Закупівля 66510000-8 Страхові послуги (Обов’язкове особисте страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті)
від АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ОБЛТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО".
На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати копію відповідного аналогічного за предметом закупівлі договору з усіма додатками до нього та копію (копії) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) виконання такого договору, або в разі наявності інформації про аналогічний за предметом закупівлі договір та виконання такого договору в електронній системі закупівель, учасник на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору зазначає в довідці за формою 1 інформацію про ID номер закупівлі, за якою учасник виконав аналогічний за предметом закупівлі договір за умови розміщення замовником звіту про виконання такого договору та посилання на таку закупівлю в електронній системі закупівель, лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цих договорів.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 13:31
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 13:31
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 13:31
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 13:31
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 13:31
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 13:31
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Пунктом 1.2. розділу 1 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати Учасник, а саме, Учасник за результатами своєї діяльності за 6 місяців 2025 року за рейтингом Фориншурер (офіційний сайт https://forinsurer.com) повинен мати наступні фінансові показники, які підтверджуються довідкою та звітністю:
- «розмір активів» - є більше ніж 2 500 000 тис.грн.;
- «фінансовий результат» - є більше ніж 70 000 тис.грн.;
- «розмір власного капіталу» - є більшим за 800 000 тис.грн.;
- «рівень страхових виплат» - становить не менше 25% та більше ніж 30%.
1. Щодо фінансових показників (п. 1.2. розд. 1 дод. 1 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має рейтинг страховика згідно даних журналу «InsuranceTop» за 6 місяців 2025 року за показником «розмір активів», що є більшим ніж 2 500 000 тис. грн., за показником «фінансовий результат», що є більше ніж 70 000 тис. грн., за показником «розмір власного капіталу», що є більшим за 800 000 тис. грн. та за показником «рівень страхових виплат», що становить не менше 25% та більше ніж 30%.
Скаржник не має вищевказаних Замовником обов’язкових фінансових показників, а відтак, - не може взяти участь у даній закупівлі.
Тому, вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників закупівлі вищевказаних обов’язкових фінансових показників порушує принцип недискримінації учасників закупівлі та суперечить законодавству, виходячи з нижченаведеного.
Як вже було зазначено вище, Скаржник не має вказаних Замовником фінансових показників і більше того, не зобов’язаний їх мати згідно положень чинного законодавства.
Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі, адже за даними журналу «InsuranceTop»/портала «Форіншурер» (https://forinsurer.com), прийняти участь у закупівлі можуть лише:
- 9 страхових компаній із показником «розмір активів», що є більшим ніж 2 500 000 тис. грн. за 6 місяців 2025 року (доказ: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/25/6/3);
- 12 страхових компаній із показником «фінансовий результат», що є більше ніж 70 000 тис. грн. за 6 місяців 2025 року (доказ: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/25/6/13);
- 6 страхових компаній із показником «розмір власного капіталу», що є більшим за 800 000 тис. грн. за 6 місяців 2025 року (доказ: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/25/6/2);
- 20 страхових компаній із показником «рівень страхових виплат», що становить не менше 25% та більше ніж 30% (доказ: https://forinsurer.com/ratings/nonlife/25/6/10);
Таким чином, відповідати ВСІМ РАЗОМ вищевказаним фінансовим показникам можуть лише не більше 6 (шести) страхових компаній із 54 існуючих Non-life в Україні (доказ: https://forinsurer.com/news/25/03/12/44713), що відразу суттєво обмежує коло потенційних учасників закупівлі та позбавляє учасників, які мають інші фінансові показники, можливості взяти участь в закупівлі, у тому числі і Скаржника.
Враховуючи те, що Скаржник не має вищевказаних фінансових показників, - Скаржник позбавлений можливості і надати відповідні довідки, звітність та/або посилання на відкриті джерела даних для підтвердження наведених вище обов’язкових фінансових показників.
