Закупівля Комп’ютерний симулятор управління дронами з наборами для демонстрацій польотів (для забезпечення викладання предмета «Захист України» ) від Державний навчальний заклад "Львівське вище професійне політехнічне училище".
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
23.10.2025 17:39
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
23.10.2025 17:39
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
23.10.2025 17:39
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
23.10.2025 17:39
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
23.10.2025 17:39
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
ВИМОГА №1
1) В Додатку 2 тендерної документації встановлено:
№ Характеристики до предмету закупівлі
Комп’ютерний симулятор управління дронами з наборами для демонстрацій польотів (для забезпечення викладання предмету «Захист України»
І Робоче місце педагогічного працівника
(1 комплект)
1 Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент
Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент
Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент
Скаржник повідомляє, що технічні вимоги «Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент; Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент; Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент» є дискримінаційними, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують товар конкретного виробника.
Скаржник планує взяти участь в даній процедурі закупівлі, однак запропонований ним товар не містить таких технічних вимог: «Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент; Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент; Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент».
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги: Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент; Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент; Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
видалити у Додатку 2 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними:
Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент
Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент
Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент
Скаржник жодним чином (інформацією в скарзі або додатками до скарги) не довів наявність хоч однієї дискримінаційної вимоги, яка б звужувала коло потенційних учасників або товарів до одного конкретного (як стверджує Скаржник).
Скаржник жодним чином (інформацією в скарзі або додатками до скарги) не довів наявність хоч однієї дискримінаційної вимоги, яка б звужувала коло потенційних учасників або товарів до одного конкретного (як стверджує Скаржник).
ВИМОГА №2
2) В Додатку 2 тендерної документації встановлено:
ІІ Комплект робочих місць для здобувачів освіти
(1 комплект)
1 Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент
Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент
Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент
Скаржник повідомляє, що технічні вимоги «Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент; Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент; Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент» є дискримінаційними, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують товар конкретного виробника.
Скаржник планує взяти участь в даній процедурі закупівлі, однак запропонований ним товар не містить таких технічних вимог: «Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент; Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент; Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент».
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги: Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент; Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент; Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
видалити у Додатку 2 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними:
Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент
Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент
Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент
ВИМОГА №3
3) В Додатку 2 тендерної документації встановлено:
4 Роутер – 1 шт.
тип - комутатор (не концентратор) IEEE 802.11n + IEEE 802.3u, що забезпечує функціональність не нижче L3;
кількість портів IEEE 802.11n має відповідати загальній кількості портативних комп'ютерів і мати не менше ніж один додатковий вільний порт;
кількість портів IEEE 802.3u - не менше ніж 4 для внутрішньої мережі (LAN-порти) та не менше 1 для зовнішньої мережі (WAN-порт);
тип портів IEEE 802.3u - auto-negotiating, auto MDI/MDIX, RJ-45 (вбудовані порти, модульні конвертори не дозволяються);
підтримка стандартів і протоколів:
1) IEEE 802.11n;
2) IEEE 802.11i (WPA2);
3) IEEE 802.3u (100BASE-TX);
підтримка функцій маршрутизатора:
1) підтримка налаштування WAN-порта статично та за DHCP;
2) підтримка NAT між WAN-портом та рештою портів;
3) DHCP-сервер з підтримкою таблиці статичних адрес;
4) підтримка DMZ
налаштування через веб-інтерфейс, захищений паролем;
продуктивність - неблокуюча комутація (non-blocking switching);
сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією приладами, обладнаними інтерфейсами IEEE 802.11n або IEEE 802.3u
Скаржник повідомляє, що вище зазначені технічні вимоги є дискримінаційними, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують товар одного виробника.
Скаржник планує взяти участь в даній процедурі закупівлі, однак запропонований ним товар не містить таких технічних вимог: «Роутер – 1 шт.
