Закупівля Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади від Старокозацька сільська рада Білгород-Дністровського району Одеської області.
Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади
Очікувана вартість
3 000 000 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
15000,0
0,5 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
03.11.2025 11:54
Позиція
Опис предмета закупівлі
Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади
Код ДК 021:2015
71350000-6 -
Науково-технічні послуги в галузі інженерії
Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій*
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 09:21
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати в наявності наступне обладнання, матеріально-технічну базу та технології
- не менше 2 (два) безпілотних літальних апаратів (БПЛА), що оснащені цифровою бездзеркальною камерою з розміром сенсору не менше ніж 35х24 (повний кадр) та ємністю не менше 45 МП що встановлені на стабілізуючому підвісі, об’єктив повинен мати фіксовану фокусну відстань, та із вбудованими GPS/GNSS-приймачем;
- не менше 2 (два) GPS/GNSS- приймачів геодезичного призначення (додатково надати чинне свідоцтво про повірку на кожний GPS/GNSS-приймач, вказаний у довідці);
- не менше 2 (два) електронних тахеометрів (додатково надати чинне свідоцтво про повірку на тахеометр, вказаний у довідці);
- широкоформатного принтера (плотера або еквівалента) з можливістю друку та розмноження картографічного матеріалу (не менше одного);
- картографічний сканер високої роздільної здатності формату не менше А1 для сканування вихідних картографічних матеріалів (не менше одного);
- комп’ютерної техніки у кількості, необхідній для надання послуг, що є предметом закупівлі (не менше одного);
- відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створювати та обробляти файли у форматах баз геоданих (ArcGIS або еквівалент), та яке придатне подавати геопросторові дані у форматі *.gdb, з документами карт (креслень) у форматі .mxd (не менше одного);
- відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створити топографічну/картографічну основу у цифровій формі (не менше одного);
На підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. Для підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зазначених в довідці, учасник має надати документи, що свідчать про правові підстави володіння та / або користування цим обладнанням, матеріально-технічною базою та технологіями (документи на право власності, договори оренди, договори суборенди, договори про надання послуг тощо).
На підтвердження інформації стосовно наявності технологій (програмного забезпечення), зазначених в наданій довідці, учасник повинен надати інформацію про наявність чинної ліцензії, або інший документ, що підтверджує право використання учасником технологій (програмного забезпечення).
Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 09:21
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
2.1. Для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме:
- Два або більше працівника (спеціаліста), які отримали кваліфікаційні сертифікати інженера-землевпорядника у паперовій або електронній формі (надати у складі тендерної пропозиції), що підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам професії та її спроможність самостійно виконувати топографо—геодезичні і картографічні роботи, за основним місцем роботи в Учасника (не менше одного);
- Один або більше працівник (спеціаліст), який отримав кваліфікаційний сертифікат інженера геодезиста у паперовій або електронній формі (надати у складі тендерної пропозиції), що підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам професії та її спроможність самостійно виконувати топографо—геодезичні і картографічні роботи, за основним місцем роботи в Учасника (не менше одного);
2.2. На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 2. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати документи, що свідчать про наявність у працівників кваліфікації, знань та досвіду, відповідно до вищевказаних вимог цього пункту:
- оригінали або завірені належним чином копії документів, що підтверджують можливість використання праці відповідних працівників учасником (субпідрядником/співвиконавцем), а саме копії з трудових книжок (першої та сторінки про прийняття на роботу на підприємство учасника) та/або наказів про призначення на посаду та/або наказів про сумісництво та/або цивільно-правових угод та/або договорів про надання послуг з спеціалістами, що будуть задіяні учасником (субпідрядником/співвиконавцем) під час виконання договору;
- оригінали або завірені належним чином копії документів про вищу освіту;
- оригінали або завірені належним чином копії кваліфікаційних сертифікатів (у тому числі інженерів) та свідоцтв про підвищення кваліфікації (за наявності);
У разі, якщо з моменту видачі сертифіката пройшло 4 років, додатково надається свідоцтво про підвищення кваліфікації відповідного напрямку зазначеної особи або довідку з посиланням на інформацію у відкритому доступі, де можна перевірити чинність відповідного документа. Зазначені Учасником у довідці сертифікований інженер-землевпорядник повинен бути внесений до Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників (надати завірену копію витягу).
