки певним постачальником. Зважаючи на вищезазначене та на необхідність здійснення своєчасної оплати послуги з постачання теплової енергії як і будь-яких комунальних послуг та в повному обсязі, щоб не спричинити виникнення боргів по сплаті, а також задля збереження цілісності теплових мереж і недопущення погіршення роботи коледжу прийнято рішення щодо застосування закупівлі послуг з теплопостачання без використання електронної системи закупівель з КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ „ЧОРТКІВСЬКЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНОГО ГОСПОДАРСТВА”, код ЄДРПОУ 03353851.
Зважаючи на необхідність своєчасно отримувати теплопостачання та з метою не допустити створення ситуації, що становить загрозу для навчального закладу уповноважена особа вирішила здійснити закупівлю ДК 021:2015-09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (Теплова енергія) без використання електронної системи закупівель
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі за пп. 5 п. 13 Особливостей».