тип - комутатор (не концентратор) IEEE 802.11n + IEEE 802.3u, що забезпечує функціональність не нижче L3;
кількість портів IEEE 802.11n має відповідати загальній кількості портативних комп'ютерів і мати не менше ніж один додатковий вільний порт;
кількість портів IEEE 802.3u - не менше ніж 4 для внутрішньої мережі (LAN-порти) та не менше 1 для зовнішньої мережі (WAN-порт);
тип портів IEEE 802.3u - auto-negotiating, auto MDI/MDIX, RJ-45 (вбудовані порти, модульні конвертори не дозволяються);
підтримка стандартів і протоколів:
1) IEEE 802.11n;
2) IEEE 802.11i (WPA2);
3) IEEE 802.3u (100BASE-TX);
підтримка функцій маршрутизатора:
1) підтримка налаштування WAN-порта статично та за DHCP;
2) підтримка NAT між WAN-портом та рештою портів;
3) DHCP-сервер з підтримкою таблиці статичних адрес;
4) підтримка DMZ
налаштування через веб-інтерфейс, захищений паролем;
продуктивність - неблокуюча комутація (non-blocking switching);
сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією приладами, обладнаними інтерфейсами IEEE 802.11n або IEEE 802.3u».
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги: Роутер – 1 шт.
тип - комутатор (не концентратор) IEEE 802.11n + IEEE 802.3u, що забезпечує функціональність не нижче L3;
кількість портів IEEE 802.11n має відповідати загальній кількості портативних комп'ютерів і мати не менше ніж один додатковий вільний порт;
кількість портів IEEE 802.3u - не менше ніж 4 для внутрішньої мережі (LAN-порти) та не менше 1 для зовнішньої мережі (WAN-порт);
тип портів IEEE 802.3u - auto-negotiating, auto MDI/MDIX, RJ-45 (вбудовані порти, модульні конвертори не дозволяються);
підтримка стандартів і протоколів:
1) IEEE 802.11n;
2) IEEE 802.11i (WPA2);
3) IEEE 802.3u (100BASE-TX);
підтримка функцій маршрутизатора:
1) підтримка налаштування WAN-порта статично та за DHCP;
2) підтримка NAT між WAN-портом та рештою портів;
3) DHCP-сервер з підтримкою таблиці статичних адрес;
4) підтримка DMZ
налаштування через веб-інтерфейс, захищений паролем;
продуктивність - неблокуюча комутація (non-blocking switching);
сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією приладами, обладнаними інтерфейсами IEEE 802.11n або IEEE 802.3u.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
видалити у Додатку 2 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними:
Роутер – 1 шт.
тип - комутатор (не концентратор) IEEE 802.11n + IEEE 802.3u, що забезпечує функціональність не нижче L3;
кількість портів IEEE 802.11n має відповідати загальній кількості портативних комп'ютерів і мати не менше ніж один додатковий вільний порт;
кількість портів IEEE 802.3u - не менше ніж 4 для внутрішньої мережі (LAN-порти) та не менше 1 для зовнішньої мережі (WAN-порт);
тип портів IEEE 802.3u - auto-negotiating, auto MDI/MDIX, RJ-45 (вбудовані порти, модульні конвертори не дозволяються);
підтримка стандартів і протоколів:
1) IEEE 802.11n;
2) IEEE 802.11i (WPA2);
3) IEEE 802.3u (100BASE-TX);
підтримка функцій маршрутизатора:
1) підтримка налаштування WAN-порта статично та за DHCP;
2) підтримка NAT між WAN-портом та рештою портів;
3) DHCP-сервер з підтримкою таблиці статичних адрес;
4) підтримка DMZ
налаштування через веб-інтерфейс, захищений паролем;
продуктивність - неблокуюча комутація (non-blocking switching);
сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією приладами, обладнаними інтерфейсами IEEE 802.11n або IEEE 802.3u
ВИМОГА №4
4) В Додатку 2 тендерної документації встановлено:
5 Мережевий комутатор-маршрутизатор Ethernet – 1 шт.