Окремо звертаємо увагу Колегії АМКУ на той факт, що Скаржник дотримується встановлених законодавством вимог щодо платоспроможності страховика. Скаржником дотримано вимог частин другої та третьої статті 38 Закону України від 18 листопада 2021 року № 1909-ІХ «Про страхування» (копія листа НБУ від 15.10.2025 за вих. № 21-0007/79138 додається).
Отже, вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОБЛТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
На виконання вимог рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №16295-р/пк-пз від 30.10.2025 АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОБЛТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО» надає інформацію (пояснення) щодо проведення процедури закупівлі товарів за кодом ДК 021:2015: 66510000-8 Страхові послуги (Обов’язкове особисте страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті) та пояснення по суті скарги СТРАХОВА КОМПАНІЯ "УЛЬТРА АЛЬЯНС" (далі Учасник або Скаржник).
1.Скаржник вважає, що Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги , зокрема вказує, що : Пунктом 1.2. розділу 1 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати Учасник, а саме, Учасник за результатами своєї діяльності за 6 місяців 2025 року за рейтингом Фориншурер (офіційний сайт https://forinsurer.com) повинен мати наступні фінансові показники, які підтверджуються довідкою та звітністю: - «розмір активів» - є більше ніж 2 500 000 тис.грн.; - «фінансовий результат» - є більше ніж 70 000 тис.грн.; - «розмір власного капіталу» - є більшим за 800 000 тис.грн.; - «рівень страхових виплат» - становить не менше 25% та більше ніж 30%. Учасник з відповідним зверненням звернувся до Замовника з вимогою про внесення змін, на підставі якого в зазначений пункт було внесено відповідні зміни, зокрема викладено його в наступній редакції: п 1.2. Надати документальне підтвердження фінансової платоспроможності Учасника з офіційного сайту https://forinsurer.com. У разі відсутності на офіційному сайті https://forinsurer.com інформації про учасника, то можливо надати копію відповідної звітності за підписом уповноваженої особи учасника для підтвердження розміру наведених вище фінансових показників. Дана вимога про надання довідки з офіційного сайту https://forinsurer.com базується на тому, що ми, як замовники послуг страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті, повинні убезпечити себе від негативних ризиків і небажаних наслідків, які може потягнути за собою неплатоспроможність страхової компанії, що є дуже важливим, оскільки дана закупівля стосується предмету – життя людини яка керує автотранспортом, тобто джерелом підвищеної небезпеки, а отже будь-які випадки на транспорті мають бути врегульовані належним чином, а ми як замовник - маємо бути впевнені у фінансовій стабільності та платоспроможності страхової компанії яка буде надавати ці послуги, що, зокрема і має бути підтверджено відповідною довідкою. Закон України “Про публічні закупівлі” (далі- Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і містить відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Надання документу, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, встановленому у тендерній документації, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у пунктах 1-6 частини першої статті 5 Закону, зокрема таких як недискримінація учасників та рівне ставлення до них, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Виходячи з вищенаведених вимог норм чинного законодавства, вважаємо, що Замовник не вийшов за межі встановлених Законом прав, та визначаючи вимоги щодо Учасників не було порушено принципу конкуренції, що могло призвести до дискримінації учасників.