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)*
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 09:21
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 3, із зазначенням в ній не менше одного такого договору. Для підтвердження інформації, наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання. Аналогічним вважається виконаний в повному обсязі договір поставки/купівлі-продажу того ж товару, що є предметом даної закупівлі, в якому учасник виступає продавцем/постачальником тощо.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 09:21
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 09:21
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 09:21
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 09:21
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 09:21
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця або в обсязі не більше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі, разом із залученими спроможностями субпідрядника/співвиконавця (за наявності), відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
24.10.2025 09:21
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20% вартості договору підтверджується, що
Вимога
Суб?єкт господарювання, спроможності якого залучаються до виконання робіт та послуг не має підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII 'Про публічні закупівлі'
Старокозацька сільська рада Білгород-Дністровського району Одеської області
Поштовий індекс
67730
Країна
Україна
Область або регіон
Одеська область
Населений пункт
Білгород-Дністровський р-н, с. Старокозаче
Адреса
вул. Соборна, буд. 34
Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади
Тендер:
UA-2025-10-24-001165-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-10-24-001165-a.b1
Дата:
29.10.2025 17:40
Стан:
Прийнято до розгляду
СТАРОКОЗАЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі послуг: «Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії», відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі - Особливості).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником торгів у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи (Протокол Уповноваженої особи від 24.10.2025 № 166/2025), встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРХІЗЕМ КИЇВ» (далі – Скаржника) у процедурі закупівлі послуг «Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії».
Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник встановив наявність дискримінаційних, необґрунтованих та надлишкових вимог, які порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника на участь у закупівлі, а саме:
Відповідно до пункту 1 Додатку 1 до Тендерної документації від Учасника процедури закупівлі вимагається:
«Для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати в наявності наступне обладнання, матеріально-технічну базу та технології
- не менше 2 (два) безпілотних літальних апаратів (БПЛА), що оснащені цифровою бездзеркальною камерою з розміром сенсору не менше ніж 35х24 (повний кадр) та ємністю не менше 45 МП що встановлені на стабілізуючому підвісі, об’єктив повинен мати фіксовану фокусну відстань, та із вбудованими GPS/GNSS-приймачем;
- не менше 2 (два) GPS/GNSS- приймачів геодезичного призначення (додатково надати чинне свідоцтво про повірку на кожний GPS/GNSS-приймач, вказаний у довідці);
- не менше 2 (два) електронних тахеометрів (додатково надати чинне свідоцтво про повірку на тахеометр, вказаний у довідці);
- широкоформатного принтера (плотера або еквівалента) з можливістю друку та розмноження картографічного матеріалу (не менше одного);
- картографічний сканер високої роздільної здатності формату не менше А1 для сканування вихідних картографічних матеріалів (не менше одного);
- комп’ютерної техніки у кількості, необхідній для надання послуг, що є предметом закупівлі (не менше одного);
- відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створювати та обробляти файли у форматах баз геоданих (ArcGIS або еквівалент), та яке придатне подавати геопросторові дані у форматі *.gdb, з документами карт (креслень) у форматі .mxd (не менше одного);
- відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створити топографічну/картографічну основу у цифровій формі (не менше одного)».
Скаржнику не зрозуміла необхідність встановлення вищезазначених вимог до кількості обладнання, а саме не менше 2 (двох одиниць обладнання) – БПЛА, GPS/GNSS- приймачів та електронних тахеометрів.