тип - комутатор (не концентратор) 1GbE, що забезпечує функціональність не нижче ніж L2;
кількість портів має відповідати загальній кількості портативних комп'ютерів і мати не менше ніж один додатковий вільний порт;
тип портів - 100BASE-TX/1000BASE-T auto-negotiating, auto MDI/MDIX, RJ-45 (вбудовані порти, модульні конвертори не дозволяються); підтримка стандартів і протоколів:
1) IEEE 802.3u (100BASE-TX);
2) IEEE 802.3ab (1000BASE-T);
продуктивність - неблокуюча комутація (non-blocking switching);
сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією пристроями, обладнаними інтерфейсами IEEE 802.3u або IEEE 802.3ab
Скаржник повідомляє, що вище зазначені технічні вимоги є дискримінаційними, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують товар одного виробника.
Скаржник планує взяти участь в даній процедурі закупівлі, однак запропонований ним товар не містить таких технічних вимог: «Мережевий комутатор-маршрутизатор Ethernet – 1 шт.
тип - комутатор (не концентратор) 1GbE, що забезпечує функціональність не нижче ніж L2;
кількість портів має відповідати загальній кількості портативних комп'ютерів і мати не менше ніж один додатковий вільний порт;
тип портів - 100BASE-TX/1000BASE-T auto-negotiating, auto MDI/MDIX, RJ-45 (вбудовані порти, модульні конвертори не дозволяються); підтримка стандартів і протоколів:
1) IEEE 802.3u (100BASE-TX);
2) IEEE 802.3ab (1000BASE-T);
продуктивність - неблокуюча комутація (non-blocking switching);
сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією пристроями, обладнаними інтерфейсами IEEE 802.3u або IEEE 802.3ab».
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги: Мережевий комутатор-маршрутизатор Ethernet – 1 шт.
тип - комутатор (не концентратор) 1GbE, що забезпечує функціональність не нижче ніж L2;
кількість портів має відповідати загальній кількості портативних комп'ютерів і мати не менше ніж один додатковий вільний порт;
тип портів - 100BASE-TX/1000BASE-T auto-negotiating, auto MDI/MDIX, RJ-45 (вбудовані порти, модульні конвертори не дозволяються); підтримка стандартів і протоколів:
1) IEEE 802.3u (100BASE-TX);
2) IEEE 802.3ab (1000BASE-T);
продуктивність - неблокуюча комутація (non-blocking switching);
сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією пристроями, обладнаними інтерфейсами IEEE 802.3u або IEEE 802.3ab
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
видалити у Додатку 2 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними:
Мережевий комутатор-маршрутизатор Ethernet – 1 шт.
тип - комутатор (не концентратор) 1GbE, що забезпечує функціональність не нижче ніж L2;
кількість портів має відповідати загальній кількості портативних комп'ютерів і мати не менше ніж один додатковий вільний порт;
тип портів - 100BASE-TX/1000BASE-T auto-negotiating, auto MDI/MDIX, RJ-45 (вбудовані порти, модульні конвертори не дозволяються); підтримка стандартів і протоколів:
1) IEEE 802.3u (100BASE-TX);
2) IEEE 802.3ab (1000BASE-T);
продуктивність - неблокуюча комутація (non-blocking switching);
сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією пристроями, обладнаними інтерфейсами IEEE 802.3u або IEEE 802.3ab
ВИМОГА №5
5) В Додатку 2 тендерної документації встановлено:
І Робоче місце педагогічного працівника
(1 комплект)
2 Симулятор польоту для мультикоптерів типу «FPV» – 1 шт.
Симулятор повинен підтримувати онлайн-режим, що включає можливість одночасного підключення не менше 8 пілотів в одній сесії.
Програмне забезпечення має містити вбудований редактор, що дає змогу користувачам створювати власні унікальні траси. Також має бути можливість публікувати та завантажувати траси, створені іншими користувачами, для розширення тренувального процесу.
Симулятор повинен використовувати високоточний фізичний рушій, який забезпечує реалістичне моделювання польоту, включаючи поведінку гіроскопів, інерцію та динаміку зіткнень.