2.Скаржником зазначається, що підпунктом 1.2.4. пункту 1.2. розділу 1 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника щодо надання свідоцтва про повне членство в МТСБУ. З аналогічним зверненням Скаржник звернувся до Замовника з вимогою, при перегляді якої було прийнято рішення про виключення даного підпункту з Тендерної документації. В зв’язку з чим даний пункт було викладено в наступній редакції: Підпункт 1.2.4. Додатку 1 (виключено). 4. Щодо позиції скаржника з приводу вимог, викладених у підпунктах 1.2.5., 1.2.6. пункту 1.2. розділу 1 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником визначено обов’язкову наявність: - в учасника розгалуженої мережі філій (структурних підрозділів) в обласних центрах України, а також наявність багатоканальної телефонної лінії екстреного зв'язку та сервісної підтримки для обслуговування страхувальників і потерпілих, що працює в цілодобовому режимі (про що необхідно надати довідку із зазначенням конкретної адреси підрозділів та номерів телефонів); - наявність в кожній такій філії (структурному підрозділу) відділу врегулювання збитків страховика з можливістю виїзду аварійного комісара страхової компанії-учасника на кожне ДТП за участю застрахованого транспортного засобу страхувальника для визначення причин настання страхового випадку та розміру збитків. Наявність співробітника, виконуючого функції оглядової роботи, підтвердити копією наказу про призначення на таку посаду або іншим документом. Замовник не вважає дану вимогу дискримінуючою виходячи з обґрунтованої необхідності наявності відділень для врегулювання та швидкого реагування внаслідок настання страхового випадку. Виходячи з цього, замовник може наполягати на цій умові, оскільки для нього є важливим фактором, щоб врегулювання випадку відбувалось у підрозділі Страховика, оскільки предметом даної закупівлі є життя людини, яке є найвищою соціальною цінністю, що охороняється не тільки державою, відповідно до Конституції України, а й Замовником, як роботодавцем працівників, життя яких підлягає страхуванню, та який повинен діяти виключно в інтересах захисту життя своїх працівників, а тому, швидке реагування (консультування, оформлення документів навіть у нічний час, в зв’язку з відрядженнями та специфікою роботи деяких працівників) страхової компанії в разі настання страхового випадку є ключовим фактором у виборі Страховика. Виходячи з вищенаведеного, керуючись нормами чинного законодавства що регулюють сферу публічних закупівель - Прошу: Відмовити у задоволенні скарги СТРАХОВА КОМПАНІЯ "УЛЬТРА АЛЬЯНС" (код ЄДРПОУ: 33152597) щодо: -Зобов’язання АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ОБЛТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію, а саме в - Пунктк 1.2. розділу 1 Додатку № 1 до Тендерної документації (оскільки зміни вже були внесені в даний пункт за вимогу Учасника); - підпункт 1.2.4. Додатку 1 (оскільки його було виключено на вимогу Учасника); - підпунктах 1.2.5., 1.2.6. пункту 1.2. розділу 1 Додатку № 1 до Тендерної документації оскільки викладені в них вимоги відповідають нормам чинного законодавства про публічні закупівлі.
Підпунктом 1.2.4. пункту 1.2. розділу 1 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника щодо надання свідоцтва про повне членство в МТСБУ
Підпунктом 1.2.4. пункту 1.2. розділу 1 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника щодо надання свідоцтва про повне членство в МТСБУ.
2. Щодо членства в МТСБУ (пп. 1.2.4. п. 1.2. розд. 1 дод. № 1 до ТД)
Прийняти участь у даній закупівлі може виключно той Учасник, який є повним членом МТСБУ.
Скаржник не є членом МТСБУ, тому не може прийняти участь у даній закупівлі.
Відповідно до абз. 1 ст. 50 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (далі – Закон України «Про ОСЦПВВНТЗ»), страховики можуть входити до складу МТСБУ як асоційовані та повні його члени.
Згідно абз. 1 ч. 1 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», страховик після отримання ліцензії на здійснення діяльності із страхування за відповідними ризиками в межах класу страхування 10 відповідно до Закону України «Про страхування» для отримання права на здійснення діяльності з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності звертається до МТСБУ із заявою про набуття статусу асоційованого члена МТСБУ.
Згідно абз. 1 ч. 2 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», Страховик - асоційований член МТСБУ має право звернутися до МТСБУ із заявою про надання йому статусу повного члена МТСБУ.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 40 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», МТСБУ є єдиним обов’язковим об’єднанням страховиків, які здійснюють обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності. Участь страховиків у МТСБУ є умовою здійснення діяльності щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності.