Зауважимо, що Скаржник є професійним оператором землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість власного або орендованого обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, але не виключно:
- Приймач RTK GNSS Alpha Geo L100 (L1+L2);
- Сканер високої роздільної здатності Canon 136ei scanner (широкоформатний сканер формату А0 Canon 136ei для плоттера ТМ-300 36);
- Електронний тахеометр Sokkia SET550RX.
(підтверджуючі документи додаємо – Додаток № 1 до Скарги).
Повідомляємо, що наявного у Скаржника обладнання більше ніж достатньо для надання послуг за предметом закупівлі, однак внаслідок завищений вимог, зокрема, не менше 2 (двох одиниць обладнання) – БПЛА, GPS/GNSS- приймачів та електронних тахеометрів, Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Зауважимо, що виконання вказаного обсягу послуг регулюється профільними нормативно-правовими актами, які передбачають вимоги до матеріально-технічного забезпечення виконавців послуг, зокрема, Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Земельним Кодексом України, Закону України «Про землеустрій», Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року та ін.
Так, відповідно до Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року, в Розділі II «Вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт» регламентовано наступне:
«2.1. Виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт:
• супутникові геодезичні ГНСС-приймачі, високоточні і точні електронні тахеометри, теодоліти та нівеліри, гравіметри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, геодезичних мереж спеціального призначення, інженерно-геодезичних вишукувань;
• цифрові аерокамери, аерофотоапарати, прилади для обробки аерофільмів та друку фотографій, сканери високої роздільної здатності, аналітичні та цифрові фотограмметричні прилади, точні та технічної точності тахеометри (електронні), теодоліти та нівеліри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів;
• сканери високої роздільної здатності, обладнання для підготовки карт до видання, комп’ютери та спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних.
2.2. Геодезичні інструменти та обладнання, комп’ютерна, обчислювальна, інформаційна техніка і програмне забезпечення, які застосовуються для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт, повинні забезпечувати необхідну точність вимірювань, автоматизацію процесів обробки даних, отримання геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів та даних у паперовому та електронному вигляді».
Участь у такій закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які мають обладнання у кількості не менше 2 (двох одиниць обладнання) – БПЛА, GPS/GNSS- приймачів та електронних тахеометрів, що придбані/орендовані таким Учасником.
Така вимога є дискримінаційним обмеженням, що суперечить чинним нормативним вимогам.
Відповідно до пункту 13 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у редакції, чинній на момент оголошення закупівлі), Замовник під час здійснення відкритих торгів з особливостями зобов’язаний дотримуватись принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципів недискримінації учасників та пропорційності.
Крім того, згідно з пунктом 30 Особливостей, Замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги, які можуть призвести до обмеження конкуренції або необґрунтованого відхилення тендерних пропозицій.
Наявність не менше 2 (двох одиниць техніки) – БПЛА, GPS/GNSS- приймачів та електронних тахеометрів не встановлено вимогами жодного з нормативно-правових актів, які регулюють порядок виконання топографо-геодезичну та картографічну діяльність. У зв’язку з цим, така вимога не відповідає принципу пропорційності, оскільки створює надмірне обтяження для учасників без реального впливу на якість чи безперервність виконання послуг, передбачених технічним завданням.
З огляду на вищезазначене, просимо Колегію зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, шляхом виключення вимоги щодо наявності «альтернативне джерело живлення потужністю від 5,0 кВт (не менше 1)» як таку, що є дискримінаційною та необґрунтованою відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктів 13 та 30 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178.
2. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник встановив наявність дискримінаційних, необґрунтованих та надлишкових вимог, які порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника на участь у закупівлі, а саме:
Відповідно до пункту 1 Додатку 1 до Тендерної документації для участі у процедурі закупівлі Учасник повинен мати в наявності наступне обладнання, матеріально-технічну базу та технології, зокрема:
«- відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створювати та обробляти файли у форматах баз геоданих (ArcGIS або еквівалент), та яке придатне подавати геопросторові дані у форматі *.gdb, з документами карт (креслень) у форматі .mxd (не менше одного)».