Для забезпечення максимальної ідентичності з реальним обладнанням, симулятор повинен містити бібліотеку, яка включає не менше 10 офіційно ліцензованих моделей рам, двигунів, пропелерів.
Симулятор має пропонувати не менше 50 попередньо встановлених рівнів або місій, які охоплюють як базові маневри для новачків, так і складні траси для відпрацювання техніки просунутими пілотами.
Повинна бути можливість налаштовувати параметри камери, такі як кут нахилу, кут огляду (FOV) та затримку, щоб максимально точно відтворити відчуття від польоту на реальному дроні.
Симулятор повинен містити не менше 10 унікальних локацій для польотів.
Скаржник повідомляє, що вище зазначені технічні вимоги є дискримінаційними, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують товар одного виробника.
Скаржник планує взяти участь в даній процедурі закупівлі, однак запропонований ним товар не містить таких технічних вимог: «Симулятор повинен підтримувати онлайн-режим, що включає можливість одночасного підключення не менше 8 пілотів в одній сесії.
Програмне забезпечення має містити вбудований редактор, що дає змогу користувачам створювати власні унікальні траси. Також має бути можливість публікувати та завантажувати траси, створені іншими користувачами, для розширення тренувального процесу.
Симулятор повинен використовувати високоточний фізичний рушій, який забезпечує реалістичне моделювання польоту, включаючи поведінку гіроскопів, інерцію та динаміку зіткнень.
Для забезпечення максимальної ідентичності з реальним обладнанням, симулятор повинен містити бібліотеку, яка включає не менше 10 офіційно ліцензованих моделей рам, двигунів, пропелерів.
Симулятор має пропонувати не менше 50 попередньо встановлених рівнів або місій, які охоплюють як базові маневри для новачків, так і складні траси для відпрацювання техніки просунутими пілотами.
Повинна бути можливість налаштовувати параметри камери, такі як кут нахилу, кут огляду (FOV) та затримку, щоб максимально точно відтворити відчуття від польоту на реальному дроні.
Симулятор повинен містити не менше 10 унікальних локацій для польотів.».
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги: Симулятор повинен підтримувати онлайн-режим, що включає можливість одночасного підключення не менше 8 пілотів в одній сесії.
Програмне забезпечення має містити вбудований редактор, що дає змогу користувачам створювати власні унікальні траси. Також має бути можливість публікувати та завантажувати траси, створені іншими користувачами, для розширення тренувального процесу.
Симулятор повинен використовувати високоточний фізичний рушій, який забезпечує реалістичне моделювання польоту, включаючи поведінку гіроскопів, інерцію та динаміку зіткнень.
Для забезпечення максимальної ідентичності з реальним обладнанням, симулятор повинен містити бібліотеку, яка включає не менше 10 офіційно ліцензованих моделей рам, двигунів, пропелерів.
Симулятор має пропонувати не менше 50 попередньо встановлених рівнів або місій, які охоплюють як базові маневри для новачків, так і складні траси для відпрацювання техніки просунутими пілотами.
Повинна бути можливість налаштовувати параметри камери, такі як кут нахилу, кут огляду (FOV) та затримку, щоб максимально точно відтворити відчуття від польоту на реальному дроні.
Симулятор повинен містити не менше 10 унікальних локацій для польотів.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
видалити у Додатку 2 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними:
Симулятор повинен підтримувати онлайн-режим, що включає можливість одночасного підключення не менше 8 пілотів в одній сесії.
Програмне забезпечення має містити вбудований редактор, що дає змогу користувачам створювати власні унікальні траси. Також має бути можливість публікувати та завантажувати траси, створені іншими користувачами, для розширення тренувального процесу.
Симулятор повинен використовувати високоточний фізичний рушій, який забезпечує реалістичне моделювання польоту, включаючи поведінку гіроскопів, інерцію та динаміку зіткнень.
Для забезпечення максимальної ідентичності з реальним обладнанням, симулятор повинен містити бібліотеку, яка включає не менше 10 офіційно ліцензованих моделей рам, двигунів, пропелерів.