Отже, членство страховика у МТСБУ є необхідною умовою, виключно, для здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами. На здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, - страховику видається окрема ліцензія на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Між тим, на підставі ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, страховик не може надавати послуги з інших видів страхування, зокрема,- із надання послуг зі страхування від нещасних випадків за Класом 1, що є предметом даної закупівлі.
Скаржник не здійснює діяльність у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Тому, не є членом МТСБУ та не може надати відповідне свідоцтво.
В той же час, Скаржник має ліцензію на здійснення страхування від нещасних випадків за Класом страхування № 1, відповідно і має безумовне ліцензоване право та можливість укласти договір страхування із Замовником з подальшим його належним виконанням.
Отже, встановлені Замовником вищенаведені обов’язкові вимоги є вимогами, які можуть бути встановлені Замовником ВИКЛЮЧНО по закупівлі послуг з ОБОВ'ЯЗКОВОГО виду страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та, відповідно – є дискримінаційними умовами відносно такого класу страхування як страхування від нещасних випадків (Клас страхування № 1), на здійснення якого видається інша (окрема) ліцензія!
Для здійснення страхування від нещасних випадків (Клас страхування № 1) чинним законодавством не передбачене членство страховика в МТСБУ. Тому, учасник не повинен і не зобов’язаний відповідати наведеним вище вимогам.
Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОБЛТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
Підпунктами 1.2.5., 1.2.6. пункту 1.2. розділу 1 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Підпунктами 1.2.5., 1.2.6. пункту 1.2. розділу 1 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником визначено обов’язкову наявність:
- в учасника розгалуженої мережі філій (структурних підрозділів) в обласних центрах України, а також наявність багатоканальної телефонної лінії екстреного зв'язку та сервісної підтримки для обслуговування страхувальників і потерпілих, що працює в цілодобовому режимі (про що необхідно надати довідку із зазначенням конкретної адреси підрозділів та номерів телефонів);
- наявність в кожній такій філії (структурному підрозділу) відділу врегулювання збитків страховика з можливістю виїзду аварійного комісара страхової компанії-учасника на кожне ДТП за участю застрахованого транспортного засобу страхувальника для визначення причин настання страхового випадку та розміру збитків. Наявність співробітника, виконуючого функції оглядової роботи, підтвердити копією наказу про призначення на таку посаду або іншим документом.
3. Щодо структурних підрозділів учасника (пп.пп. 1.2.5., 1.2.6. п. 1.2. розд. 1 дод. № 1 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно той Учасник, який має розгалужену мережу філій (структурних підрозділів) в обласних центрах України, наявність багатоканальної телефонної лінії екстреного зв'язку, сервісну підтримку для обслуговування страхувальників і потерпілих, що працює в цілодобовому режимі, наявність в кожній такій філії (структурному підрозділу) відділу врегулювання збитків страховика з можливістю виїзду аварійного комісара страхової компанії-учасника на кожне ДТП за участю застрахованого транспортного засобу страхувальника для визначення причин настання страхового випадку та розміру збитків, наявність співробітника, виконуючого функції оглядової роботи.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають розгалуженої мережі філій (структурних підрозділів) в обласних центрах України, не мають власної багатоканальної телефонної лінії екстреного зв'язку, сервісної підтримки для обслуговування страхувальників і потерпілих, що працює в цілодобовому режимі, не має у таких філіях (структурних підрозділах) відділу врегулювання збитків страховика з можливістю виїзду аварійного комісара страхової компанії-учасника на кожне ДТП за участю застрахованого транспортного засобу страхувальника для визначення причин настання страхового випадку та розміру збитків, наявність співробітника, виконуючого функції оглядової роботи.
Скаржник не має розгалуженої мережі відокремлених підрозділів страхової компанії із відділами врегулювання збитків, окремими телефонними лініями, сервісними підтримками, аварійними комісарами в обласних центрах, а відтак,- не може прийняти участь в даній закупівлі. Тому, дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати відокремлені підрозділи (філія, відділення, дирекція, представництво тощо) із зазначеними Замовником потужностями матеріально-технічного забезпечення, в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
В той же час, Скаржник має договори-доручення, згідно яких та ТОВ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА», ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» та ТОВ «БВН ЕВ ГРУП», забезпечують надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду (цілодобова безкоштовна клієнтська підтримка із наданням відповідних сервісів), виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, супровід під час лікування, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій (копія договорів додаються).