Скаржник зазначає, що вимоги щодо формату встановлені Замовником у даному пункті прямо суперечать Вимогам до оформлення електронного документа, що містить відомості про результати топографо-геодезичних і картографічних робіт в електронній (цифровій) формі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2024 р. № 67, у п.2 яких визначено, що результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності, що створені у вигляді наборів геопросторових даних подаються у вигляді бази даних GeoPackage GPKG/Geodatabase (GDB) та/або стандартизованого обмінного файлу GEOJSON/GML.
Тому вимоги Замовник щодо формату, у якому мають створюватися та оброблятися файли баз геоданих не відповідають чинному законодавству України.
Скаржник звертає увагу, що на ринку існують сучасні, потужні та водночас безкоштовні програмні продукти з відкритим вихідним кодом, зокрема QGIS, який забезпечує повний цикл робіт із просторовими даними та має виняткові можливості картографічного дизайну, а також підтримує формати даних, передбачені законодавством (GeoPackage, GeoJSON, GML).
Скаржник також звертає увагу, що у разі необхідності використання ліцензованого програмного забезпечення він має можливість залучити до виконання робіт субпідрядну організацію — ТОВ «АРХІЗЕМ», яка володіє відповідним ліцензованим програмним забезпеченням Digitals (підтверджуючі документи додаємо – Додаток № 2 до Скарги).
Тобто Скаржник спроможний забезпечити належне виконання предмета закупівлі із застосуванням програмного забезпечення, яке відповідає вимогам Замовника. Водночас встановлення в тендерній документації вимоги щодо подання матеріалів саме у форматах *.mxd та *.gdb є надмірним та невиправданим.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у відповідності до чинного законодавства України.
3. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації для участі у процедурі закупівлі Учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме:
«- Два або більше працівника (спеціаліста), які отримали кваліфікаційні сертифікати інженера-землевпорядника у паперовій або електронній формі (надати у складі тендерної пропозиції), що підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам професії та її спроможність самостійно виконувати топографо—геодезичні і картографічні роботи, за основним місцем роботи в Учасника (не менше одного);
- Один або більше працівник (спеціаліст), який отримав кваліфікаційний сертифікат інженера геодезиста у паперовій або електронній формі (надати у складі тендерної пропозиції), що підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам професії та її спроможність самостійно виконувати топографо—геодезичні і картографічні роботи, за основним місцем роботи в Учасника (не менше одного)».
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» суб’єкти топографо-геодезичної і картографічної діяльності є, зокрема, юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Відповідно до ст. 5-1 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» професійною топографо-геодезичною і картографічною діяльністю за відповідними напрямами можуть займатися особи, які мають вищу освіту у сфері геодезії та/або землеустрою.
Топографо-геодезичні і картографічні роботи при здійсненні землеустрою виконуються особами, які отримали кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт (крім топографо-геодезичних та картографічних робіт при здійсненні землеустрою). Сертифікованим інженером-геодезистом може бути особа, яка має стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склала кваліфікаційний іспит та одержала кваліфікаційний сертифікат за відповідним напрямом робіт. Відомості про сертифікованих інженерів-геодезистів вносяться до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів відповідно до вимог цього Закону.
Сертифікованим інженером-геодезистом не може бути особа, обмежена у дієздатності або визнана недієздатною за рішенням суду.
Крім того, відповідно до Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 № 65, виконавці топографо-геодезичних і картографічних робіт - юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Таким чином, законодавством встановлено, що надання ВСІХ видів робіт (послуг), передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті саме сертифікованого інженера-геодезиста, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Встановлення будь-яких інших вимог Замовником - не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Скаржник повідомляє, що має у штаті інженера–геодезиста, який має кваліфікаційний сертифікат, що є достатнім для надання послуг за предметом закупівлі, а саме:
- Кучер Василь Васильович - кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста, серія – відсутня, №010419 від 14.01.2016 року, свідоцтво про підвищення кваліфікації інженера-геодезиста серія АА №0980 від 05.03.2020 року, свідоцтво про підвищення кваліфікації інженера-геодезиста серія ГД №0185 від 03.01.2025 року.