Симулятор має пропонувати не менше 50 попередньо встановлених рівнів або місій, які охоплюють як базові маневри для новачків, так і складні траси для відпрацювання техніки просунутими пілотами.
Повинна бути можливість налаштовувати параметри камери, такі як кут нахилу, кут огляду (FOV) та затримку, щоб максимально точно відтворити відчуття від польоту на реальному дроні.
Симулятор повинен містити не менше 10 унікальних локацій для польотів.
ВИМОГА №6
6) В Додатку 2 тендерної документації встановлено:
ІІ Комплект робочих місць для здобувачів освіти
(1 комплект)
2 Симулятор польоту для мультикоптерів типу «FPV» – 1 шт.
Симулятор повинен підтримувати онлайн-режим, що включає можливість одночасного підключення не менше 8 пілотів в одній сесії.
Програмне забезпечення має містити вбудований редактор, що дає змогу користувачам створювати власні унікальні траси. Також має бути можливість публікувати та завантажувати траси, створені іншими користувачами, для розширення тренувального процесу.
Симулятор повинен використовувати високоточний фізичний рушій, який забезпечує реалістичне моделювання польоту, включаючи поведінку гіроскопів, інерцію та динаміку зіткнень.
Для забезпечення максимальної ідентичності з реальним обладнанням, симулятор повинен містити бібліотеку, яка включає не менше 10 офіційно ліцензованих моделей рам, двигунів, пропелерів.
Симулятор має пропонувати не менше 50 попередньо встановлених рівнів або місій, які охоплюють як базові маневри для новачків, так і складні траси для відпрацювання техніки просунутими пілотами.
Повинна бути можливість налаштовувати параметри камери, такі як кут нахилу, кут огляду (FOV) та затримку, щоб максимально точно відтворити відчуття від польоту на реальному дроні.
Симулятор повинен містити не менше 10 унікальних локацій для польотів.
Скаржник повідомляє, що вище зазначені технічні вимоги є дискримінаційними, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують товар одного виробника.
Скаржник планує взяти участь в даній процедурі закупівлі, однак запропонований ним товар не містить таких технічних вимог: «Симулятор польоту для мультикоптерів типу «FPV» – 1 шт.
Симулятор повинен підтримувати онлайн-режим, що включає можливість одночасного підключення не менше 8 пілотів в одній сесії.
Програмне забезпечення має містити вбудований редактор, що дає змогу користувачам створювати власні унікальні траси. Також має бути можливість публікувати та завантажувати траси, створені іншими користувачами, для розширення тренувального процесу.
Симулятор повинен використовувати високоточний фізичний рушій, який забезпечує реалістичне моделювання польоту, включаючи поведінку гіроскопів, інерцію та динаміку зіткнень.
Для забезпечення максимальної ідентичності з реальним обладнанням, симулятор повинен містити бібліотеку, яка включає не менше 10 офіційно ліцензованих моделей рам, двигунів, пропелерів.
Симулятор має пропонувати не менше 50 попередньо встановлених рівнів або місій, які охоплюють як базові маневри для новачків, так і складні траси для відпрацювання техніки просунутими пілотами.
Повинна бути можливість налаштовувати параметри камери, такі як кут нахилу, кут огляду (FOV) та затримку, щоб максимально точно відтворити відчуття від польоту на реальному дроні.
Симулятор повинен містити не менше 10 унікальних локацій для польотів.».
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги: Симулятор польоту для мультикоптерів типу «FPV» – 1 шт.
Симулятор повинен підтримувати онлайн-режим, що включає можливість одночасного підключення не менше 8 пілотів в одній сесії.
Програмне забезпечення має містити вбудований редактор, що дає змогу користувачам створювати власні унікальні траси. Також має бути можливість публікувати та завантажувати траси, створені іншими користувачами, для розширення тренувального процесу.