Отже, Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОБЛТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги.
Автор:
33152597, ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС"
03066, Україна, м. Київ, м.Київ, пров.Охтирський, буд.7, корп.1, оф.1С-105(А), БЦ "ФОРУМ ВІКТОРІЯ ПАРК"
66510000-8 Страхові послуги (Обов’язкове особисте страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті)
Звернення:
За тендером : 66510000-8 Страхові послуги (Обов’язкове особисте страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті)
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Шановний Замовнику,
просимо видалити необгрунтовані вимоги п.п 1.2, 1.2.4, 1.2.5 та 1.2.6 Додатку №1 до Тендерної документації, так як вони обмежують конкуренцію і суттєво звужують коло учасників, які могли б прийняти участь у закупівлі. Зокрема, рівень фінансової платоспроможності контролюється і підтверджується НБУ, учасниками МТСБУ зобов'язані бути тільки страхові компанії, які надають послуги обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, і для надання послуг за предметом закупівлі не обов'язкова наявність розгалуженої мережі філій, страхові компанії можуть використовувати можливості субпідрядника - асистуючих компаній. Всі ці вимоги неодноразово оскаржувалися, і АМКУ приймав рішення про внесення змін до тендерної документації.
Також просимо просимо виправити технічні помилки:
1. В Додатку №2: Послуги страхування мають надаватись у відповідності до Закону України «Про страхування» та Порядку та умов страхування на автомобільному та міському електричному транспорті, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 22.07.2024 № 671, а не Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», інших нормативно-правових актів в сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Зокрема, при страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті страхова сума визначається саме цим "Порядком".
2. В Додатку №5 неправильно вказаний предмет закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
27.10.2025 15:09
Шановний Учасник, дякуємо за звернення!
Щодо внесення виправлення технічних помилок, то в Додаток 2 та Додаток 5 будуть внесені відповідні зміни а також з приводу 1.2, та 1.2.4.
Однак, не слід вважати дискримінуючою вимогу Замовника про те, що Учасник повинен мати
-розгалужену мережу філій (структурних підрозділів) в обласних центрах України, а також мати багатоканальну телефонну лінію екстреного зв'язку та сервісної підтримки для обслуговування страхувальників і потерпілих, що працює в цілодобовому режимі. Підтвердити довідкою в довільній формі, із зазначенням конкретної адреси підрозділів та номерів телефонів;
-наявність в кожній такій філії (структурному підрозділу) відділу врегулювання збитків страховика з можливістю виїзду аварійного комісара страхової компанії-учасника на кожне ДТП за участю застрахованого транспортного засобу страхувальника для визначення причин настання страхового випадку та розміру збитків. Наявність співробітника, виконуючого функції оглядової роботи, підтвердити копією наказу про призначення на таку посаду або іншим документом;
виходячи з обґрунтованої необхідності наявності відділень для врегулювання та швидкого реагування внаслідок настання страхового випадку. Виходячи з цього, замовник може наполягати на цій умові, оскільки для нього є важливим фактором, щоб врегулювання випадку відбувалось у підрозділі Страховика, оскільки предметом даної закупівлі є життя людини, яке є найвищою соціальною цінністю, що охороняється не тільки державою, відповідно до Конституції України, а й Замовником, як роботодавецем працівників, життя яких підлягає страхуванню, та який повинен діяти виключно в інтересах захисту життя своїх працівників, а тому, швидке реагування (консультування, оформлення документів) страхової компанії в разі настання страхового випадку є ключовим фактором у виборі Страховика.
Дата оприлюднення відповіді:
28.10.2025 17:33
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.