Підстава використання праці - Наказ №004/25 від 15.05.2025 про прийняття на роботу Качура Василя ТОВ «АРХІЗЕМ КИЇВ» (підтверджуючі документи додаємо – Додаток № 3 до Скарги).
Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають ДОДАТКОВО, окрім визначених законодавством - Два або більше працівника (спеціаліста), які отримали кваліфікаційні сертифікати інженера-землевпорядника у паперовій або електронній формі (надати у складі тендерної пропозиції), що підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам професії та її спроможність самостійно виконувати топографо—геодезичні і картографічні роботи, за основним місцем роботи в Учасника (не менше одного), що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує його законні права та інтереси, а також чинне законодавство у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, норми якого наведені у даному пункті Скарги.
З огляду на вищезазначене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виключення надлишкової вимоги передбаченої пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації.
4. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації аналогічним вважається виконаний в повному обсязі договір поставки/купівлі-продажу того ж товару, що є предметом даної закупівлі, в якому учасник виступає продавцем/постачальником тощо.
Відповідно до Оголошення закупівлі предмет визначено: «Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії», що за своєю суттю є послугою, а не товаром.
Відповідно до Технічного завдання, яке міститься у Додатку 3 Тендерної документації зазначено обсяг надання послуг – 1 послуга.
Таким чином, Скаржник не може виконати вищезазначену вимогу Тендерної документації, оскільки вона визначає виконання аналогічного досвіду саме договір поставки/купівлі-продажу того ж товару, що є предметом даної закупівлі, в якому учасник виступає продавцем/постачальником тощо, тоді як предметом закупівлі відповідно до Оголошення та Технічного завдання є надання послуги.
Тому така вимога є невідповідною предмету закупівлі, оскільки відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Отже, вимога Тендерної документації, визначена Замовником у розумінні виконаного аналогічного досвіду як договір поставки/купівлі-продажу товару, є такою, що не відповідає предмету закупівлі, який передбачає надання послуг.
Таким чином, встановлена Замовником вимога щодо підтвердження досвіду виконання договору поставки/купівлі-продажу товарів не відповідає реальним умовам господарської діяльності учасників ринку, які надають послуги з виготовлення картографічних основ, та фактично унеможливлює участь Скаржника у процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом приведення зазначеної вимоги у відповідність до предмета закупівлі.
5. Щодо встановлення дискримінаційних умов у Технічному завданні.
Відповідно до підпункту 2.9 пункту 2 Додатку 3 до Тендерної документації матеріали, що передаються у формі цифрових файлів на flash-накопичувачах:
«1. Геопросторові дані передаються у вигляді електронних файлів:
цифрові векторні набори геопросторових даних в електронному форматі у вигляді файлу *mxd з картографічною базою даних *gdb у яких міститься повний набір просторових даних та метаданих, з системою координат УСК-2000 (СК-63) з документами карт (креслень) у форматі *mxd;
у векторному форматі *shp, у системі координат УСК-2000 (СК-63);
база геоданих картографічної основи - PostgreSQL та *geojson
загальний файл картографічної основи масштабах 1:10000 - *DMF, *SHP
загальний файл картографічної основи масштабах 1:10000 - *DWG
загальний файл картографічної основи масштабах 1:2000 - *DMF, *SHP
загальний файл картографічної основи масштабах 1:2000 - *DWG
аерофотознімки місцевості (цифрові масиви даних) з роздільною здатністю аерофотознімків 1м/піксель або краще (чи космічних знімків 1м/піксель або краще) у форматі *.tif, *.geotiff з файлом прив’язки у системі координат УСК-2000 (СК-63);
документи карт (планшетів) М 1:10000 у форматі *pdf у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:10000 у форматі *jpg у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:10000 у форматі *tiff у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:10000 у форматі *geotiff у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:2000 у форматі *pdf у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:2000 у форматі *jpg у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:2000 у форматі *tiff у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:2000 у форматі *geotiff у системі координат СК-63 та УСК-2000;
2. Текстові матеріали передаються у формі цифрових файлів структурованих документів у форматі *pdf».