Симулятор повинен використовувати високоточний фізичний рушій, який забезпечує реалістичне моделювання польоту, включаючи поведінку гіроскопів, інерцію та динаміку зіткнень.
Для забезпечення максимальної ідентичності з реальним обладнанням, симулятор повинен містити бібліотеку, яка включає не менше 10 офіційно ліцензованих моделей рам, двигунів, пропелерів.
Симулятор має пропонувати не менше 50 попередньо встановлених рівнів або місій, які охоплюють як базові маневри для новачків, так і складні траси для відпрацювання техніки просунутими пілотами.
Повинна бути можливість налаштовувати параметри камери, такі як кут нахилу, кут огляду (FOV) та затримку, щоб максимально точно відтворити відчуття від польоту на реальному дроні.
Симулятор повинен містити не менше 10 унікальних локацій для польотів.
Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
видалити у Додатку 2 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними:
Симулятор польоту для мультикоптерів типу «FPV» – 1 шт.
Симулятор повинен підтримувати онлайн-режим, що включає можливість одночасного підключення не менше 8 пілотів в одній сесії.
Програмне забезпечення має містити вбудований редактор, що дає змогу користувачам створювати власні унікальні траси. Також має бути можливість публікувати та завантажувати траси, створені іншими користувачами, для розширення тренувального процесу.
Симулятор повинен використовувати високоточний фізичний рушій, який забезпечує реалістичне моделювання польоту, включаючи поведінку гіроскопів, інерцію та динаміку зіткнень.
Для забезпечення максимальної ідентичності з реальним обладнанням, симулятор повинен містити бібліотеку, яка включає не менше 10 офіційно ліцензованих моделей рам, двигунів, пропелерів.
Симулятор має пропонувати не менше 50 попередньо встановлених рівнів або місій, які охоплюють як базові маневри для новачків, так і складні траси для відпрацювання техніки просунутими пілотами.
Повинна бути можливість налаштовувати параметри камери, такі як кут нахилу, кут огляду (FOV) та затримку, щоб максимально точно відтворити відчуття від польоту на реальному дроні.
Симулятор повинен містити не менше 10 унікальних локацій для польотів.
Автор:
42216158, ТОВ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ"
02093, Україна, м. Київ, м. Київ, ВУЛИЦЯ БОРИСПІЛЬСЬКА будинок 30 офіс 201
Комп’ютерний симулятор управління дронами з наборами для демонстрацій польотів (для забезпечення викладання предмета «Захист України» )
Звернення:
За тендером : Комп’ютерний симулятор управління дронами з наборами для демонстрацій польотів (для забезпечення викладання предмета «Захист України» )
Тема:
Вимога щодо авторизаційного листа
Зміст:
Шановний Замовнику. п.3.2. Додатку №1 Вами викладена вимога надати: "Авторизаційний лист від розробника або офіційного дистриб'ютора/представника в Україні Симулятору польоту для мультикоптерів типу «FPV» з зазначенням ідентифікатора закупівлі. Відповідно до пункту 42 Особливостей, Замовником буде проведено перевірку наданої Учасником інформації, шляхом звернення до розробника Симулятору польоту для мультикоптерів типу «FPV». У разі отримання достовірної інформації про невідповідність наданої учасником інформації – тендерна пропозиція такого Учасника підлягає відхиленню, відповідно до абзацу 3 п.п. 1 п. 44 Особливостей." По-перше, виходячи із змісту Додатку №2 - технічні, якісні вимоги до компонентів товару: "Комп’ютерний симулятор управління дронами з наборами для демонстрацій польотів", предметом закупівлі є різні товари, які перелік і вимоги щодо яких встановлені Вами у вказаному Додатку. У конкретному випадку не існує стандартів, що предмет закупівлі, який є по суті набором різних товарів, може бути виготовлено одним виробником. Саме тому вимога п.3.2. Додатку №1 щодо надання міфічного авторизаційного листа від одного виробника виглядає як результат повного не розуміння автора тендерної документації. Не зважаючи не абсолютну відсутність логічної підстави та обгрунтування до включення такої вимоги, яка жодним чином не впливає на якість товару - предмету