Скаржник зазначає, що вимоги щодо формату встановлені Замовником у даному пункті прямо суперечать Вимогам до оформлення електронного документа, що містить відомості про результати топографо-геодезичних і картографічних робіт в електронній (цифровій) формі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2024 р. № 67, у п.2 яких визначено, результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності подаються у вигляді таких файлів:
результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності, що створені у вигляді наборів геопросторових даних подаються у вигляді бази даних GeoPackage GPKG/Geodatabase (GDB) та/або стандартизованого обмінного файлу GEOJSON/GML;
графічні матеріали, які можуть бути відображені у векторній формі, створюються у векторній формі з можливістю пошарового перегляду;
текстові та табличні матеріали, які створені в паперовій формі, містять підписи та/або засвідчені печаткою, зберігаються як скановані файли у форматі PDF.
Тому вимоги Замовник щодо форматів, у якому мають передаватися геопросторові данні не відповідають чинному законодавству України.
Скаржник звертає увагу, що на ринку існують сучасні, потужні та водночас безкоштовні програмні продукти з відкритим вихідним кодом, зокрема QGIS, який забезпечує повний цикл робіт із просторовими даними та має виняткові можливості картографічного дизайну, а також підтримує формати даних, передбачені законодавством (GeoPackage, GeoJSON, GML).
Скаржник також звертає увагу, що у разі необхідності використання ліцензованого програмного забезпечення він має можливість залучити до виконання робіт субпідрядну організацію — ТОВ «АРХІЗЕМ», яка володіє відповідним ліцензованим програмним забезпеченням Digitals (підтверджуючі документи додаємо – Додаток № 2 до Скарги).
Тобто Скаржник спроможний забезпечити належне виконання предмета закупівлі із застосуванням програмного забезпечення, яке відповідає вимогам Замовника. Водночас встановлення в тендерній документації вимоги щодо подання матеріалів саме у вищезазначених форматах є надмірними та невиправданими.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у відповідності до чинного законодавства України.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
ПРОСИМО:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати СТАРОКОЗАЦЬКУ СІЛЬСЬКУ РАДУ БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі.
Автор:
41743609, ТОВ "АРХІЗЕМ КИЇВ"
04050, Україна, м. Київ, місто Київ, ВУЛИЦЯ СІЧОВИХ СТРІЛЬЦІВ, будинок 77, офіс 612
Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади
Звернення:
За тендером : Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади
Тема:
Технічне завдання
Зміст:
Просимо внести зміни в тендерну документацію прибравши з ТЗ "Сокальську міську територіальна громада" виклавши на "Старокозацьку сільську територіальної громаду"
Дата оприлюднення звернення:
24.10.2025 12:17
Дякую внесемо зміни
Дата оприлюднення відповіді:
24.10.2025 14:38
Звернення:
За тендером : Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади
Тема:
Технічне завдання
Зміст:
Мета виконання заходів – створення цифрових топографічних планів у масштабі 1:10000 на територію Старокозацька сільська територіальна громада площею 54737,6744 га та у масштабі 1:2000 населених пунктів громади загальною площею 55577,50 га. Просимо надати роз’яснення чи дійсно площа громади є меншою чим площа сумарно населених пунктів?
Дата оприлюднення звернення:
27.10.2025 16:16
Дякую за звернення
технічна помилка вносимо зміни
Дата оприлюднення відповіді:
28.10.2025 08:04
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
3 000 000
грн.
Період подання пропозицій
до
03.11.2025 00:00
Замовник:
Старокозацька сільська рада Білгород-Дністровського району Одеської області