закупівлі, це ще і грубе порушення норм публічних закупівель. Практика закупівлі освітніми закладами України подібних товарів, останнім часом, вражає своєю зухвалістю, не прикритістю відверто договірних схем, коли через включення вимог за принципом "чув дзвін та не знає де він" замовники, переслідуючи виключно корисливі мотиви, механічно і максимально необгрунтовано звужують число потенційних учасників до 1 чи 2 підставних "шарашок", які не зрозуміло з ким підписують якійсь "авторизаційні листи". По-друге, комісія АМКУ вже давно висловила свою позицію щодо таких вимог (особливо із зазначенням іден номера закупівлі :)), прохання ознайомитись, поки комусь це не набридло і хтось не довів цю справу до порушення кримінальної справи. Прохання ознайомитись хоча б з базовими принципами публічних закупівель, бо таке враження, що у освітніх закладах не знають, що існує нормативно-правовий матеріал, практика АМКУ, ДАСУ, судова практика у сфері публічних закупівель. Вимагаємо виключити вимогу щодо надання не зрозуміло ким і на підставі чого авторизаційних листів. Пропонуємо вже хоч трохи дивитись у бік закону.
Дата оприлюднення звернення:
24.10.2025 10:35
Шановний, потенційний учасник, ми вдячні за Ваше звернення.
Звертаємо Вашу увагу, що авторизаційнй лист вимагається саме від розробника або офіційного дистриб'ютора/представника розробника симулятору польоту для мультикоптерів типу "FPV" в Україні, вимоги про надання авторизаційного листа на весь товар від одного виробника в тендерній документації немає. При цьому, вимогами тендерної документації а також нормами чинного законодавства передбачена можливість надання еквіваленту, відповідно, учасники мають можливість запропонувати різні симулятори польоту для мультикоптерів типу "FPV", які будуть відповідати вимогам що встановлені до симулятору, відповідно і авторизаційний лист може бути наданий різними розробниками, що не звужує коло потенційних учасників.
Посилання на право Замовника перевірити надану інформацію відповідно до пункту 42 Особливостей зазначається у зв'язку з тим, що при підготовці тендерної документації багатократно спостерігаються випадки надання підроблених документів від нібито "розробників" та "представників розробників", тому ми наголошуємо на необхідності перевірки Ваших контрагентів, та інформації яку Вам надають.
Необхідність надання авторизаційного листа у складі тендерної пропозиції пов'язана із тим, що програмне забезпечення може бути неофіційно набуте, що призведе до викривлення конкуренції (оскільки такий учасник матиме перевагу не враховуючи вартість ліцензії), а також до технічних проблем, які будуть пов'язані з неофіційною ліцензією ПЗ, тому єдиний спосіб впевнитись в тому що учасник пропонує оригінальне програмне забезпечення на етапі Оцінки - це авторизаційний лист, який підтверджує що буде поставлене оригінальне та офіційно набуте програмне забезпечення.
Відповідно до пункту 54 Особливостей, Ви маєте можливість звернутись до замовника за роз'ясненнями, нажаль Ваше звернення не містить жодних запитань.
Ваша "Вимога в зверненні" про виключення авторизаційного листа не містить жодних аргументів та підстав (у тому числі законних), окрім емоцій та загальної невдоволеності.
Якщо Ви вважаєте, що тендерна документація складена із порушенням чинного законодавства України, у тому числі - статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", Ви маєте право подати скаргу до АМКУ, відповідно до норм чинного законодавства, у тому числі: пункти 55-67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені постановою КМУ від 12.10.2022р. №1178, а також статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі".
Сподіваюсь що наша відповідь допомогла Вам правильно трактувати вимогу щодо надання авторизаційного листа, та сподіваємось на Вашу участь у закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
27.10.2025 17:52
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
550 000
грн.
Період подання пропозицій
до
31.10.2025 00:00
Замовник:
Державний навчальний заклад "Львівське вище професійне політехнічне училище"